KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Çamaşır makinesinde ön yıkama kalkıyor!
Türk kadını daha az fatura ödemek için makineye koyduğu çamaşır miktarını artırdı, ön yıkamayı azalttı. Firmalar üretimi değiştirecek!.
Dünyada ön yıkama lideri olan Türkiye'deki kadınlar, krizden etkilenince, hem bir kerede yıkadığı çamaşır miktarını artırdı hem de daha az ön yıkama yapmaya başladı. Unilever'in lider markası Omo'nun Gebze'deki fabrikasında konuşan Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Ar-Ge Müdürü Ayşegül Yanık, Türk kadınının kriz öncesinde 1 kerede 6 kilo alabilen makinede 3.4 kilo çamaşır yıkarken, bu oranın bugün 5 kiloya çıktığını söyledi.
Makineler değişiyor mu?
Kısa vadede beyaz eşya üreticilerinin ön yıkama programı olmayan makineler üreteceklerini vurgulayan Yanık, "Türkiye'de yüzde 44 oranında ön yıkama yapılırken, bu oran İspanya'da yüzde 3. Bir yıl boyunca ön yıkama yapılmadığı takdirde 18 milyon TL'lik tasarruf ya da 4 Ömerli Barajı'nı dolduracak kadar su tasarrufu sağlanabilir. Bir hane 1 yıl ön yıkama yapmadığı taktirde 2 aylık su faturasından ya da 1.5 aylık elektrik faturasından tasarruf ediyor" dedi. Ekim'de konsantre paketleri piyasaya süren Omo'nun 9 kiloluk paketlerden 6 kiloluk paketlere geçtiğini, ancak içeriğinin etkisinin aynen kaldığını dile getiren Unilever Türkiye Deterjan Kategorisi Ürün Müdürü Çiğdem Yıldız da, yıl sonuna kadar raflarda konsantre olmayan deterjan kalmayacağını ifade etti.
Çevreye duyarlıyız ama...
Yıldız ayrıca, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 88'inin çevre konusunda duyarlı olduğunu ancak yıkama başına sera gazı salınımında Türkiye'nin dünya şampiyonu olduğunu vurguladı. Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Direktörü Kasia Özgen ise, Türk tüketicisinde beyaz ve renkliler için ayrı deterjan kullanma alışkanlığının geliştiğini dile getirdi.


Teşekkur:
Beğeni: 




Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Alıntı

Yer imleri