Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: 3. köprü Tarabya'dan Beykoz'a

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart 3. köprü Tarabya'dan Beykoz'a

    Olcay AYDİLEK - ANKARA Giriş Saati : 03.09.2008 00:37

    Karayolları teknik ekipleri; kentin gelişimi trafik yoğunluğu ve arazi durumuna bakarak üçüncü köprü için en uygun güzergah olarak Tarabya ile Beykoz arasını belirledi..
    Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü köprü için en uygun güzergah olarak Tarabya-Beykoz'u belirledi. SABAH, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'nün İstanbul'a yapılacak üçüncü boğaz köprüsüne ilişkin sır gibi saklanan güzergâh çalışmasına ulaştı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün teknik ekipleri, aylardır sürdürülen çalışmalarda farklı güzergâh seçenekleri üzerinde durdu. Öncelikle, var olan iki köprünün ortasına denk gelen bir nokta arandı. Güzergâh bulundu. Ancak teknik, idari ve fiziki yönden sınırlayıcı unsurların öne çıkması üzerine bu güzergâh elendi. Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri, bunun üzerine her iki köprünün kuzeyine düşen bölgelere odaklanmaya başladı. Ekipler; kentin gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak üçüncü köprü için en uygun güzergâh olarak Tarabya-Beykoz'u belirledi. Teknik ekipler yaptıkları çalışmayı, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü'ne iletti. Ulaştırma Bakanlığı, üçüncü köprüyü yap-işlet-devret modeliyle inşa etmeyi düşünüyor.

    TREN DE GEÇECEK
    Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a yapılacak üçüncü köprüde yeni bir konsepti yaşama geçirmeyi hedefliyor. Yeni köprü, karayolu araçlarının yanı sıra trenlerin de geçeceği biçimde inşa edilecek. Bunun için iki formül öne çıkıyor. Birinci formüle göre köprü iki katlı olacak. Köprünün bir katından trenler, diğer katından da lastik tekerlekli kara araçları geçecek. İkinci formülde köprü tek kattan oluşacak. Köprünün, iki yanından arabalar, ortasından tren geçecek.

    "tarabyada çok uzakmış yahu...kim kullanır o yolu? fatih köprüsü bile bayaa uzak...tarabya dahada uzak...gerçi yoğunluğu hafifletir ama 1 köprüye rağbet her zaman en fazla olacaktır.."

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    yahu sır gibi saklanan bir şeyse nasıl ulaşılabiliyor. Yada ulaşanın amacı ne
    Tren geçmeside iyi olur.Tren derken metroda olabilir. Hatta süper olur..Mesafede uzasın. Hava alanından kaynarcaya kadar bağlasınlar.

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    İşte üçüncü köprünün güzergâhı: Tarabya-Beykoz



    Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı'na yapımı planlanan üçüncü köprünün güzergâhını altı alternatiften bire düşürdü. 'Tarabya-Beykoz' tercihinde trafik yoğunluğu dikkate alınırken, bölgedeki arazilerin büyük kısmının Hazine'nin elinde bulunması da etkili oldu. Son karar için Başbakan Erdoğan'ın onayı bekleniyor.

    İstanbul'a yapılacak üçüncü Boğaz köprüsünün sır gibi saklanan güzergâhı belli oldu. Karayolları Genel Müdürlüğü teknik ekipleri tarafından yapılan çalışma neticesinde, üçüncü köprünün, mevcut köprülerin daha kuzeyinde bulunan Tarabya-Beykoz arasına inşa edilmesi kararlaştırıldı. Bu güzergâhın belirlenmesinde, arazilerin büyük kısmının Hazine'ye ait olması etkili oldu. Yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih'ten farklı olarak araçların yanı sıra trenlerin geçişine de imkân tanıyacak şekilde inşa edilmesi planlanıyor. Bunu gerçekleştirmek için iki alternatif üzerinde çalışılıyor. Birinci seçeneğe göre köprü iki katlı inşa edilecek. Katlardan birini lastik tekerlekli araçlar, diğerini trenler kullanacak. İkinci alternatif ise köprünün tek katlı yapılması, iki yanından araçların geçmesi, ortasında ise demiryolu bulunması. Ulaştırma Bakanlığı, daha çok ikinci seçenek üzerinde duruyor. Mevcut köprülerden kuzeye inşa edilecek köprünün daha çok Anadolu-Avrupa arasında transit geçişler için kullanılması amaçlanıyor. Böylece yük taşıyan kamyon ve TIR'lar İstanbul şehir trafiği-ne uğramadan geçiş yapacak.

    Ayrıca yetkililer, İstanbul'da trafiğin Anadolu yakasında Beykoz'da, Avrupa yakasında ise Tarabya'da tıkandığına işaret ederek, yeni köprüyle bunun aşılacağını vurguluyor. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinde sabah ve akşam saatlerinde yaşanan trafik yoğunluğunun giderek artması üzerine İstanbul Boğazı'na üçüncü bir köprünün yapılması gündeme gelmişti. Ulaştırma Bakanlığı, yaptığı çalışmalar neticesinde köprünün inşası için altı muhtemel güzergâh tespit etmişti. Bunlar, Nakkaştepe-Ortaköy, Vaniköy-Arnavutköy, Çubuklu-Yeniköy, Beykoz-Kireçburnu, Yuşatepesi-Rumelikavağı ve Garipçe-Poyrazköy'dü. En uygun güzergâh olarak ise Vaniköy-Arnavutköy seçilmişti. İki köprünün ortasına inşa edilecek üçüncü köprüyle, trafik yoğunluğunun hafifletilmesi hedeflenmişti. Ancak, tarihî dokunun zarar görebileceği gibi birtakım endişeler sebebiyle bu hattan vazgeçildi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, dönem dönem yaptığı açıklamalarda köprünün güzergâhını tespit ettiklerini; ancak arsa spekülatörlerine fırsat vermemek için açıklayamayacaklarını ifade etmişti. Yıldırım, "Eğer öyle spekülatif yatırım yapacak olan varsa, sağ gösterip sol vurabiliriz. Hiç boşuna yatırım yapmasınlar." demişti. Vaniköy-Arnavutköy hattından vazgeçilmesinden sonra, yeni güzergâh çalışmaları başlatıldı. Birkaç alternatif hazırlandı. Güzergâhlar içinde, kentin gelişimi, trafik yoğunluğu, çevre ve arazi durumunu göz önünde bulundurarak üçüncü köprü için en uygun güzergâh Tarabya-Beykoz olarak belirlendi. Bu güzergâhın belirlenmesinde, arazilerin büyük kısmının Hazine arazisi olmasının de etkisi büyük oldu. Ayrıca bu bölgede 2B arazilerinin bulunmasının kamulaştırmayı kolaylaştıracağı belirtiliyor. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilecek köprünün güzergâhı için son sözü Başbakan Tayyip Erdoğan söyleyecek.










    zaman

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •