REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
11 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: 18/01 Ekonomi Haberleri

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Yoksulluk sınırı 1.602 YTL

    Harb-İş, dört kişilik bir ailenin açlık sınırının geçen yıl aralıkta 510.64 YTL’ye, yoksulluk sınırının ise 1602.90 YTL’ye yükseldiğini açıkladı.

    Harb-İş, çalışan ve eşi ile 0-6 ile 6-15 yaş grubundaki iki çocuğun Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği asgari kalori miktarını alabilmeleri için yapılması gereken mutfak harcaması tutarının aralıkta 88 Yeni Kuruş artarak 510.64 YTL’ye yükseldiğini hesapladı.
    Söz konusu ailenin beslenmenin yanı sıra giyim, sağlık, barınma ve eğitim başta olmak üzere diğer zorunlu elal alınarak belirlenen yoksulluk sınırı da aralıkta 3.51 YTL artarak 1602.90 YTL’ye yükseldi.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Ermenistan da Rus doğalgazına 2 kat fazla ödeme yapacak

    Rusya'nın Kafkaslar'daki en iyi müttefiği Ermenistan da, Rus doğalgazına iki kat fazla ödeme yapmayı kabul etmek zorunda kaldı. Yeni tarifeye göre Ermenistan, şimdiye dek 1000 m3'üne 56 dolar ödediği doğalgaza 1 Nisan'dan itibaren 110 dolar ödeyecek.

    Moskova'nın Ukrayna ile yaşadığı doğalgaz krizinin ardından, Ermenistan'ın da doğalgaz faturasını iki kat zamlı ödemek zorunda kalması, Erivan'ın sadakatinin ödüllendirilmediğini düşünmesine ve ittifakın sorgulanmaya başlamasına neden oldu.

    Rusya'dan bu yıl 2 milyar metreküp (m3) doğalgaz satın almayı planlayan Ermenistan, şimdiye dek 1000 m3'üne 56 dolar ödediği doğalgaza 1 Nisan'dan itibaren 110 dolar ödemeyi kabul etmek zorunda kaldı. İki ülke heyetleri arasında varılan bu anlaşmanın, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Ermenistan Cumhurbaşkanı Robert Koçaryan'ın yakında Moskova'da yapacakları görüşmede imzalanması bekleniyor. İki ülke arasında nihai imzalar henüz atılmamasına karşın, Erivan, ülkede yeni doğalgaz faturasının şiddetle protesto edildiğinin altını çiziyor.

    “168 Saat” adlı bağımsız gazete, “Ermenistan Rusya ile stratejik ortak olduğunu düşünüyor, ancak bu hangi avantajı sunuyor?” sorusunu sorarken, bağımsız analist Stepan Safarian, “Rusya ile köklü dostluk ilişkileri efsanesi Ermenistan'da artık sorgulanır oldu. Erivan, Moskova'nın neden kendisine Ukrayna ve Amerikan yanlısı Gürcistan ile aynı muameleyi yaptığını soruyor” diye konuşuyor.

    Ermenistan, zamlı doğalgaz faturasının yanı sıra Rusya'nın yüzde 0 faizli ancak çok kötü koşullar içeren kredi önerisine de büyük tepki gösteriyor. Moskova, kredi teklifinde Ermenistan'ın borcunu zamanında ödememesi durumunda Ermeni enerji kurumlarının haczedilmesini öneriyor. Ermenistan'da zamlı doğalgaz faturasına karşı yükselen seslere rağmen gözlemciler, Erivan'ın daha uygun koşular elde etmesinin bundan böyle pek olanaklı olmadığının altını çiziyorlar.
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Her 100 YTL'nin 11 YTL'si Visa ile yapıldı

    Türkiye'de 2005 yılında her 100 YTL'lik tüketici harcamasının yaklaşık 11 YTL'si Visa kartlarıyla yapıldı. Visa kartı sayısı 35 milyon adede ulaştı, Visa kart kullanım hacmi ise önceki döneme göre yüzde 34,2 artarak 74.7 milyar YTL oldu.

    Visa Avrupa ve Visa Türkiye'nin Eylül 2004-Eylül 2005 dönemini kapsayan verileri, İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında Visa Avrupa Güney Avrupa'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Antipof ve Visa Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman tarafından açıklandı.

    Verilen bilgiye göre, Visa Avrupa'nın 1 Temmuz 2004'te gerçekleşen şirketleşmesinin ardından geçen bir yılda satış noktası işlem adedinde yüzde 16,1'lik artışla 11,7 milyara, harcamada yüzde 15,4'lik artışla 684,3 milyar avroya ulaşıldı. Avrupa'da Visa kartlarının toplam kullanımı önceki döneme göre yüzde 18,7 artarak 1 trilyon 9 milyar avroya çıktı. 30 Eylül 2005 itibariyle geçen bir yılda Visa Avrupa 646 milyon avro gelir elde etti. Eylül 2005'te toplam Visa kart sayısı 296,6 milyon adede ulaşırken, Visa banka kartı adedi 179,4 milyona, Visa kredi kartı adedi 110,6 milyona, Visa ticari kart adedi ise 6,7 milyona yükseldi.

    TÜRKİYE'DEKİ DURUM

    Türkiye'de ise Eylül 2005'te önceki döneme göre Visa kartları ile yapılan işlemlerin toplam tutarı yüzde 34,2 artarak 74,7 milyar YTL'ye, toplam alışveriş harcamaları yüzde 41,3 artışla 34,9 milyar YTL'ye, toplam işlem sayısı yüzde 20 artışla 814,9 milyona, toplam alışveriş işlem sayısı ise yüzde 22,2 artışla 559,7 milyona ulaştı.

    Türkiye'deki Visa kartlarının sayısında önemli bir artış gerçekleşti. Banka kartı sayısı önceki döneme göre yüzde 36 artarak 19,6 milyona, kredi kartı sayısı ise yüzde 25,6 artarak 15,3 milyona ulaştı. Toplam kart sayısı ise yüzde 31'lik artışla 35 milyon adede çıktı. Yaklaşık 8 milyon yeni Visa kartının 5 milyonunu banka kartları oluşturdu.
    Aynı dönemde Visa kredi kartlarının alışverişte kullanımı yüzde 41 artarken, Visa Electron banka kartlarının kullanımı da yüzde 89,5'lik artışla 463,5 milyon YTL'ye ulaştı. Tüm kişisel harcamalar içinde Visa kart kullanım oranı önceki yıla göre 1,9 puan artarak yüzde 10,9'a ulaştı. Visa Türkiye, kredi kartı pazarında Eylül 2004'te yüzde 49 olan payını geçen yılın Eylül sonu itibariyle yüzde 53'e çıkardı. Visa'nın banka kartı pazarındaki payı da yüzde 15'lik artışla yüzde 44'e yükseldi.

    “AMACIMIZ ÇEK VE NAKİTİN YERİNE GEÇMEKTİR”

    Visa Avrupa Güney Avrupa'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Antipof, toplantıda yaptığı konuşmada, şirketleşmenin ardından çok başarılı bir dönem geçirdiklerini ifade ederek, “Hem satış hacmimizi yükseltiyoruz, hem de maliyetleri düşürüyoruz. Amacımız çek ve nakitin yerine geçmektir” dedi.

    Antipof, Avrupa'da toplam harcamaların yüzde 10'unun Visa kartlarıyla gerçekleştirildiğini, bunun yüzde 7'lik bir büyümeye işaret ettiğini belirterek, Visa kartlarının artık daha küçük alışverişlerde de kullanıldığını bildirdi.
    2006'da büyümeye devam edeceklerini vurgulayan Antipof, Visa kartlarının sayısının 314 milyon adede ulaşmasını istediklerini, nakit ve çekin yerine geçmeye devam edeceklerini, kredi kartları alanında daha da ilerleyeceklerini kaydetti. Tek Avrupa Ödeme Bölgesi (SEPA) ile Visa tarafından geliştirilen ve SEPA vizyonunu sağlayan Avrupa Çip&PIN dekont sisteminin (V PAY) gelişimini de anlatan Antipof, V PAY sayesinde tamamen güvenli bir banka kartı platformu sağlamayı, yurtiçi faaliyet alanlarında tercih edilen platform olmayı hedeflediklerini söyledi.

    “TEMASSIZ KARTLARI PİYASAYA SÜRECEĞİZ”

    Temassız kartları piyasaya süreceklerini belirten Antipof, bir soru üzerine, bu kartlarda gözükmeyen bir çip olduğunu, bunun havada okuyucuya tutularak ödemenin yapılabildiğini, böylece işlemin hızlı ve verimli olmasının sağlandığını, kuyrukların uzun olduğu yerlerde ve ulaşım araçlarında bu kartların kullanılabileceğini kaydetti. Mark Antipof, Türkiye'nin Visa için önemli bir piyasa ve hızla büyüyen bir ekonomiye sahip olduğunu vurgulayarak, “Bizim bu yıl için Türkiye'de Visa kullanımındaki yüzde 25 artış hedefimiz, mütevazı kalabilir. Çip ve şifre devreye girecek. Bu davranışlarda değişikliğe yol açabilir. Bir yavaşlama öngörülebilir. Büyük ihtimalle bu rakamdan çok daha fazla bir artış olacak. Biz yine de muhafazakar olmayı tercih ettik” diye konuştu. Visa Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman da, 2005 yılında Visa'nın Türkiye'de son derece başarılı olduğunu belirterek, “Bir yılda her 100 YTL'lik tüketici harcamasında 11 YTL'lik harcamanın Visa kartlarıyla yapılmış olması, Visa'nın Türkiye ekonomisi açısından taşıdığı önemi göstermektedir” dedi.

    YENİ LOGOLU KARTLAR GELİYOR

    Ülman, 2006'dan itibaren Türkiye'de yeni logolu kartlar görülmeye başlanacağını söyledi. Berna Ülman, tüketici harcamalarındaki paylarını artırmayı hedeflediklerini, bu amaçla banka kartlarının alışverişteki kullanımını yükseltmeyi, taksiler gibi bazı yerlerde kart kabulünün yaygınlaştırılmasına çalışılacağını bildirdi. Ticari kartlarda gidilecek çok yolları olduğunu vurgulayan Ülman, EMV kartlarda şifreye geçiş çalışmalarının hazır olduğunu bildirdi.

    “Her Günün Keyfini Yaşa” sloganını taşıyan yeni reklam kampanyalarının, bütün bu çalışmalarını desteklediğini ifade eden Ülman, bir soru üzerine, Eylül 2006'da kart adedinin 40 milyonu yakalayacağını, kullanımda yüzde 25 artış olacağını ve toplam tüketici harcamalarında Visa'nın payının yüzde 12,5'e çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
    Temassız kartlara yönelik pek çok bankanın çalışması olduğunu anlatan Ülman, Visa kullanımındaki yüzde 25 artış hedefine ilişkin bir soru üzerine, Türkiye'nin büyüyen bir pazar olduğunu, banka kartının şu anda alışverişte çok az yer tuttuğunu, o kısma odaklanacaklarını söyledi.

    Berna Ülman, Türkiye'de kredi kartı sıkıntısı olup olmadığının sorulması üzerine, bu konuda bir düzenleme istenmesinin son derece normal olduğunu, AB'de de benzer bir çalışma yapıldığını hatırlatarak, şunları kaydetti:
    “Önemli olan, bu çalışmanın tüm taraflarla yapılması. Bu ürün, dokunduğu taraflara büyük faydalar sağlıyor. Türkiye'de ödenmeme yüzdeleri, 120 günü geçmiş alacaklar Avrupa'nın çok altında. Bu tartışmada tarafların ve ekonominin büyümesinin göz önünde bulundurulması önemli. Bütüncül ele alınması gerekir.”


    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Petrolün varil fiyatı 67 dolara dayandı

    İran'ın nükleer programı üzerinde Batılı ülkelerle girdiği sürtüşme ve Nijerya'da ayrılıkcı militanların petrol yataklarına karşı eylemleri uluslararası piyasalarda petrol fiyatlarının 67 dolara dayanmasına neden oldu.

    Avrupa'da piyasasında ABD hafif petrolünün varil fiyatı düne göre 54 sent artıp 66,85 sente çıktı. Sektörün diğer göstergesi Brent petrolünün varil fiyatı da düne göre 45 sent artıp 65,35 dolar oldu.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Gazprom Macaristan ve Bosna'nın gaz miktarını düşürdü

    Rus doğalgaz devi Gazprom, ülkedeki aşırı soğuk hava yüzünden Ukrayna üzerinden Macaristan ve Bosna-Hersek'e gönderdiği gaz miktarını yüzde 20 oranında düşürdü.

    Gazprom'dan adının açıklanmasını istemeyen bir yetkili, yaptığı açıklamada, aşırı soğuklardan dolayı Macaristan ve Bosna-Hersek'e gönderilen gaz miktarının yüzde 20 oranında düşürüldüğünü vurgularken, İtalya ve Avusturya'ya verilen gaz miktarının da azaltılabileceğini kaydetti.
    Yetkili, Avusturya-İtalya boru hattındaki gaz miktarının ne kadar düşürüleceği konusunda bilgi vermezken, ihracatta zorlanmalarının başlıca nedenleri arasında “aşırı soğuklardan dolayı doğalgaz üretiminin azalması ve Rusya'nın iç piyasa talebinin artmasını” gösterdi.
    Doğalgaz'ın çıktığı Sibirya'da, bir haftadan beri hava sıcaklığı -30 ve -50 derece arasında değişiyor.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  6. #6

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Gazyağı ve jet yakıtına zam

    Akaryakıt ürünlerinden gazyağı ve jet yakıtının rafineri çıkış fiyatı yarından geçerli olmak üzere artırıldı. Gazyağı ve jet yakıtının rafineri çıkış fiyatı yüzde 6,9 oranında zamlandı.

    Gazyağının rafineri çıkış fiyatı YTL/metreküp fiyatı 598,76 YTL'den 640,41 YTL'ye yükseldi. Vergiler ardından gazyağının metreküp fiyatı yüzde 3,06 oranında zam gördü. Böylelikle vergiler ardından metreküp satış fiyatı 1.605,70 YTL'den 1.654,84 YTL'ye çıktı.
    Jet yakıtının rafineri YTL/metreküp çıkış fiyatı yüzde 6,9 artarak 598,76 YTL'den 640,41 YTL'ye çıktı. Jet yakıtının metreküp satışı 708,31 YTL'den 757,45 YTL'ye yükseldi.
    Dağıtım şirketlerinin, nakliye ve kar payı ekleyerek oluşturdukları jet yakıtı ve gazyağı fiyatlarını açıklamaları bekleniyor.

    Alıntı hurriyet.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

  7. #7

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Fiat'ın otomobiline Türkçe isim



    Fiat'ın Türkiye'de üreteceği otomobilinin ismi Türkçe olacak. İsmin bütün ülkelerde kabul görmesi için de Avrupa, ABD, Japonya ve Türkiye'de araştırma yapabilecek pazar araştırma şirketleriyle çalışılacak.

    Tofaş CEO'su Alfredo Altavilla, düzenlediği sohbet toplantısında, önümüzdeki dönem planlarını anlattı.

    Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Tofaş arasında yapılan işbirliği ile üretilecek hafif ticari araç Minicargo için mühendislerin çok iyi bir performans sergilediğini belirten Altavilla, projeye 40 mühendisle başladıklarını ve şu anda bu sayının 120'ye yükseldiğini kaydetti.

    Altavilla, ''Minicargo üretim kapasitesini 30 bin daha artırmaya karar verdik. Bunun için 30 milyon euroluk ek yatırım yapılacak. Fiat, Peugeot ve Tofaş pazarın çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu gördüğü için bu ortak kararı aldı'' diye konuştu.

    Üç farklı versiyon

    Altavilla, yenilikçi, akıllı ve kullanışlı olması planlanan Minicargo'nun kargo ve kombi versiyonu ile birlikte 3 farklı versiyonda üretileceğini kaydederek, şöyle devam etti:

    ''Biz aracımızı ortak projeyle yürütüyoruz, ancak Peugeot'dan farklı kılmak istiyoruz. Geçmişte tüketiciler Peugeot Citroen ve Toyota bayilerine gidiyordu. Versiyonlar arasındaki farkı göremedikleri için hangi bayi ucuza fiyatveriyorsa onu alıyorlardı. Böylece markalar birbirinin kuyusunu kazıyordu. Bunun olmaması için versiyonlar arasında farklılıklar gözetiyoruz. Aracın kasası adeta özel olarak Türk tüketiciler için icat edildi.''

    Otomobile Türkçe isim

    Fiat'ın Türkiye'de üreteceği otomobile de değinen Altavilla, bu otomobilin isminin tüm dünyada telaffuzu kolay, hatırda tutulabilir Türkçe bir isim olmasının düşünüldüğünü söyledi.

    Altavilla, ''Biz özellikle D200 için Türkçe bir isim düşünüyoruz. Çünkü D200'ün Türkiye'deki pazarının çok daha kuvvetli olacağına inanıyoruz. Bu satışın arkasında Tofaş ismi olduğu takdirde biz zaten amacımıza ulaşmış olacağız. Ancak Çin'deki ismi Çince'nin çok farklı bir dil olmasından dolayı oraya özgü olacak'' diye konuştu.

    İsmin bütün ülkelerde kabul görmesi için Avrupa, ABD, Japonya ve Türkiye'de araştırma yapabilecek pazar araştırma şirketleriyle çalışacaklarını belirten Altavilla, şunları söyledi:

    "Ritmo ABD'de Strada oldu"

    ''Geçmişte bununla ilgili değişik olaylar yaşadık. İtalyanca'da kullandığımız Fiat Ritmo'yu aynı isimle ABD'de lansmanını yapmak istedik. Ancak Ritmo, Amerikan İngilizce'sinde argo kullanımda kadınların muayyen günlerine verilen ad olduğu için çok tepki geldi ve ismi Strada olarak değiştirdik. Yine Japonca'da 1, 6 ve 4 rakamları yan yana geldiğinde çok yakınlarının ölüm döşeğinde olduğu anlamına geldiği için Alfa Romeo 164'ü de 166 olarak değiştirmiştik.''

    Yatırımlara da değinen Altavilla, ''2006 yılı, Tofaş'ın bütün tarihi açısından bakıldığında yatırımlarının en üst düzeye ulaştığı yıl olacak. 2006 yılına baktığımızda, toplamda 300 milyon eurodan fazla yatırım yapmış olacağız'' dedi.

    "Fiyat savaşı sanayiyi öldürecek"

    2005 yılında Tofaş'ın pazar payının gelişimine bakıldığında, kendisinin Türkiye'ye gelişinden bu yana şirketin pazar payında düşüş olduğunun görüleceğine dikkat çeken Altavilla, şöyle devam etti:

    ''Çünkü ben şuna karar verdim; şirketin ana amacı para kazanmak olacak. O nedenle Ben Türkiye'de olup biten fiyat oyununa katılmak, onun bir parçası olmak istemedim. Bundan dolayı 2005 yılında faaliyet dışı karlılığımız, faaliyet karlılığımızdan daha yüksek oldu. Ancak her ay kar-zarar tablolarına baktığımda ve faaliyet dışı karlarla faaliyet karlarını karşılaştırdığımda sürekli bir ilerleme kaydedildiğini görüyorum. Ben buradaki fiyat savaşının bir parçası olmayacağım. Çünkü bu, sonunda yerel sanayiyi öldürecek. Bu fiyat savaşı, Türkiye'de nihayetinde çok büyük bir işsizliğe yol açacak. Er geç umuyorum ki insanlar bu gerçeğin farkına varacaklar."

    Alıntı cnnturk.com.tr
    YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN
    YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •