Otomotiv şirketleri, geçen sene dövizdeki dalgalanma ve faizlerin yükselmesiyle daralan araç pazarındaki yerini korumak için yeni ticari araç modellerini peşpeşe piyasaya sürüyor.




Sprinter'in yeni nesil modeliyle Türkiye'de yeni bir sayfa açmak isteyen Almanya merkezli Mercedes-Benz Türk'ün Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, satışlardaki daralmanın bu yıl da süreceğini öngörüyor. Yüksek faizin bu yıl da devam edeceğini kaydeden Ziegler'e göre Türkiye pazarı bu yıl yüzde 10 daha daralacak. Şirket yeni modelin Türkiye pazarında başarılı olması için ciddi bir reklam kampanyası yürütecek. Mercedes-Benz Türk'ün yöneticisi, bu konudaki soruya, "Bu reklam filmi ve ürün, bence Türk müziği ile sunulmalı ve aracın önünde Maşallah yazısı olmalı. Türk pazarına böyle sunulursa daha başarılı olur." diyerek esprili bir cevap verdi.
Aracın tanıtımı ile ilgili düzenlenen basın toplantısında sektörle ilgili değerlendirmelerde de bulunan Ziegler, geçen yıl Türkiye'de hafif ticari araç pazarının 113 bine gerilemesine rağmen, şirket olarak pazar paylarını yüzde 4'ten 5'e çıkardıklarını ve 5 bin 600 adet satış gerçekleştirdiklerini açıkladı. Ziegler, Türkiye'nin bu segmentte Avrupa pazarında önemli rol oynadığını, Almanya, İngiltere ve Fransa'nın ardından genel hafif ticari araç pazarında dördüncü büyük pazar konumunda olduğunu ifade etti. Türkiye'de geniş hafif ticari araç segmentinde 1997'den bu yana 15 bin Sprinter satıldı. Vito ve Viano'da ise bu rakam 35 bin. Ziegler, "Yeni Sprinter bize güç kazandıracak, Türkiye'de Sprinter ile yeni bir sayfa açacağımızı düşünüyoruz." dedi. Mercedes, bu yıl 5 bin adet Sprinter satmayı hedefliyor. Yeni Sprinter'de yükleme sırasında araca yaklaşıldığında kapı otomatik olarak açılacak. Uzaklaşıldığında ise yine otomatik olarak kapanacak.