Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: WRC’de yeni sezona merhaba

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    WRC’de yeni sezona merhaba

    Dünya Ralli Şampiyonası’nın kan kaybettiğinin düşünüldüğü bir sezona başlıyoruz. Mitsubishi, Skoda ve Peugeot’nun resmi olarak çekildiğini açıkladığı bir sezonda yıldızı parlayanlar takımlar mı, yoksa pilotlar mı olacak?


    Yarışan araçların teknik sınırlarının FIA tarafından belirlendiği yıllardır geçerli olan kurallar, 2006 sezonunda değişiyor. Bütçeleri kısıtlamak amacıyla ortaya çıkan süreçte değişiklik sırası araçlarda. Sürüş tekniklerinin bile etkileneceği, radikal değişikliklerin başında yardımcı elektronik sistemlerin engellenmesi geliyor. Artık, aktif diferansiyeller yok.


    Bir başka dikkat çeken radikal değişiklik ise, lastiklerde Michelin logosu artık yok. Pazarlama stratejisi gereği, aynı şirket tarafından üretilen ve genelde Amerika pazarında gündemde olan bir marka olan Bf Goodrich’i WRC’lerde göreceğiz. Airbus’tan F-16’a kadar değişik uçaklar içinde özel lastikler üreten bir marka olan Bf Goodrich’in, Rally-Raid şampiyonasından gelen bir birikimi de mevcut.

    2006 sezonunda diğer radikal değişiklik ise şampiyonanın genel kurgusunda oldu. Özel takımların puan savaşında olacağı M2 (Manufacturer 2) adı altında yeni bir klasman başlıyor. Üstelik bir Türk takımını bu şampiyona içindeki yarışlarda göreceğiz. Global bir garaj olma yolunda sağlam adımlar atan Atölye Kazaz, bu yolda çok başarılı adımlar atıyor. 2005 model iki adet Subaru S10 WRC satın alarak çıkılan bu yolda, JWRC’de MSport ile dirsek temasında Fiesta S1600 yarıştırarak yürümeye devam ediyorlar. Artık Maslak’ta bir “dünya takımı” var.

    2005 sezonu “Privateer” olarak adlandırılan özel takımların çıkışına şahit olduk. Bu sezonda zirveye oynayışlarına şahit olacağız ama biz takımları incelemeye, WRC ile uzun vadeli bir anlaşma yaparak gönüllere su serpen Ford ile başlayalım.




    FORD
    Ford, yeni Focus WRC’sini 2005 sezonunun son yarışı olan Avustralya Rallisi’nde gözler önüne çıkarttı. Ufak tefek sorunların dışında Focus, başarılı bir “ilk” yarış çıkardı. En son dünya şampiyonluğunu 1981 yılında Ari Vatanen ile kazanan Ford, servis alanında şampiyonluğa en aç takım. Bu yüzden Ford, 2006 ve 2007 sezonlarında yeni Focus’u, son yılların en büyük transferini yaparak çifte dünya şampiyonu Marcus Gronholm’e emanet ediyor. Diğer Focus’u ise Mikko Hirvonen kullanacak. Birçok isim Gardemeister’in ikinci koltuğu hak ettiğini düşünüyordu. Ama, gözden kaçırılmaması gereken bazı detaylar var. Toni, yıllardır WRC seviyesinde yarışıyor. Tecrübeli olduğu kesin. Ford ise fırsat. Aslında topladığı puanlarla takımı Ford’u, Subaru’nun önüne taşıdı ama yarış sırasında pozisyon için geçen savaşlarda baskıyı kaldıramıyordu ve yarış kazanabileceğine dair bir ışık vermiyordu. Oysa Hirvonen’in üçüncülük için Xsara pilotu Pons ile girdiği ve son etapta kazandığı mücadele, belli ki Mr. Wilson’ı etkiledi. İstediğini almak için limitlerini zorlayan, hırslı, genç ama tecrübeli bir pilot.

    Kendi ülkesinde en genç F2 (A7) şampiyonu olan Hirvonen, dünya şampiyonası kariyerine Ford ile başlamıştı. Subaru ile birlikteliğinde hep Solberg’in gölgesinde kalan ve isteneni veremeyen Hirvonen, aslında biraz şanssızdı. Solberg’in Loeb’i geride bırakarak şampiyon olduğu sezonda Subaru’nun ikinci pilotu olmak, büyük bir baskıydı aslında. Hirvonen, 2005 sezonunda özel bir Focus ile başarılı sonuçlar aldı. İlk podyumunu asfaltta bu sezon gören Mikko; gençliği, tecrübesi ve kazanma hırsıyla Gronholm’ün 2006 sezonundaki takım arkadaşı oldu.

    SUBARU
    Yeni kurallar doğrultusunda sadece içi değil, dışı da değişen diğer bir araç ise yeni Subaru Impreza. Şampiyonada resmi olarak kalan diğer takım olan Subaru, bu sezon şampiyonluğa yakın diğer bir takım. Takımın birinci pilotu Petter Solberg, pilotlar şampiyonluğu için en kuvvetli aday. Takımın ikinci aracını asfalt yarışlarda Stephane Sarrazin, toprak yarışlarda ise Chris Atkinson kullanacak.




    Solberg, pilotlar şampiyonluğu için elinden geleni yapmaya çalışacak ama takım şefi David Lapworth sezon öncesi yaptığı açıklamalarda; markalar şampiyonluğu için toplanacak her puana ihtiyaçları olduğunu söyledi. Sadece Ford ve Subaru’nun resmi fabrika takımı olarak yarıştığı bir sezonda, bir nevi “boş kaleye gol atmak” istemesini doğal karşılamak gerek. Ama Lapworth’un sözleri sadece Solberg ve takım için değildi. Chris Atkinson, 2004 Avustralya Rallisi’nde Gr.N bir Subaru ile ilk onda bitirerek kendine bir fabrika WRC’si buldu. Üstelik, tüm 2005 sezonunu tecrübe kazanması için harcayan bir takım. Ama David Lapworth, Monte Karlo Rallisi’nin Atkinson için “tecrübesizlik” mazereti olan son yarış olduğunu söyledi. Tüm takım artık net sonuçlar bekliyor.

    İki resmi takım var belki ama kalenin hiç de o kadar da boş olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Son iki yılın şampiyonu Sebastian Loeb ve markalar şampiyonu Citroen yeni kostümleri ile gene sahnede. Xsara yeni gelen kurallara uyumlu ve Citroen (geliştirilen C4 WRC ile 2007 sezonundaki büyük geri dönüş öncesi) aynı ekiple, büyük gösteri öncesi hazırlar. 2006 sezonunda Loeb, Kronos Racing tarafından yürütülen bir Xsara ile yarışacak. Ama asıl olay, Fransız sigara şirketi Gauloes’in MotoGP’deki Yamaha sponsorluğundan çekilip, Sebastian Loeb ve Kronos takımına sponsor olması.
    Konu fa77 tarafından (19-01-2006 Saat 13:57 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    WRC’de ilk yarış Grönholm’ün

    2006 FIA Dünya Ralli Şampiyonası 20 Ocak'ta Monte Carlo'a start aldı. Ekipler 1336 km'lik rallide 366.39 km uzunluğunda 18 özel etap geçerek finişe ulaştılar.

    Monte Carlo Rallisi Genel Klasmanı:
    1 M. GRÖNHOLM 4:11:43.9
    2 S. LOEB +1:01.8
    3 T. GARDEMEISTER +1:23.1
    4 M. STOHL +1:42.3
    5 S. SARRAZIN +3:20.2
    6 C. ATKINSON +5:02.4
    7 M. HIRVONEN +6:19.5
    8 D. SORDO +7:15.2
    9 X. PONS +7:42.9
    10 G. PANIZZI +9:09.8
    11 J. KOPECKY +12:19.1
    12 O. BURRI +14:12.8
    13 A. AIGNER +17:46.1
    14 P. TSJOEN +20:18.0
    15 M. WILSON +21:01.3
    16 H. SOLBERG +21:07.9
    17 G. MAC HALE +22:37.5
    18 F. NUTAHARA +26:15.2
    19 A. MACHALE +26:26.5
    20 P. ROUX +29:38.7

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •