Bizde çakallık biter mi? Adamlar gemilerin kapalı alanlarını açık alana dönüştürerek, geminin tonajını düşürüp; hem vergiden düşürüyorlar, hem de açılan alana 8-10 konteynır daha fazla yükleyerek bu gibi facialara yol açıyorlar. Bu gemi sahiplerinin secerelerini bir inceleyin bakalım uçları kimlere kadar nasıl ulaşıyor görürsünüz. 2005 veya 2006 da olacak; 4280 küsur sayılı denizcilik kanunun 6. maddesi niçin değiştirilerek, bu gemilerin çalıştığı liman müdürlükleri olağanüstü yetkilerle donatıldı dersiniz? Batan geminin şirket sahibiyle denizcilikten sorumlu bakanın geçmişteki arkadaşlıkları; bu gemilerin kontrolsüz olarak çalışmalarına imkan tanımak için bu yasa maddesi değiştirildi. Adı geçen liman müdürlükleri istediği gemiyi kontrol edip, didik didik arar, istediğinide aramadan, kontrol etmen yük ve yolcu taşımasına izin verir. Son yıllarda nereye baksak "gemicik" olayıyla karşılaşıyoruz. Allah, orda çalışanlara kolaylık versin.
Saygılar.