Türkiye'ye ilk Çin otomobilini Mermerler getiriyor. Sabancı'nın da aralarında olduğu dev holdingler Çin otomobili pazarından pay almak için firmaların kapısında bekliyor.





Herkes Çin otomobillerini konuşuyor. ABD ve bazı Avrupa ülkelerinde satışa çıkan Çin otolarının Türkiye’nin de kapısını çalmasının üzerinden bir yıl geçti. 12 bin YTL’lik ilk Çin otomobilini Mermerler’in getireceği Chery olacağı sanılıyor. Sırada diğer Çin otomobil markaları bulunuyor.
YENİ İSİM FİBA HOLDİNG
Çinliler araç güvenlik testleri için EuroNcap onayı beklerken, büyük Türk holdingleri de Çinli otomobil firmalarının kapısında yatıyor. Ucuz Çin otomobillerinin Türkiye pazarında çok büyük ilgi göreceğini öngören dev holdingler, bir Çinli markanın temsilcisi olmak için yarışıyor.
Dev rekabette Sabancı, Doğan, Anadolu, Sanko, Bayraktar, Ulusoy, Mermerler gibi gruplar biliniyor. Bu çekişmeye yeni bir isim katıldı. Çinli Geely’nin temsilciliği için Anadolu Grubu ile Sanko rekabetine şimdi de Hüsnü Özyeğin’in Fiba Holding’i katıldı. Finansbank’ı Yunan bankası NBG’ye satarak, büyük bir nakit elde eden Özyeğin’in turizmden sonraki yeni hedefi otomotiv oldu.
Geçtiğimiz yıl Chery markası için Mermerler, Anadolu Grubu, Bayraktar Grubu ve Sanko arasındaki büyük çekişme unutulmadı. Bu grupların Chery Türkiye temsilciliği için girdikleri yarışı Mazda’nın da temsilcisi olan Mermerler kazanmıştı.
Chery’i alamayan devler şimdi diğer bir dev marka olan Geely için kapıştı. Bu kapışmaya Hüsnü Özyeğin ve Fiba Holding’de dahil oldu. Fiba ile birlikte Çinli otomobil markalarıyla adı anılmayan büyük grup kalmadı. Türk şirketlerinin temsilcileri son olarak 2006 yılı kasım ayında Çin’de yapılan otomobil fuarına katılarak, temaslarda bulunmuşlardı.