ABD'de otomotiv satışları bir önceki yıla göre yüzde 2.5 düşerek, 16.5 milyon adete geriledi. Sektör yetkilileri satışların 2007 yılında da aynı civarda olacağı görüşünde.

Ancak, pazar araştırması yapan Merrill Lynch o kadar olumlu düşünmüyor. Bu yıl sonunda pazarda geçen yıla göre yüzde 2-3 düşüş bekliyor. Böylece araç satışı 16.2 milyon adete gerileyecek. Businessweek'in haberine göre ABD'li üreticiler için 2006 zor bir yıl oldu. Hemen hepsi bu durumdan kurtulmak için çıkış yolları arıyorlar. General Motors'un satışları yüzde 8.7, Ford'un yüzde 8, Chrysler'in ise yüzde 7 düştü. Öte yandan Toyota'nın satışları yüzde 12.5, Honda'nın yüzde 3.2 yükseldi. Nissan'ın satışları düşüşte olmasına rağmen, şirketin kâr oranı yüksek olduğundan iyi bir yıl geçirdi. Bu yıl sonunda GM büyük bir ihtimalle en büyük otomobil üreticisi ünvanını kaybedecek. Toyota 9.34 milyon adet araç üretip, 9.2 milyon adet üretim yapmayı hedefleyen GM'i geçecek. Ford'un ABD'deki pazar payı ise yüzde 17.5 oldu. Ford'un satışları 2005 yılına göre yüzde 18.6 oranında geriledi.