Bu yıl otomobil satışlarında geçen yıla göre yüzde 10 küçülme beklediklerini belirten Chrysler Jeep Türkiye Genel Müdürü Uğur İrfanoğlu, pazarda mayıs sonrası hızlanma başlayacağını dile getirdi.





"Ekonominin durumuna göre iniş çıkışlar oluyor; ama Türkiye'de belli bir birikim ve talep var. Ertelense de bekletilse de günü geldiğinde gerçekleşiyor." diyen İrfanoğlu, istikrarsızlık dışında seçimler ya da herhangi bir başka durumun otomobil satışlarını ciddi olarak etkileme kaydetti. Uğur İrfanoğlu, otomobil ve emlakın Türkiye'de genellikle birbirinin alternatifi olarak görüldüğünü, insanların tasarruflarını öncelikle bu iki ihtiyaç üzerinde değerlendirme peşinde olduğunu vurguladı. Genelde bunlardan birine olan talebin artması üzerine diğerinin biraz gölgede kaldığını ifade eden İrfanoğlu, şöyle konuştu: "Sonuçta insanların tasarrufu kısıtlı. Bu, uzun dönemli ödeme şeklinde de olsa birini seçmek durumunda kalabiliyor. Şu sıralar emlak ağırlık kazanıyor. Mortgage Kanunu (ipotekli konut kredisi) hazırlandı, ama faizler henüz yüksek; buna rağmen insanlar ev ihtiyacını gidermek için uğraşıyor. Bu eğilim daha ekonomik otomobillere talebi bir miktar etkiliyor. Bizim gibi belli bir fiyatın üzerinde otomobil satanları ise pek etkilemiyor."
Chrysler Jeep Genel Müdürü İrfanoğlu, şirket olarak bu yıl yüzde 60 büyüme beklediklerini kaydetti. Bu artışın, geçen yıl bünyeye katılan Dodge markası üzerinden sağlanması planlanıyor. Chrysler ve Jeep markalarında bugüne kadar hep yüksek hacimli motorlarla yola çıktıklarını ifade eden Genel Müdür, "Bu marka ile hem daha küçük motora hem de daha alınabilir fiyatlara araç getiriyoruz. Büyüme bu alanda oluyor. Markanın bir gücü var, şimdi onu Türkiye şartlarında daha alınabilir modellerle genişletiyoruz. Bugün Ferrari de çıksa 50 bin Euro'luk otomobil üretse satış patlaması yapar." değerlendirmesini yapıyor. İrfanoğlu, bu yıl 2 bin 500 satış öngördüklerini, bunun bin 200'ünün Dodge, 750'sinin Jeep ve 550'sinin Chrys-ler modellerinden sağlanacağını açıkladı.
Test etmeden 300 sipariş aldı
50 yıl aradan sonra geçen yıl Türkiye'ye adım atan Dodge markası, üçüncü modeli Nitro'yu 46 bin 500 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa çıkarıyor. Kasımda Auto Show'da sergilendikten sonra ilgi çektiğini belirten Genel Müdür Uğur İrfanoğlu, bugüne kadar 300 civarında müşterinin aracı kullanmadan kaparo yatırdığını, yıl sonuna kadar bu araçtan 900 adet satılmasını beklediklerini söyledi. Sert ve sıradışı görünümüyle Avrupalı modellerden ayrılan SUV (jip) modeli Nitro, 20 gigabyte'lık müzik sistemi, sıcak ve soğuk içecekleri sabit sıcaklıkta saklayan bardak tutucu, kayabilen bagaj zemini gibi yeniliklere sahip. Türkiye pazarına 2,8 litrelik dizel motor ve elektronik otomatik şanzımanla giriş yapacak Nitro, tek bir tuşla ikiçeker ya da dörtçeker konumda kullanılabiliyor. Araçta ABS, elektronik stabilite programı (ESP), takla önleyici gibi güvenlik ekipmanları standart.