2005 yılı ortalarında pazara çıkan yeni Grand Vitara, Suzuki'nin yeni kimliğinin oluşmasında önemli bir katkı sağladı. Ancak, SUV adı verilen 4x4 araçlar pazarında dizel motora sahip araçların öne çıkması Suzuki açısından önemli bir dezavantajdı.
Oysa marka özellikle arazi konusunda ciddi bir birikim sahibi. Bu açığını kısa bir süre önce kapatan Suzuki'nin de artık dizel motor alternatifi var. Ocak ayında Türkiye'de en çok satan SUV'lar listesinin dördüncü sırasına yükselmesi de bu dizel motorun katkısıyla oldu.
Dış tasarımda karizmatik, sert ve kimlikli bir tasarımla karşımıza çıkan Grand Vitara, baskın, şişkin ve şık detaylarla iddialı bir görünüme sahip. Bu tasarım uzun süre basık kalan modelin yukarı çıkması açısından önemli bir gelişme. Dış tasarımdaki iddia iç mekanda daha da güçleniyor; şık kokpitte kaliteli olduğu izlenimi veren öğeler hakim. Yuvarlak göstergeler, geceleri fosforlu ışıkla desteklenen orta konsol, otomobillerdeki estetiği hatırlatıyor. Yüksek tavan, geniş oturma alanları, yüksek koltuklar, aracın şehir içinde de konforlu ve güvenli sürüşüne imkan tanıyor. Aracın bagaj hacmi 398 litre.
Ancak her şeye rağmen Grand Vitara, benzeri birçok modele göre arazi önceliğini bırakmış değil; tek bir tuşla aracı dört farklı (normal, dört çeker, hafif ve ağır dörtçeker) konumda kullanabiliyorsunuz. Dizel motorun torku bazen stop edecekmiş hissi verse de arazide güven sağlıyor. 1.9 litrelik dizel motor 129 beygirlik güç sunuyor. Aracın 100 km'de ortalama motorin tüketimi ise 7,7 litre. 6 hava yastığı, ABS, EBD fren destek sistemi, ESP, otomatik klima, sis farları, hız sabitleme sistemi, 6'lı CD çalar, alaşım jantlar, akıllı anahtar, deri koltuklar, sunroof gibi özelliklere sahip dizel versiyon 73 bin YTL fiyata sahip. Benzinli motorlarda otomatik şanzıman seçeneği bulunan Grand Vitara'nın dizel modeli sadece manuel şanzımanla alınabiliyor.
Yer imleri