Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
22 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: F1 Pistlerini Tanıyalım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Brezilya


    PİST BİLGİLERİ

    Viraj Viraj Adı Hız Vites G-Kuvveti

    1 Senna S 316 km/h 6 -
    2 Senna S 103 km/h 1 1.4
    3 Curva do SOL 231 km/h 3 2.6
    4 Reta Oposta 310 km/h 6 -
    5 Reta Oposta 145 km/h 2 2.3
    6 - 234 km/h 3 2.0
    7 Ferradura 192 km/h 3 2.9
    8 Ferradura 205 km/h 3 2.9
    9 Laranja 93 km/h 1 2.0
    10 Pinheirinho 98 km/h 2 1.8
    11 Bico De Pato 81 km/h 1 1.9
    12 Mergulho 235 km/h 3 3.5
    13 Juncao 259 km/h 4 -
    14 Subida Dos Boxes 269 km/h 4 1.8
    15 Arquibancadas 303 km/h 5 1.3


    DETAYLAR

    Açılış tarihi 1973
    Aktif sezon 21
    Tur sayısı 71
    Yarış mesafesi 305.909 Km
    En hızlı tur J.P.Montoya, 1:11.473 - 2004
    2004 Pole R.Barrichello, 1:10.646 Ferrari

    Organizasyon Confederacao Brasileira de Automobilismo
    İlk yarış 11 Şubat 1973
    Kapasitesi 119.000 kişi
    Uzunluğu 4.309 Km
    En yüksek hız 325 Km/h
    Pole rekoru R.Barrichello, 1:10.646 - 2004
    2004 Podyum J.P.Montoya K.Raikkonen R.Barrichello

    İletişim Tel : (+55) 21 221 4895 Fax : (+55) 21 221 4531

    Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

    Adres CBA Rua da Glória 290 20241-180 Rio - Brezilya


    BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?

    Brezilya’ da yarış kazanan ilk Brezilya'lı pilot Emerson Fittipaldi’ydi. Fittipaldi, 1973, 1974’te, Carlos Pace ise 1975’te Brezilya’da yarış kazandılar.
    Interlagos’ta yarış öncesi oluşan kuyruk, Ayrton Senna’nın yarıştığı zamanlardan bile daha uzundu: 3 bilet gişesinin önünde yaklaşık 6 km.
    Organizatörler, 1999 yılında pistin ve çevresinin düzenlenmesi için yaklaşık 6 trilyon harcadılar.
    Brezilya’da 11 kez start alan Michael Schumacher sadece bir kez podyum dışında kalırken Barrichello kendi ülkesinde 10. yarışını yaptığı 2002 yılına kadar sadece 1 kez finiş gördü.

    Karakteristik özelliklerine bakacak olursak pist bol virajlı uzun bir start finish düzlüğüne sahip.Yağmur riskininde yüksek olduğu pist saat yönünün tersine dönüyor.Bu durum pilotların boyun kaslarını oldukça zorluyor.Zira takvimde sadece iki pist saat yönünün tersine dönüyor ve sürücüler bu durumada pek kolay alışamıyorlar.

    Genelde takımların eski ve sorunlu olmalarından yakındıkları pistin gelecekteki yerinin sabit bir güvencesi yok.Çoğu takım şefleri burada bir yarış düzenlenmesinin gereksizliğini savunuyor.ancak İnterlagos GP’si Güney Amerika’da düzenlenen tek yarış.

    Pist 4.309 km uzunluğunda ve yarışda 71 tur atılıyor.Geçişlerin en müsait olduüu yer uzun start düzlüğü ve start düzlüğü sonundaki şikan geçişi.Pistin her bölümünde eğim farklı bu da tutunma derecesini zor kılıyor.Maksimum 3.4 G kuvvetine maruz kalan pilotların yarışını her sene yaklaşık 85.000 kişi izliyor.

    2004 yarışını Juan Pablo Montoya kazanmıştı.Yarışın en hızlı turunu Montoya 1.11.473 ile gerçekleştirmişti. Pole pozisyonunu ise Rubens Barrichello 1.10.646 ile kazanmıştı.

  2. #2
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Japonya


    PİST BİLGİLERİ

    Viraj Viraj Adı Hız Vites G-Kuvveti

    1 First Kurve 325 km/h 6 -
    2 First Kurve 259 km/h 5 -
    3 - 218 km/h 4 3.3
    4 "S" Kurve 204 km/h 4 3.3
    5 "S" Curve 202 km/h 4 3.3
    6 "S" Curve 160 km/h 3 2.4
    7 DUNLOP 201 km/h 4 3.3
    8 DEGNER 215 km/h 4 3.6
    9 - 238 km/h 4 -
    10 - 130 km/h 2 2.7
    11 - 269 km/h 5 3.8
    12 Hairpin 70 km/h 1 1.8
    13 - 295 km/h 6 2.6
    14 Spoon Curve 201 km/h 4 3.1
    15 Spoon Curve 151 km/h 3 2.5
    16 - 320 km/h 6 -
    17 130 R 292 km/h 6 4.0
    18 - 310 km/h 6 -
    19 87 km/h 1 1.5
    20 Casio Triangle 62 km/h 1 1.2
    21 - 285 km/h 5 -


    DETAYLAR

    Açılış tarihi 1987
    Aktif sezon 17
    Tur sayısı 53
    Yarış mesafesi 307.573 Km
    En hızlı tur R.Barrichello, 1:32.730 - 2004
    2004 Pole M.Schumacher - 1:33.542 Ferrari

    Organizasyon Japan Automobile Federation
    İlk yarış 1 Kasım 1987
    Kapasitesi 100.000 kişi
    Uzunluğu 5.807 Km
    En yüksek hız 330 Km/h
    Pole rekoru M.Schumacher - 1:31.317 - 2002
    2004 Podyum M.Schumacher R.Barrichello J.Button

    İletişim Tel: (+81) 593 78 1111 Fax: (+81) 593 78 9181

    Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

    Adres Suzuka International Racetrack 7992 Ino-cho Susuka-shi Mie-Ken 5100295 Japonya


    BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?

    Japonya, 19 kez ev sahipliği yaptığı Grand Prix’lerin 16’sını Suzuka pistinde gerçekleştirdi.
    Interlagos’ta yarış öncesi oluşan kuyruk, Ayrton Senna’nın yarıştığı zamanlardan bile daha uzundu: 3 bilet gişesinin önünde yaklaşık 6 km.
    1976 ve 77 yıllarında ise yarış heyecanı Mount Fuji pistine taşındı.
    Takuma Sato, Shinji Nakano’ nun 1997 Macaristan GP’ sinde altıncı olarak bir puan aldığı yarıştan bu yana puan alan ilk Japon pilot oldu.

    Çoğu zaman Suzuka pistinde yapılan Japonya GP’si kozların paylaşıldığı son yarış olmuştur. Çok teknik bir pist olan Suzuka pisti sekiz rakamını andıran yapısı hızlı ve yavaş virajları ile ön plana çıkmaktadır. Her turun bir başka yaşandığı Suzuka pistinde geçişlerin çokluğu yarışı zevkli kılmaktadır.Yüksek tutunma derecesinin bulunduğu pistte yarış boyunca lastikler orta derecde aşınırken frenlere fazla iş düşmemektedir.Yakıt tüketiminin yüksek olduğu yarışlarda genellikle çift pitstop stratejisi kullanılır. 4 G şiddetinin gerçekleştiği 130R virajı Formula 1 pistleri arasında en hızlı dönülen virajlardan birisidir. 2002 yılında McNish’in burda yaşadığı kazada Toyota bariyerlerin diğer tarafına uçmuştu.

    2004 sezonunda haftasonun adamgasını vuran MA-on tayfunu nedeniyle sıralama turları pazar sabahına ertelenmişti. Bu yarışı Ferrari Michael Schumacher ve Rubens Barrichello ile duble yaparak kazanmıştı.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •