PİST BİLGİLERİ

Viraj Viraj Adı Hız Vites G-Kuvveti

1 First Kurve 325 km/h 6 -
2 First Kurve 259 km/h 5 -
3 - 218 km/h 4 3.3
4 "S" Kurve 204 km/h 4 3.3
5 "S" Curve 202 km/h 4 3.3
6 "S" Curve 160 km/h 3 2.4
7 DUNLOP 201 km/h 4 3.3
8 DEGNER 215 km/h 4 3.6
9 - 238 km/h 4 -
10 - 130 km/h 2 2.7
11 - 269 km/h 5 3.8
12 Hairpin 70 km/h 1 1.8
13 - 295 km/h 6 2.6
14 Spoon Curve 201 km/h 4 3.1
15 Spoon Curve 151 km/h 3 2.5
16 - 320 km/h 6 -
17 130 R 292 km/h 6 4.0
18 - 310 km/h 6 -
19 87 km/h 1 1.5
20 Casio Triangle 62 km/h 1 1.2
21 - 285 km/h 5 -


DETAYLAR

Açılış tarihi 1987
Aktif sezon 17
Tur sayısı 53
Yarış mesafesi 307.573 Km
En hızlı tur R.Barrichello, 1:32.730 - 2004
2004 Pole M.Schumacher - 1:33.542 Ferrari

Organizasyon Japan Automobile Federation
İlk yarış 1 Kasım 1987
Kapasitesi 100.000 kişi
Uzunluğu 5.807 Km
En yüksek hız 330 Km/h
Pole rekoru M.Schumacher - 1:31.317 - 2002
2004 Podyum M.Schumacher R.Barrichello J.Button

İletişim Tel: (+81) 593 78 1111 Fax: (+81) 593 78 9181

Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

Adres Suzuka International Racetrack 7992 Ino-cho Susuka-shi Mie-Ken 5100295 Japonya


BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ?

Japonya, 19 kez ev sahipliği yaptığı Grand Prix’lerin 16’sını Suzuka pistinde gerçekleştirdi.
Interlagos’ta yarış öncesi oluşan kuyruk, Ayrton Senna’nın yarıştığı zamanlardan bile daha uzundu: 3 bilet gişesinin önünde yaklaşık 6 km.
1976 ve 77 yıllarında ise yarış heyecanı Mount Fuji pistine taşındı.
Takuma Sato, Shinji Nakano’ nun 1997 Macaristan GP’ sinde altıncı olarak bir puan aldığı yarıştan bu yana puan alan ilk Japon pilot oldu.

Çoğu zaman Suzuka pistinde yapılan Japonya GP’si kozların paylaşıldığı son yarış olmuştur. Çok teknik bir pist olan Suzuka pisti sekiz rakamını andıran yapısı hızlı ve yavaş virajları ile ön plana çıkmaktadır. Her turun bir başka yaşandığı Suzuka pistinde geçişlerin çokluğu yarışı zevkli kılmaktadır.Yüksek tutunma derecesinin bulunduğu pistte yarış boyunca lastikler orta derecde aşınırken frenlere fazla iş düşmemektedir.Yakıt tüketiminin yüksek olduğu yarışlarda genellikle çift pitstop stratejisi kullanılır. 4 G şiddetinin gerçekleştiği 130R virajı Formula 1 pistleri arasında en hızlı dönülen virajlardan birisidir. 2002 yılında McNish’in burda yaşadığı kazada Toyota bariyerlerin diğer tarafına uçmuştu.

2004 sezonunda haftasonun adamgasını vuran MA-on tayfunu nedeniyle sıralama turları pazar sabahına ertelenmişti. Bu yarışı Ferrari Michael Schumacher ve Rubens Barrichello ile duble yaparak kazanmıştı.