Küresel ısınmaya yol açan karbondioksit salınımını düşürmek için otomotiv sektörüne yeni önlemler getirmeye hazırlanan AB, lüks otomobil piyasasının hakimi Alman üreticilerle küçük otomobil sınıfında güçlü olan İtalyan ve Fransızları birbirine düşürdü.
Uzun tartışmaların ardından AB Komisyonu’nun yarın açıklayacağı otomobiller için karbondioksit emisyonu sınırının 2012 yılı için kilometre başına 130 gram olarak belirlenmesi bekleniyor. Birlik içinde halen otomobillerde kilometre başına ortalama karbondioksit salınımı yaklaşık 163 gram olarak hesaplanıyor.
AB Komisyonu’nun çevreden sorumlu Üyesi Stavros Dimas, AB Komisyonu’nun Alman Başkan Yardımcısı Günter Verheugen’in onay vermediği daha önceki önerisinde 2012 yılı için otomobil üreticilerine kilometre başına 120 gram zorunlu hedefi getirmek istemişti.
Daha çok küçük otomobil pazarında rekabet eden İtalyan FİAT’la Fransız Renault ve Peugeot Citroen, lüks otomobil pazarının Porsche, BMW, Mercedes markasının sahibi DaimlerChrysler ve Volkswagen’e bağlı Audi gibi güçlü Alman markaları karşısında rekabet avantajı elde etmek için düşük karbondioksit salınımı sınırı belirlenmesini destekliyorlar.
"KÜRESEL ISINMA, TİCARET SAVAŞINA DÖNÜŞTÜRÜLDÜ"
Şirketin yıllık olağan genel kurulunda hissedarlarına seslenen Porsche Üst Yöneticisi Wendelin Wiedeking, küresel ısınma tartışmasının "Avrupa’da ticaret savaşına dönüştürülmesinden" yakınarak, İtalyanlar ve Fransızların kendilerine karşı birleştiğini söyledi.
Lüks otomobil pazarına sunduğu modellerden istediği verimi alamayan Renault’un Üst Yöneticisi (CEO) Carlas Ghosn ise "çevreyi korumak için otomobil endüstrisinin daha fazla çaba göstermesinin zamanının geldiğini" belirtiyor AB Komisyonu’ndan yapılan açıklamalarda ise, karbondioksit salınımı sınırı belirlenirken dikkate alınacak 3 konunun, küresel ısınma, AB otomotiv sektörünün rekabet gücünün korunması ve temiz yakıt çalışmalarının teşvik edilmesi olacağı ifade ediliyor.
Yer imleri