REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: 5 bin yıl yetecek BOR bulundu

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart 5 bin yıl yetecek BOR bulundu

    5 bin yıl yetecek bor bulundu




    Dünya rezervinin neredeyse yarısı 20 bin nüfuslu iki komşu ilçemizden çıktı.
    Kütahya'nın Emet ve Hisarcık ilçelerinde, yaklaşık 1 milyar ton bor madeni rezervi bulundu.
    Kütahya'nın Emet ve Hisarcık ilçelerinde, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğünün yaptığı sondaj çalışmalarına göre yaklaşık 1 milyar ton bor madeni rezervi bulunduğu tahmin ediliyor.
    Sanayide kullanılan ve çağın madeni olarak tanımlanan borun dünyadaki rezervinin yaklaşık yüzde 70'i Türkiye'de, bunun yüzde 70'i de Emet'te bulunuyor.
    Bölgede bor madeninin varlığı, 1956 yılında, Maden Tetkik Arama Genel Müdürlüğünde (MTA) görevli Alman Jeolog Dr. Gawlik tarafından ilçe merkezinin 4 kilometre kuzeyindeki Espey mevkisinde ve 12 kilometre güneyindeki Hisarcık ilçesinde tespit edildi.
    Emet'teki bor sahaları, MTA tarafından 1958 yılında Etibank'a verildi.
    Espey'deki sahaların bir bölümü özel şirketlerce, geri kalanı ise Etibank tarafından bir süre işletildi. İlk yıllarda yer altı işletmeciliği yapan bu kuruluşlar, daha sonra boru açık işletme sistemiyle çıkarmaya başladı. O yıllarda Hisarcık'taki sahalarda ise Etibank'a bağlı Emet Kolemanit İşletmesince açık ocak üretimi yapıldı.
    İsmi Emet Bor İşletmesi olarak değiştirilen kurum, 1958 yılında resmen bor üretimine başladı.
    Espey yakınındaki Killik mevkisinde 1957 yılında özel sektör kuruluşlarınca işletilen sahalar, 1979'da dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Deniz Baykal tarafından kamulaştırılarak, Emet Bor işletmesine devredildi.
    Bölgedeki tüm maden ocakları 1990'da açık işletmeye dönüştürülerek, bor üretimine devam edildi.
    BOR MADENİNİN KULLANIM ALANLARI
    Bor mineralleri ve bileşikleri doğrudan kullanılamıyor, ancak sanayinin birçok dalında katkı maddesi olarak değerlendiriliyor.
    Cam elyaf, optik ve teknik cam endüstrisi, sır ve emaye üretimi, boya ve diğer bazı kimyasalların yapımı, seramik, gübre, fotoğrafçılık, ilaç, deri, demir-çelik, kozmetik, sabun ve deterjan sanayisi, enerji sektörü ve nükleer uygulamalarda kullanılan bordan son yıllarda uzay araçlarının üzerlerinin kaplanması, ısı yalıtımı, pil, yanmaz kumaş, çelik yelek, askeri tank zırhları imalatında ve araç yakıtı olarak yararlanılıyor.
    ABD'deki petrol kaynaklarının azalmasından sonra araç yakıtı olarak kullanılabileceğinin belirlenmesi, borun stratejik önemini artırdı.
    Türkiye'nin ihraç kalemlerinden de biri olan bor, ABD, Japonya, Çin, Rusya, Avrupa Birliği (AB) ve Afrika ülkelerine gönderiliyor.
    REZERV TESPİTİ VE BORLU ÇİMENTO ÜRETİMİ PROJESİ
    Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü yetkilileri, Emet ve Hisarcık'taki sahalarda yapılan sondajlara göre yaklaşık 1 milyar ton bor rezervi bulunduğunu saptadı.
    Müdürlük tarafından rezerv tespiti için çalışmaların MTA Genel Müdürlüğü bünyesinde sürdürüldüğüne işaret eden yetkililer, sondajlara bu yıl da devam edileceğini kaydetti.
    Emet Bor İşletmesinin yıllık bor üretimi ve satışının yaklaşık 200 bin ton olduğunu ifade eden yetkililer, bölgedeki bor madeninin ömrünü 5000 yıl olarak tahmin ettiklerini belirtti.
    Yetkililer, işletmede 830 işçi ve memurun çalıştığını bildirerek, bor ve bor atıklarından çimento imalatında katkı malzemesi olarak kullanılması yönünde çalışmalara devam edildiğini anlattı.
    Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürü Orhan Yılmaz tarafından başlatılan çalışmalar kapsamında teknik ekibin, dayanaklı çimento ve beton asfalt yapımı için gerçekleştirilen deneylerden olumlu sonuç alındığına dikkati çeken yetkililer, çimento üretimi için proje çalışmalarına ağırlık verdiklerini duyurdu.
    BORİK ASİT FABRİKASI ZİNCİRİNE YENİ HALKA
    Emet'te üretilen borun işlenmesi konusunda da önemli çalışmalar yapılıyor.
    Bor madeninden elde edilen borik asit, daha önce Balıkesir'in Bandırma ilçesinde, Eti Maden İşletmelerinin tesislerinde üretiliyordu. Bu tesisin ekonomik ömrünü tamamlamasının ardından Emet'te 2002 yılında borik asit fabrikası kuruldu.
    Yıllık 100 bin ton borik asit üretilen fabrika, yurt içi ve yurt dışından gelen talepleri karşılayamayınca Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından ikinci fabrikanın kurulmasına karar verildi.
    Mevcut fabrikanın yanındaki alanda bu ay sonunda inşaatına başlanacak tesiste, yıllık 100 bin ton borik asit kapasitesiyle 2010 yılında üretime başlanması hedefleniyor.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    güzel bir haber ama bu borun işlenmesini kesin yabancı şirletler el koyar bizim türk şirketleride sadece bu işin karını koklamakla yetinirler. araba sanayisinde bile bursada biyik ölçekte iş yaban fabrikalar meyadan cıkıcı avrupadan hemen ortaklık teklıfı gelıo sonuç olarakta en ufak bır krızde cıkartın işçileri bakalım inşallah bu böle olmaz.

    LG 49UF8507 UH/3D - SAMSUNG 40D6000 3D LED TV - TİVİBU HUMAX IPTV+UYDU HD - MEDİASTAR MİNİ 2727HD - ATLANTA HDBOX T - KORAX FULL HD - Next Mini Black Plus + HD - STAB HH 120 Diseqc Motor - NEXT 2600 D Diseqc Motor - INVERTO BLACK ULTRA TWIN - MTI 0.2 db Süper LNB - LENOVO TPAD E495 Notebook (AMD RYZEN5) - HP ELİTEBOOK 8540p Notebook (İ7) - - Xiaomi Mİ 9T - Honda Civic Premium FB7


    Taşı Delen Suyun Gücü Değil Damlaların Sürekliliğidir.


  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    İnşallah yabancılara peşkeş edilmez...

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart suyla çalışan otoyu çoktan yaptık ancak;mergenkon korkusu var?

    Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir. Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAİTEM) hidrojen yakıtlı araç üretti. Söz konusu otomobil Fransa'da yarışmaya ktılacak.

    Proje Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özel, ''SAHİMO'' adını verdikleri hidrojen yakıtlı araçla 22-24 Mayısta Fransa'da düzenlenecek Shell Eco Marathon yarışına katılacaklarını bildirdi. Eco Marathon yarışlarına katılacak araçlar için belirli standart getirildiğini ifade eden Özel, şunları söyledi:

    ''Yarışmaya katılacak aracımız hidrojen gazını elektrik enerjisine dönüştüren motorla çalışıyor. Bunlar geleceğin arabaları. Doğayı kirletmiyor, bunun yerine ortaya su buharı çıkıyor. 10 yıl içinde fosil yakıtlar yerine alternatif enerji kullanan araçlar yollarda olacak. Şu anda yarışlar da bunun için yapılıyor. Araçlar için bazı standartlar getirildi.

    Yarışa katılacak araçlar tamamen günümüzdeki araçlara benzetilmek zorunda. Organizatörler araçların günümüzün otomobillerine benzemesi için çalışıyor. Örneğin, aracın kumandası günümüz otomobillerindeki gibi direksiyonla yapılacak, aracın bagaj kapısı olacak, vs. Yarışlar iki ay kaldı ve hidrojen enerjili aracımızı yarışa yetiştirmek için çalışıyoruz. Şu anda aracın Gebze'de şasisi karbon fiber yapılmakta.''

    Sakarya Üniversitesi (SAÜ) İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAİTEM) hidrojen yakıtlı araç üretti. Söz konusu otomobil Fransa'da yarışmaya ktılacak.

    Proje Başdanışmanı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Özel, ''SAHİMO'' adını verdikleri hidrojen yakıtlı araçla 22-24 Mayısta Fransa'da düzenlenecek Shell Eco Marathon yarışına katılacaklarını bildirdi. Eco Marathon yarışlarına katılacak araçlar için belirli standart getirildiğini ifade eden Özel, şunları söyledi:

    ''Yarışmaya katılacak aracımız hidrojen gazını elektrik enerjisine dönüştüren motorla çalışıyor. Bunlar geleceğin arabaları. Doğayı kirletmiyor, bunun yerine ortaya su buharı çıkıyor. 10 yıl içinde fosil yakıtlar yerine alternatif enerji kullanan araçlar yollarda olacak. Şu anda yarışlar da bunun için yapılıyor. Araçlar için bazı standartlar getirildi.

    Yarışa katılacak araçlar tamamen günümüzdeki araçlara benzetilmek zorunda. Organizatörler araçların günümüzün otomobillerine benzemesi için çalışıyor. Örneğin, aracın kumandası günümüz otomobillerindeki gibi direksiyonla yapılacak, aracın bagaj kapısı olacak, vs. Yarışlar iki ay kaldı ve hidrojen enerjili aracımızı yarışa yetiştirmek için çalışıyoruz. Şu anda aracın Gebze'de şasisi karbon fiber yapılmakta.''

    ''DÜNYA ŞU ANDA, HİDROJENİ DEPOLAMA TEKNİKLERİ ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR''

    Hidrojenin temiz ve çevreci bir enerji olduğunu kaydeden Özel, ''Bilindiği üzere hidrojen yanıcı bir gaz. Dünya hidrojeni depolama teknikleri üzerinde çalışıyor. Yani gaz olarak değil de katı yakıt olarak depolamaya çalışıyor. Bu noktada da bor madeni öne çıkıyor. Hidrojen katı yakıt olarak bor tuzu halinde depolanıyor. Suyla karıştırdığınız zaman ortaya çıkan hidrojen ile de araçlar hareket ediyor'' dedi.
    not:haber geçen yıla aittir

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    mümkunmu yabancılara peskes cekılmemesı biraz gercekcı olmak lazım buna kım hayır dıyecek

  6. #6

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    üstteki haberde belirtiğim gibi maaalesef mergenkoncular ülkemize bunu da yaptılar.sn.emin gürses hoca nın sakarya üniversitesinde hemde........yok kardeşim bunların kesinlikle yola geleceği yok.şimdi garip-gureba petrolcüler ne yapacak?????
    yazık ki yazık......

  7. #7

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Bence bu haber hiçte iyiye alamet değil pek yakında başımıza bir sürü çorap örülmeye başlarlar.

  8. #8

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı erdemkoruklu Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    Bence bu haber hiçte iyiye alamet değil pek yakında başımıza bir sürü çorap örülmeye başlarlar.
    çuvaldan sonra çorap !!!!!!!!modaya uyar mi bilmem.........?????
    saygılar

  9. #9

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    umarım yabancılara satılmaz vede devredilmez'de TÜRKİYE CUMHURİYETİMİZ deyerlendirir saygılarımla aliharbiye.
    LEBEN ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •