Dünya Ralli Þampiyonasý’nýn kan kaybettiðinin düþünüldüðü bir sezona baþlýyoruz. Mitsubishi, Skoda ve Peugeot’nun resmi olarak çekildiðini açýkladýðý bir sezonda yýldýzý parlayanlar takýmlar mý, yoksa pilotlar mý olacak?
Yarýþan araçlarýn teknik sýnýrlarýnýn FIA tarafýndan belirlendiði yýllardýr geçerli olan kurallar, 2006 sezonunda deðiþiyor. Bütçeleri kýsýtlamak amacýyla ortaya çýkan süreçte deðiþiklik sýrasý araçlarda. Sürüþ tekniklerinin bile etkileneceði, radikal deðiþikliklerin baþýnda yardýmcý elektronik sistemlerin engellenmesi geliyor. Artýk, aktif diferansiyeller yok.
Bir baþka dikkat çeken radikal deðiþiklik ise, lastiklerde Michelin logosu artýk yok. Pazarlama stratejisi gereði, ayný þirket tarafýndan üretilen ve genelde Amerika pazarýnda gündemde olan bir marka olan Bf Goodrich’i WRC’lerde göreceðiz. Airbus’tan F-16’a kadar deðiþik uçaklar içinde özel lastikler üreten bir marka olan Bf Goodrich’in, Rally-Raid þampiyonasýndan gelen bir birikimi de mevcut.
2006 sezonunda diðer radikal deðiþiklik ise þampiyonanýn genel kurgusunda oldu. Özel takýmlarýn puan savaþýnda olacaðý M2 (Manufacturer 2) adý altýnda yeni bir klasman baþlýyor. Üstelik bir Türk takýmýný bu þampiyona içindeki yarýþlarda göreceðiz. Global bir garaj olma yolunda saðlam adýmlar atan Atölye Kazaz, bu yolda çok baþarýlý adýmlar atýyor. 2005 model iki adet Subaru S10 WRC satýn alarak çýkýlan bu yolda, JWRC’de MSport ile dirsek temasýnda Fiesta S1600 yarýþtýrarak yürümeye devam ediyorlar. Artýk Maslak’ta bir “dünya takýmý” var.
2005 sezonu “Privateer” olarak adlandýrýlan özel takýmlarýn çýkýþýna þahit olduk. Bu sezonda zirveye oynayýþlarýna þahit olacaðýz ama biz takýmlarý incelemeye, WRC ile uzun vadeli bir anlaþma yaparak gönüllere su serpen Ford ile baþlayalým.
FORD
Ford, yeni Focus WRC’sini 2005 sezonunun son yarýþý olan Avustralya Rallisi’nde gözler önüne çýkarttý. Ufak tefek sorunlarýn dýþýnda Focus, baþarýlý bir “ilk” yarýþ çýkardý. En son dünya þampiyonluðunu 1981 yýlýnda Ari Vatanen ile kazanan Ford, servis alanýnda þampiyonluða en aç takým. Bu yüzden Ford, 2006 ve 2007 sezonlarýnda yeni Focus’u, son yýllarýn en büyük transferini yaparak çifte dünya þampiyonu Marcus Gronholm’e emanet ediyor. Diðer Focus’u ise Mikko Hirvonen kullanacak. Birçok isim Gardemeister’in ikinci koltuðu hak ettiðini düþünüyordu. Ama, gözden kaçýrýlmamasý gereken bazý detaylar var. Toni, yýllardýr WRC seviyesinde yarýþýyor. Tecrübeli olduðu kesin. Ford ise fýrsat. Aslýnda topladýðý puanlarla takýmý Ford’u, Subaru’nun önüne taþýdý ama yarýþ sýrasýnda pozisyon için geçen savaþlarda baskýyý kaldýramýyordu ve yarýþ kazanabileceðine dair bir ýþýk vermiyordu. Oysa Hirvonen’in üçüncülük için Xsara pilotu Pons ile girdiði ve son etapta kazandýðý mücadele, belli ki Mr. Wilson’ý etkiledi. Ýstediðini almak için limitlerini zorlayan, hýrslý, genç ama tecrübeli bir pilot.
Kendi ülkesinde en genç F2 (A7) þampiyonu olan Hirvonen, dünya þampiyonasý kariyerine Ford ile baþlamýþtý. Subaru ile birlikteliðinde hep Solberg’in gölgesinde kalan ve isteneni veremeyen Hirvonen, aslýnda biraz þanssýzdý. Solberg’in Loeb’i geride býrakarak þampiyon olduðu sezonda Subaru’nun ikinci pilotu olmak, büyük bir baskýydý aslýnda. Hirvonen, 2005 sezonunda özel bir Focus ile baþarýlý sonuçlar aldý. Ýlk podyumunu asfaltta bu sezon gören Mikko; gençliði, tecrübesi ve kazanma hýrsýyla Gronholm’ün 2006 sezonundaki takým arkadaþý oldu.
SUBARU
Yeni kurallar doðrultusunda sadece içi deðil, dýþý da deðiþen diðer bir araç ise yeni Subaru Impreza. Þampiyonada resmi olarak kalan diðer takým olan Subaru, bu sezon þampiyonluða yakýn diðer bir takým. Takýmýn birinci pilotu Petter Solberg, pilotlar þampiyonluðu için en kuvvetli aday. Takýmýn ikinci aracýný asfalt yarýþlarda Stephane Sarrazin, toprak yarýþlarda ise Chris Atkinson kullanacak.
Solberg, pilotlar þampiyonluðu için elinden geleni yapmaya çalýþacak ama takým þefi David Lapworth sezon öncesi yaptýðý açýklamalarda; markalar þampiyonluðu için toplanacak her puana ihtiyaçlarý olduðunu söyledi. Sadece Ford ve Subaru’nun resmi fabrika takýmý olarak yarýþtýðý bir sezonda, bir nevi “boþ kaleye gol atmak” istemesini doðal karþýlamak gerek. Ama Lapworth’un sözleri sadece Solberg ve takým için deðildi. Chris Atkinson, 2004 Avustralya Rallisi’nde Gr.N bir Subaru ile ilk onda bitirerek kendine bir fabrika WRC’si buldu. Üstelik, tüm 2005 sezonunu tecrübe kazanmasý için harcayan bir takým. Ama David Lapworth, Monte Karlo Rallisi’nin Atkinson için “tecrübesizlik” mazereti olan son yarýþ olduðunu söyledi. Tüm takým artýk net sonuçlar bekliyor.
Ýki resmi takým var belki ama kalenin hiç de o kadar da boþ olmadýðýný rahatlýkla söyleyebiliriz. Son iki yýlýn þampiyonu Sebastian Loeb ve markalar þampiyonu Citroen yeni kostümleri ile gene sahnede. Xsara yeni gelen kurallara uyumlu ve Citroen (geliþtirilen C4 WRC ile 2007 sezonundaki büyük geri dönüþ öncesi) ayný ekiple, büyük gösteri öncesi hazýrlar. 2006 sezonunda Loeb, Kronos Racing tarafýndan yürütülen bir Xsara ile yarýþacak. Ama asýl olay, Fransýz sigara þirketi Gauloes’in MotoGP’deki Yamaha sponsorluðundan çekilip, Sebastian Loeb ve Kronos takýmýna sponsor olmasý.


Teþekkur:
Beðeni: 

Alýntý

Yer imleri