Mekanik olarak harekete geçirilen valflar yakında, geçmişin teknolojisi olabilir. Tıpkı buharla çalışan makinaların mazide kalması gibi, mekanik olarak kumanda edilen valfler geçtiğimiz yüzyılda buhar makinaları dahil bugüne kadar üretilen makinalardada kullanıldı, basitçe sistemi anlatmaya çalışırsak dönen bir kamın hareketini iticiler yardımı ile doğrusal harekete çevirip valfe aktararak açılıp kapanmasını sağlamak şeklinde oluyor bu sistemde motorun ürettiği gücün bir kısmı bu mekanik çevrim dolayısı ile kayboluyor, bunu ortadan kaldırmak için Fransız otomotiv tedarikçisi olan Valeo kamsız motor teknolojisi üzerine çalışmaya başladı, 2010 yada 2011 yıllarında bu kamsız teknolojiye sahip motorlu taşıtları yollarda görebiliriz. Valvetrain diye adlandırılan sistem için Valeo şimdiden birkaç otomobil üreticisi çalışmalara başladı bile, bu sistem motorların yaklaşık olarak %20 daha verimli olmasını sağlayacak, ayrıca emisyon değerlerinin düşürülmesine yardımcı olacak.
otosayfa
Yer imleri