Fiat, geçtiğimiz yılın sonunda ’SUV sınıfının yeni yıldızı’ sloganıyla Türkiye’de piyasaya sunduğu yeni modeli Sedici ile özellikle kadınları hedeflediğini açıkladı.
Sedici’nin otomatik vitese sahip üst donanımında ise bu kez karşımıza 4X4 değil, 4X2 seçeneği çıkıyor. Yani araca 4X4’ün matematiksel olarak 16’ya eşitlenmesinden yola çıkarak İtalyanca ’16’ anlamına gelen ’Sedici’ ismini koyan Fiat, bence 4X2’nin 8’e eşitlenmesinden yola çıkarak ’Otto’ ismini de koyabilirdi.
JAPON Suzuki ve İtalyan Fiat işbirliğiyle Macaristan’daki Suzuki fabrikasında üretilen ikiz otomobiller Fiat Sedici ve Suzuki SX-4’ten, Sedici geçtiğimiz yıl sonunda Türkiye’de piyasaya sunuldu. İkiz kardeşi Suzuki SX-4’ün ise 2007 yılı ortasında piyasaya sunulması bekleniyor. Yüksek yapıya sahip bir kompakt hatchback olarak tasarlanan Fiat Sedici ile Suzuki SX-4, Swift platformu üzerinde geliştirilirken, sadece farklı amblemleri ve ön tamponları ile ayırt edilebiliyor.
Bu haftaki test konuğum olan Fiat Sedici, Türkiye’de piyasaya ’SUV sınıfının yeni yıldızı’ sloganıyla çıkarken, en büyük hedef kitlesi olarak ise kadınlar gösterildi. Araca 4X4’ün matematiksel olarak 16’ya eşitlenmesinden yola çıkarak İtalyanca ’16’ anlamına gelen Sedici ismini veren Fiat, 2001 yılından itibaren hızla büyüyen küçük 4X4 segmentinden pay almak istediğini açıkladı.
OTOMATİK VİTES 4X4 DEĞİL
Ancak burada bana göre bir çelişki var. Çünkü hem kadınları hedefleyip, hem 4X4 sınıfından pay almak istiyorsanız, bana göre Sedici’nin 4X4 versiyonunda otomatik vites seçeneği olmalıydı. Ama Fiat Sedici’nin özelliklerine baktığımız zaman en baz donanımında 4X4 özelliği yer alıyor ve bu özelliğe sahip aracın fiyatı 44 bin YTL olarak belirlenmiş. Aracın donanım seviyesi yükselip, otomatik vites seçeneği konunca fiyatı yükseliyor ama 4X4 özelliği ortadan kalkıyor.
Yani Sedici’nin üst donanıma sahip otomatik vitesli versiyonu 4 değil sadece 2 çekiyor. Bu da aracın 4X4 sınıfındaki hedefini daha başlamadan ortadan kaldırıyor. Kadınlar eğer bu aracın en büyük hedef kitlesini oluşturuyorsa, bu araç bir SUV olarak değil normal bir otomobil olarak pazarlanmalı. Bir başka değişle Sedici’nin ismi bence 4X2’nin 8’e eşitlenmesinden yola çıkarak İtalyanca ’Otto’ olmalıydı. Bildiğim kadarıyla Suzuki 2007 yılında Sedici’nin ikiz kardeşi SX-4’ü Türkiye’ye hatchback bir otomobil olarak sunacak. Bana göre doğrusu da bu.
Herneyse bunlar Tofaş ve Fiat’ın düşüneceği ayrıntılar. Biz test konuğumuz olan 4X4 özelliğine sahip Sedici’ye dönersek, önce tasarımından başlamamız gerekir. Dünyaca ünlü İtalyan tasarımcı Guigiaro imzası taşıyan Fiat Sedici’nin dış tasarımı aracın küçük bir SUV olduğunu hissettiriyor. Sedici’nin iç tasarımı ise size bir Fiat değil de Suzuki kullanıyormuşsunuz hissi veriyor. Ama tabii ki Suzuki tarafından Fiat için geliştirildiği için bu çok normal. Bugün dünyada ortak olarak geliştirilen bir çok araçta bu durum söz konusu. Test konuğumuz olan Fiat Sedici 4X4 de bulunan 3 ayrı çekiş sistemi dikkat çekiyor. Çünkü normalde bu sınıfta genelde sürekli 4 çeker sistemi kullanılıyor. Sedici’nin 4X4 versiyonunda ise şehir içi ve otoyollarda orta bölümde yer alan düğmeyle aracı 4X2 veya 4X4 moduna getirebiliyorsunuz. Ben aracın iç hacmini çok yeterli bulmadım. Özellikle arkada oturanlar böyle bir araçta daha konforlu olabilirlerdi diye düşünüyorum. Bagaj hacmi ise yine çocuklu aileler için yeterli değil. O yüzden Fiat da zaten Sedici’nin hedef kitlesine bekar bayanlar, genç çiftler ile doğa sporlarına düşkün kişileri koymuş.
107 beygirlik ekonomik motor
Fiat Sedici, 1.6 litre 16v benzinli motor ile kullanıcıların, performans ve düşük yakıt tüketimi taleplerine cevap veriyor. Fiat Sedici, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehirlerarası yolculuklarda düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. 107 beygir gücündeki benzinli motor şehir dışında 6.1 litre benzin tüketiyor.
Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
Yer imleri