Toyota'nın geçen yıl bütün dünyada 1,3 milyon adetlik satışa ulaştığı Corolla modeli 10. nesil olarak yollara çıkıyor.

Toyota Avrupa Başkanı Tadashi Arashima'nın da katıldığı bir programla İspanya'nın Barselona kentinde uluslararası basına tanıtılan yeni nesil Corolla, isim olarak artık sadece sedan modelde kullanılacak. Hatchback olarak tabir edilen 3 ve 5 kapılı versiyonlar ise tasarım ve iç mekan olarak Corolla'dan ayrılıyor ve Auris adıyla pazara sunuluyor. Bu haftadan itibaren Türkiye'de bayilere çıkacak olan Corolla sedan, Japonya'daki Takaoka fabrikasında üretiliyor. Dış tasarımı markanın üst modeli Camry'ye benzetilen Corolla, iç mekanı da genişletilerek C sınıfının üst sınırlarına taşındı. Arka koltuk önünde kalan zemini düzleştirerek daha rahat bir kullanım alanı sunuldu. Aracın, Formula 1'de yarışan otomobillerde olduğu gibi düz ve multimode (otomatik) şanzıman seçenekleri bulunuyor. Multimode şanzımanda vites değişimi direksiyondan da yapılabiliyor. Yeni Corolla, 124 beygir gücüne ulaşan yeni 1.6 Dual VVT-i benzinli ve 1.4 D dizel motor seçenekleriyle müşteriye sunuluyor.
1966 yılından bugüne 32 milyondan fazla tüketiciye ulaşarak 'dünyanın en çok satılan modeli' unvanını kazanan Corolla, genç kitleye hitap etmek için hatchback modelleri Auris adıyla pazara sunacak. Toyota'nın, Adapazarı'ndaki fabrikasında üretilmeye başlayacak olan yeni modeli Auris, tüketicinin hatchback modellere olan bakış açısını radikal bir şekilde değiştirmeyi hedefliyor. Latince 'altın' anlamına gelen Aurum kelimesini, Yaris ve Avensis modellerine kafiyeli bir şekilde uyarlayarak Auris modelini oluşturan Japon otomotiv devi, yaz aylarında yola çıkacak bu modelle Türkiye hatchback pazarındaki payını yükseltmeyi planlıyor. 4,22 metre uzunluğa sahip Auris sıra dışı iç tasarımıyla da bu sınıfta önemli bir yenilik getiriyor. Auris güvenlik konusunda bu sınıfta bir ilki gerçekleştiriyor; diz hava yastığı ön planda tutuluyor, toplam hava yastığı sayısının 9 olarak belirlendiği araçta, diz hava yastığı da bulunuyor.