Subaru, Citroen ve Ford’un 2007 WRC modellerinden kısa kısa…Subaru 2006 yılında yarıştığı WRC2006’nın yenilenmiş modeli ile yarışacak. Subaru, Motor, şanzıman, şase ve elektrik sistemi revize edilen WRC2006, en gelişmiş ve güvenli Impreza WRC olacağını ifade ediyor. 1999 yılında elektronik olarak çalışan yarı otomatik şanzımanlı ilk WRC’yi üreten Subaru, güncel modelde, Formula 1 otomobillerinden daha hızlı vites atan bir şanzıman kullanacak. 2007 WRC2006 1230 kg. ağarlığında ve 2 litrelik turbo beslemeli boksör motor 5500 devirde 300 beygir, 4000 devirde de 470 Nm.lik tork üretiyor.
Citroen’in yeni silahı C4 WRC’yi ilk kez 2007 Monte Carlo rallisinde kullandı. C4 WRC Xsara WRC modelinin yerine yarışıyor. Selefinden 7.6 santim daha geniş olan C4 WRC’nin virajlarda daha istikrarlı olduğu söyleniyor. Sıralı 2 litrelik turbo beslemeli motor 5500 devirde 300 beygir güç üretiyor.
Focus RS WRC, Ford Focus ST üzerine kurulmuş. Ancak 2.5 litrelik 5 silindirli motorlara izin verilmediği için, Ford Focuslarda kullanılan başka bir motor üzerinde çalışılmış. 2 litrelik Duratec motor turbo ile kuvvetlendirilmiş ve zorunlu olan 34 milimetrelik hava girişi sınırlayıcısı takılmış.
Yeni RS WRC de kullanılan alüminyum motor bloğu, otomobilin ağarlık merkezinin alçalmasını sağlayarak yol tutuşuna katkıda bulunuyor. WRC yarışlarına maksimum motor gücü sınırlandırıldığı için, otomobilde yoğun şekilde süspansiyon üzerinde çalışılmış. Yeni modelde 6 yerine 5 vitesli bir şanzıman kullanılıyor ve böylece vites geçişlerindeki zaman kaybının önüne geçilmeye çalışılıyor. 1230 kg. ağarlığındaki otomobilin, 2 litrelik turbo beslemeli motoru 6000 devirde 300 beygir, 4000 devirde de inanılmaz 550 Nm. tork üretiyor.
![]()
Yer imleri