PİST BİLGİLERİ

Viraj - Viraj - Adı - Hız - Vites - G-Kuvveti

1 Sainte Devote 94 km/h 2 2.1
2 Beau Rivage 226 km/h 5 1.3
3 Massanet 270 km/h 6 1.6
4 Casino 127 km/h 2 2.6
5 Mirabeau 121 km/h 2 1.2
6 Loews 46 km/h 1 1.4
7 Portier 87 km/h 1 1.9
8 Tunnel 275 km/h 6 -
9 Nouvelle Şikanı 282 km/h 6 -
10 Tabac 155 km/h 3 2.4
11 Piscine 198 km/h 3 2.4
12 - 193 km/h 3 1.7
13 La Rascasse 141 km/h 2 1.5
14 Anthony Noghes 88 km/h 2 -


DETAYLAR

Açılış tarihi 1950
Aktif sezon 50
Tur sayısı 78
Yarış mesafesi 260.520 Km
En hızlı tur M.Schumacher, 1:14.439 - 2004
2004 Pole J.Trulli, 1:13.985 Renault

Organizasyon Automobile Club de Monaco (A.C.M.)
İlk yarış 21 Mayıs 1950
Kapasitesi 120.000 kişi
Uzunluğu 3.340 Km
En yüksek hız 305 Km/h
Pole rekoru J.Trulli - 1:13.985 - 2004
2004 Podyum J.Trulli J.Button R.Barrichello

İletişim Tel: (+377) 931 52600 Fax: (+377) 932 52620

Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

Adres Circuit de Monaco 23 Boulevard Albert 1er BP 464 98012 Monaco


BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?

Monaco’da yaşayan kişi başına bir polis düşüyor.
Yarış, sezonun en kısa toplam uzunluğuna sahip yarış, yine de yarışçılar tur başına ortalama 38 vites değiştiriyor.
McLaren pistin en başarılı takımı.
2002 yılındaki yarışta Michael Schumacher, Ferrari için 100. yarışına çıktı.

Dünyanın en prestijli ve lüks ülkelerinden biri olan Monaco, Monte Carlo şehrinin caddelerinde yapılan Formula 1 yarışı dar caddeleri ve baş döndürücü atmosferiyle Formula 1 severlerin bütün sene sabırsızlıkla bekledikleri bir yarış haline gelmiştir. Oldukça dar caddelerde yapılan yarışta sürücülerin birbirlerini geçmesi neredeyse imkansız. Dar pistte geçişler kolaylıkla kapatılabiliyor. Geçişin en uygun olduğu yerler start düzlüğü ve Monte Carlo Oteli Tüneli çıkışı. 3.340 km uzunluğundaki pistte yarış boyunca 78 tur atılıyor. Tutunma derecesinin orta olduğu pistte lastikler ve frenler geç aşınıyor.

Yakıt tüketiminin düşük olduğu pistte sıcaklık deniz seviyesindeki pisti oldukça etkiliyor. Maksimum G kuvvetinin 3.1 olduğu pistte yağmurda önemli bir faktör. Şiddetli bir yağmurda birçok araç yarış dışı kalabiliyor. 1996 senesindeki yağmurlu yarışta sadece 4 aracın yarışı bitirebilmesi bu durumu gayet açık özetliyor. Geçiş imkanlarının yok denecek kadar az olmasını sevmeyen sürücülerin yanı sıra çok dar bir pit alanına sahip olması yüzünden takımlar Monte Carlo pistinden oldukça şikayetçi. 2004 yılında pit alanı biraz genişletildi. Ancak pistin yüksek imajı FIA’nın uzun süre garantisini alıyo