REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
Sayfa 1/2 12 SonSon
14 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu

    YARDIM TOPLAMA KANUNU

    Kanun Numarası : 2860
    Kabul Tarihi : 23/6/1983
    Yayımlandığı R.Gazete : Tarih : 25/6/1983 Sayı : 18088
    Yayımlandığı Düstur : Tertip : 5 Cilt : 22 Sayfa : 438

    BİRİNCİ BÖLÜM
    Genel Hükümler
    Amaç:
    Madde 1–Bu Kanunun amacı;yardım toplamaya yetkili kişi ve kuruluşları ve bunların hangi amaçla yardım toplayabileceklerini belirlemek, yardımın toplanmasına, kullanılmasına ve denetlenmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
    Kapsam:
    Madde 2 – Bu Kanun; yardım toplamaya yetkili kişi ve kuruluşların,amaçlarına ve kamu yararına uygun olarak, yardım toplama faaliyetlerine ait esasları kapsar.
    Türk Silahlı Kuvvetlerinin kendi bünyesi içerisindeki yardım toplama faaliyetleri ile dernekler, sendikalar ve bunların üst kuruluşlarına,spor kulüplerine, mesleki kuruluşlara ve bağış kabulüne yetkili vakıflara kendi statülerine göre üyeleri ve diğer kişiler tarafından yapılacak bağış ve yardımlarla bunların öz kaynaklarından sağlayacakları gelirler, bu Kanunun kapsamı dışındadır.
    Yardım toplayabilecek olanlar:
    Madde 3– Kamu yararına uygun olarak, amaçlarını gerçekleştirmek, muhtaç kişilere yardım sağlamak ve kamu hizmetlerinden bir veya birkaçını gerçekleştirmek veya destek olmak üzere gerçek kişiler, dernekler, kurumlar, vakıflar, spor kulüpleri, gazete ve dergiler yardım toplayabilirler.
    Yardımın isteğe bağlı olması:
    Madde 4 – Yardım isteğe bağlıdır. Kişi ve kuruluşlar yardımda bulunmaya zorlanamaz.
    Yardım toplama şekilleri:
    Madde 5 – Bu Kanuna göre; makbuzla, belirli yerlere kutu koyarak, bankalarda hesap açtırarak, yardım pulu çıkararak, eşya piyangosu düzenleyerek, kültürel gösteriler ve sergiler yoluyla, spor gösterileri, gezi ve eğlenceler düzenlemek veya bilgileri otomatik ya da elektronik olarak işleme tâbi tutmuş sistemler kullanmak suretiyle yardım toplanabilir.
    Yardım toplama faaliyetlerinde, yardım toplama şekillerinden bir veya birkaçı kullanılabilir.
    Yardım toplama işinde kullanılan makbuz ve biletlerde, yardımın hangi amaç için toplandığının belirtilmesi zorunludur.
    Gerçek kişiler tarafından girişilecek yardım toplama faaliyetlerinde, bu iş için hazırlanacak özel makbuz veya biletler kullanılır.
    Makbuz ve biletlerin biçimi, bastırılması, kullanılması ve dağıtılması hususlarına ait esaslar yönetmelikte belirtilir.
    İKİNCİ BÖLÜM
    İzin, İzin Vermeye Yetkili Makamlar ve Başvuru
    İzin alma zorunluluğu:
    Madde 6 – Kişiler ve kuruluşlar, yetkili makamdan izin almadan yardım toplayamazlar. Ancak, kamu yararına çalışan dernek, kurum ve vakıflardan hangilerinin izin almadan yardım toplayabilecekleri, İçişleri Bakanlığının önerisi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenip ilan edilir.
    İzin alınmadan girişilen yardım toplama faaliyetleri güvenlik kuvvetlerince derhal menedilir ve sorumlular hakkında kovuşturma yapılır.
    İzin vermeye yetkili makamlar:
    Madde 7 – (Değişik: 4/11/2004-5253/38 md.) Yardım toplama faaliyeti bir ilin birden fazla ilçesini kapsıyorsa o ilin valisinden, bir ilçenin sınırları içinde ise o ilçenin kaymakamından izin alınır. Yardım toplama faaliyeti birden fazla ili kapsıyorsa yardım toplama faaliyetine girişecek gerçek veya tüzel kişilerin yerleşim yerinin bulunduğu ilin valisinden izin alınır ve izni veren valilik tarafından ilgili valiliklere ve İçişleri Bakanlığına bilgi verilir. Yardım toplama faaliyetleriyle ilgili işlemler dernekler birimlerince yürütülür.
    Başvuru:
    Madde 8 – Yardım toplayacak kişi ve kuruluşlar, isteklerini bir dilekçeyle izin vermeye yetkili makama bildirirler.
    Gazete ve dergiler için dilekçeler sorumlu yazı işleri müdürlerince verilir.
    Yardım toplama, öğrenim kurumları yararına veya kurum içinde yapılacak ise, başvuru dilekçesine kurum sorumlusunun yazılı izninin eklenmesi zorunludur.
    Başvuru dilekçelerinde bulunması gereken hususlar ve eklenecek belgeler yönetmelikte gösterilir.
    Başvurunun incelenmesi ve izin:
    Madde 9 – İzin vermeye yetkili makamlarca başvuru üzerine; işin önemi, yardım toplama faaliyetine girişeceklerin yeterlikleri, yapılacak hizmetin amaca ve kamu yararına uygunluğu, yardım toplama faaliyetinin başarıya ulaşıp ulaşamayacağı ve gerekli görülen diğer konular üzerinde inceleme yapılır ve sonucu en geç iki ay içinde başvuranlara bildirilir.
    Süre:
    Madde 10 – Yardım toplama süresinin takdiri, izin veren makama aittir. Bu süre bir yılı geçemez. Ancak, haklı sebeplerin bulunması halinde verilen süre, izin veren makamca bir yılı geçmemek üzere uzatılabilir.

    ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
    Çalışma Usul ve Esasları
    Sorumlu Kurul:
    Madde 11 – Gerçek kişiler, yardım toplama faaliyeti için en az üç kişiden ibaret sorumlu kurul oluşturmak zorundadırlar. Tüzelkişilerin sorumlu kurulu, yönetim organlarıdır.
    Sorumlu kurulda görev alanlar ile değişikliklerin, izin veren makama on gün içinde bildirilmesi gerekir.
    Gazete ve dergilerin uyacağı hususlar:
    Madde 12 – Gazete ve dergiler tarafından toplanacak para yardımları, bankada açılacak özel bir hesaba yatırılır.
    Yardıma katılan kişilerin adları ve yardım tutarı, yardımda bulunanın aksi yönde isteği olmadıkça, gazete ve dergide yayımlanır. Faaliyet sonunda toplanan yardımın miktarı, gazete ve dergi ile açıklanır.

    Kamu görevlilerinin çalışabilmesi:
    Madde 13 – Kamu görevlileri, vali veya kaymakamdan izin almadıkça yardım toplama faaliyetlerinde çalışamazlar.
    Çalışması için izin verilen kamu görevlilerine, her ne ad altında olursa olsun ücret verilemez. Ancak, Türk Hava Kurumu tarafından kurban derisi, bağırsak toplamak, fitre ve zekat zarfı dağıtmak suretiyle yardım toplama faaliyetlerinde görevlendirilen kamu personeline Kurumca ücret verilebilir.
    Silahlı Kuvvetler, adli ve idari yargıda görevli hakim ve savcılar ile güvenlik kuvvetleri mensupları ve özel kolluk görevlileri, yardım toplama faaliyetlerinde çalışamazlar.
    Sorumluluk:
    Madde 14 – Yardım toplama faaliyetine girişenler bu faaliyetin düzenli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden, süresi içinde sonuçlandırılmasından, toplanan para ve eşyanın korunmasından ve amaca uygun şekilde kullanılmasından sorumludur.
    İzin veren makamca yapılacak işler:
    Madde 15 – Yardım toplama iznini veren makamca, her yardım toplama faaliyeti için bir dosya tutulur.
    Yardım toplama faaliyetinde görev alacaklara, faaliyetin konu ve süresini de belirten fotoğraflı bir kimlik belgesi verilir. Kimlik belgesi, faaliyetin sonunda geri alınıp, o işe ait dosyada saklanır.
    DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
    Denetim
    Faaliyetlerin denetimi:
    Madde 16 – Yardım toplama faaliyetleri ile sağlanan net gelirin gerçekleştirilmek istenen amaç doğrultusunda kullanılıp kullanılmadığı izin veren makamın gözetim ve denetimine tabidir.
    İzin veren makam, gerekli denetlemeyi yaptırmak üzere, memurlar arasından veya dışarıdan yeterli sayıda denetçi görevlendirir ve ilgililere bildirir.
    İlgililer, denetçilerin isteği üzerine yardım toplama faaliyetleriyle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi vermek zorundadırlar.
    Eski eser ve anıtların onarılması için yardım toplamaya izin verilmiş olan hallerde, Vakıflar Genel Müdürlüğü veya Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından ayrıca denetleme yapılabilir.
    Kesin hesabın çıkarılması:
    Madde 17– Sorumlu kurullar, yardım toplama süresinin bitiminden itibaren on gün içinde toplanan yardımın kesin hesabını çıkarmak ve bir örneğini izin veren makama vermekle yükümlüdürler. Zorunlu hallerde bu süre, izin veren makamca otuz güne kadar uzatılabilir.
    İzin veren makam, kesin hesabın bir örneğini denetçilere gönderir.
    Denetim sonucu:
    Madde 18 – Denetçiler, yardım toplama faaliyetlerinin belgelerini ve kesinhesabını inceleyerek, sonucu bir rapor halinde ve belirlenen süre içinde, görevlendiren makama verirler.
    Denetleme raporu:
    Madde 19 – Denetleme raporunun:
    a) Yardım toplama faaliyetinin brüt gelirini,
    b) Yardım toplama faaliyeti için yapılan gideri,
    c) Yardım toplama faaliyeti sonunda sağlanan net geliri,
    d) Bu gelirin amacı gerçekleştirmede yeterli olup olamayacağı konusundaki bilgiyi,
    e) İzin veren makamca incelenmesi istenen hususlarla ilgili açıklamaları,
    İçermesi gerekir.
    Denetçiler, girmesinde yarar gördükleri hususları da rapora yazarlar.
    Denetçilere verilecek ücret:
    Madde 20 – Denetçilere verilecek ücretin miktarı İçişleri ve Maliye Bakanlıklarınca birlikte tespit olunur ve bu ücret İçişleri Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanır.
    BEŞİNCİ BÖLÜM
    Madde 21 – 23 – (Mülga: 29/5/1986 - 3294/10 md.)

    ALTINCI BÖLÜM
    Çeşitli Hükümler
    Yardım toplama faaliyetinin giderleri:
    Madde 24 – Makbuzla, belirli yerlere kutu koymak veya bilgileri otomatik ya da elektronik olarak işleme tâbi tutmuş sistemler kullanmak suretiyle,bankalarda hesap açtırarak, yardım pulu çıkararak yardım toplama şekillerinde giderler, brüt gelirin yüzde onunu; eşya piyangosu düzenleyerek, kültürel gösteriler tertipleyerek, sergiler açarak, spor gösterileri, gezi ve eğlenceler düzenleyerek yardım toplama hallerinde ise giderler, brüt gelirin yüzde kırkını geçemez.
    Giderlerin gösterilen oranları geçmesi halinde aradaki fark, haklı nedenler olmadıkça, sorumlu kurul üyelerine ödettirilir.
    Kalan yardımın devri:
    Madde 25 – Toplanan yardımın, amacı gerçekleştirecek miktara ulaşamaması veya amacın gerçekleşmesinden sonra bir miktarının artması hallerinde; söz konusu yardımlar,izin veren makamlarca, yardım hangi amaç için toplanmış ise, o veya benzeri amacı gerçekleştirebilecek kuruluş veya kuruluşlara devrettirilir.
    Basımevlerinin sorumluluğu:
    Madde 26 – Basımevleri, izin almak suretiyle yardım toplama faaliyetine girişen kişi ve kuruluşların bastıracağı makbuz, bilet ve yardım pullarının seri ve numaralarını bastıktan sonra durumu, yedi gün içinde izin veren makama bildirmek ve basılanların birer örneğini göndermek zorundadırlar.
    Yabancı temsilciliklerce yardım toplama:
    Madde 27 – Türkiye'de yabancı temsilciliklerce yardım toplanması Dışişleri Bakanlığının iznine bağlıdır. Yabancı temsilciliklerin yardım toplama faaliyetlerinde bu Kanun hükümleri uygulanmaz.
    Yardımın Devlet malı sayılması:
    Madde 28 – Yardım toplama faaliyetinden elde edilen mal ve paralar Devlet malı sayılır. Bunlara karşı suç işleyenler, Devlet memuru gibi cezalandırılırlar.


    Cezalar:
    Madde 29 – Bu Kanunun hükümlerine aykırı olarak izinsiz yardım toplayanlar, altıyüzonmilyon lira idarî para cezasıyla cezalandırılırlar. İzin verilen yer dışında yardım toplayanlar ise, dörtyüzotuzbeşmilyon lira idarî para cezasıyla cezalandırılırlar.
    (İkinci fıkra Mülga: 29/5/1986 - 3294/10 md.)
    Bu Kanunun diğer hükümlerine aykırı davranışta bulunanlara eylemleri ayrı bir suç oluşturmadığı takdirde yüzyetmişbeşmilyon lira idarî para cezası verilir.
    (Ek: 24/4/2003-4854/3 md.) Bu maddede yazılı olan para cezaları o yerin en büyük mülkî amiri tarafından verilir. Verilen kararlar ilgililere 11.2.1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir. Bu cezalara karşı tebliğ tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde yetkili idare mahkemesine itiraz edilebilir. İtiraz, idarece verilen cezanın yerine getirilmesini durdurmaz. İtiraz üzerine verilen karar kesindir. İtiraz, zaruret görülmeyen hâllerde evrak üzerinde inceleme yapılarak en kısa sürede sonuçlandırılır. Bu Kanuna göre verilen idarî para cezaları 21.7.1953 tarihli ve 6183 sayılı Âmme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre tahsil olunur.
    (Ek: 24/4/2003-4854/3 md.) Yukarıdaki fıkralara aykırı davranış sonucu izinsiz toplanan mal ve paralara idarece verilen cezalar kesinleşinceye kadar elkonulur. Para cezasının kesinleşmesinden sonra elkonulan mal ve paraların müsaderesine sulh ceza mahkemesince karar verilir.
    Yönetmelik:
    Madde 30 – Bu Kanunun 5, 8 ve 23 üncü maddelerinde öngörülen hususları ve Kanunun uygulamasına ilişkin esas ve usulleri belirleyen yönetmelik, İçişleri ve Maliye bakanlıklarınca Kanunun yayımı tarihinden itibaren altı ay içerisinde hazırlanarak Resmi Gazetede yayımlanır.
    Saklı tutulan hükümler:
    Madde 31 – Mevzuat hükümlerine göre bazı derneklere, vakıflara, meslek kuruluşlarına ve kamu kuruluşlarına tanınmış hak ve ayrıcalıklar saklıdır.
    Kaldırılan hükümler:
    Madde 32 – 23 Teşrinisani 1331 tarihli Cem'i İanat Nizamnamesi yürürlükten kaldırılmıştır.
    Geçici Madde 1–(2860 sayılı Kanunun numarasız geçici maddesi olup teselsül için numaralandırılmıştır)
    Cem'i İanat Nizamnamesine göre yürütülmekte olan yardım toplama faaliyetleri, bu Kanunun 30 uncu maddesinde gösterilen yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde, bu Kanunda belirtilen usullere uydurulur.
    Yürürlük:
    Madde 33 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
    Yürütme:
    Madde 34 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    iyide dostum bunu niye verdin şimdi.nerden çıktı bu?ne yani serkan abimiz bize yalanmı söylüyor.onun için bir yardım kampanyası başlatılmak üzere iken bunu vermen ona güvenmediğin anlamınamı geliyor?bence çok yanlış yapmışssın.sen yardım etmek istemiyorsan etme ama diğer insanlarıda yardım edecekken vazcaydırma:@

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Icon Nogood

    anladığım kadarıyla bi kendi aramızda bi yardım kampanyası yapamıyoruz yani öylemi
    Konu Anakin tarafından (28-02-2007 Saat 04:20 ) değiştirilmiştir.

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    abi yapıyoruz nasıl yapamıyoruz.öyle şeymi olur.sağda solda bacağım kırık kolum kırık diyerek bizi kandıran dilenciler bizden nasıl kandıra kandıra para alıyorsa burdada yardıma gerçekten muhtaç insanlara yardım etmek mecburundayız.bu ayıp değilki.herkesin başına gelebilir.ama vicdanı gidipte hukuklaştırmak yanlış.kim ne derse desin serkan abiye sorgusuz sualsiz yardım edilmeli.koskoca admin yalanmı sölücek.adam yalan söyleyip söylemediğini anlamak için devlet evine adammı yollucak.öyle birşey yok kardeşim.burda insanlar kendi arallarında birbirilerine yardım etmek zorunda.bunu islamda öngörüyor.yardıma muhtaça yardım etmeyen bizden değildir deniyor.eee daha ne diye dil döküyoruz.hemen bir yardım kampanyası başlatılıp şu abuk sabuk yardım hukuk kurallarınıda görmezden gelmemiz gerekiyor.forumlar zaten yardım dayanışma içindir.eğer biz bunu yapmıyorsak ne anlaı kaldı.haksızmıyım?

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    bencede öyle ayrıca benim kendi gönül rızamla yolladığım parayı neden takip ediyolar.....
    Konu Anakin tarafından (28-02-2007 Saat 04:20 ) değiştirilmiştir.

  6. #6

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    evet haklısın arkadaşım sana sonuna kadar katılıyorum.zaten yardım etmeyelim gerek yok araştıralım önce diyen arkadaşlar dilencilere bilinçsizce nasıl para verdiklerini düşünsünler önce.yardım şart!!!

  7. #7

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    yardımı istiyen yapar abi işte...:45: ayrıca burda yazan bütün bu maddelerdekileri yapacak olanların Türkiyede bulunduğuna inanmıyorum yani yollanan para yollandığı amaç içinmi kullanıldı falan gibi şeyler...
    Konu Anakin tarafından (28-02-2007 Saat 04:20 ) değiştirilmiştir.

  8. #8

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    forumdaki bir cok arkadaş bu konu hakkında çalışma yapıyor sadece biraz sabredin gerekli izinler alınmaya çalışılıyor

    kanuna gelince gerekli bişey kötüye kampanyaların kötüye kullanılmaması için devlette bazı önlemler almak zorunda.

  9. #9
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı banshee8831 Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    iyide dostum bunu niye verdin şimdi.nerden çıktı bu?ne yani serkan abimiz bize yalanmı söylüyor.onun için bir yardım kampanyası başlatılmak üzere iken bunu vermen ona güvenmediğin anlamınamı geliyor?bence çok yanlış yapmışssın.sen yardım etmek istemiyorsan etme ama diğer insanlarıda yardım edecekken vazcaydırma:@
    Yanlış anladınız sanırım...arkadaş konuyu verirken nasıl yardım toplama kampanyası düzenlenebileceğine dair kanunu verip ona göre bir yol haritası çizilmesini gerektiğini ortaya koymuş...kimseye yalan söylüyorsun falan diye bir şey yok...her şey ortada yalan falan yok...arkaşımızın evi yanmıştır...ve kampanya her halukarda düzenlenecektir...ister kanunen olsun ister kişisel yardım olsun bir şekilde bir şeyler yapacağız elimizden geldiğince...biraz sabır edelim gereken yapılacak...sevgilerimle...

  10. #10

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı TARANTİNO Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Yanlış anladınız sanırım...arkadaş konuyu verirken nasıl yardım toplama kampanyası düzenlenebileceğine dair kanunu verip ona göre bir yol haritası çizilmesini gerektiğini ortaya koymuş...kimseye yalan söylüyorsun falan diye bir şey yok...her şey ortada yalan falan yok...arkaşımızın evi yanmıştır...ve kampanya her halukarda düzenlenecektir...ister kanunen olsun ister kişisel yardım olsun bir şekilde bir şeyler yapacağız elimizden geldiğince...biraz sabır edelim gereken yapılacak...sevgilerimle...
    evet abi haklısın arkadaşımız yanlış anladı RecepÇe ustamıszın demek istediği yasal olursa birden çok kişi destek verir buda şu demek oluyor bir yasal çerçevede desteklerimiz toplanıp kardeşimize ulaştırılacaktır bu kendisi içinde daha iyi olur :45:

Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •