Yaklaşık 300,000 adet satan ilk nesil Touareg 2300 değişen parçası ile yenilendi.
Yenilenen Touareg’in önünde belirgin bir değişiklik var. Yeni nesilde bulunan bir başka yenilik ise standart donanımda bulunan ve SUVlarda ilk kez kullanılan ABSplus arazi kısa mesafe duruş sistemi.
Araçtaki yenilikler şöyle:
ACC otomatik hız sabitleme sistemi: Adaptif hız sabitleme sistemi diye de adlandırılabilecek sistem, aracın önündeki trafiğe göre şoför tarafından belirlenen hızı ve mesafeyi korumasını, gerekirse kendi kendine fren yaparak aracı durdurmasını sağlıyor.
Araçta bulunan radar sistemi ön ve yan tarafı sürekli tarayarak, risk içeren durumlarda şoförü uyarıyor. Kör noktada bulunan herhangi bir şey, aynada yanan “led”ler ile şoföre bildiriliyor. Önde beliren muhtemel tehlike karşısında frenler kendini maksimum duruş için hazırlıyor.
Yeni benzinli motorlar:
32 sübaplı FSI direkt enjeksiyonlu V8, 350 beygir güç üretiyor.3500 devirde 440Nm tork üreten motor, havalı süspansiyon ile aracın 244 km/s hıza çıkmasını sağlıyor.
FSI direkt enjeksiyonlu V6, 280 beygir güç üretiyor.
2007nin ikinci yarısında 450 beygirlik W12 satışa sunulacak.
Bütün TDI modellerinde partikül filtreleri standart. Motorlar 174 beygir (R5 TDI), 225 beygir (V6 TDI) ve 313 beygir (V10 TDI).
ABSplus sistemi aracın gevşek; bozuk zeminde yüzde 20 daha erken durmasını sağlıyor.
Opsiyonel donanımda sunulan Danimarkalı Dynaudio sistemi 600 watt gücünde.
Yeni gösterge paneli ve çok renkli ekran.
Süspansiyonların ayarlarını değiştirerek yol tutuşuna katkıda bulunan, havalı süspansiyonlu araçlarda dinamik sürüş paketi.
Düz de olsa otomatik de olsa bütün modeller 6 vitesli.
Çift salıncaklı çelik ya da havalı süspansiyon.
Yer imleri