REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Olacağı buydu! Formula 1 Türkiye ayağı tehlikiye girdi!

  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Icon Nogood Olacağı buydu! Formula 1 Türkiye ayağı tehlikiye girdi!

    Olacağı buydu! Formula 1 Türkiye ayağı tehlikiye girdi!

    F1, tanıtım eksikliği ve ilgisizlikten hüsrana uğruyor. 2005'te 250 bin olan seyirci sayısı, bu yıl 30 binde kaldı. Şimdi gelecek yıl yapılıp yapılmayacağı tartışılıyor...



    Büyük ümitlerle Türkiye'ye getirilen Formula 1, tanıtım eksikliği ve ilgisizlikten hüsrana uğruyor. 2005'te 250 bin olan seyirci sayısı, bu yıl 30 binde kaldı. Şimdi gelecek yıl yapılıp yapılmayacağı tartışılıyor...

    Geçen hafta sonu 2009 sezonunun 7'nci ayağı olan Formula 1 İstanbul Grand Prix'i gerçekleşti. 2005 yılında gerçekleşen ilk Formula 1 İstanbul Grand Prix'ini 250 bin kişi tribünlerden seyretti. Ancak geçen yıl bu sayı 40 bine düştü. Bu yıl ise biletlerin sadece yüzde 6'sı satılabildi. İlk 2 günde seyirci sayısı 10 bini aşamadı. Toplam seyirci sayısı 30 bin olarak açıklansa da, çoğunluğunu ücretsiz davetliler oluşturdu. Yeterli tanıtımın yapılamaması, yurt dışından da ilgiyi azalttı. Yerli izleyici de yüksek bilet fiyatları yüzünden gelmeyince, tribünler boş kaldı.
    YILDA 1 KEZ AÇIK!

    İstanbul Ticaret Odası (İTO) eski Başkanı Mehmet Yıldırım zamanında temeli atılan, şimdiki Başkan Murat Yalçıntaş döneminde tamamlanan pist için harcanan 300 milyon dolar, yılda bir kere kullanıldığı için toprağa gömülmüş oldu. Öyle ki; ilk 2 yıl, pistin işletmecisi FİYAŞ, 10 milyon dolar zarar ettiklerini açıkladı. Ayrıca F1, İstanbul'daki turizmci ve otel işletmecileri arasında da hayal kırıklığı yarattı. İstanbul Park, yılda bir defa Formula 1 için kullanılıyor. Sezon içinde yapılacak organizasyonlar için de Formula 1 yönetimi, astronomik rakamlar talep ediyor. Hem pist boş kalıyor, hem de organizasyon yapılmıyor.
    PARASINI ALIYOR TANITIM UMURUNDA MI?

    Bernie Ecclestone, İstanbul Park'ı yıllık 3 milyon dolar+KDV bedelle kiraladı. Türkiye, Bernie Ecclestone'un sahibi olduğu FOA'ya yıllık Hazine garantili 13.5 milyon dolar katılım bedeli ödüyor. Bu miktar 7 yıl için toplamda 94.5 milyon doları buluyor. Böylece Ecclestone yıllık 13.5 milyon dolar alıp, işletme hakları karşılığı 3 milyon dolar ödüyor, bilet satışı ve sponsor gelirleri hariç kasasına net 10.5 milyon dolar giriyor. Bu nedenle Ecclestone'un, tanıtımı ön planda tutmadığı öne sürülüyor.
    30 BİN BİLET 90 BİN KİŞİ!

    İstanbul Park Genel Müdürü Can Güçlü, bu yıl krizin etkisini hissettiklerini belirterek, "Tanıtım eksikliğini kabul ediyorum. Ama burada bir yanlış anlaşılma var. Tanıtımı yapacak olan biz değil, sponsorlardır. Ama yapılmadı. Dolayısıyla ilgi geçen yıla göre daha az oldu" dedi. İstanbul Park'ın Avrupa'nın en iyi tesisi olduğunu öne süren Güçlü, gelecek yıl daha iyisi yapmak için çalışacaklarını ifade etti, seyirci sayısıyla ilgili eleştirileri de şöyle cevapladı: "Bu yıl 30 bin bilet sattık. Fakat bu biletler 3 günlük olduğu için toplamda 90 bin seyirci geldi. Rakamları iyi analiz etmek lazım."
    'SADECE 5 BİN KİŞİ GELDİ'

    Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, ilk yıl Formula 1 için 20 bin kişinin geldiğini belirterek, şöyle konuştu: "Bunun otel doluluklarına etkisi yüzde 30 iken, bu yıl yurt dışından gelen 5 bin kişinin etkisi yüzde 5'leri bile bulmuyor. Formula 1'in turizme ve otel doluluklarına etkisi giderek düşüyor."
    'HATAYI BAŞTA YAPTILAR'

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Ahmet Barut, şunları söyledi: "Burada yanlış baştan yapıldı. Bu pist İstanbul'da değil, Antalya ya da İzmir'de konumlanmalıydı. Türkiye'de motor sporları pek ilgi görmüyor. Yabancı turist isteniyorsa da, bunun yeri Antalya olmalıydı. Yanlış yerdeki yatırımın şu an sonuçlarını görüyoruz. İlk yıl Türk insanı meraktan F1'e gitti. Sonraki yıllarda doğal olarak giden sayısı azaldı." (Takvim)

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Bu sene gitmeye niyetlenmiştim ama 2 günün maliyeti
    250 YTL buluyor.Fiyatlarda fahiş olunca bu iş yatar


    :46:

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    bilet fiyatlarını euro üzerinden diğer avrupa ülkelerine göre düzenliyorlar tl ye çevirdiğimiz zaman büyük para tutuyor bence bilet fiyatlarını yarı yarıya çeksinler görsünler bakalım kalabalığı izdihamı
    selametle
    süper Teklif sende üye ol sende kazan!!!!
    İşte Davet Linkin!!

    http://www.superteklif.com/SuperUye/...9-f6001b6878a1

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    bilet fiyatları düşer birde güzel tanıtımlar yapılırsa tutar ama ben tv lerde F1 için fazla reklam görmüyorum birde TRT nin de reklama önem vermemesi de var. özel kanallarında reklamları şart ayrıca F1 kapsamında konserler falan olursa yararlı olur.

    yoksa ıst şu tarihler arasında F1 vardersen olacağı o zaten çoğu kişi F1 sadece yarış olarak algılıo o atmosferi yaşamak lazım. bence guzel bır tanıtım yapılması lazım. yabancı bir şirkete kurallar koymadan sözleşeyi verirsen olaağıda budur adam alacağı paraya bakar.

    LG 49UF8507 UH/3D - SAMSUNG 40D6000 3D LED TV - TİVİBU HUMAX IPTV+UYDU HD - MEDİASTAR MİNİ 2727HD - ATLANTA HDBOX T - KORAX FULL HD - Next Mini Black Plus + HD - STAB HH 120 Diseqc Motor - NEXT 2600 D Diseqc Motor - INVERTO BLACK ULTRA TWIN - MTI 0.2 db Süper LNB - LENOVO TPAD E495 Notebook (AMD RYZEN5) - HP ELİTEBOOK 8540p Notebook (İ7) - - Xiaomi Mİ 9T - Honda Civic Premium FB7


    Taşı Delen Suyun Gücü Değil Damlaların Sürekliliğidir.


  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    hangi işi düzgün yaparızki biz ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •