REKLAM

Konuya Etiketlenenler

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
Sayfa 1/4 1234 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Numara Taşıma(Sorular,Haberler,Yorumlar)

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Warn Numara Taşıma(Sorular,Haberler,Yorumlar)

    Cep telefonu kullanıcılarına iyi haber

    Cep telefonu abonelerinin istediği operatöre, mevcut numarasıyla birlikte geçiş yapmasına olanak veren ”numara taşınabilirliği” uygulamasının yolu açılıyor.

    Telekomünikasyon Kurumu, numara taşınabilirliği üzerindeki çalışmalarını tamamlayarak, uygulamayı hayata geçirecek yönetmeliği Başbakanlığa gönderdi.

    Yönetmeliğe göre, mobil telefon aboneleri numaralarını başka bir operatöre taşıyarak, buradan hizmet alma imkanına kavuşacak. GSM abonesi, numarasını başka operatöre taşımak istediğinde, geçmek istediği operatörün bayisine yazılı, müşteri hizmetlerini arayarak veya internet üzerinden talebini iletecek. Abone, taşıma talebiyle birlikte kimliğini ispatlayan bilgileri işletmeciye verecek ve yeni operatörle sözleşme imzalayacak. Operatörün yetkilisi, numaranın taşınması halinde elde edeceği haklar ve yükümlülükleri aboneye hatırlatacak.

    GEÇİŞLER EN GEÇ BİR HAFTADA TAMAMLANACAK

    Abonenin kayıtlı olduğu operatör, taşınma talebiyle ilgili bilgileri Telekomünikasyon Kurumu bünyesinde kurulacak Merkezi Referans Veri Tabanı'na bildirecek.

    Abonenin eski operatörü, geçiş zamanına kadar olan döneme ilişkin, yeni operatör de geçiş zamanından sonrası döneme ilişkin fatura gönderecek.

    Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut operatörden numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması halinde taşıma talebi reddedilecek.

    GSM operatörleri numara taşınmasıyla ilgili sistemlerinde gerekli düzenlemeleri yapmakla yükümlü olacak.

    Taşıma talebinin operatörlere bildirim süresi ve taşıma talebi kontrol süresi azami 2'şer gün olarak belirlendi. Bir abonenin yeni operatöre geçişi azami bir hafta içinde tamamlanacak. Abone, isterse eski operatörüne dönebilecek.

    TAŞINAN NUMARALAR İÇİN “UYARI TONU”

    GSM operatörleri, taşınan numaraya yapılan çağrıları yeni operatöre doğru yönlendirecek. Taşınmış numaralara yapılan tüm çağrılar, uluslararası standartlarla belirlenen çağrı kurulma süresine uygun olarak yönlendirilecek.

    GSM operatörü, numarasını taşıyan aboneye yapılan çağrılarda, arayan abone için ayırt edici şekilde “uyarı tonu” verecek. Bu sayede, çağrı yapan abone, numarası taşınan aboneyle “şebeke içi görüşme yapmadığını” anlayabilecek.

    Telekomünikasyon Kurumu, “uyarı tonu” uygulamasının yetersiz kalması durumunda, operatör değiştiren aboneler için GSM şirketlerine “anonslu uyarı” yöntemini uygulatacak.

    Cep telefonu operatörleri, taşınan numaralar ve bu numaralara uygulanan tarifelerle ilgili olarak telefonla, internet üzerinden ya da kısa mesaj yoluyla bilgilendirme hizmeti verebilecek.

    NUMARA TAŞIMANIN MALİYETİ

    Numara taşınabilirliğine ilişkin ücretlerde esas alınacak kriterler de belirlendi. Buna göre, numara taşınmasında aboneye doğrudan yansıyabilecek ücretler, abonelerin bu hizmeti almalarını engelleyici nitelikte olamayacak.

    GSM operatörü, bir başka operatöre numarasını taşıyan aboneden herhangi bir isim altında bir defalık ya da dönemsel ücret talep edemeyecek.

    Numarasını taşıyarak gelen yeni aboneden ise bir defalık ücret talep edebilecek. Taşıma işleminin maliyeti operatörlerin müzakeresiyle belirlenecek.

    GSM OPERATÖRLERİNE 6 AY SÜRE

    Operatörler, Ocak ve Temmuz aylarında şebekesinden ve şebekesine taşınan numara sayısını, taşıma talebinde bulunan abone sayısını, reddedilen taşıma taleplerini ve gerekçelerini, ortalama numara taşıma sürelerini Telekomünikasyon Kurumuna bildirecek.

    Bu arada Telekomünikasyon Kurumu, operatörlerin sağlıklı yönlendirme yapabilmelerini sağlamak üzere bünyesinde Merkezi Referans Veri Tabanı oluşturacak. Veri tabanının oluşturulmasından itibaren GSM operatörleri 6 ay içinde numara taşınabilirliğini uygulamaya geçirecek. Böylece, herhangi bir gecikme olmadığı takdirde, Türkiye'de cep telefonu aboneleri bu yıl içinde mevcut numarasıyla yeni operatöre geçme imkanına kavuşacak.
    Konu Admin tarafından (20-09-2008 Saat 00:25 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Evet iyi haber

  3. #3
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Desenize rekabet şimdi başlayacak...
    Sırf eski numarasını muhafaza etmek için , bir kaç hat kullanmak zorunda kalınıyordu..
    Şimdi iyi hizmet yok deyip, değitirebilmek imkanı doğdu. Bakalım bir uygulama başlasında..

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Pek kullanacağımı düşünmüyorum ama

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Yaban Ali Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Desenize rekabet şimdi başlayacak...
    Sırf eski numarasını muhafaza etmek için , bir kaç hat kullanmak zorunda kalınıyordu..
    Şimdi iyi hizmet yok deyip, değitirebilmek imkanı doğdu. Bakalım bir uygulama başlasında..
    Bende 3 gsm oparatorude var.Ben degişiklige gitmem herhalde

  6. #6
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Serkan Yılmaz Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Bende 3 gsm oparatorude var.Ben degişiklige gitmem herhalde
    Ama bu üç defa masraf demek. Bir numaran olur bunu herhangi birinde kullanabilirsin. O numara koduyla birlikte kullandığın süre için o operatöre ait olacak anladığm kadarıyla.. Sadece fatura gönderecek veya kontur satacaklar o süre içinde... Yani numarayı tümüyle alıp gideceksin diğerine..

  7. #7

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Yaban Ali Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Ama bu üç defa masraf demek. Bir numaran olur bunu herhangi birinde kullanabilirsin. O numara koduyla birlikte kullandığın süre için o operatöre ait olacak anladığm kadarıyla.. Sadece fatura gönderecek veya kontur satacaklar o süre içinde... Yani numarayı tümüyle alıp gideceksin diğerine..
    Peki bende telsim hattı var diyelim.Ben telsimli bir arkadaşımı arayacam ucuz diye o turkcele veya aveyaya geçtiyse bunu nasıl anlayacam

  8. #8
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Arandığında operatör uyaracak sanırım..bu mecburiyet gelecek..

  9. #9

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Yaban Ali Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Arandığında operatör uyaracak sanırım..bu mecburiyet gelecek..
    iyi olacak ama baya karışacak.Aldıgım habere göre turkcell yanasmıyormuş bu uygulamaya. Gazetede bugun telsim yoneticileri turkcellin yanasmadıgını belirtmişler

  10. #10
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Serkan Yılmaz Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    iyi olacak ama baya karışacak.Aldıgım habere göre turkcell yanasmıyormuş bu uygulamaya. Gazetede bugun telsim yoneticileri turkcellin yanasmadıgını belirtmişler
    Gerekli düzenlemeleri yapmak zorundlar.. Uyarı hakında haberde yazandan çıkardığım sonuç bu..

    """"GSM operatörü, numarasını taşıyan aboneye yapılan çağrılarda, arayan abone için ayırt edici şekilde “uyarı tonu” verecek. Bu sayede, çağrı yapan abone, numarası taşınan aboneyle “şebeke içi görüşme yapmadığını” anlayabilecek.

    Telekomünikasyon Kurumu, “uyarı tonu” uygulamasının yetersiz kalması durumunda, operatör değiştiren aboneler için GSM şirketlerine “anonslu uyarı” yöntemini uygulatacak.

    Cep telefonu operatörleri, taşınan numaralar ve bu numaralara uygulanan tarifelerle ilgili olarak telefonla, internet üzerinden ya da kısa mesaj yoluyla bilgilendirme hizmeti verebilecek.""""""

Sayfa 1/4 1234 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •