Teþekkur Teþekkur:  0
Beðeni Beðeni:  0
Sayfa 1/3 123 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 10 arasý

Konu: Türk Polisi Hakkinda Her þey

  1. #1

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    A29 Türk Polisi Hakkinda Her þey

    Eski Türklerde Polis

    Ýnsanlarýn toplum içinde yaþamak ihtiyacý, özgürlük ihtiyacýndan daha eski ve öndedir. Toplumlar binlerce yýl özgürlüksüz yaþayabilmiþler, fakat düzensiz ve güvensiz yaþayamamýþlardýr. Devlet olarak örgütlenmiþ toplumlarda, toplum düzeninin ve güveninin saðlanmasý Devletin en baþta gelen ödevidir. Devletin bu ödevi, ulusal savunma ihtiyacý ile birlikte devlet kadar eskidir.

    Polis tarihi Türk tarihi ile baþlamýþtýr. Tarih boyunca çeþitli devlet kurmuþ olan Türkler kamu düzeni ve güvenliðini ulusal savunma ile birlikte yürütmüþlerdir.

    Eski Türkler'de kamu düzen ve güvenliði iþleri Subaþý'lar tarafýndan yürütülmüþtür. Kabile halinde yaþadýklarý dönemde Türkler, orduyu sevk ve yönetenlere "Subaþý" adýný vermiþlerdir. Su, asker, komutan, ordu ve subaþý, baþkomutan anlamýnda kullanýlmýþtýr. Kabileler birleþip toplum büyüyünce Kaðan ortaya çýkmýþ, Subaþýlar savaþta belli birliklere komuta etmeye baþlamýþ, barýþta da bulunduklarý bölgenin güvenliðini saðlamýþlardýr. Böylece Subaþýlarýn rolleri küçülmüþ ve belli görevlerin yöneticileri olmuþlardýr. Bilinen en eski Subaþý, VIII. Asra ait TONYUKOK Kitabesinde ismi yazýlý olan ÝNALKAÐAN'dýr. Büyük Selçuklu Ýmparatorluðunun kurucusu Selçuk Bey de bir Subaþýdýr. Keza Anadolu Selçuklularýnda da il merkezlerinde askeri ve mülki iþlere bakan komutanlara subaþý denilmiþtir. Bunlar bulunduklarý yerlerin kamu düzen ve güvenliðini saðlamýþlar, savaþ zamanýnda ise çevrelerindeki ilçe ve köylerin týmarlý sipahilerine komuta etmiþlerdir. Anadolu Selçuklu Devletinin yýkýlýþýndan sonra, Anadolu'da kurulmuþ olan beyliklerde askeri komutana "Subaþý" denilmiþtir. Örneðin Aydýnoðlu Mehmet Bey de ayný ordunun subaþýlýðýný yapmýþtýr. Keza XVI. Asrýn ortalarýnda, Karamanoðullarýnýn da Nizamüddin Bekler adýnda bir subaþýsý bulunduðu anlaþýlmýþtýr.

    Özetle belirtilecek olursa, Eski Türklerde kamu düzeni ve güvenliði belli yasalara uygun olarak yürütülmüþtür. Oðuz Han'ýn Oðuz Türesi, Cengiz Han'ýn Uluð Yasasý, Timur'un Tüzükkatý o devirlerin belli baþlý hukuk kurallarý örnek olarak gösterilebilir.

    Bu yasalarda, suçlarýn önlenmesi kadar iþlenen suçlarda suçlularýn yakalanmasýna da önem verilmiþtir. Eski Türklerde Polis Teþkilatý bu açýklamalardan da anlaþýlacaðý üzere askeri teþkilat içinde yer almýþ ve Askeri özellikler göstermiþtir.

    KAYNAK: Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir.
    :welcome:

  2. #2

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1299-1453 Dönemi)
    Bilindiði üzere Türkler,Orta Asya'dan Anadolu'ya gelerek Söðüt ve Domaniç bölgelerine yerleþmiþ ve bir beylik kurmuþlardýr. Kuruluþ döneminde topraklarý çok az olan Osmanlý Beyliði'nin yönetim teþkilatý da ona göre kurulmuþtur. Devletin baþýnda bulunan bey, hem askeri hem mülki gücü þahsýnda toplamýþ, tayin etmiþ olduðu komutanlar ve kadýlarla ülkesini yönetmiþtir.

    Osman Bey Karahisarý ele geçirdiði zaman, kentin yönetimini oðlu Orhan Bey'e vermiþ ve onun yanýna arkadaþý olan Gündüz Alp'i de Subaþý olarak tayin etmiþtir. Bu kiþi bugünkü anlamda ilk Polis Amiridir. Subaþýlar barýþ döneminde savaþ için gerekli olan askerleri disipline etmek ve eðitmekle birlikte, kentin dirlik ve düzenini de saðlamýþlardýr. Savaþ zamanýnda ise yetiþtirdikleri kýtalara komuta etmiþlerdir.

    Anlaþýlacaðý üzere eski Türklerde olduðu gibi Osmanlý Türklerinde de Polis Teþkilatý, Askeri Teþkilat kadrosu içinde yer almýþ, askeri amirler ayný zamanda Polis Amiri olarak da görev yapmýþlardýr. Devlet ve ordu teþkilatý zamanla büyümüþ devletin baþýnda mutlak bir kudrete sahip ve en büyük adli, askeri ve mülki amir olan padiþahlar yer almýþlardýr. Padiþahlar bütün yönetsel, askeri ve bunlarla birlikte ülkede kamu düzen ve güvenliðinin saðlanmasý iþlerini, devlet ricali ve halk karþýsýnda kendilerini temsil eden sadrazamlar vasýtasýyla yürütmüþlerdir. Bu nedenle sadrazamlar, bütün Polis Teþkilatýnýn görevlerini baþarmak için özel memurlar, tebdil çuhadarlarý kullanmýþlardýr.

    Sadrazamýn yanýnda yer alan subaþýlar, yasakçý adý verilen askerlerle baþkentin dirlik ve düzenini saðlamýþlar, XIV. asrýn ortalarýna doðru yasakçýlarýn yanýnda, gece bekçiliði yapan ASESBAÞI'lar oluþturulmuþtur.

    Fatih Sultan Mehmet'in 1453'te Ýstanbul'u almasýna kadar, Osmanlý Devlet Teþkilatýnda en büyük komutan veya askeri komutan anlamýna gelen subaþýlarýn yönetimindeki askeri birlikler, dýþ güvenlik yanýnda ve ayný zamanda iç güvenliðin saðlanmasýyla da görevlendirilmiþlerdir. Ýstanbul'un fethinden sonra, yeniçeri teþkilatý geliþmiþ, askeri komutanlýk baþka adlarla ifade edilmeye baþlanýlmýþ ve subaþýlýk yavaþ yavaþ sadece þehir ve kasabalarýn dirlik ve düzenine ve hatta belediye imar iþlerine bakan kimselerin ünvaný olmuþtur. Bu dönemde baþkent dýþýndaki illeri yöneten Beylerbeyi ve sancaklarý yöneten Sancak Beyleri emirleri altýndaki askerlerle bulunduklarý bölgelerin kamu düzeni ve güvenliðini saðlamýþlardýr.
    :welcome:

  3. #3

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1453-1826 Dönemi)
    Yeniçeri teþkilatýnýn geliþerek geniþlemesi üzerine Ýstanbul'un düzen ve güvenliðinin saðlanmasý iþleri baþta Yeniçeri olmak üzere Bostancý, Cebeci, Topçu gibi askeri ocaklar ile Kaptan-ý Derya askerlerine intikal etmiþ ve Ýstanbul, Yeniçeri Aðasý, Bostancýbaþý, Cebecibaþý, Topçubaþý ve Kaptanpaþa arasýnda bölgelere ayrýlmýþtýr.

    Emniyet makamlarý; Sadrazam, Yeniçeri aðasý, Falakacý, Cebecibaþý ve Cebeciler, Kaptanpaþa, Topçubaþý ve Topçular, Bostancýbaþýlar, Kadý ve Böcekcibaþýndan oluþmuþtur. En büyük sorumlu olan Yeniçeri Aðasý, suç iþleyenleri Falakacýlara dövdürmüþ ve hapsettirmiþtir. Falakacýlar, Yeniçeri Aðasýnýn emri altýnda, falaka taþýyan acemi oðlanlardan oluþmuþtur.

    Cebecibaþý ve Cebeciler; Ayasofya, Kocapaþa ve Ahýrkapý taraflarýnýn, Kaptanpaþa; Kasýmpaþa ve Galata semtinin, Topçubaþý ve Topçular; Tophane semti ile Beyoðlu'nun, Bostancýbaþý ve Bostancýlar; Üsküdür, Eyüp, Kaðýthane, Boðaziçi, Kadýköy, Adalar ve Kaðýthane, Boðaziçi, Kadýköy, Adalar ve Ayastebanos'un, kamu düzen ve güvenliðini saðlamýþlardýr. Böcekçibaþýlar ise, suçlularý izleme ve yakalama iþleriyle uðraþmýþlardýr. Ayrýca Baþkent'de sadrazamýn, illerde de valilerin emrinde "Baþtebdil" adý verilen Ýstihbarat Þefi çalýþmýþtýr. Bu dönemde "Kadý"lar da polis görevi yapmaya devam etmiþ, Sadrazam ve Yeniçeri Aðasý'ndan sonra, Adli, Ýdari ve Yerel Yönetim iþleri yanýnda, Ýstanbul, Galata, Üsküdar ve Eyüp Kadýlýklarý, polisiyle iþleri, özellikle ahlak zabýtasýna ait iþlerin yürütülmesinde polis amiri olarak görev yapmýþlardýr.

    Taþrada ise, Kapýkulu ve Eyalet Askerleri iç düzen ve güvenliðin saðlanmasýndan sorumlu tutulmuþ, þehir ve kasabalarda Kollukçular, Yasakçýlar, Bekçiler, Edirne Þehri ve çevresinde Bostancý Ocaðý, Halep ve çevresinde Çöl Beyleri polis hizmeti görmüþlerdir.

    Osmanlý Ýmparatorluðunun gerilemeye ve yönetiminin çözülmeye baþlamasýyla birlikte kamu güvenliðini saðlamakta görevli Yeniçeriler, meyhanelerde sarhoþ olup, halka saldýrmaya, kadýn hamamlarýný basmaya baþlamýþ, emniyet ve asayiþten sorumlu olanlarýn kendileri emniyet ve asayiþi bozmuþlardýr.

    Keza, iç güvenliðin bozulmasýnda bu iþlerle görevli memurlar büyük rol oynamýþlardýr. Ýmparatorluðun diðer kurumlarý gibi, gerileme dönemlerinin koþullarý altýnda, son derece bozulmuþ olmasý ve devletin baþýna bela kesilmesi yüzünden Yeniçeri Ocaðý 18 Haziran 1826 tarihinde padiþah II. Mahmut tarafýndan ortadan kaldýrýlmýþtýr.
    :welcome:

  4. #4

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1826-1845 Dönemi)
    Yeniçeri Ocaðýnýn 1826 yýlýnda kaldýrýlmasýndan sonra, Ýstanbul'da Asakiri Muntazama-i Hassa (Asakir-i Mansure-i Muhammediye) isimli ve polisiye hizmetleri de yapmak üzere yeni bir Askeri teþkilat kurulmuþ, Serasker denilen bu teþkilatýn komutaný, iç güvenliðin saðlanmasýna ait Yeniçeri Aðasý'nýn yetkilerine sahip olmuþtur. Böylece Yeniçeriler ve Yeniçeri Aðasý yerine Asakir-i Mansure-i Muhammediye ve Serasker geçmistir.

    1826 yýlýnda çýkarýlan Ýhtisap Aðalýðý Nizamnamesi ile, bir Ýhtisap Nezareti kurulmuþ ve bu nezarette çalýþanlar, kolgezmez ve güvenlik hizmetlerini yürütmekle görevlendirilmiþlerdir. 1834 yýlýnda, Anadolu ve Rumeli'nin bazý eyaletlerinde Asakir-i Redife adýyla bir askeri teþkilat kurulmuþ ve bu teþkilatýn Serasker denilen komutaný keza Yeniçeri Aðasýnýn Ýç Güvenlik konusundaki yetkilerine sahip olmuþtur.

    Bu dönemde, gerek baþkent Ýstanbul'da ve kýsýmlarýnda, gerekse taþrada, polis hizmetleri birbirinden farklý örgütler, örneðin Ýstanbul'da Ýhtisap Nezareti ve eyaletlerde Sipahiler tarafýndan yürütülmüþ, kuvvetlerin emir ve komutasýnda birlik ve bütünlük saðlanamamýþtýr. Bu karýþýklýk 1845 yýlýna kadar sürmüþ, yurdun her tarafý için ayný yapýda ve fonksiyonel bir polis teþkilatý kurulamamýþtýr.
    :welcome:

  5. #5

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1845 - 1879 Dönemi)
    (Polis Teþkilatinin Kurulusu)
    Yeniçeri Ocaðýnýn kaldýrýlmasýndan sonra gerek Osmanlý baþkentinde ve gerekse illerde iç güvenlik hizmetlerinin eskisiyle kýyaslanmýyacak ölçüde geliþmesine raðmen güvenlik hizmetlerinin birçok makam ve kiþilere baðlý olarak yürütülmesi uygulamasý sürmüþtür. Örgütlenme açýsýndan ve uygulamadaki bu karýþýklýðý ortadan kaldýrmak amacýyla 10 Nisan 1845'de (12 REBÝ - ÜL EVVEL 1261) Ýstanbul'da "POLÝS" adýyla bir teþkilat kurulmuþ, yeni kurulan polis teþkilatýnýn görevleri yine ayný tarihte yayýnlanan Polis Nizamnamesinde belirtilmiþ ve bu durum yabancý elçiliklere de bir yazýyla duyurulmuþtur.

    Bugüne deðin kaynaðýnýn ne olduðu bilinmeyen 1845 tarihli Polis Nizamnamesinin kaynaðýnýn 12 Messidor an VII (1 Temmuz 1800) tarihli "PARÝS EMNÝYET MÜDÜRÜNÜN GÖREVLERÝNÝ DÜZENLEYEN KARARNAME" adlý metin temel alýnarak hazýrlandýðý belirtilmiþtir.

    Yapýlan araþtýrma ve incelemeleri gerçekten de 1845 tarihli Polis Nizamnamesi'nin kendisinden yarým yüzyýl kadar önce çýkarýlan "Paris Emniyet Müdürü'nün Görevlerini Düzenleyen Kararname" ile madde madde karþýlaþtýrýlmasý sonucunda kaynaðýnýn bu metin olduðunu ortaya koymaktadýr.

    "Polis" adýyla ilk kez kurulan teþkilata ve yabancý elçiliklere de duyurulan 17 maddelik Polis Nizamnamesi ile getirilen yeniliklere raðmen karýþýklýklar tümüyle ortadan kaldýrýlamamýþ, Baþkentte polis hizmeti Yeniçeri Aðasý yerine geçen Serasker, Ýhtisap Aðasý ve Polis adýný taþýyan bir teþkilat tarafýndan yürütülmeye baþlanmýþtýr. Taþrada polis hizmeti ise, sipahiler ve Ýstanbul'da olduðu gibi memleketin birçok illerinde kurulan Asakir-i Mansure Alaylarýna verilmiþtir.

    1846 yýlýnda yayýmlanan bir genelge ile polis hizmetlerinin serasker tarafýndan yönetilmesinin askerlerin asýl görevlerini aksattýðý belirtilerek yalnýzca polis hizmetlerini yürütmek üzere ve seraskerlikten baðýmsýz olarak "Zaptiye Müdürlüðü, Zaptiye Müdür Yardýmcýlýðý" ve polisle ilgili yasalarý hazýrlamak için, "Zaptiye Meclisi" kurulmuþtur. Kýsa bir süre sonra da bu meclis kaldýrýlmýþ ve yerine "Divan-ý Zaptiye" ve "Meclis-i Tahkik" kurulmuþtur. Böylece hem Ýstanbul hem de illerin güvenlik iþleri Zaptiye Müþiriyetince yürütülmüþ ve bu makam, teftiþ memurlarýyla ikinci defa olarak 1867 de kurulmaya giriþilen polis teþkilatýnýn baðlý olduðu tek yer olmuþtur. Bu Tevhidi Zabýta Dönemi 1879 yýlýna kadar devam etmiþtir. Bu yýlda Zaptiye Müþiriyeti kaldýrýlmýþ ve yerine görevi sadece polis iþlerini kapsayan Zaptiye Nezareti kurulmuþ, Polis ve Jandarma bir daha birleþmemek üzere ayrýlmýþlardýr.
    :welcome:

  6. #6

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1879 - 1908 Dönemi)
    1876 yýlýnda Tanzimat ve Islahat hareketleri çerçevesinde Avrupa'daki örneklere göre bir polis teþkilatý kurulmasýna birinci meþrutiyetin ilanýndan sonra oluþan hükümet programýnda yer verilmiþ ve 1879 da Zaptiye Nezareti kurulmuþtur.

    Baþlangýçta Ýstanbul ve çevresinde teþkilatlanarak güvenlik iþlerini yürüten zaptiye nezareti daha sonra ülke çapýnda kuruluþlarý bu nezaret tarafýndan tek merkezden yönetilmiþtir. Bugünkü Emniyet Genel Müdürlüðünün görev ve yetkilerini yürütmüþ olan Zaptiye Nezareti 1909 da kaldýrýlmýþtýr.

    1845 yýlýnda kurulan polis teþkilatý 1867 ve 1879 dan sonra da 1881 - 1886 - 1898 ve 1907 yýllarýnda yapýlan düzenlemelerle sürekli geliþmiþ ve geniþlemiþtir. Bu dönemde; 1881'de Ýstanbul'da düzen ve güvenliði saðlýyan Asakir-I Zaptiye teþkilatý kaldýrýlmýþ ve yerine Polis Teþkilatý kurulmuþtur. Bu merkez kuruluþu Ýstanbul, Üsküdar, Beyoðlu Polis Müdürlükleri ve Beþiktaþ Polis Memurluðu olarak, dört polis dairesi de merkezlere bölünmüþtür. Her polis dairesi bir polis müdürü ile bir baþkan ve iki üyeden oluþan bir polis meclisi ve her merkez bir serkomiser tarafýndan yönetilmiþtir. Zamanla, polis meclisinin üye ve her daireye baðlý serkomiserlerinin sayýsý çoðalmýþtýr. 1886 yýlýndan sonra, Ýstanbul polis müdürlüðü dýþýndaki diðer müdürlüklere mutasarrýflýk adý verilmiþ ve polis müdürüne de mutasarrýf denilmiþtir. Ayný yýlda ve ayrýca, zaptiye nezaretine baðlý bir baþtabibin baþkanlýðýnda da bir saðlýk dairesi, 1898 yýlýnda da Ýstanbul'da bir sivil polis teþkilatý kurulmuþtur.

    Taþra teþkilatý, baþlangýçta 15 ilde kurulmuþ ve her il polis dairesinin baþýna bir serkomiser verilmiþtir. Zaptiye nezaretinin sonu olan 1909 yýlýna doðru illerin çoðunda polis teþkilatý kurulmuþ, bazýlarýný polis müdürü bazýlarýný da serkomiserler yönetmiºlerdir. 1881 yýlýnda fiilen kurulmuþ olan Polis Teþkilatý'nýn görev ve yetkilerini belirleyen ilk hukuksal metin 6 Aralýk 1896 da yayýnlanmýþtýr.

    Bundan sonra 19 Nisan 1907 tarihinde ilk Polis Nizamnamesi yayýnlanmýþtýr. Polis örgütünün ihtiyaçlarýný her bakýmdan yeterli bir biçimde karþýlayan ve 167 maddeden oluþan bu nizamnamenin en belirgin özelliði, içerdiði hükümlerin yabancý etkiler altýnda kalýnmadan hazýrlanmasýdýr. Daha önce, gerek tanzimat ve gerekse Abdülhamit döneminde yayýnlanmýþ olan metinlerin çoðu, yabancýlarý tatmin etmek için, yabancý devletlerin yasalarýndan aktarýlmýþ hükümleri kapsamaktaydý. Bu nizamnamenin ikinci belirgin özelliði uzun süre baþarý ile uygulanmýþ olmasýdýr.

    Sözkonusu nizamnane, polisin idari, adli, siyasi görevlerini, merkez ve taþra kuruluþlarýný hiyerarþi, polisin Asakir-i Nizamiye ve jandarma ile iliþkileri, polisin yetkileri, izinde iken polisin görev ve yetkileri, polis müfettiþlerinin görevleri, polis meclisinin görevleri, polisin seçim ve tayin usulü, polisin cezalandýrýlmasý, yargýlanmasý, polisin ödenekleri ve benzeri hususlarý kapsamaktaydý.

    Ayný nizamnameye göre polisler, serkomiser, ikinci komiser, üçüncü komiser, komiser muavini ve polis memuru olmak üzere 5 sýnýfa ayrýlmaktaydý.
    :welcome:

  7. #7

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Osmanlýlarda Polis
    (1908 - 1918 Dönemi)
    1908 yýlýnda II nci Meþrutiyetin ilaný üzerine Fransýz ve Alman Polis Teþkilatlarý esas alýnarak Polis Teþkilatýnýn yeniden organize edilmesi kararlaþtýrýlmýþ ve 22 Temmuz 1909 yýlýnda çýkarýlan "Ýstanbul Vilayeti ve Emniyeti Umumiye Müdüriyeti Teþkilatýna Dair Kanun" ile 31 Mart ayýndan sonra artýk yaþamasý imkansýz olan Zaptiye Nezareti kaldýrýlarak, yerine Dahiliye Nezaretine baðlý ve memlekete þamil polis iþlerinin yürütülmesiyle görevli "Emniyet Umumiye Müdürlüðü" ve Ýstanbul Vilayetine baðlý bir polis müdüriyeti kurulmuþtur.

    Emniyeti Umumiye Müdüriyeti, 1913 yýlýna kadar polis iþlerini 1907 de çýkarýlan polis nizamnamesi hükümlerine göre yürütmüþ ve hükümleri Ýstanbul dahil tüm ülke sathýnda uygulanmýþtýr.

    9 Aralýk 1913 tarihinde, Dahiliye Nezareti Teþkilat Nizamnamesi çýkarýlmýþ ve bu Nizamnamede Emniyeti Umumiye Müdüriyetinin görevi "Memleketin Emniyet ve Ýnzibatýna taalluk eden her türlü umum ve muamelatý takip ve o babtaki muhaberatý idare ve polis teþilat ve polis mekteplerini idare etmek" olarak belirlenmiþtir. Görevleri bu nizamname ile bilerlenen Emniyeti Umumiye Müdürlüðü, Ankara'da milli hükümet Emniyeti Umumiyesi kurulana kadar Dahiliye Nezaretine baðlý olarak hizmet görmüþtür.

    1913 tarihli Nizamname ile Dahiliye Nezaretine baðlanan Emniyeti Umumiye Müdürlüðü, baþlangýçta emniyet, memurin ve levazým, muhasebe ve tahribat þubelerinden oluþmuþtur. Daha sonraki tarihlerde bunlara, Heyet-i Ýstihbariye, polis müfettiþliði, siyasi ve idari kýsýmlara bakan iki umum müdür muavini eklenmiþtir. Bu kýsýmlardan siyasý kýsým bir müdür yönetiminde 6 þube ile umumi ve hususi kalemden, her þubenin kadrosu ise bir müdür, iki yardýmcý ve gerektiði kadar memurdan oluþmuþtur.

    Ýdari kýsým, muhasebe, memurin ve polis mecmua müdürlükleri, ile evrak ve levazým memurluklarý, memurin ve mustahdemini müteferrikadan meydana gelmiþtir. 1915 yýlý baþlangýcýnda bu teþkilat yeniden geniþletilerek seyrüsefer, Ecanip, Takibat-ý Adliye Müdürlükleri kurulmuþtur. Ayrýca ayný yýl içinde doðrudan Dahiliye Nezaretine baðlý Emniyet Müdürlükleri kurulmuþ ve bunlar hudut kapýlarýyla demiryolu durak yerlerinde görev yapmýþlardýr. Yolcu trenlerinde görevli olan gezici polis ve komiserler, Emniyet Müfettiþlerine baðlý olarak çalýþmýþlardýr.

    Mondros Mütarekesi sonucunda Emniyeti Umumiye Müdürlüðü Teþkilatý, Emniyeti Umumiye Müdürü, Emniyeti Umumiye Müdür Muavini, Asayiþ Seyrüsefer, Ecanip Þubeleriyle, Kalem-i Umumi, Kalem-i Hususi Müdüriyetleri, muhasebe, memurin, levazým, polis mecmuasý, evrak müdüriyetleri, memurin ve müstahdemini müteferrikadan oluþmuþ bulunmaktaydý. 1911 yýlýnda çýkarýlan bir kanunla 1909 yýlýnda yürürlüðe konulan Ýstanbul Vilayeti ve Emniyeti Umumiye Müdüriyeti Teþkilatýna dair kanunun dört ve beþinci maddeleri deðiþtirilmiþ, Emniyeti Umumiye Müdüriyeti ile Ýstanbul Valiliði arasýnda çýkan sürtüþmeler sebebiyle, baþkentin polis hizmetlerine iliþkin iþleri Emniyeti Umumiye Müdürlüðünden alýnmýþ ve doðrudan Dahiliye Nezaretine baðlý olarak oluþturulan Ýstanbul Polis Umum Müdürlüðüne verilmiþtir. Vilayetin Polis Teþkilatlarý ve Polis Müdürlükleri ise, eskisi gibi valilerin ve baðýmsýz mutasarrýflarýn yönetimleri altýnda Emniyeti Umumiye Müdüriyetine baðlý býrakýlmýþtýr. Böylece kurulmuþ olan Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesi, kentin polis hizmetlerini, 24 Þubat 1923 de kaldýrýp yerine Ýstanbul Polis Müdürlüðü kuruluncaya kadar yürütmüþtür.

    Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesinin mütareke dönemindeki teþkilatý; Bir Umum Müdür ve Umum Müdür Muavini, Teftis Heyeti Reisi, Tahrirat Müdürlüðü, Birinci, Ýkinci, Üçüncü, Dördüncü Þube Müdürlükleri, Muhasebe Memurluðu, Heyet-i Sýhhiye, Polis Hastanesi'nden olusmustur. Böylece Milli Hükümetin kurulmasýna kadar, ülkenin iç güvenliðine iliþkin iþler, Umum Jandarma Komutanlýðý, Emniyeti Umumiye Müdüriyeti ve Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesi olmak üzere üç teþkilat tarafýndan yürütülmüþtür.

    21 Mayýs 1913 tarihli Polis Nizamnamesi, II nci Meþrutiyet devrinin koþullarýna ve zamanýn ihtiyaçlarýna göre hazýrlanmýþ ve bu Nizamname ile polisin örgütlenmesi, görev ve yetkileri, personelin dereceleri, sýnýflarý, mesleðe giriþ, yükselme ve diðer tüm özlük iºleri, soruºturma, yargýlama, istifa, tayin, izin cezalandýrma iþleri, levazým iþleri, polis karakollarý ve görevleri, polisin kýyafeti ve davranýþ biçimleri yeniden düzenlenmiþtir. Bu Nizamnamede polis, piyade, süvari ve sivil olmak üzere üç sýnýfa ayrýlmýþ, meslek dereceleri, sýralamasý, polis adaylýðý, polis memurluðu, komiser muavinliði, komiserlik, merkez memurluðu, polis müdürlüðü kýsmý, adli ve idari riyaset ve müdüriyetleri emniyet müdürlüðü, Emniyet Umumiye Müdürlüðü, Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesi Müdürlüðü, Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesi olarak düzenlenmiþtir. Baþkent Polis Teþkilatý diðer illerden ayrý düþünülmüþ, illerde polis müdürlüðü kurulacaðý Liva ve Kazalarda birer amirin yönetiminde yeteri kadar polis bulunduracaðý belirtilmiþ, polis mesleðine alýnma ve yükselme þartlarý aydýnlatýlarak polisin deðiþik hizmet yerlerinde görev ve yetkileri tam olarak belirtilmiþtir.
    :welcome:

  8. #8

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Kurtuluþ Savaþýnda Polis
    (30 Ekim 1918-29 Ekim 1923)
    Mondros Mütarekesinin yapýldýðý 1918 tarihinden, Mili Polis Teþkilatýnýn kurulduðu 24 haziran 1920 tarihine kadar, bütün yurtta Osmanlý Devletinin Polisi olarak hizmet etmiþtir. 24 haziran 1920 tarihinden, Ýstanbul Polis Müdüriyeti Umumiyesi'nin kaldýrýldýðý 24 þubat 1923 tarihine kadar geçen sürede ise polis teþkilatý ikilemiþ, birisi merkezi Ýstanbul'da ve Osmanlý Devletine tabi olarak Kurtuluþ Savaþý boyunca ve gittikçe daralmýþolan bir bölgede ve yalnýzca Ýstanbul'da, diðeri ise, merkezi Ankara'da hýzla geniþlemiþ olan bir bölgede, Ýstanbul hariç Misa-ý Milli ile çizilen sýnýrlar içinde faaliyet göstermiþtir. Ýstanbul'da Osmanlý Polis Teþkilatý, padiþah ve onun hükümetinin emrinde, iþgalci düþman kuvvetlerinin baský ve istekleri doðrultusunda çalýþtýrýlmaya zorlanmýþtýr. Milli Polis Teþkilatý ise, bir yandan anayurdu iþgal eden düþman devletlere, diðer yandan düþmanlarla iþbirliði yapan padiþah ve hükümetine, bundan baþka ayaklanarak yurdun iç güvenliðini bozan yerli iþbirlikçilere ve baðýmsýz devlet kurma hayali peþinde koþan ve bu uðurda akla sýðmayacak çýlgýnlýklar yapan Ermeni ve Rum azýnlýklara karþý mücadele edilmiþtir.

    Mondros Mütarekesi ile Osmanlý Devletine býrakýlan topraklar üzerinde, 15 vilayet 35 baðlý Liva ve 17 baðýmsýz Liva kalmýþtýr. Merkezi Yönetim; Vilayet Liva, Vilayetlere baðlý Livalar ve doðrudan Dahiliye Nezaretine baðlý baðýmsýz Livalar, Kaza, Nahiye ve köylerden oluþmuþtur.
    Bu yýllardaki vilayetler ve baðýmsýz livalarýn nüfusunu kesin olarak saptamak mümkün olmamýþtýr. Ancak Devlet Istatistik Enstitüsünce 14 Nisan 1919 tarihli Hükümet tahminleri ve diðer veriler deðerlendirilerek nüfuslar belirlenmiþtir.

    Iþgal altýnda bulunan bölgelerde ihtilaf devletleri kendi askeri polis teþkilatýný görevlendirmiþler, mevcut Osmanlý Polis Teþkilatýnda azýnlýklarý, ermeni ve rumlarý egemen kýlmýþlardýr. Maddi ve manevi baský ve her türlü çýkar vaatlerine karþýn yabancýlarýn emellerine hizmet etmeyecek yapýda olan bir kýsým Türk Polislerini derhal azletmiþler, memleket dahilinde kalmalarý tehlikeli görülen polisleri de MALTA'ya sürgüne göndermiþler, bunlarýn yerine kendi amaçlarý doðrultusunda hizmet edecek kimselere görev vermiþlerdir. Ancak her gidenin yerine yeterince eleman bulamadýklarý için bir kýsým polisler görevlerinde kalmýþ, bunlar ulusal Kurtuluþ Savaþýnýn kazanýlmasý için, iþgalin her türlü bilgi ve yardýmlarý Ankara'ya ulaþtýrma yolunda fedakarca çalýþmýþlardýr. Anadolu'dan verilen direktifler çerçevesinde istenilen iþleri baþarmak amacýyla milli ve gizli gruplarý oluþturmuþlar, bazý kiþilerin ve mütarekeyi takiben esaretten dönen Türk subaylarýnýn Anadolu'ya kaçýrýlmasýný, iþgal altýndaki depo ve ambarlardan silah ve cephanelerin gizlice Anadolu'ya gönderilmesini saðlamýþlardýr. Keza bu dönemde düþman devletler casus örgütlerini Kurtuluþ Savaþýný sabote etmek için ülkemize göndermiþler. Türk Polisi bunlarýn gizli amaçlarýný hareketlerinden önce öðrenmiþ, haklarýnda her türlü bilgiyi fotoðraflarýyla birlikte Anadolu'ya ulaþtýrmýþ ve böylece Milli Mücadeleyi kundaklamaya gidenlerin emellerini gerçekleþtirmeden yakalanmalarýný saðlamýþlardýr.

    Türk Polisi, iþgal altýnda bulunan bölgelerde emniyet ve asayiþin korunmasý ve suç faillerinin meydana çýkarýlmasýnda da baþarýlý çalýþmalar yapmýþlardýr.

    Mustafa Kemal'in Samsun'a ayak bastýðý günlerde Samsun'da bir ingiliz yüzbaþýnýn emrinde iþgal kuvvetleri bulunuyor, kentin sokaklarýn da diþinden týrnaðýna dek silahlý Pontus'cu Rum çeteleri dolaþýyor ve bunlara hiç kimse birþey yapamýyordu.

    Sivas Knngresinde iþgal edilmiþ bölgelerde milli direniþin örgütlenmesi ve bölgelerin iþgalden kurtulmasý için önlemler alýnmýþtýr. Kongre Fransýz ve Ingilizlerin Diyarbakýr, Halep ve Suriye'deki ermenilerin bölgeye göçlerini saðlayarak müslüman halký göçe zorlayarak,ermeni çoðunluðu gerçekleþtirmek ve bir ermeni devleti kurmak planý izlediklerini saptamýþ, Güneydoðu Anadolu'nun kurtarýlmasý için özellikle Maraþ ve Antep bölgesine þu direktifi vermiþtir. "Göç yasaktýr"

    Arazi ve emlak ancak Türk'lere satýlacaktýr, yabancýlarla hristiyanlarýn arazi sahibi olmasýna meydan verilmeyecektir. Milli amaçlar uðruna, herkes mal ve beden açýsýndan görevli tutulacaktýr. Jandarma ve poliste Türklerin kullanýlmasý saðlanacaktýr. Görüldüðü üzere, iþgal altýndaki bölgelerde dahi polis teþkilatýnýn Türklerden oluþturulmasýna önem verilmiþ ve özen gösterilmiþ, düþman iþgalinden kurtarýlmýþ olan bölgelerde ise sivil yönetimle birlikte polis teþkilatý da yeniden düzenlenmiþtir.

    Bazý illerde polisler, Damat Ferit Paþa hükümetini tanýmadýklarýný ve Kuvayi Milliye emrine girdiklerini açýkca ilan etmiþlerdir. Büyük Millet Meclisinin 2.6.1920 tarih ve ikinci celsesinde okunan Kastamonu Valisi Cemal Bey'in Zonguldak Polislerinin Kuvayi Milliye emrine girerek Ferit Paþa hükümetini tanýmadýklarýna dair telgrafý bunun en güzel kanýtýdýr.

    "Dahiliye Vekaletine, Zonguldak'a talimat-ý mahsusa ile gönderilen Þevket Turgut Bey'den þimdi alýnan telgrafnameye nazaran Zonguldak'ta Ýstanbul'dan gelen bilimum polisler ve memurini saire, Kuvayi Milliye emrine giderek, Ferit Paþa hükümetini tanýmadýklarýný, Mutasarrýf vekili Kadri Bey'e teblið ettikleri gibi Kuvayi Milliye aleyhtarlarýndan Mal Müdürü Mevlüt Lütfü ve Ýstanbul'dan gelen Inzibat Zabiti Jandarma Bölük Kumandaný Yüzbaþý Cemil Efendi'ler tevkif edilerek Mahfuzan Devrek'e izan kýlýnmýþ ve mutasarrýf ve refakatýnda bulunan Mülkiye Müfettiþleri, kýsa bir müzakereden sonra istifa eylemiþ tarafýmýzdan mukaddeme mutasarrýf vekaletine tayin kýlýnan Cevdet Bey mutasarraflýk umuruna vaziyet eylemiþtir."

    23 Nisan 1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisi kurulmuþ ve bu meclisin 2 mayýs tarihli oturumunda hükümet teþkili ile ilgili "Büyük Millet Meclisi Icra Vekillerinin Suret-i Intihabýna Dair" 3 nolu Kanun'u kabul etmiþtir. Bu kanunun birinci maddesine göre "þerefiye ve evkaf, suhiye Muaveneti içtimaiye, iktisat (ticaret,sanayi,ziraat,orman,maden) maarif, adliye, mezahip, maliye ve rüsumat, defteri hakani, nafia, dahiliye, (emniyeti umumiye posta ve telgraf) müdafaai milliye, hariciye, erkaný harbiye-i umumiye iþlerini görmek üzere 11 zattan mürekkep icra vekilleri heyeti" kurulmuþtur. Milli Hükümetin 9 mayýsta açýkladýðý programýnda iç güvenlikle ilgili olarak aþaðýdaki ifade yeralmýþtýr.

    "iç siyasetimizde bütün çalýþmalarýmýzýn hedefi, milletin birlik ve dayanýþmasýnýn korunmasý ile genel güvenliðin kurularak asayiþin her yerde teminidir..."

    24 Haziran 1920 de Milli Hükümetin Emniyeti Umumiye Müdürlüðü kurulmuþ, 1 genel müdür, 1 genel müdür yardýmcýsý ile emniyet, seyrisefer, memurin þubelerinden ve 6 kiþilik Teftiþ Kurulundan oluþan küçük bir kadro ile çalýþmaya baþlamýþtýr.

    Milli mücadele sýrasýnda polis kadrosu oldukça düþmüþ ve bu nedenle 1922 tarih ve 1379 sayýlý Bakanlar Kurulu kararý ile, kadroda mürettep üyelerin noksanlýðýndan dolayý polis divanýnýn kurulmasý mümkün olmayan vilayet ve müstakil livalardan, divan kurulmasýna lüzum hasýl oluncaya kadar polislerle ilgili soruþturma ve cezalarýn polis teþkilatýnýn amiri tarafýndan ifa ve o yerin en büyük mülkiye memuru tarafýndan tasdik olunmasý, en büyük polis amirinin cezalandýrmayý gerektiren bir hali görüldüðü takdirde, soruþturmanýn en büyük mülkiye memuru tarafýndan yaptýrýlmasý ve onun vereceði kararýn Emniyet Umumiye Müdürlüðünce onaylanmasýndan sonra uygulanmasý kabul olunmuþtur.

    Kurtuluþ Savaþý baþarýldýktan sonra Istabul'u da yönetimi altýna alan milli hükümet Osmanlý Devletinin Emniyeti Umumiye Müdüriyetini, Ýstanbul Polis Müdürlüðü haline dönüþtürmüþtür. Böylece Mondros Mütarekesi ve Kurtuluþ Savaþý koþullarýnýn Anadolu'da ortaya çýkardýðý ikili polis sistemi, (bir yanda Ýstanbul'da Osmanlý Hükümetine baðlý, diðer yanda Milli Hükümetin oluþturduðu yeni Polis teþkilatý) teke indirgenmiþ ve bütünlük saðlanmýþtýr. Ankara'da Milli Hükümetin Emniye-i Umumiyesi Erzurum Milletvekili Durak Bey tarafýndan 1920 de teþkilatlandýrýlmaya baþlanmýþ, ayný yýl içinde A.Naci Bey'ler, 1923 yýlýnda Halit Bey Emniyet Genel Müdürlüðü yapmýþlardýr.

    29 Ekim 1923 te Cumhuriyet ilan edilirken yeni Türkiye Cumhuriyeti zayýf bir polis teþkilatý devralmýþtýr.Cumhuriyet yönetimi, Il polis teþkilatlarýný da merkez teþkilatý gibi pek zayýf durumda bulmuþtur.Ýstanbul, Izmir, Edirne, Bursa, Balýkesir ve Manisa gibi büyük iller 1922 yýlýna kadar iþgal altýnda kalmýþ ve bu nedenle kadrolarý yetersiz durumda býrakýlmýþtýr. 1923 yýlýnda Ankara, Antalya, Adana, Samsun, Trabzon, Konya, Kastamonu, Sivas, Erzurum, Kars, Eskiþehir, Elazýð, Zonguldak ve Izmit illerinin polis teþkilatlarý baþýnda 25-30 lira maaþlý birer polis müdürü; Diyarbakýr, Bitlis, Amasya, Tokat, Bolu, Afyonkarahisar, Malatya, Yozgat, Sinop, Menteþe, Urfa, Kayseri, Gaziantep, Ertuðrul illeri polis teþkilatlarýnýn baþýnda birer serkomser; Rize, Kütahya, Ordu, Gümüþhane, Niðde, Aydýn, Isparta, Silifke, Mardin, Kýrþehir, Çorum, Denizle, Çankýrý, Ardahan ve Artvin polis teþkilatlarýnýn baþýnda birer ikinci komiser; Aksaray, Burdur, Beyazýt, Sarat, Genç, Muþ ve Van polis taþkilatlarýnýn baþýnda ise bir komiser muavini yönetici olarak görev yapkýþtýr.

    Kurtuluþ Savaþý ve Cumhuriyet, Ulu Önderimiz Atatürk, silah arkadaþlarý ve ona inanan, bu uðurda mücadele eden tüm vatandaþlarýn eseridir. Kuþkusuz zafere inananlarda, inanmayanlarda olmuþtur.
    :welcome:

  9. #9

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    NASIL POLÝS OLUNUR

    POLÝS MESLEK YÜKSEK OKULU
    Öðrenci kaynaklarý þunlardýr
    Polis Meslek Yüksek Okullarýna ön lisans seviyesindeki eðitimine; genel lise, erkek teknik öðretim, kýz teknik öðretim, ticaret ve turizm öðretimine baðlý okul mezunlarý sýnavla alýnýrlar.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Baþvuru esnasýnda adaylardan þu belgeler istenir.
    Form dilekçe,
    Nüfus cüzdaný fotokopisi veya noterden tasdikli örneði,
    Diploma veya çýkýþ belgesi fotokopisi veya noterden tasdikli örneði,
    Yazýlý sýnav tarihinde askerlikle iliþiði bulunmadýðýna dair belge (Erkek Adaylardan),
    Kamu Kurum ve Kuruluþlarýnda Çalýþan Personelin Kýlýk Kýyafetine Dair Yönetmeliðin 5 inci ve 10 uncu maddelerinde belirtilen hususlara uygun son bir yýl içerisinde çekilmiþ 6 adet vesikalýk fotoðraf,
    Ýkametgah belgesi,
    ÖSS sonuç belgesi,
    Vukuatlý nüfus kayýt örneði,
    Kendisinin ve evli ise eþinin adli sicil belgeleri (Sabýka kaydý),
    Evli ise evlenme cüzdaný fotokopisi veya noterden tasdikli örneði,istenir.
    Fotokopisi verilen belgelerin aslý, müracaat sýrasýnda müracaatý alan görevliye ibraz edilmek üzere götürülür ve fotokopiler görevli tarafýndan "Aslý Görüldü" ibaresi ile birlikte sicil ve imza atýlarak alýnýr.
    Ayrýca, 2330 sayýlý Nakdi Tazminat Verilmesi ve Aylýk Baðlanmasý Hakkýndaki Kanun kapsamýnda þehit veya görev malulü olan Emniyet Teþkilatý personelinin eþ ve çocuklarýndan þehitlik veya malullük belgesi istenir.
    Sýnav giderlerini karþýlamak üzere adaylardan, Polis Akademisi döner sermaye iþletmesine her yýl Polis Akademisi tarafýndan tespit edilen miktarda ücret alýnýr.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adaylarda aranan þartlar þunlardýr.
    Türkiye Cumhuriyeti vatandaþý olmak,
    Yukarýda sayýlan okullardan mezun olmak,
    Öðrenci Seçme ve Yerleþtirme Merkezi tarafýndan o yýl içinde yapýlan üniversiteye giriþ sýnavlarýnda puan türlerinin en az birinden üniversitelerin yüksek okullarýna girmek için yeterli asgari taban puaný almýþ olmak,
    18 yaþýný tamamladýktan sonra yaptýrýlan yaþ düzeltmelerinde, düzeltmeden önceki yaþ geçerli olmak kaydýyla, müracaat tarihi itibariyle 18 yaþýný tamamlamýþ, bayan ve askerlik yapmayan erkek adaylar için 23 yaþýndan, askerlik hizmetini yapmýþ erkek adaylar için 25 yaþýndan gün almamýþ olmak,
    Bayanlar için 1.65 cm., erkekler için 1.67 cm’den kýsa boylu olmamak ve boy ölçüsünün santimetre olarak son iki rakamý ile kilosu arasýnda 15 kilogramdan eksik veya fazla fark olmamak,
    Saðlýk yönünden, Saðlýk Yönetmeliðinin 6 ncý maddesinde aranýlan saðlýk þartlarýna uygun olmak,
    Turistik iþletme belgesi olan yerler hariç olmak üzere, daha çok suçlularýn barýndýðý veya suç iþlemeye müsait yerlerde çalýþmamak, genelev, birleþme yeri, randevu evi, tek baþýna fuhuþ yapýlan mesken ve bu gibi yerlerde aracýlýk, bekleyicilik ve benzeri bir iþtigali bulunmamak; genel ahlaka aykýrý oyun, temsil, film, video bant, teyp kasete, þarký sözü ve teknolojinin geliþimi ile ortaya çýkan benzeri muzýr neþriyat ve benzeri iþler üzerinde çalýþmaktan haklarýnda herhangi bir adli veya idari takibat devam ediyor olmamak veya hüküm giymemiþ olmak,
    Taksirli suçlar hariç olmak üzere, aðýr hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uðramýþ olsalar bile, Devletin þahsiyetine karþý iþlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüþvet, hýrsýzlýk, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, inancý kötüye kullanma, dolanlý iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçýlýðý hariç; kaçakçýlýk, resmi ihale ve alým satýmlara fesat karýþtýrma, devletin sýrlarýný açýða vurma suçlarýndan dolayý hükümlü bulunmamak veya bu suçlardan dolayý haklarýnda devam etmekte olan bir adli kovuþturmaya tabi olmamak,
    Müracaat tarihinde herhangi bir siyasi partiye veya parti kollarýna üye bulunmamak, daha önceden üyeliði var ise ayrýldýðýný belgelemek,
    Alkol, uyuþturucu ve psikotrop maddeler ile kumar alýþkanlýðý bulunmamak,
    Eþi hakkýnda; affa uðramýþ olsa bile, Devletin þahsiyetine karþý iþlenen suçlar ve 4422 sayýlý Çýkar Amaçlý Suç Örgütleriyle Mücadele Kanunu kapsamýndaki suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüþvet, hýrsýzlýk, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, inancý kötüye kullanma, dolanlý iflas gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçýlýðý hariç; kaçakçýlýk, resmi ihale ve alým satýmlara fesat karýþtýrma, devletin sýrlarýný açýða vurma suçlarýndan dolayý hükümlü bulunmamak veya bu suçlardan dolayý hakkýnda devam etmekte olan bir adli kovuþturmaya tabi olmamak,
    Kamu haklarýndan mahrum bulunmamak,þartlarý aranýr.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Baþvuru zamaný ve þekli þöyledir
    Yüksek Okula giriþ sýnavýna baþvurular, her yýl Polis Akademisi Baþkanlýðý tarafýndan tespit ve ilan edilen tarihler arasýnda Polis Meslek Yüksek Okulu Müdürlükleri’ne þahsen yapýlýr.
    Eksik belge, posta yolu ile veya baþvuru zamaný geçtikten sonra yapýlan baþvurular kabul edilmez.
    POLÝS KOLEJÝ
    Yapýlan Yönetmelik deðiþikliði ile 2003-2004 Eðitim Öðretim yýlýndan itibaren Polis Koleji’ ne ilk kez kýz öðrenci alýnacaktýr.
    Baþvuru Ýþlemleri
    Polis Koleji Aday Tespit Sýnavý için baþvurular; adaylarýn okumakta olduklarý Okul müdürlüklerine yapýlacaktýr.
    Öðrenci kaynaklarý þunlardýr
    Milli Eðitim Bakanlýðýna baðlý Ýlköðretim Okullarýný bitiren öðrenciler ile Lise Hazýrlýk sýnýfýnda okuyan öðrencilerdir.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Sosyal durum ile ilgili koþullar þunlardýr
    Türkiye Cumhuriyeti vatandaþý olmak,
    Taksirli suçlar hariç olmak üzere diðer suçlardan aðýr hapis veya 6 ay ve daha fazla hapis, veyahut affa uðramýþ, paraya çevrilmiþ, ertelenmiþ, zaman aþýmýna uðramýþ olsalar bile Devletin þahsiyetine karþý iþlenen suçlarla, zimmet ihtilâs, irtikap, rüþvet, hýrsýzlýk, dolandýrýcýlýk, sahtecilik, inancý kötüye kullanma, dolaylý iflâs gibi yüz kýzartýcý veya þeref ve haysiyeti kýrýcý suçtan veya istimal ve istihlâk kaçakçýlýðý hariç; kaçakçýlýk, resmî ihale ve alým satýma fesat karýþtýrma, Devlet sýrlarýný açýða vurma, suç iþlemek için teþekkül oluþturmak suçlarýndan dolayý hükümlü bulunmamak veya bu suçlardan dolayý haklarýnda devem etmetke olan bir adlî kovuþturmaya tâbi olmamak,
    Ýlköðretim okulunu üç veya daha yukarý diploma notu ile bitirmiþ olmak,
    Saðlýk yönetmeliðinde belirtilen saðlýk þartlarýný taþýmak
    Polis Kolejine giriþ sýnavýnýn yapýldýðý yýlýn 01 Ocak tarihi itibarýyla 16 yaþýndan, hazýrlýk sýnýfý okuyan adaylar için 17 yaþýndan gün almamýþ olmak,
    Öðrenime ara vermemiþ olmak,
    Herhangi bir okuldan, ahlâkî veya disiplin sebebi ile çýkarýlmamýþ olmak,
    Hazýrlýk sýnýfý hariç, lise ve dengi okullara devam etmemiþ olmak,
    Kamu haklarýndan mahrum bulunmamak.
    04 Temmuz 1998 tarih ve 23392 sayýlý Resmi Gazete’de yayýmlanarak yürürlüðe giren, Emniyet Genel Müdürlüðüne Baðlý Eðitim ve Öðretim Kurumlarýna Alýnacak Öðrencilerde Aranýlacak Saðlýk Þartlarýna Dair Yönetmelikte belirtilen saðlýk þartlarýný taþýmak.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Öðrenim kilo, boy ve yaþ ile ilgili koþullar þunlardýr
    Y A Þ En az Boy (Santimetre)
    12 yaþýndan gün almamýþ olanlar 134 cm. (dahil)
    13 yaþýndan gün almamýþ olanlar 139 cm. “
    14 yaþýndan gün almamýþ olanlar 144 cm. “
    15 yaþýndan gün almamýþ olanlar 151 cm. “
    16 yaþýndan gün almamýþ olanlar 156 cm. “
    17 yaþýndan gün almamýþ olanlar 160 cm. “
    Kilo Yönünden Aranan Þartlar;
    Aðýrlýk: Boy ölçüsünün santimetre olarak son iki rakamý ele alýnarak, bu rakamlardan 10 kg. kadar fazlalýðý, 20 kg. kadar noksanlýðý kabul edilir. Örneðin (151) cm. boyunda olan bir adayýn en fazla 61 kg. en az 31 kg. aðýrlýðýnda olmasý gerekmektedir.
    Yaþ Yönünden Aranan Þartlar;
    Müracaat edilen yýlýn 01 Ocak tarihi itibariyle 16 yaþýndan, hazýrlýk sýnýfý okuyanlar için 17 yaþýndan gün almamýþ olmak gereklidir. Ýlköðretim okulunun beþinci sýnýfýndan sonra hangi sebeple olursa olsun yaþ tashihi yapmýþ olanlarýn, tashihten önceki yaþlarý geçerli sayýlýr. Bu sýnýftan önce yapýlan yaþ tashihlerinde düzeltilmiþ yaþa itibar edilir.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Þehit ve vazife malulleri çocuklarý için þu þartlar þuhlardýr
    Emniyet Teþkilatýnda görevli iken þehit veya vazife malulü olanlarýn Polis Kolejine girmeye istekli çocuklarý, giriþ koþullarýný taþýmalarý ve giriþ sýnavlarýnda tam puanýn en az %50' sini almalarý kaydýyla bu konuda ayrýlan kontenjandan baþarý sýrasýna göre istifade ettirilirler. Bu kontenjan o yýl için koleje alýnan asil adaylarýn sayýsýnýn %10' unu geçemez.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Tahsil yönünden aranan koþullar þunlardýr
    Milli Eðitim Bakanlýðýna Baðlý Ýlköðretim Okullarýný veya muadili ortaokullarý (3) üç ve daha yukarý diploma notu ile bitirmiþ olmak,
    Yurtdýþýnda öðrenim görenlerden, bu yönetmelik hükümlerine göre sýnava girecek adaylarýn öðrenim derecelerinin denkliði Milli Eðitim Bakanlýðý Denklik Bürolarýnca yapýlmýþ olmak,
    Tahsile ara vermemiþ olmak,
    Hazýrlýk sýnýfý hariç, lise ve dengi okullara devam etmemiþ olmak.
    --------------------------------------------------------------------------------
    Baþvuru zamaný ve þekli þöyledir
    Kolej giriþ sýnavýna baþvurular, her yýl Polis Koleji Müdürlüðü tarafýndan tespit ve ilan edilen tarihler arasýnda halen okumakta olduklarý Okulu Müdürlükleri’ne þahsen yaparlar.
    POLÝS AKADEMÝSÝ
    Öðrenci kaynaklarý þunlardýr
    Polis Akademisi; genel lise, erkek teknik öðretim, kýz teknik öðretim, ticaret ve turizm öðretimine baðlý okul mezunlarý arasýndan sýnavla alýnýrlar.
    Sosyal durum ile ilgili koþullar þunlardýr
    Türkiye Cumhuriyeti vatandaþý olmak,
    Evli yahut nikahsýz yaþamakta olmamak,
    Herhangi bir suçtan sabýkasý bulunmamak,
    Herhangi bir okuldan ahlak ve disiplin sebebiyle çýkarýlmýþ olmamak,
    Hakkýnda her hangi bir suçtan kanuni kovuþturma bulunmamak,
    Kendisi ve Ailesi hakkýnda yaptýrýlacak tahkikat neticesinde, Emniyet Teþkilatýna girmesinde sakýnca bulunmamak,
    Akademinin eðitime baþlama tarihinde askerlikle iliþiði bulunmamak.
    Yasa dýþý ideolojik amaçlý faaliyetlere, anarþi ve terör eylemlerine karýþmamýþ, katýlmamýþ veya desteklememiþ olmak,
    Öðrenim, yaþ ve boy ile ilgili koþullar þunlardýr
    Öðrenci Seçme Sýnavýnda; (ÖSS) eþit aðýrlýk puaný olarak 145 veya daha yukarý ham puan almak, (Puan durumu her yýl deðiþebilir)
    Sýnavlarýn yapýlacaðý yýlýn 01 Ekim tarihi itibariyle; 22 yaþýndan gün almamýþ olmak, ( Ayrýca 18 yaþýndan sonra yaptýrýlan yaþ tashihlerinden önceki yaþa itibar edilir.)
    Erkeklerde 167 cm. bayanlarda 165 cm. boyundan kýsa olmamak, boyu ile kilosu arasýnda, Boy ölçüsünün santimetre olarak son iki rakamý ile kilosu arasýnda 15 kg. dan fazla fark olmamak þartlarý aranýr.
    Saðlýk ile ilgili konularda þunlar aranýr
    “Emniyet Genel Müdürlüðüne Baðlý Eðitim ve Öðretim Kurumlarýna Alýnacak Öðrencilerde Aranýlacak Saðlýk Þartlarýna Dair Yönetmelik” hükümleri gereðince;
    Vücut yapýsý düzgün, her bakýmdan saðlam ve fiziksel görünüþü kusursuz olmak,
    Türkçe’ yi kusursuz konuþmak, (Dilinde kekemelik, pelteklik, tutukluk vb. olmamak,)
    Duymasýnda en ufak bir kusur bulunmamak,
    Her iki gözde ayrý ayrý ihtilafsýz 2 diyoptriye kadar miyopi ve astigmatizma, 1 diyoptriye kadar hipermetropi ve astigmatizma bulunanlardan düzeltmeden sonra bir gözün görmesi 7/10’ dan, diðer gözün görmesi 9/10’ dan ve her iki gözün görme derecesi ayrý ayrý düzeltmeden sonra 8/10’ dan aþaðý olmayanlar akademi öðrenciliðine kabul edilir.
    Vücudun görünür yerlerinde tanýnmayý kolaylaþtýran, görünümü bozan ve kýsmen de olsa fonksiyonlara mani yara, yanýk, cerrahi müdahale bulunmamak,
    Tüberkülozlu, varisli, düztaban olmamak,
    Sevk edileceði devlet hastanesinden “Polis Akademisi Öðrencisi Olur” kaydýný içeren Saðlýk Kurulu Raporu almak.
    04 Temmuz 1998 tarih ve 23392 sayýlý Resmi Gazete’de yayýmlanarak yürürlüðe giren, Emniyet Genel Müdürlüðüne Baðlý Eðitim ve Öðretim Kurumlarýna Alýnacak Öðrencilerde Aranýlacak Saðlýk Þartlarýna Dair Yönetmelikte belirtilen saðlýk þartlarýný taþýmak.
    ----------------------------------------------------------------------------
    Baþvuru ve önkayýt iþlemleri þöyle yapýlýr
    Durumu giriþ koþullarýna uygun olan adaylar, ön kayýt iþlemi için aþaðýdaki belgeleri yanlarýnda getirirler.
    Diploma aslý veya onaylý örneði, yahut mezun olduðu okuldan çýktý belgesi, (Kolej, lise ve dengi okullarýn son sýnýflarýnda bütünlemeli bekleyenler için bütünlemeli olduklarýna dair belge gerekmektedir.)
    Nüfus hüviyet cüzdaný veya onaylý örneði,
    Kendisi ve ailesi hakkýnda “Vukuatlý Nüfus Kayýt Örneði”,
    Kendisi ve ailesi hakkýnda “Adli Sicil Kaydý”,
    Öðrenci Seçme Sýnavý (ÖSS) sonuç belgesi,
    2330 Sayýlý “Nakdi Tazminat Verilmesi ve Aylýk Baðlanmasý Hakkýnda Kanun” kapsamýna giren Þehit Çocuklarý ile görevi sebebiyle sakatlanan veya sürekli bir hastalýða yakalanan görev malulü Emniyet Teþkilatý Mensuplarýnýn çocuklarý için Emniyet Genel Müdürlüðü Personel Daire Baþkanlýðýndan alýnacak þehit yada malul çocuðu olduðuna dair belge,
    Tükenmez kalem, kurþun kalem ve silgi.
    Adaylar belirlenen tarihler arasýnda Polis Akademisi Baþkanlýðýna þahsen baþvuruda bulunacaklardýr. Eksik belge veya posta ile yapýlacak baþvurular kabul edilmeyecektir.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Baþvuru Tarihi: Polis Akademisi Baþkanlýðýnca Belirlenir
    Baþvuru ve Sýnav Merkezi: Polis Akademisi Anýttepe / ANKARA
    Mülakat Sýnavý: Aðustos Ayý içerisinde (Polis Akademisi Baþkanlýðýnca Belirlenir)
    Beden Eðitimi Sýnavý: Aðustos Ayý içerisinde (Polis Akademisi Baþkanlýðýnca Belirlenir)
    Yazýlý Sýnav: Aðustos Ayý içerisinde (Polis Akademisi Baþkanlýðýnca Belirlenir)
    Sýnav Sonuçlarýnýn Ýlaný: Sýnavlardan bir gün sonra açýklanýr
    Ýntibak Eðitimi: Eylül ayýnýn ilk iki haftasý
    Kesin Kayýt: Ekim ayý baþýnda
    NOT: (Bu Tarihler genel Tarihleridir. Süreç Konusunda bilgilendirmek amacýyla verilmiþtir. Sýnav takvimi her yýl deðiþmektedir.)
    Konu davutkorucu tarafýndan (30-10-2007 Saat 01:31 ) deðiþtirilmiþtir.
    :welcome:

  10. #10

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    TRAFÝK ÝÞLEMLERÝ

    Belge Yenileme
    YIPRANMA


    Yýpranan Tescil ve Trafik Belgelerinin yenisi alýnacak (Trf.Tescil Þube veya Bürosundan)
    Bir adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat Ýþlem Formu (Ek-1)
    Dilekçe
    Muayene süresi dolmuþ ise muayenesi yaptýrýlacaktýr.
    Yýpranan belge ve plakalarýn yenisinin çýkartýlabilmesi için, aracýn kayýtlý olduðu tescil kuruluþuna müracaat edilebileceði gibi, herhangi bir tescil kuruluþuna da müracaat edilebilir.
    :welcome:

Sayfa 1/3 123 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanýcý var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •