Renault’tan yapýlan açýklamaya göre, halen geliþtirilme aþamasýnda olan geleceðin seri modellerine çok yakýn bir teknolojiye sahip araç, Temmuz ayýndan itibaren Avrupa turuna çýkacak ve araçla test sürüþleri yapýlacak.
Açýklamada, 2011 yýlýnda, herkes için eriþilebilir nitelikte Renault elektrikli araçlarýnýn kitlesel satýþýna baþlanacaðý, Renault-Nissan Ýttifakýnýn sýfýr salýnýmlý araçlarýn kitlesel satýþýnda liderliði hedeflediði bildirildi.
Kangoo be bop Z.E.’de, araçta enerji yönetiminin optimizasyonu için Paris Otomobil Fuarýnda tanýtýmý yapýlan kavram model Z.E. Concept gibi, önde ve arkada düþük enerji tüketimli LED’li far ve lambalar yer alýrken, enerji tasarrufu amacýyla, aracýn aerodinamik yapýsý belirgin þekilde iyileþtirildi.

Yeni Renault Kangoo be bop Z.E. kullaným aþamasýnda sýfýr salýnýmlý yüzde 100 elektrikli bir araç özelliði taþýrken, devir hýzý 12000 D/D’ye kadar çýkabilen bir elektrik motoru ile donatýldý. Bu motorun termik motorlarýn çok üzerinde, yüzde 90 gibi yüksek bir enerji randýmaný sergilediði belirtildi.
Kangoo be bop Z.E.’nin elektrik motoru, termik motorlarda alýþýlagelmiþ þekilde bulunan vites kutusunun yerine geçen bir redüktör ile eþleþtirilirken, elektrik enerjisi motora, motorun beslenmesini saðlayan bir kesintisiz güç kaynaðý içeren bir güç elektroniði birimiyle aktarýlýyor.

Renault Kangoo be bop Z.E’de, 2007 Nisan ayýnda kurulan Nissan–NEC ortak giriþimi AESC (Automotive Electric Supply Corporation) þirketi tarafýndan üretilen kompakt ve yenilikçi lityum-iyonlu aküler kullanýlýyor.
Kompakt lityum-iyonlu aküler grubu aracýn iç mekan düzenlemelerinin optimize edilmesine ve her türlü uygulamanýn gerçekleþtirilmesine olanak verirken, aracýn döþemesi altýna yerleþtirilen akü, iç mekana ve bagaja olumsuz etkide bulunmuyor.

Yaklaþýk 100 kilometrelik bir menzil sunan Kangoo be bop Z.E, pazara sunum sýrasýnda 160 kilometrelik bir menzile olanak verecek.
Öte yandan, lityum-iyonlu akülerin geri dönüþtürülebilir olduðu, Renault-Nissan Ýttifaký çerçevesinde otomobil akülerinin geri kazanýmýna yönelik süreçler ve kanallarla ilgili çalýþmalar yapýldýðý bildirildi.
Kangoo be bop Z.E, aracýn önünde sað farýn yanýnda kapaklý bir bölüm içinde yer alan MarechalTM tipi bir priz ile kablonun öbür ucunda altyapý tarafýna baðlanan standart bir priz yardýmýyla þarj oluyor.

Bu priz iki farklý þarj tipine olanak veriyor:Ev tipi 10A veya 16A 220V priz ile klasik þarj, aracýn 6 saat ile 8 saat arasýnda þarj edilmesini saðlýyor. Trifaze 32A 400V priz ile hýzlý þarj biçimi ise Kangoo be bop Z.E;nin aküsünün yaklaþýk 30 dakikada yüzde 80 oranýnda þarj edilmesini saðlýyor.
Renault-Nissan Ýttifaký’nýn sýfýr salýnýmlý araçlarýn kitlesel satýþýnda liderliði hedeflediði, ittifakýn dünyanýn her yerinde elektrikli araçlarýn kitlesel kullanýmýný yaygýnlaþtýrmak amacýyla hükümetler, belediyeler, enerji kurumlarýyla iþbirlikleri ve ortaklýklar kurduðu, bugün itibariyle, Ýttifak 24 iþbirliði anlaþmasý imzaladýðý bildirildi.

Tamamen elektrikli ilk Nissan modeli 2010 yýlýnda ABD ve Japonya’da satýþa sunulurken Nissan, 2012 yýlýndan itibaren elektrikli araçlarýný dünya ölçeðinde kitlesel olarak pazarlayacak. Renault ise tamamen elektrikli modellerini ticarileþtirmeye 2011 yýlýndan itibaren bir aile sedaný ve bir hafif ticari araçla baþlayacak.


kaynak-traraba.com