REKLAM

Konuya Etiketlenenler

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Tüm Yönleriyle ADSL

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    New Icons 24 Tüm Yönleriyle ADSL

    Tüm yönleriyle ADSL (1)
    Ülkemizde İnternet’in son kullanıcıya ulaşması 1996-97 yıllarında gerçekleşti. Bürokrasinin duyarsızlığı ve bilgisizliği alt yapı eksikliği sermaye yetersizliği… Ne derseniz deyin İnternet’le buluşmamız hayli geç oldu geç olsun ama güç olmasın diye bir atasözümüz vardır ama bizde işler hem geç hem de güç bela yürüyor çoğu zaman.

    Son kullanıcıya sunulan ilk bağlantı seçeneği telefon hatları üzerinden modem ile dial-up bağlantı şeklindeydi. Zaman içinde İnternet’e bağlantı seçeneklerimiz çeşitlendi ancak belki de en uygun seçenek olan ADSL oldukça geç ve zahmetli bir şekilde kullanıma sunuldu. Bugün itibariyle gerek Türk Telekom gerekse özel sektör ADSL hizmeti vermeye başladı önümüzdeki dönemde hem hizmet kalitesi hem de fiyatlar açısından daha güzel gelişmeler bekleyebiliriz.

    ADSL binlerce kişinin tercih ettiği bağlantı türü olunca bu teknoloji hakkında kapsamlı bir yazı hazırlamak gereği ortaya çıktı. Karşınızda oldukça kapsamlı bir ADSL yazısı var ister ADSL almayı düşünüyor olun ister halihazırda kullanıyor olun bu yazıda faydalı bir şeyler bulacağınıza inanıyorum.

    İsterseniz ADSL’i anlatmaya başlamadan önce İnternet’e bağlanabilmek için elimizde olan diğer seçenekleri kısaca inceleyelim:
    Kiralık hat
    Bu seçenek sadece kurumsal kullanıcılar için geçerli. İş yerinizle servis sağlayıcı arasında Telekom’un data hatları üzerinden sabit bir bağlantı sağlanıyor.

    Servis sağlayıcıya İnternet bağlantısı için bir ücret öderken Telekom’a da data hattı için ayrı bir ücret ödeniyor. Maliyetleri topladığınızda en düşük hızdaki bağlantılar için dahi aylık yüzlerce dolar para ödenmesi gerekiyor ayrıca bağlantı için alınacak özel modemler/yönlendiriciler de yine yüzlerce dolara mal oluyor. Kurumsal kullanıcılar için uzun bir süre bu tip bağlantı tek seçenek olarak görülüyordu ancak ADSL bu durumu değiştirebilir.

    Kiralık hatların ADSL’e göre avantajı senkron olması yani 128 kbps bir hat aldığınızda bu 128 kpbs gönderim ve alım yapabileceğiniz anlamına geliyor (oysa ADSL’de indirim hızı yüksek ama gönderim hızları düşük 2048 / 512 gibi).

    Ayrıca kritik uygulamalarda kiralık hatlar daha güvenli bir kere çalışır hale gelince kolay kolay sorun yaşamıyorsunuz.



    Uydu
    Uydu üzerinden İnternet çok yüksek hızları vaadetmesine rağmen bazı dezavantajları nedeniyle yeterli ilgiyi göremedi. Yakın bir zamana kadar uydu bağlantısı için kurulacak ekipman pahalıydı ve tek yönlü veri aktarımına izin veriyordu. Yani uydu üzerinden sadece veri indirebiliyordunuz. Veri gönderimi için yine telefon hattından ikinci bir bağlantınızın olması gerekiyordu. Ancak şu anda karasal hatlardan bağımsız veri alıp gönderebilen uydu seçenekleri mevcut ( Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir. ). Ayrıca son dönemde rekabet ve yaygınlaşma sonucu fiyatlarda da önemli düşüşler meydana geldi.

    Yüksek maliyetler ve uygulama zorluklarını yanı sıra uydunun kendine has bazı dezavantajları var. Gecikme bunlardan birisidir. Size ulaşacak bilgi önce servis sağlayıcıdan uzaydaki uyduya oradan da sizin çanak anteninize kadar uzun bir mesafe kat etmek zorunda. Bu durumda bazı uygulamalarda (on-line oyunlar gibi) problemler söz konusu olabiliyor.

    Ancak uydu bağlantısı size “uydu” ile haberleşme imkanı verdiği için bir takım ekstralara sahip. Örnek olarak tüm uydu yayınlarını izleyebilme kendi uydu yayınınızı yapabilme böylece sizin kanalınızı izleyenlere on-line eğitim ve benzeri hizmetleri sunabilme sayılabilir.



    Ancak ortalama bir İnternet kullanıcısı için en ideal çözüm olmadığını görüyoruz. Bu en azından ülkemiz için şu anda böyle ancak yurtdışında daha uygun fiyatlı uydu çözümleri mevcut. Uydu üzerinden çok yüksek hızlarda indirme (download) yapılabildiği için gelecekte yine uydu İnternet öne çıkabilir.

    Bu arada uydudan veri indirmekle ilgili bir noktayı açıklamak lazım. Uydu İnternet kullanmak için bir dijital uydu kartına (bilgisayara takılacak bir PCI kart) çanak anten ve LNB'ye ihtiyacınız var. Daha sonra bu hizmeti veren firmalara başvurup parasını ödeyip abone olmanız gerekiyor. Bundan sonra normal olarak İnterneti kullanabilirsiniz. Ancak eğer bir dijital uydu kartınız ve uydu/lnb setiniz varsa çeşitli programlar kullanarak uydu İnternet servisini parasını vererek kullanmakta olan kullanıcıların indirdikleri dosyaları sizde kendi bilgisayarınıza kaydedebiliyorsunuz. Uydunun doğası gereği bir kullanıcıya gönderilen veri aslında o bölgedeki tüm uydu antenlere ulaşıyor. Siz de sizin çanağınıza da gelen bu veriyi kendi bilgisayarınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bunu İnternet bağlantısı olarak tanımlamak mümkün değil. Çünkü belli bir web sayfasını veya dosyayı seçip indirmeniz mümkün değil sadece diğer kullanıcıların o anda indirmekte olduğu dosyaları sizde kendi bilgisayarınıza kaydedebiliyorsunuz.

    Kablonet
    “Türkiye'de Kablo TV yayınları 1991 yılında PTT tarafından dokuz büyük ilde başlatılmış (İstanbul Ankara İzmir Adana Bursa Konya Antalya Gaziantep Kayseri) ve kısa sürede yoğun ilgi görmüştür. Önceleri 22 televizyon kanalı 4 radyo istasyonu ile yayınına başlayan Kablo TV kısa sürede televizyon kanalı sayısını 35'e çıkarmıştır. Bu gün 45 televizyon kanalı Kablo TV sistemi üzerinden yayınlanmaktadır. 1997 yılında mevcut 9 bölgeye ilave olarak 21 yeni yayın bölgesinde Kablo TV Hizmetlerinin verilebilmesi için Türk Telekom Gelir Paylaşımı esasına göre ihaleye çıkmış Kablo İletişim firmaları da bu bölgelerdeki yatırımlarını tamamlayarak Kablo TV hizmeti vermeye başlamışlardır.”

    Kablo İletişimcileri Derneği'nin web sitesinde ( Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir. ) Türkiye’de kablotv şebekesinin tarihçesi böyle anlatılmış. Kablo TV bir bölgede her binaya koaksiyel kablo çekilmesi ve TV yayınının bu kablo üzerinden verilmesidir. Yurt dışında özellikle de ABD’de çok geniş kablo tv şebekleri mevcuttur ve milyonlarca abonesi vardır. Tek bir kablo üzerinden yüzlerce tv kanalı çok net görüntüyle (antendeki gibi parazit olmaksızın) izlenebilir.

    Daha sonraları “Madem her eve kablo çekmişiz niye aynı hat üzerinden İnternet erişimi de vermiyoruz?” denilerek kablo tv şebekesinden İnternet bağlantısı sağlanmaya başlamıştır. Ülkemizde kablonet olarak adlandırılan bu hizmet bulunmaktadır (kablonet aynı zamanda bu işi yapan firmalardan birisinin ismidir ben genel manada kullanıyorum). Ancak öncelikle bölgenizde kablolu tv şebekesinin bulunması ve şebeaaai işleten firmanın İnternet hizmeti vermesi gerekmektedir. Yani evinizde kablo tv olması kablonet kullanabileceğinizi garanti etmez. Kablonet için şebeke üzerinde bir takım değişiklikler yapılması gerektiği için yeterli abone olmayan yerlerde kablotv olsa bile kablonet olmayabiliyor.

    Kablonet için kablo modem denilen bir cihaz kullanılır. Kablonet’in telefon hatlarıyla hiçbir ilgisi yoktur. 7/24 İnternet’e bağlı kalabilirsiniz ve aylık sabit bir ücret ödersiniz.



    Ancak Kablonet’in birkaç dezavantajından söz etmek gerekiyor. Öncelikle evinizde/mahallenizde kablo tv şebekesinin döşenmiş olması gerekiyor. Ülkemizde uygun fiyatına rağmen çeşitli nedenlerle kablo tv şebekesi çok yaygınlaşamamıştır. Sadece büyük şehirlerin bazı semtlerinde kablo tv şebekesi bulunuyor. Kablonet’in belki de en çok eleştiri alan yönü ise paylaşımlı bir sistem olmasıdır. Mahallenizdeki kablotv şebekesinin ortak bir İnternet çıkışı bulunmaktadır. Örneğin mahalledeki şebekenin çıkışı 1 Mbit olsun eğer sadece siz hattı kullanıyorsanız satın aldığınız bağlantı hızınızı sonuna kadar kullanıp örneğin 256 kbit bağlantınız varsa 30kbit/sn hızında indirme yapabilirsiniz. Böylece 4-5 kişi aynı anda İnternet’i sorunsuzca kullanabilir. Ama bağlananların sayısı arttıkça performans düşmeye başlar. Mahallede aynı anda 100 kişi Kazaa’dan indirme yaptığında her bir kullanıcının bant genişliği (yani İnternet’ten belli bir anda indirebileceği veri miktarı) oldukça düşecektir. Tabii ki bu problem kablotv şebekesinin İnternet çıkışı arttırılarak çözülebilir. Esasen kablotv şebekesinin kendi içinde 10 Megabit gibi yüksek hızlarda veri transferi mümkündür. Ancak şebekenin İnternet çıkışı tüm kullanıcılara paylaştırılır.



    Ayrıca kablotv şebekesi üzerinde çeşitli nedenlerle çok sık arıza olduğunu sık sık duyuyoruz ancak bu durum teknolojiyle değil uygulama ve hizmet kalitesiyle ilgili bir durum.

    Diğer bir husus da fiyat elbette. Eğer bulunduğunuz bölgede hem kablonet hem de ADSL varsa fiyatlarını karşılaştırıp ona göre karar vermeniz gerekiyor.



    Tabii ki çevirmeli ağ İnternet’in nimetlerinden tam olarak faydalanmak için yeterli bir çözüm değil. En önemli problem hız; çevirmeli bağlantı ile ulaşabileceğiniz maksimum hız 56000 bit/saniyedir. Bu ise saniyede (yaklaşık olarak) 7 Kilobayt’la download yapabilirsiniz demektir. Ancak bu “en iyi koşullarda” geçerli bir hesaplamadır. Ortalama bir İnternet kullanıcısı 43000-50000 Bit/Saniye arası bir hızla bağlanır ve download’lar 5 K’yı geçmez. Böyle bir bağlantı üzerinden radyo dinlenebilir ancak canlı tv yayınlarının kesintisiz izlenmesi pek mümkün olmaz.



    Girdiğiniz sitelerde “html versiyon” üzerine tıklamak “flash versiyon” üzerine tıklamaktan daha akıllıca bir hareket olur çünkü 500k’lık bir flash dosyasının yüklenmesi dakikalar alacaktır.



    İnternetin sunduğu onlarca özellik dial-up’la anlamsızlaşmaktadır. Örneğin ben sürekli bağlı değilsem ICQ kullanmanın ne mantığı var? Eğer ikide birde bağlantım kopacaksa dosya indirmenin hele film veya mp3 indirmenin neresi zevkli diye düşünebilirsiniz ve bence haklısınız.



    Dial-up’ın böyle dezavantajları olsa da hala en yaygın kullanılan bağlantı şekli ve bir süre daha bu böyle sürecek diyebiliriz.

    GPRS

    Cep telefonunuz üzerinden İnternet’e bağlanmak ister misiniz? Doğrusu ben isterim. Alırım laptop’ımı çıkarım dağlara tepelere bir yandan manzara bir yandan da chat yaparım…




    GPRS veya General Packet Radio Service cep telefonu şebekesi üzerinden veri alıp göndermeye yarayan teknolojinin ismidir. GSM hattınızı GPRS’e açtırdıktan sonra GPRS özelliği olan telefonunuzu bilgisayarınıza bağlıyorsunuz. Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra 7/24 İnternet’e bağlısınız.

    Telsim bir dönem GPRS bağlantısını aylık sabit bir ücretle veriyordu oldukça düşük olan bu ücret bir çok kişiyi dial-up yerine GPRS kullanmaya sevk etmişti. Ancak şu anda tüm cep telefonu şebekesi işletmecileri GPRS hizmetini indirilen veri miktarına göre ücretlendiriyorlar. Yani gene 7/24 bağlısınız ancak veri indirdikçe kilobayt başına belli bir ücret ödüyorsunuz.

    GPRS ortalama bir ev/ofis kullanıcısı için uygun bir çözüm değil. Pahalı ve aynı zamanda dial-up’tan bile daha yavaş. Ancak ileride daha yüksek hızlarda bağlantı seçenekleri çıkabilir fiyat olarak ADSL ve benzeri çözümlere yaklaşması ise zor.

    Ancak GPRS’in tam bir kurtarıcı olduğu uygulamalar da yok değil. Örneğin bayileri dolaşıp fiyat veren sipariş alan plasiyer tipi elamanlar için bir Pocket pc GPRS bağlantısı ve genellikle web tabanlı bir uygulama üzerinden veri girişi en kolay çözüm durumunda olabiliyor.
    Bilgi için : Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    ISDN
    Integrated Services Digital Network’ün kısaltması olan ISDN aslında salt İnternet bağlantısından veya veri aktarımından daha fazlasını sunan bir teknolojidir.

    ADSL başlığı altında daha ayrıntılı inceleyeceğimiz gibi evimiz/ofisimiz ile telefon santrali arasında kalan bakır kablo çifti (local loop last mile) telefon şebekesinin en zayıf ama aynı zamanda en yaygın ve kısa zamanda değişmesi (bakırın fiberle değiştirilmesi gibi) mümkün gözükmeyen kısmıdır. Kullanıcı ile telefon santrali arasında haberleşme analog olarak gerçekleşmektedir ve bunun ileride anlatacağımız gibi bir çok kısıtlayıcı yönü bulunmaktadır.

    İşte ISDN ile veri daha henüz kullanıcı tarafında iken dijitale çevrilmektedir. Bunun sonucu olarak eğer ISDN hattınız varsa; 8 taneye kadar farklı cihazı (telefon faks bilgisayar) tek ISDN hattına bağlayabilirsiniz ve aynı bakır hatta bağlı olmalarına rağmen bu cihazların farklı telefon numaraları olabilir. Aynı anda bu cihazlardan 2 tanesi veri alışverişi yapabilir (Basic Rate denilen ve ev/işyeri tipi kullanıcılar için önerilen ISDN tipi için).

    ISDN üzerinden 128/128 Kbps veri aktarımı yapılabilir. Aynı anda da telefon hattınız üzerinden konuşma yapmanız da mümkündür.

    ISDN hattınıza özel ISDN cihazları bağlayabileceğiniz gibi bir aparatla normal analog telefonunuzu ve hatta analog modeminizi bağlayabilirsiniz. ISDN hattında normal hat gibi karşı tarafın telefon numarasını çevirir ve konuşur/nete bağlanırsınız. Bağlı kaldığınız süre için para ödersiniz. ISDN’de iki kanal mevcuttur. Her bir kanal 64 Kbps hızındadır. Sizin hız talebinize göre önce ilk kanal sonra da otomatik olarak ikinci kanal devreye girer. İkinci kanalın devreye girmesiyle 2 katı kontör atmaya başlayacaktır.



    Gördüğünüz gibi ISDN evimizdeki telefon hattının dijitale çevrilmesiyle ilgili İnternet’i aşan bir çerçeveye sahip. İnternet bağlantısı açısından bakılırsa ADSL’in olmadığı ve kontör ücretlerinin kabul edilebilir olduğu durumlarda uygun bir seçenek olabilir. Ancak 128 Kbps gibi çok düşük bir hız sağlaması (ADSL’in 2 Mbit’e kadar alınabildiği göz önüne alınırsa) ISDN’i ADSL karşısında zayıf bırakıyor.

    Bu arada bizim bahsettiğimiz ISDN BRI denilen ev/işyeri için önerilen ISDN tipi. ISDN PRI denilen ve yaklaşık ADSL hızında İnternet hızı sunabilen diğer bir ISDN çeşidi daha var. ISDN PRI ancak yüzlerce telefon hattına birden ihtiyaç duyan büyük şirketler ISS’ler üniversiteler vb. gibi yerler için İnternet bağlantısının ötesinde çok hatlı telefon hizmeti almak için tercih edilebilecek bir seçenek durumunda.

    Bilgi için Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

    not:alıntı

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Smile ADSL'I DUSUNMEYIN BILE!

    Smile ADSL'I DUSUNMEYIN BILE!

    Blog'u okuyan herkese selamlar.
    3 aydir Smile ADSL abonesiyim ve basima gelmeyen kalmadi. Asagidakiler biraz uzun ama Smile'in karanlik yuzunu tanimak istiyorsaniz, size bu yaziyi okumanizi oneririm. Benim basima gelenlerin Smile'a abone olmayi dusunenlerin de abone olma hatasinda bulunmalarini onleyecegini umuyorum. Bu yaziyi okuduktan sonra hala Smile'a abone olmayi dusunurseniz cok sasiririm dogrusu...

    Basima gelenleri ayrintisiyla anlatiyorum:

    1. Daha ilk faturada sorun yasadim. Basili (kagit) fatura, "son odeme tarihi"nden 5 gun sonra elime gecti. Zaman makinam yok ki gecmise gidip odeme yapayim... Bunun icin 5 gun gecikmeli odeme yaptim diye benden "gecikme bedeli" ("gecikme faizi") alindi, yani fazladan para odemek zorunda kaldim; benim hic hatam olmadigi halde. Bu durumu sonradan (sitelerinde e-mail adresi verilince) Smile'in sozde musteri hizmetlerine e-mail'le bildirdim (neden "sozde" oldugunu asagida yazdim), hicbir cevap vermediler. Ama bu daha HICBIR SEY degildi.

    2. Sectigim tarife tipi en ucuz olani: 4 GB Limitli, erisim hızı: 1024 Kbps. Ucret sabit oldugu halde her ay faturalarda farkli farkli ucretler geliyor. Ucreti neye gore belirliyorlar anlayabilmis degilim. Ama bu da o kadar onemli degil; asil dert asagida geliyor.

    3. Sondan bir onceki faturada yaklasik 5 TL fazla odememi gerektiren bir FATURA HATASI yapildi. Faturalar hem normal postayla basili olarak hem de e-mail'le (PDF dosya) olarak geliyor. Hatali faturada (hem matbu faturada hem de PDF dosya faturada), a. KESINLIKLE kullanmadigim ve b. hicbir aciklamasi yapilmayan 3 madde vardi:
    i. "telefon gorusme bedeli 3,35" (Tutar: 3,35 YTL)
    ii. "sehirlerarasi 2,75" (Tutar: 2,75 YTL)
    iii. "gsm 0,60" (Tutar: 0,60 YTL)

    i-ii. Internet uzerinden HICBIR telefon gorusmesi yapmadim. Evde bunun icin kullanilacak donanim ve yazilim yok.
    iii. HICBIR GSM gondermedim. Bunun donanim ve yazilimi da yok; hatta cep telefonum bile yok, sadece sabit hat telefon var evde.

    Yukarida yazdigim abonelik (4 GB Limitli, 1024 Kbps) disinda HICBIR SMILE HIZMETINE ABONE DEGILIM. Ama faturada soyle yaziyor: "smile adsl'e kayitli sabit telefonunuzdan 1038'i tuslayarak yaptiginiz gorusmelerde % 24 daha ucuza konustunuz." Hayret edilecek sey; ben bu hizmete abone degilim ve kesinlikle boyle bir telefon gorusmesi yapmadim. Istesem de yapamazdim zaten, cunku gerekli alet edevat yok evde. Ama parasini odemem gerekiyor.

    Bu BARIZ fatura hatasini Smile'a e-mail'le bildirdim, bana hatalari duzeltilmis yeni bir fatura gondermelerini rica ettim. Ama bu e-mail'ime de hicbir cevap vermediler. Ayni e-mail'i 5-6 kere daha gonderdim, yine cevap vermediler.

    Not: Smile ADSL'in bastan beri musteriyle olan iletisimi zorlastirma gibi bir stratejisi/taktigi oldugu cok belli (bunu bu yaziyi okuyunca cok daha iyi anlayacaksiniz):
    a. Ilk aylarda, sitede HICBIR e-mail adresi yoktu, sadece "gulumseten hat" denilen (ki artik bu ad bana cok komik geliyor, "aglatan hat" falan olmaliydi) telefon numarasi vardi (0212 444 33 75). Internet hizmeti veren bir firma eger Internet sitesine e-mail adresi koymuyorsa bunun nedeni sizce ne olabilir? Herhalde dunyada ilk ve tektir.
    b. Birkac ay sonra (herhalde musterilerden gelen sikayetler uzerine) siteye bir e-mail adresi koydular ([email protected]; bu da "bilgi" yerine "bilgisiz", hatta "ilgisiz" olmaliydi bence). Ama su ana kadar gonderdigim onlarca e-mail'e hicbir cevap alamadim. (Sadece Ekim ayinin sonunda yazdigim e-mail'lere otomatik cevap gelmeye basladi; yani bir gorevlinin benim mail'imi okuyup da yazdigi bir cevap degil. (Otomatik cevaplar soyle: "Sayin .... [burada e-mail adresim yaziyor] Mesajiniz tarafimiza ulasmistir. En kisa sure icerisinde cevap e-posta adresinize gonderilecektir."En kisa sure icerisinde ha... Hikaye!..)
    c. Kisa bir sure sonra bu e-mail adresini siteden kaldirdilar. Sadece telefon vardi (ki ona gelecegim).
    d. Sonra firmaya e-mail gondermek isteyen musterilerin Outlook Express adindaki yaygin e-mail program yoluyla gerekli ayarlari yapmasini istediler. Yani bu program olmadan ve ayarlar yapilmadan Smile'e en ufak bir e-mail dahi gonderemiyordunuz. Bunun amaci musterinin firmaya ulasmasini zorlastirmaktan baska ne olabilir? Dunyanin her yerinde, bildigim kadariyla her firma normal e-mail adresi koyuyor, boyle programdi, ayardi diye ugrastirmiyor musterisini.
    e. Sozde 7/24 acik olan ("Merak ettiğiniz tüm sorularınız için smile adsl 7 gün/24 saat hizmetinizde." .... smileadsl.com/Contactus.aspx) "gulumseten hat" adli telefon hattina (0212 444 33 75) gelince, bu hat KESINLIKLE cevap vermiyor. DEFALARCA ARADIM kardesim... TEKRAR TEKRAR ARADIM. Olan hep ayni. Bir teyp kaydi cikiyor; aboneysem 1'i, abone degilsem 2'yi tuslamami soyluyor. Ama ister 1'e ister 2'ye basayim teyp kayidi bu sefer benimle alay eder gibi "Herhangi bir seçim yapmadınız." diyor sonra yine 1'e ya da 2'ye basmami soyluyor. (Tuslara degisik zamanlarda bastim: mesajin bitmesini bekleyerek, mesaj bitmeden once, vs.; ayrica uzun ve kisa sure basmak, tekrar tekrar basmak gibi akla gelecek her seyi denedim.; ama buna ragmen "Herhangi bir seçim yapmadınız." seklindeki ses kayidini dinledim. Hicbir gorevliyle (yani bir insanogluyla) konusmam mumkun olmadi. (Ankara'da oturuyorum ve her defasinda Istanbul'u arayip sehirlerarasi telefon parasi odemek zorunda kaldim.)
    f. Abone oldugum bayii yoluyla da iletisimde bulunmaya calistim (asagida ayrintisiyla anlatacagim), ama orasi da hicbir sonuc vermedi.

    4. Smile'e e-mail ya da telefonla KESINLIKLE ulasamayinca, abone oldugum bayiiye basvurdum. Onlarin Smile'la gorusmek icin musterinin kullandigindan baska (bayiilere ozel) e-mail adresi ve telefon numarasi olmasi gerektigini soyledim (buna "bayii kanali" deniyor). Bayii bana boyle bir e-mail adresi ve telefon numarasi olmadigini, kendilerinin de Smile'la ayni e-mail ve telefon uzerinden iletisim kurduklarini soyledi. Bayii bana kesinlikle yardimci olmadi. Cunku bayiinin tek yetkisi sizi abone yapmak; bir kere abone olduktan sonra size hicbir islem icin kesinlikle yardimci olmuyorlar. Yetkileri SADECE VE SADECE ilk aboneligi yapmakla sinirli (bunu bayiinin kendisi soyluyor, ben soylemiyorum; baska bayiilere sordum onlar da aynisini soylediler).

    5. Ankara'da oturuyorum. Smile ADSL'in Internet sitesinde adresi ve telefonu verilen "Smile ADSL Ankara Bolge Ofisi"ni telefonla aradim (0312 444 10 71). Burasini IS SAATLERINDE (sabah, oglen, aksam) GUNLERCE VE DEFALARCA aradigim halde kimse cevap vermedi. Sadece bir keresinde telefon acildi ve faks sesi duydum. Neden sonra ayni telefonu tekrar aradim ve gayet kibar ve gercekten yardimci olmaya calisan bir gorevliyle konustum. Bu gorevli bana Smile firmasina bagli bir "bolge ofisi" olmadiklarini, TT Net falan gibi Smile disindeki firmalarin da aboneligini yapan bir bayii olduklarini soyledi. Yani onlarin da siradan bir bayiiden hicbir farki yoktu.

    6. Abone oldugum bayiiye tekrar basvurup Smile'a HICBIR SEKILDE ULASAMADIGIMI soyledim; kendisinin ulasarak Smile'in benimle baglantiya gecmesini saglamasini rica ettim. Bayii Smile'a e-mail gonderecegini, Smile'in beni telefonla aramasini saglayacagini soyledi. Bunun uzerinden haftalar gecti ama hicbir telefon (ya da e-mail) gelmedi. Bayiiden ayni seyi tekrar rica ettim, tekrar e-mail gonderdi, ama Smile'dan yine hicbir haber yok.

    Bu sirada kendim de e-mail gondermeye ve telefon acmaya devam ettim; ama kesinlikle cevap almam ya da kimseyle konusmam umkun olmadi. (Sadece son zamanlarda, yukarida anlattigim, bilgisayar tarafindan gonderilen otomatik e-mail geliyor, ki o da bir seye yaramiyor.)

    7. Su asamada aboneligimi DERHAL iptal ettirmek icin ugrasiyorum. Ugrasiyorum dedim cunku cok ugrastigim halde basarabilmis degilim.
    ____________________

    Herhangi bir sorun cikarsa aboneligimi iptal edebileyim diye KAMPANYAya katilmamistim. IYI KI DE OYLE YAPMISIM! Yoksa 2 yil (24 ay) boyunca Smile'a abone olmak zorunda kalacaktim. Ama ABONELIGIMI bir turlu IPTAL ETTIREMIYORUM. Karsimda kor, sagir, dilsiz bir firma var sanki; hicbir sekilde ulasamiyorum, cevap alamiyorum. Ustelik Smile benim ADSL erisim hizmetini (ne hizmet ya!) kapatmadan baska bir firmadan ADSL erisim hizmeti de alamiyorum.

    Geriye tek care olarak tuketici haklarini korumayla ilgili bir kuruma muracaat edip sikayette bulunmak kaliyor. Smile'in hatalari yuzunden benim bir suru zamanim bosa gitti, simdi belki is mahkemeye kadar gidecek.

    Bu arada, yapilan fatura hatasi acaba gercekten hata midir, yoksa kasitli olarak mi yapilmistir bilemiyorum. Amerika'da pek cok BUYUK firma (dikkat, dikkat: kucuk firma degil, "Canim koskoca .... da yapacak degil ya." diyeceginiz buyuk telefon firmalari falan) sizi kaziklamak icin boyle numaralara basvuruyor; son yillarda Turkiye'de de benzeri olaylar olmaya basladi. Mesela firma sizden yaklasik 5 TL fazla aldigi zaman ne oluyor?

    a. Cogu kisi faturalari incelemiyor. Bazilari otomatik odeme yaptigi icin tam olarak ne kadar odedigini bilmiyor. Yani fazladan odenmesi istenen para odenmis oluyor, para firmaya kaliyor.
    b. Faturayi inceleyip itiraz edenler benim gibi aylarca ugrasmak zorunda kaliyor. Ki bu da usandirma stratejisinin bir parcasi. Kimse 4-5 TL icin bu kadar zaman harcamak istemiyor. Sonunda "Hamam parasi olsun!" falan deyip vazgeciyorsunuz = para firmaya kaliyor.
    c. Diyelim ki firmaya ulastiniz ve hatayi kabul ettiler, buna ragmen sozlesmede yazildigi gibi (herifler uyanik tabii) fatura hatali olsa bile musteri once odeyecek, firma fazladan (yanlis) alinan miktari bir sonraki faturadan dusecek. Simdi binlerce musteriden ayda 5 TL aldiginizi, 1-2 ay sonra faturadan dustugunuzu dusunun; bu arada topladiginiz parayla repo yapip para kazaniyorsunuz, yani elinizdeki parayi isletiyorsunuz ve 1-2 sonra musteriye odense bile faizi/kari yaniniza kaliyor. Bu tabii sadece bir spekulasyon, bunu yapip yapmadiklarini bilemem; ama son zamanlarda boyle sahtekarliklar oldugu icin belki bunda da oyle bir sey vardir diye dusunmekten kendimi alamadim.

    Umarim benim basima gelenler bundan sonra Smile'a abone olmayi dusunenlere yardimci olur. Simdi modeminizi alip kendiniz takarsaniz (ki bes dakikalik is; ben kendim yaptim) kurulum ve aktivasyon ucreti almayan en az bir firma var (reklam olmasin diye adini yazmiyorum). Aboneligimi iptal ettirir ettirmez o firmanin ADSL'ine abone olacagim.

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Smile ADSL (COK ONEMLI: MUTLAKA OKUYUN)

    Smile ADSL'den O KADAR BUYUK BIR MAGDURIYET yasadim ki benim cektiklerimi baskalari da cekmesin diye bir yazi hazirladim.
    1. Abone degilseniz basiniza hangi sorunlarin gelebilecegini
    2. Aboneyseniz Smile ADSL'le SORUNLARINIZI nasil cozebileceginizi
    asagidaki yazidan ogrenebilirsiniz:

    Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.

    Not: Siteye bu linkten girerken sorun olursa, su sekilde girebilirsiniz: Google'da tirnak icinde "smile adsl magduriyetinden" yazip arama yapin. Bulunan sonucun en altinda, sitenin adresinin sag tarafinda "Onbellek" (ya da "Cached") yazan yere tiklayin. (Turkce Google'dan girince reklamlar cikarsa, kurtulmak icin Ingilizce Google'i kullanabilirsiniz: Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir. )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •