JP MORGAN: D-SMART AKIL ÝÞÝ BÝR YATIRIM DEÐÝL
28.03.2008 09:47:00

Yatýrým bankasý JP Morgan'ýn D-Smart için yazdýðý iddia edilen rapor bugün Akþam'da yayýnlandý. Raporda zehir zemberek ifadeler var: Satýþlar þiþirilmiþ, "izle ve öde" sistemi her yerde baþarýsýz oldu, maç yayýnlarýný alamaz, D-Smart sistemi en az 5 yýl daha zarar eder...



AYDIN DOÐAN'A KÖTÜ HABER
D-Smart akýl iþi deðil
Doðan Grubu’nun neden ikide bir futbol yayýn ihalesini gündeme getirdiði anlaþýldý. Ünlü yatýrým bankasý JP Morgan’ýn hazýrladýðý rapor diyor ki: Futbol yayýnlarý ihalesini iyi fiyata alamazsan, D-Smart 5 yýl boyunca zarar yazar...

Tür***e’deki halka açýk medya þirketlerini inceleyen ünlü yatýrým bankasý JP Morgan, Doðan Grubu’nun D-Smart’ý için zehir zemberek bir rapor yazdý. 35 sayfalýk raporun 9. sayfasýnda D-Smart hakkýnda deðerlendirmelere yer verildi. Raporda Doðan Yayýn hakkýndaki en büyük çekince, faaliyet hayatýna yeni baþlayan þirketlerinin kârlýlýk konusundaki düþük potansiyeli. Jean-Charles Lemardeley ve Cesar Tiron adýndaki uzmanlar tarafýndan hazýrlanan raporda þu ifadelere yer veriliyor:

SATIÞLARI ÞÝÞÝRMÝÞ: 2008 Ocak ayýnýn sonunda Doðan Yayýn Holding, 548 bin adet D-Smart alýcýsý sattýðýný duyurdu. Bu rakamýn Ocak 2008 itibarýyla 612 bin olduðu açýklandý. Ancak gerçekte 390 bin kullanýcý kaydetmiþtir. Zira distribütörlere satýlan smart card adedi ile müþteriler tarafýndan satýn alýnan fiili smart card adetleri arasýnda fark vardýr.

ABONE HEDEFÝ TUTMAZ: D-Smart, kullanýcýlarýný (abone olmayan) ciro üreten kullanýcýlara dönüþtürebildiðini ispat etmelidir. Þirketin uzun vadedeki 5 milyon abone hedefi, D-Smart’ýn Türkiye’deki dijital alýcý satýþlarýnýn üçte birine denk geldiði 2007 yýlýnda sergilenen performansa bakýldýðýnda gerçekçi görünmektedir. Bu trendin sürdürülebilir olup olmadýðý veya D-Smart satýþlarýnýn 2007 yýlýndaki özel futbol içeriðinden (her ne kadar sýnýrlý olsa da) dolayý patlayýp patlamadýðý bu yýl anlaþýlacaktýr.

ÞÝFRE MUAMMASI: Tematik kanallarýn reklamlarý þifresiz yayýncýlýk üzerine kuruludur. Yani ileride þifre konmasý durumunda kanala katma deðer saðlamasý zor. Þifresiz yayýn taahhütü yerine getirilmezse abone kaydýnda da düþüþ yaþanacaktýr.

ÝZLE VE ÖDE BAÞARISIZ BÝR MODEL: Esas çekincelerimiz, izle-öde gelirleri ve Türkiye’deki futbol yayýn haklarýyla ilgili kazançlar üzerine yapýlan projeksiyonlara odaklanmaktadýr. Doðan, uzun vadede gelirinin yüzde 53’ünün izle ve öde filmlerinden kaynaklanmasýný bekliyor. Ýzle ve ödenin her yerde baþarýsýzlýða düþtüðü hem yükselen hem de geliþmiþ pazarlardaki mevcut örneklere baktýðýmýzda açýktýr. Dolayýsýyla Doðan’ýn bu beklentisi fazla iyimserdir.

EÞÝT PAYLAÞIM KÂRLI DEÐÝL: Futbol Federasyonu’nun, yayýn haklarý konusunda Doðan’ýn öne sürdüðü eþit gelir paylaþýmlý öneriyi kabul edeceðine inanmýyoruz. Çünkü bu yöntemin yayýncýlarýn gelirlerini maksimize eden bir düzenleme olmadýðý açýktýr. Sonuç olarak 2010 yýlý sonuna kadar D-Smart, futbol maçlarýnýn yayýn haklarýný almadýkça zarar edecektir. Alsa bile ekonomik olmayan bir fiyat 5 yýl boyunca çok ciddi operasyonel zararlara yol açacaktýr.

Futbol yayýnlarýný alamaz

FUTBOL yayýncýlýðý alanýnda kar getiremeyecek bir iþ planý oluþturmuþtur. Çünkü Doðan’ýn konsantre olacaðý Turkcell Super Lig maçlarýnýn yayýn hakký baþka bir kurumun (DIGITURK) elindedir. 2010 sezonu bitimine kadar, rakibi ile bu þartlar altýnda rekabet etmesi çok zor. Bu da Borsa’daki Doðan hisseleri üzerinde baský yaratmakta.

Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir. alintidir:45: :45: