Zihni Çakır kazada 'derin' şüphe aradı


Ergenekon çetesini deşifre eden davada tanık olan isimlerden Zihni Çakır, Yazıcıoğlu'nun kazasında "derin şüphe" izleri buldu. Çakır, şüplelerini Haber 7 için yazdı:


Büyük Birlik Partisi Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu, 29 Mart 2009 Mahalli İdareler Genel Seçimi çalışmaları kapsamında Kahramanmaraş’tan Yozgat’a giderken helikopter kazası yaşadı.

İlk bakışta basit bir kaza olarak algılanabilecek bu olay, Yazıcıoğlu’nun 2007’den bu yana geçirdiği 3 ayrı trafik kazası da gözönünde bulundurulunca sıradan bir hava ulaşım kazasının dışına çıkıyor.

Yazıcıoğlu’nun temsil ettiği siyasal pozisyonun fotoğrafına baktığımızda, kazaların hangi merkezler tarafından organize edildiği hakkında da ipucuna ulaşabiliyoruz.

Bilindiği gibi Yazıcıoğlu, MHP kökenli bir grup ile beraber, dini motifleri daha ağır basan bir milliyetçi söylem çerçevesinde 1992 yılında Büyük Birlik Partisi adı altında örgütlenmiş, MHP’deki Ülkü Ocakları geleneği için de Alperen Ocakları adlı gençlik teşkilatı örgütlendirilmişti.

Geçmişte kaleme aldığım kitap çalışmalarında, Türkiye’deki derin yapıların sokak anarşisinde kullanmak için Ülkü Ocakları’nı potansiyel suç mangaları olarak gördüğüne ve bu yönde kullanmak istediğine işaret etmiştim.

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, derin yapıların özellikle Ak Parti iktidarını kaos ve kargaşa yaratarak devirmek için Ülkücü gençliği kullanma arzu ve senaryolarına karşı çıkmış, bu yönde her türlü tedbiri almıştı.

İŞÇİ PARTİSİ GENÇLİĞİNİN KARŞISINA ÇIKARMAK İSTEDİLER
MHP’den umduğunu bulamayanlar, sokak anarşisi için, İşçi Partisi gençlik örgütünün karşısına simetri bir kavga yaratmak için Alperen Ocakları gençlik potansiyelini kullanmaya heveslenir. Muhsin Yazıcıoğlu, 12 Eylül’den gelen tecrübesi ile bu girişimlere şiddetle karşı çıkar. Alperen Ocakları içerisinde derin yapılarla ilişkisini tespit ettiği isimleri teker teker pasifize ve enterne ederek kararlılığını sergiler.

Elinde kalan son umudu kaybetmek istemeyen derin yapının, Yazıcıoğlu’nun bu kararlı tavrı sonrasında onu ortadan kaldırmak için plan yaptığı iddia edilir. Yazıcıoğlu’nun ortadan kaldırılması ile lidersiz kalacak dinamik gençlik örgütü, tıpkı 12 Eylül döneminde olduğu gibi rahatlıkla ikna edilip hazırlanan senaryoda figüran olarak kullanılabilecektir.
Yazıcıoğlu’nun helikopter kazasından önce geçirdiği kazalar da dikkat çekici.

Bir yıl içinde kendisi 3, eşi 1 kere trafik kazası geçiren Yazıcıoğlu, 21 Mayıs 2007’de geçirdiği kaza için, “Kasıt olduğunu düşünmüyorum. Ama kötü bir kaza atlattık. Allah korudu” diye konuşmuştu.

25 Ağustos 2007’de Sivas'ın Akıncılar İlçesi'nde bir parti faaliyetinden dönerken, kavşakta meydana gelen kazadan da yara almadan kurtulan Yazıcıoğlu, o kaza hakkında, “Geceydi, ben görmedim. Şoförüm karartı görmüş. Ama inip baktık bir şey yoktu. Traktör olduğu kesin değil, kamyon da olabilir” diye açıklamada bulunmuş.

Yazıcıoğlu’nun son kazası, 2008 yılı Haziran ayında Bolu tünelinde meydana geldi. Partisinin Merkez Karar Yönetim Kurulu (MKYK) toplantısına katılmak için İstanbul’dan Ankara’ya dönen Yazıcıoğlu’nun içinde bulunduğu araç Bolu Tüneli’ne girişte önlerinde bulunan bir kamyonun direksiyonu sola kırmasıyla ani fren yaparak ciddi hasar görmüştü.
Yazıcıoğlu, o kazayı şöyle anlatmıştı:

“Bolu’da tünele girer girmez öndeki kamyon sinyal vermeden sollayınca bir anda önümüze kamyon çıktı. Frene basıldı ama mesafe yetersiz olunca kamyona çarptık. Camlar kırıldı birden, air baglar açıldı, sağ taraf çöktü, tavan delindi. Kasıt olduğunu düşünmüyorum. Araba durur durmaz aradan indim, yoldaki dubaların yerini değiştirdim. Yoksa arkadan gelenlerle daha büyük kaza olacaktı. Dubaların yerini değiştirmemize rağmen arkadan gelenler dubalara çarptı. Allah’tan zincirleme kaza olmadı. Eğer koruma önde olsaydı o ağır yaralanabilirdi. Allah koruda da bir şey olmadı”

3 KEZ ÖLÜM TEHDİDİ ALTINDA UYARISI YAPILDI
2008 yılında Kanaltürk'de Fatih Karaca'nın programında geçirdiği kazalara değinen Yazıcıoğlu ilginç açıklamalarda da bulunmuş. Bir yıl içerisinde 4 kez trafik kazası geçiren BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu, kazaların şeklinden dolayı şüphe duyduğunu, kendisine ve ailesine çarpan araçların bir türlü emniyetce bulunamadığını belirtmiş. Yazıcıoğlu, "Ben bütün bunların normal bir kaza olduğunu düşünüyorum. Neticede biz yolumuza devam edeceğiz" şeklinde ifadeler kullanmış.

Asıl ilginç olan bu kazalarla beraber, Yazıcıoğlu’na geçmişte devletin çeşitli birimlerinde aktif görevler almış ve devletin derinliğinde yazılan senaryoları iyi bilen bir ismin 3 kez, ölüm tehdidi altında olduğu uyarısında bulunması.
En önemli ve yüz yüze yapılan uyarı da, 15 Temmuz 2008 Salı günü Saat 11’de 1 saat 15 dakika süren görüşmede gerçekleşmiş. Yazıcıoğlu’ndan o güne kadar yaşadığı kazalar ve sunulan ancak kabulü imkansız öneriler hakkında detaylı bilgi alan uzman, kendisine hayatının ciddi tehdit altında olduğu ve dikkatli davranması gerektiği telkininde bulunmuş.

Helikopter kazası ile ilgili soruşturmanın müdahale edilmeden normal sürecinde derinleştirilmesiyle, Yazıcıoğlu’na hazırlanan senaryonun yazarlarına mutlaka ulaşılacaktır. Aktörleri bulmaksa hiç zor görünmemekte.

YAZICIOĞLU’NA SENARYO HAZIRLANDI
Alperen Ocakları dinamik gençlik örgütünü, hazır kıta bekleyen başka bir gençlik örgütü karşısına çıkarıp simetrik bir ilişki yaratmayı amaçlayanların, çatışmaya dayanan bu ilişkiyle ülkede kaos ve kargaşa oluşturma heveslerine kurban edilen Yazıcıoğlu, Türk siyasal yaşamının en istikrarlı, ihtirasını ülke çıkarları için terk etmiş, mütevazi ama aktif simalarından biriydi.

Lideri olduğu dinamik gençlik örgütü ve parti teşkilatları, her seçim döneminde iktidar olma arzusu ve inancını asla kaybetmezken, en kritik dönemlerde teşkilatına sahip çıkarak ül***i olası çatışmalardan kurtarmıştı.

Yazıcıoğlu’na hazırlanan senaryoda kullanıldığına inandığım helikopter, işadamı Ali Sabancı'nın sahibi olduğu Medair şirketinden kiralanmış. TC-HEK kuyruk tescilli Bell 206 L-4 tipi helikopter, 1999 yılında imal edilmiş.

Havada 2 saat 30 dakika süreyle kalabilen, 275 deniz mili menzilli, maksimum 127 deniz mili sürat yapabilen, 2 pilot ve 5 yolcu kapasiteli helikopterde, 1 adet Rolls Royce 250-C30p tipi motor bulunuyor.