Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
11 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: 18/01 Ekonomi Haberleri

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Petrolün varil fiyatı 67 dolara dayandı

    İran'ın nükleer programı üzerinde Batılı ülkelerle girdiği sürtüşme ve Nijerya'da ayrılıkcı militanların petrol yataklarına karşı eylemleri uluslararası piyasalarda petrol fiyatlarının 67 dolara dayanmasına neden oldu.

    Avrupa'da piyasasında ABD hafif petrolünün varil fiyatı düne göre 54 sent artıp 66,85 sente çıktı. Sektörün diğer göstergesi Brent petrolünün varil fiyatı da düne göre 45 sent artıp 65,35 dolar oldu.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Gazprom Macaristan ve Bosna'nın gaz miktarını düşürdü

    Rus doğalgaz devi Gazprom, ülkedeki aşırı soğuk hava yüzünden Ukrayna üzerinden Macaristan ve Bosna-Hersek'e gönderdiği gaz miktarını yüzde 20 oranında düşürdü.

    Gazprom'dan adının açıklanmasını istemeyen bir yetkili, yaptığı açıklamada, aşırı soğuklardan dolayı Macaristan ve Bosna-Hersek'e gönderilen gaz miktarının yüzde 20 oranında düşürüldüğünü vurgularken, İtalya ve Avusturya'ya verilen gaz miktarının da azaltılabileceğini kaydetti.
    Yetkili, Avusturya-İtalya boru hattındaki gaz miktarının ne kadar düşürüleceği konusunda bilgi vermezken, ihracatta zorlanmalarının başlıca nedenleri arasında “aşırı soğuklardan dolayı doğalgaz üretiminin azalması ve Rusya'nın iç piyasa talebinin artmasını” gösterdi.
    Doğalgaz'ın çıktığı Sibirya'da, bir haftadan beri hava sıcaklığı -30 ve -50 derece arasında değişiyor.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Gazyağı ve jet yakıtına zam

    Akaryakıt ürünlerinden gazyağı ve jet yakıtının rafineri çıkış fiyatı yarından geçerli olmak üzere artırıldı. Gazyağı ve jet yakıtının rafineri çıkış fiyatı yüzde 6,9 oranında zamlandı.

    Gazyağının rafineri çıkış fiyatı YTL/metreküp fiyatı 598,76 YTL'den 640,41 YTL'ye yükseldi. Vergiler ardından gazyağının metreküp fiyatı yüzde 3,06 oranında zam gördü. Böylelikle vergiler ardından metreküp satış fiyatı 1.605,70 YTL'den 1.654,84 YTL'ye çıktı.
    Jet yakıtının rafineri YTL/metreküp çıkış fiyatı yüzde 6,9 artarak 598,76 YTL'den 640,41 YTL'ye çıktı. Jet yakıtının metreküp satışı 708,31 YTL'den 757,45 YTL'ye yükseldi.
    Dağıtım şirketlerinin, nakliye ve kar payı ekleyerek oluşturdukları jet yakıtı ve gazyağı fiyatlarını açıklamaları bekleniyor.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Fiat'ın otomobiline Türkçe isim



    Fiat'ın Türkiye'de üreteceği otomobilinin ismi Türkçe olacak. İsmin bütün ülkelerde kabul görmesi için de Avrupa, ABD, Japonya ve Türkiye'de araştırma yapabilecek pazar araştırma şirketleriyle çalışılacak.

    Tofaş CEO'su Alfredo Altavilla, düzenlediği sohbet toplantısında, önümüzdeki dönem planlarını anlattı.

    Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Tofaş arasında yapılan işbirliği ile üretilecek hafif ticari araç Minicargo için mühendislerin çok iyi bir performans sergilediğini belirten Altavilla, projeye 40 mühendisle başladıklarını ve şu anda bu sayının 120'ye yükseldiğini kaydetti.

    Altavilla, ''Minicargo üretim kapasitesini 30 bin daha artırmaya karar verdik. Bunun için 30 milyon euroluk ek yatırım yapılacak. Fiat, Peugeot ve Tofaş pazarın çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu gördüğü için bu ortak kararı aldı'' diye konuştu.

    Üç farklı versiyon

    Altavilla, yenilikçi, akıllı ve kullanışlı olması planlanan Minicargo'nun kargo ve kombi versiyonu ile birlikte 3 farklı versiyonda üretileceğini kaydederek, şöyle devam etti:

    ''Biz aracımızı ortak projeyle yürütüyoruz, ancak Peugeot'dan farklı kılmak istiyoruz. Geçmişte tüketiciler Peugeot Citroen ve Toyota bayilerine gidiyordu. Versiyonlar arasındaki farkı göremedikleri için hangi bayi ucuza fiyatveriyorsa onu alıyorlardı. Böylece markalar birbirinin kuyusunu kazıyordu. Bunun olmaması için versiyonlar arasında farklılıklar gözetiyoruz. Aracın kasası adeta özel olarak Türk tüketiciler için icat edildi.''

    Otomobile Türkçe isim

    Fiat'ın Türkiye'de üreteceği otomobile de değinen Altavilla, bu otomobilin isminin tüm dünyada telaffuzu kolay, hatırda tutulabilir Türkçe bir isim olmasının düşünüldüğünü söyledi.

    Altavilla, ''Biz özellikle D200 için Türkçe bir isim düşünüyoruz. Çünkü D200'ün Türkiye'deki pazarının çok daha kuvvetli olacağına inanıyoruz. Bu satışın arkasında Tofaş ismi olduğu takdirde biz zaten amacımıza ulaşmış olacağız. Ancak Çin'deki ismi Çince'nin çok farklı bir dil olmasından dolayı oraya özgü olacak'' diye konuştu.

    İsmin bütün ülkelerde kabul görmesi için Avrupa, ABD, Japonya ve Türkiye'de araştırma yapabilecek pazar araştırma şirketleriyle çalışacaklarını belirten Altavilla, şunları söyledi:

    "Ritmo ABD'de Strada oldu"

    ''Geçmişte bununla ilgili değişik olaylar yaşadık. İtalyanca'da kullandığımız Fiat Ritmo'yu aynı isimle ABD'de lansmanını yapmak istedik. Ancak Ritmo, Amerikan İngilizce'sinde argo kullanımda kadınların muayyen günlerine verilen ad olduğu için çok tepki geldi ve ismi Strada olarak değiştirdik. Yine Japonca'da 1, 6 ve 4 rakamları yan yana geldiğinde çok yakınlarının ölüm döşeğinde olduğu anlamına geldiği için Alfa Romeo 164'ü de 166 olarak değiştirmiştik.''

    Yatırımlara da değinen Altavilla, ''2006 yılı, Tofaş'ın bütün tarihi açısından bakıldığında yatırımlarının en üst düzeye ulaştığı yıl olacak. 2006 yılına baktığımızda, toplamda 300 milyon eurodan fazla yatırım yapmış olacağız'' dedi.

    "Fiyat savaşı sanayiyi öldürecek"

    2005 yılında Tofaş'ın pazar payının gelişimine bakıldığında, kendisinin Türkiye'ye gelişinden bu yana şirketin pazar payında düşüş olduğunun görüleceğine dikkat çeken Altavilla, şöyle devam etti:

    ''Çünkü ben şuna karar verdim; şirketin ana amacı para kazanmak olacak. O nedenle Ben Türkiye'de olup biten fiyat oyununa katılmak, onun bir parçası olmak istemedim. Bundan dolayı 2005 yılında faaliyet dışı karlılığımız, faaliyet karlılığımızdan daha yüksek oldu. Ancak her ay kar-zarar tablolarına baktığımda ve faaliyet dışı karlarla faaliyet karlarını karşılaştırdığımda sürekli bir ilerleme kaydedildiğini görüyorum. Ben buradaki fiyat savaşının bir parçası olmayacağım. Çünkü bu, sonunda yerel sanayiyi öldürecek. Bu fiyat savaşı, Türkiye'de nihayetinde çok büyük bir işsizliğe yol açacak. Er geç umuyorum ki insanlar bu gerçeğin farkına varacaklar."

    Alıntı cnnturk.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •