Volkswagen'in lüks 4x4 sınıfındaki ilk deneyimi olan Touareg, kapsamlı bir yenilenme operasyonu geçirdikten sonra Türkiye'de de satılmaya başlandı...


İlk olarak 2002 yılında piyasaya çıkan ve bugüne kadar 300 bin adet satılan Volkswagen Touareg, 2 bin 300 parçayı kapsayan yenilenme operasyonunun ardından Türkiye'de de satılmaya başlandı. Türk pazarında 2003'ten bu yana 1500 adetten fazla satış rakamı yakalayan Touareg'in yenilenen versiyonu, 89 bin 900 Euro’luk tavsiye edilen başlangıç fiyatıyla piyasaya sunuldu.
Alman üreticinin SUV olarak nitelenen lüks 4x4 segmentindeki ilk ürünü olan Touareg, dışta yeni ön farlar, yeni tasarım tampon, radyatör ızgarası ve yan aynalar gibi görünür yeniliklere sahip. Arka stop lambalarında da ufak değişimler yaşayan Touareg'in iç mekanı içinse, yeni ve daha konforlu koltuklar, farklı döşeme alternatifleri seçilmiş.
Teknolojisi gelişti
Touareg'in yaşadığı değişimlerin ve kazandığı yeniliklerin en önemlileri ise, kuşkusuz aracın teknolojik donanımlarında kendisini hissettiriyor.
Araçta, özellikle kaygan zeminler ve arazi koşullarında fren mesafesini yaklaşık yüzde 20 daha kısaltan "ABS Plus" sisteminin yanı sıra, devrilme tehlikesini sezdiğinde hava yastıklarını ve emniyet kemerlerini olası bir kazaya karşı hazır hale getiren "Rollover Sensor" (Devrilme Sensörü) de bulunuyor. Bununla birlikte Audi'de de kullanılan ve "Lane Change Asistant" (Şerit Değiştirme Yardımcısı) olarak adlandırılan sistem, artık Touareg'de de mevcut. Bu sistem, sollamaya niyetlenen sürücüyü, kör noktalar konusunda uyarıyor. Yani sürücü, sollama için harekete geçtiğinde, solunda ya da arkasında tehlikeli bir araç ya da yaya bulunuyorsa, sesli ve görsel olarak sistem tarafından uyarılıyor.
Volkswagen, yine Touareg'de ACC (Adaptif Hız Sabitleyici) ile birlikte çalışan ve aracın ön bölümünü radar desteğiyle sürekli tarayan "Front Scan" sistemini kullanmış. Bu sistem, Hız Sabitleyici'ye bağlanıldığında, öndeki araçlara tehlikeli bir mesafede yaklaşıldığında, gerekirse aracı frenleme yeteneğine de sahip. Tabii mesafe normale döndüğünde aracı daha önce ayarlanan hıza çıkartabiliyor.
Tabii unutmadan, bunların hepsi de standart değil. Model versiyonlarına göre değişebiliyor veya isteğe bağlı opsiyonlar listesinde yer alıyor.
Uçak çeken dizel!
Türkiye'ye üçü dizel, dört motor seçeneğiyle ithal edilen yeni Touareg'de kuşkusuz en çok ilgi gören motor, kuşkusuz 313 HP'lik 5.0 lt V10 TDI. Boeing gösterisi sonrasında "uçak çeken motor" olarak anılmaya başlayan bu versiyon, 120 bin 500 Euro tavsiye edilen başlangıç fiyatına ve elbette çok güçlü bir çekiş gücüne (tork) sahip.
Touareg'in başlangıç modeliyse, 2.5 lt 5 silindirli (174 HP gücünde) TDI. 89 bin 900 Euro’luk tavsiye edilen başlangıç fiyatına sahip bu aracın dışında, 225 HP gücünde 3.0 lt'lik V6 TDI motorlu model de var. Onun fiyatıysa 94 bin 900 Euro'dan başlıyor. Tek benzinli seçenek ise, 3.6 lt hacimli (280 HP) V6 motor. Bu modelin fiyatı 97 bin 900 Euro.