Teþekkur Teþekkur:  0
Beðeni Beðeni:  0
3 sonuçtan 1 ile 3 arasý

Konu: Yeni kurallar sollamaya engel olabilir

  1. #1

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Yeni kurallar sollamaya engel olabilir

    FIA, Ekim sonunda, motor teknolojisinin dondurulmasýna iliþkin detaylarý içeren sportif düzenlemelere yeni bir ek madde getirdi.





    Yapýlan bu ilavede, motora tümüyle son þekli verilmeden önce, takýmlarýn yapmasýna müsaade edilecek deðiþiklikler belirtiliyor. Yeni kurallar, bu süreçte, motorun ilgili mercilerden son onayý almadan önce, takýmlara detaylarda bazý deðiþiklikler yapma imkaný saðlamýþ olacak.

    Bu deðiþiklikler, 19.000 rpm sýnýrýnýn uygulanmasýný öngören diðer yeni kurallarýn da yolunu açmýþ oluyor.
    Motor teknolojisinin dondurulmasý konsepti motor üreticilerinin iþine gelmezken, kurallardan dolayý memnun olmayacak bir diðer taraf da muhtemelen daha az sollama seyretmek zorunda kalacak olan izleyiciler olabilir.
    Bu süreçteki ilk adým, örnek motorlarýn Monaco'da takýmlardan alýnarak incelenmesiydi ki, bu da Monaco Anlaþmasý'yla ilk motor teknolojisini dondurma kurallarý beklentisi içinde yapýlmýþtý.
    Daha sonra son iki yarýþý tamamlamalarý için takýmlara zaman tanýnmasýna raðmen, motorlar Japonya GP'ye kadar teknik inceleme için FIA yetkililerine teslim edildi. Ardýndan sezonun son yarýþýnýn bitimiyle birlikte motorlar son haliyle teslim alýndý.
    Þimdi ise yeni madde ile, takýmlara motorun belli bazý kýsýmlarýnda deðiþiklik yapmalarý için 15 Aralýk'a kadar süre tanýnýyor. Bu deðiþikliklerin montaj ve yan donaným dahil motorun belli kýsýmlarýyla - piston, subap, kam ve dirsekler- sýnýrlý olduðu ve motoru 19,000 rpm limitine düþürmek için yeniden ayarlamasýyla ilgili olduðu belirtiliyor. Motor performansýný artýrmaya yönelik olmayan bu deðiþikliklerin takýmlara motor çevresindeki bölümün yeni þasiye uydurulmasýna imkan saðladýðý ifade ediliyor.
    Belirtilen 15 Aralýk tarihinden sonra ise, motor üzerindeki deðiþiklikler tümüyle dondurulacak ve FIA'nýn yeni bir talimatý olmadan hiçbir deðiþiklik yapýlamayacak. Tabii motorun güvenirlik sorunlarýný çözmek için belli deðiþiklikler yapýlabilecek.
    Yeni devir limiti ise takýmlarýn kendi elektronik kontrol ünitelerince ayarlanacak. Böylece motorun ayarlanan limitin üzerine çýkmasý engellenmiþ olacak.
    Geçmiþ sezonlarda pilotlar sollama yapmak için gücü artýrmak maksadýyla motorun ayarlarýný deðiþtirebiliyorlardý. Bundan sonra ise sollama yapmak için kullanýlan "push to pass" özelliði olmayacaðýndan dolayý, sollama yapmak isteyen herhangi bir pilot bu avantajý kullanamayacak.
    Önümüzdeki sezon tek lastik tedarikçisinin olacaðý da düþünülürse, pilotlarýn sollama yapmak için daha önce olduðundan kýsmen daha az fýrsata sahip olacaðý söylenebilir.
    Bu durum ise, FIA'nýn Formula 1'i daha zevkli hale getirme amacý ile tezat oluþturuyor. Fakat yine de temkinli konuþarak gelecek sezonu beklemek de fayda var.

  2. #2

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Yeni Kurallar

    11 takýmýn mücadele edeceði Formula 1 2008 sezonu, birçok kural deðiþikliðiyle baþlayacak.

    Çekiþ kontrol sisteminin kaldýrýlmasý en önemli deðiþiklik olarak göze çarpýyor. Her takýmýn kullanacaðý standart elektronik kontrol ünitesi, yarýþ hafta sonlarýnda yedek araçlarýn yasaklanmasý ve motor deðiþtirmede verilen 10 sýra geriden baþlama cezasýnýn kalkmasý yeniliklerden bazýlarý.

    Yeni sezonda uygulanacak kural deðiþikleri baþlýklar halinde þöyle:

    Standart ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi)

    McLaren Electronic Systems ve Microsoft'un birlikte geliþtirdiði; motoru, vites kutusunu ve debriyajý kontrol eden ECU tüm araçlarda standart olacak.

    Her aracýn üzerinde bulunan 100'den fazla sensörle data toplayan ünite, FIA'ya, çekiþ kontrol ve sürücüye yardýmcý diðer sistemleri yasaklanma olanaðý saðladý.

    Renault'ya göre, sürücülere özellikle ýslak ve kaygan zeminlerde yardým eden bu sistemlerin kaldýrýlmasý, tur baþýna 0.4 saniyeye kadar kayýp anlamýna geliyor.

    Ferrari ve Renault gibi takýmlar, McLaren'in sistemi geliþtiren iki gruptan biri olmasý dolayýsýyla, Ýngiliz takýmýnýn sezonun ilk yarýþlarýnda avantajlý olabileceði görüþünde.

    Pilotlar, çekiþ kontrol sisteminin kalkmasýyla sürüþ güvenliði sorunlarý yaþanabileceði, geçiþin artacaðý ve pilotun yeteneðinin ön plana çýkacaðý konusunda hemfikir.


    Motor deðiþtirme

    Yeni sezonda pilotlar, ilk motor deðiþtirmede gridde 10 sýra geri düþme cezasý almayacak. Üst üste iki yarýþa ayný motorla çýkma zorunluluðu devam ediyor. Ýlk deðiþiklikten sonraki herhangi bir motor deðiþtirme halinde eskisi gibi 10 sýra geriden baþlama cezasý uygulanacak.

    Baþýn korunmasý

    Yükseltilen kokpit duvarlarý sayesinde pilotlarýn yandan gelecek darbelerde baþ bölgesinin korunmasý daha iyi korunmasý amaçlanýyor.

    2007 Avustralya Grand Prix'sindeki kazada David Coulthard'ýn Red Bull'unun, Williams pilotu Alexander Wurz'un baþýnýn çok az farkla üzerinden geçmesi, FIA'yý bu konuda harekete geçirmiþti.

    Bio-yakýt

    Yeni sezonda F1 araçlarýnda kullanýlacak yakýtýn en az yüzde 5.75'i, -Avrupa Birliði kararlarýna uygun olarak- biyolojik kaynaklardan saðlanmak zorunda.

    Yedek araçlar

    Her takým bir yarýþ hafta sonunda ayný anda iki araçtan fazlasýný kullanamayacak. Bu kural, takýmlarýn, garajlarýnda yedek araç bulunduramayacaðý anlamýna geliyor.

    Vites kutusu

    Bir vites kutusu üst üste dört yarýþý çýkarmak zorunda (Cumartesi-Pazar). Deðiþiklik halinde pilota yarýþa beþ sýra geriden baþlama cezasý verilecek.

    Pilot, kendisinin veya takýmýnýn kontrol edemeyeceði sorunlardan ötürü finiþ göremezse, takip eden yarýþta vites kutusunu deðiþtirme hakkýna sahip. Ayný durum motor için de geçerli.

    Sýralama

    Sýralamanýn bitiþinden yarýþýn baþlamasýna kadar yakýt ikmali yapmak yasak. Sýralamada ilk tur 20, ikinci tur 15 dakika, 10 aracýn kaldýðý final turunun süresi ise 10 dakikaya indirildi. Böylece final turunun baþýnda görülen yakýt tüketmeye yönelik amaçsýz turlarýn önüne geçilecek.
    süper Teklif sende üye ol sende kazan!!!!
    Ýþte Davet Linkin!!

    http://www.superteklif.com/SuperUye/...9-f6001b6878a1

  3. #3

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    f1 aslýnda izlemiyorum ancak baya bi kýllýk yapmaya çalýþtýklarý çok açýk.oldu olacak arabada hiç bir sistem olmasýn sonra 1970 lerdeki gibi her yarýþta teknik zorluklar yüzünden olduðu gibi en az 1-2 kiþi ölsün o zaman ne olcak bakalým

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanýcý var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •