Arkadaşlar 16 valf (subap)ve 8 valf arasındaki farkları kısaca açıklayayım.
Kısaca başta motoru tanımak lazım içten yanmalı motorlarda(günümüzde taşıtlarda kullanılanlar) güç elde etmek için motor silindirlerinin içine yakıt-hava (benzinli motor) yada hava (dizel motor) sıkıştırılarak bir yardımcı ile ateşlenmesi sonucu bir yanma gerçekleşir(benzililerde ateşleme buji ile dizel araçlarda yakıt püskürten enjektör yardımı ile) ve yanma sonucu oluşan ısı enerjisi ve basınç piston-krank-volant yardımı ile hareket enerjisine çevrilir.
Burada amaç silindirlerin içerisine nekadar çok hava(oksijen) alırsanız yanma daha kuvvetli olur ayrıca yanma odasını nekadar çabuk boşaltırsanız bir sonraki çevrimde daha kolay hava girişi elde edersiniz.
Bu yakıt ve hava karışımını silindirin içerisine girmesine olanak veren parçalara valf denir(subap) yani kısaca örn.olarak giriş ve çıkış kapısı bir stadta ne kadar fazla olursa kısa zamanda okadar çok içeri giren çıkan fazla olur.Özetle Motorda Valf sayınız ne kadar fazla olursa okadar performansınız iyi ve yakıt tüketimi az olur. 8 valf ile 16 valf in farkı budur.
Tabi bu anlattığım atmosferik basınçala çalışanlar için turbo motorlarda olay faklı olabiliyor.
Çok teknik anlatmadım özellikle herkezin anlayacağı bir şekilde anlatmaya çalıştım yardımcı olabildiysem ne mutlu.![]()
saygılar.
Yer imleri