15 09 2008
Kredi kartý ile ilgili yasalar son dönemde tüketici lehine yeniliklerle deðiþtirildi. Haklarýnýz olduðu halde müracaat etmeme yanlýþýna düþmeyin. Sözleþmeleri mutlaka okuyun.
Kredi kartý kullanýcýlarý birer tüketici olarak haklarý bulunduðunu asla unutmamalýdýr. Düþtüðümüz yanlýþlardan birisi de haklarýmýzý araþtýrmamak ve bankanýn her dediðini doðru kabul edip razý olmak. Oysa gerek Tüketici Kanunu gerekse Kredi Kartý Kanunu, kart kullanýcýlarýna önemli haklar sunuyor.
Deðiþiklikler yapýlan Kredi Kartlarý Kanunu, öncelikle ödeme sisteminde bir dizi yenilik getirdi. Limitler ve sözleþmelerdeki yeniliklerle, tüketicinin lehine geliþmeler oldu. Daha önce sözleþmeler tek taraflý yapýlýyor ve okunmayacak kadar küçük puntolarla yazýlýyordu. Yeni kanunun getirdiði en önemli deðiþikliklerden biri de bu oldu. Sözleþmeler 2 nüsha olarak düzenlenecek ve tüketiciye de verilecek.
Ayrýca sözleþmelerdeki yazýlar da rahatlýkla okunabilmesi için 12 punto olarak hazýrlanacak. Sözleþmede tüketici aleyhine bir madde olamayacak. Zaten bu tür maddeler Tüketici Mahkemeleri'nden geri dönüyor. Sözleþmelerde her türlü faiz açýkça belirtilecek. Daha önce buralar boþ býrakýlýyor ve banka tarafýndan dolduruluyordu. Bütün bu haklarýnýzý bilmenizde fayda var.
Kart kullanýcýlarý, özellikle yapýlan yanlýþlýklarý küçük görerek itiraz etmiyorlar veya üstünde durmuyorlar. Genelde kullanýcýlar arasýnda 'ben itiraz etsem ne olur nasýl olsa beni haksýz çýkartýrlar' anlayýþý hakim. Bu düþünceleri mutlaka deðiþtirin.


Teþekkur:
Beðeni:







Yer imleri