Hyundai'nin, dünyanýn ilk LPG'li hibrid otomobilini 2009'da satýþa sunmaya hazýrlandýðý, Elantra LPI HEV modelindeki hibrid araçta hem LPG ile çalýþan motor, hem de elektrikli motor kullanýlarak yakýt tüketimi ve zararlý gazlarýn salýnýmýnýn düþürüldüðü bildirildi.
Hyundai'den yapýlan yazýlý açýklamada, ilk etapta Kore'de satýþa sunulacak Elantra LPI HEV (hybrid alectric vehicle - hibrid elektrikli araç), dünyanýn ilk likit petrol gazý (LPG) ile çalýþan ve lityum polimer bataryalarýný kullanan ilk hibrid otomobili olma özelliðini taþýyor.
Araçta likit petrol enjeksiyonlu (LPI) 1.6 litre hacimli gamma serisi motor ile birlikte 15 kilowatt gücünde elektrikli motor ve sürekli deðiþken þanzýman (CVT) bulunuyor. Bu sayede Elantra LPI HEV'nin yakýt tüketiminde oldukça düþük rakamlar elde ediliyor.
Kullaným maliyeti düþük araç
Hyundai Elantra LPI HEV'in þu an pazarda bulunan hibrid araçlar arasýnda en düþük kullaným maliyetine sahip hibrid araç olduðu ifade edilen açýklamada, þunlar belirtildi: “Pazardaki rakiplerine göre yüzde 40 gibi ciddi bir oranda maliyet düþüren Elantra HPI HEV, benzinli motora sahip olan Elantra modeline göre de maliyetleri tam yüzde 50 oranýnda düþürüyor. Elantra LPI HEV, düþük yakýt tüketiminin yaný sýra 103 g/km'lik karbondioksit salýnýmý ve benzinli Elantra'ya göre saðladýðý yüzde 90 oranýnda azaltýlmýþ emisyon deðerleriyle tam bir SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle - Süper Ultra Düþük Emisyonlu Araç) olarak kabul ediliyor.
Elantra LPI, satýþa sunulacaðý Temmuz 2009'da, kullandýðý lityum polimer batarya, elektrikli motor ve kontrol sistemi gibi yüksek maliyetli ekipmanlar nedeniyle güncel Elantra modeline göre biraz daha yüksek fiyata sahip olacak. Ancak elde edilecek yakýt tasarrufu sayesinde ödenen fark sadece iki yýl içinde kendini amorti edecek.”
Lityum polimer bataryalarýný kullanan il araç
Elantra LPI HEV'nin, dünya çapýnda yeniden þarj edilebilen lityum polimer bataryalarýný kullanan ilk araç olacaðý ifade edilen açýklamada, bu bataryalarýn þu an pazardaki hibrid araçlarda kullanýlan lityum iyon bataryalarýna göre daha yüksek enerji yoðunluðu saðladýðý, düþük üretim maliyetine ve fiziksel darbelere karþý daha dayanýklý bir yapýya sahip, dolum kullaným ömürlerinin daha uzun olduðu bildirildi.
Ýlk etapta Kore'de satýlacak
Ýlk çevre dostu otomobilini 1995 yýlýnda geliþtiren Hyundai'nin süreç içinde elde edilen bilgi birikimi ve tecrübeler sayesinde Elantra LPI HEV hazýrlandýðý, bu aracýn 2009 yýlý Temmuz ayýnda seri üretime baþlanýlmasýna karar verildiði belirtilen açýklamada, aracýn satýþýna ilk etapta Kore'de baþlayacak olsa da LPG dolum altyapýsý geliþmiþ ülkelerde de kýsa süre içinde satýþa sunulmasýnýn planlandýðý kaydedildi.
Hyundai'nin, çevre dostu araç projelerini sadece hibridler üstünde yürütmediði, hidrojen ile çalýþan FCEV (Yakýt Hücreli Elektrikli Araç) projesinin de kýsa süre içinde son halini alacaðý ve 2012 yýlýndan itibaren yakýt hücreli araçlarýn da seri üretimine baþlanacaðý bildirildi.
Açýklamada, Hyundai'nin çevre dostu teknolojilerini geliþtiren özel Ar-Ge Departmaný Baþkaný Hyun-Soon Lee'nin, Elantra LPI HEV'nin, Hyundai'nin yenilikçi yaklaþýmýnýn en iyi örneklerinden biri olduðunu, bu son derece ekonomik hibrid otomobilin, Hyundai'nin LPG'li araçlarda dünya çapýndaki liderliðini daha da pekiþtireceðini söylediði kaydedildi.


Teþekkur:
Beðeni: 

Alýntý

Yer imleri