REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
Sayfa 1/2 12 SonSon
18 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Ford Otosandan Şİkayetİm Var

  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Ford Otosandan Şİkayetİm Var

    13,11,2003 KUŞADASI/AYDIN DİKMENLER Bayisinden aldığım 2004 model FORD konnekt model camlı koltuklu bir aracım var arabayı aldıktan 3-4 ay sonra sol arka EMNİYET KEMERİ yerinden çıktı sora araba 4000km ye geldikten sonrada sol ön tekerlekten ve direksiyondan sesler gelmeye başladı.KUŞADASI FORD YETKİLİ SERVİSİNE götürdüm orda baktılar arabaya ve bir arıza yok nasılsa 15000km bakımına gelindiği zaman tekrar bakarız dediler.11,05,2004 tarihinde araç 7960km de iken aracın sol arka sürgü kapısı makarası değişti ön takımdan gene sesler geliyor bu arada ama bir türlü arızayı bulamadılar.14,06,2004 tarihinde 16535kmde iken aracın ön tekerlek rulmanı değişti ve bu rulman arızasınıda bizzat ben kendim gösterdim servisteki ustalara.Rulman değiştikten sonra gene ön takımdan gelen sesler devam ediyordu bunun üzerine 14,07,2004 tarihinde 18912km de olan aracın direksiyon kutusu değişti,ama sesler gene devam ediyor zaten araç 2 aylıkken ön sağ ve sol camlardan sürekli zırıldama sesi vardı ve ön göğüslükten sesler geliyordu bunu defalarca söylememe rağmen bir türlü kesemediler bunun üzerine ben FORD un İSTANBUL merkezini aradım şikayetlerimi bildirdim.en sonunda 2004 temmuz ayında arabamı İSTANBUL merkeze çekiciyle götürdüler ve bana bu arada kullanmak üzere kiralık bir focus arba verdiler.06,08,2004 tarihinde ist. merkezden gelen faxta şunlar yazıyordu pedal katlama braketine destek yapıldı,sol z rot kolu değişti,ön taraftan gelen rahatsız edici sesler giderildi.Fitiller ve kapı ayarları kontrol edildi vs. diye beyan edildi.Arabam istanbul dan geldiğinde 4 jant kapağı çizikler içinde arabanın içinde sigara izmaritleri vardı tavan döşemesinde yağlı el izleri vardı bunun üzerine KUŞADASI servisi arbanın tavan döşemesinin değişeceğini ve jant kapaklarının yenisi takılacağını söylediler bunun üzerine aracı ben teslim aldım.10 içinde bu parçaları değiştirdiler.ÖN göğüslüğü japon yapıştırıcısıyla yapıştırmışlar..20,10,2004 tarihinde arabanın altında yağ akması sonucu kartel contası değiştirilip etrafı sikonlandı ve teslim ettiler.25,11,2004 tarihinde ön göğüslüğün geldiği haberini verdiler ve arabanın ön göğüslüğünü değiştirdiler.Bu olaydan sonra arabanın iç aydınlatmaları ve cam silecekleri çalışmadı bu arada arabayı 08,11,2004 tarihinde servis bana teslim ederken aracın aküsü bitik durumdaydı araç çalışmadı aküyü şarj edip ondan sonra aracı bana verdiler.Bu arada halen ön takımdan gelen sesler devam ediyor bir türlü bu sesleri kesemediler.Bagaj kapağından sesler geliyordu içindeki saçların ek yerinde ayrıldığı için bu sesi yapıyormuş onuda dışarıda kaportajıya yaptırdılar çünkü kendi servisinde kaporta bölümü yok.Daha doğrusu hiç bir bölüm yok sadece bunların yaptığı aracın yağını değiştirmek suyuna bakmak o kadar.Daha sonra aracın fren merkezini değiştirdiler balataları değiştirdiler.Bundan 5 -6 sonra aracın frenlerinde sorun olduğu için servise gittim bu seferde aracın diskleri bozuk dediler ondan sonra sipariş verdiler diskler değişti.1-2 sonra aracın farları kendi kendine aşağı yukarı çalışmaya başladı servise gittim ve farların değişmesi lazım dediler ve farları değiştirdiler bu arada alt takımdan gelen sesler devam ediyor ama bir türlü bulamadılar.Neyse daha fazla uzatmıyayım ama enson geçen servise gittim çünkü sesler daha çok arttı ve beni çok fazla rahatsız etti servisteki usta baktı test sürüşüne çıktık oda farketti arızayı ama tam olarak nerden olduğunu anlıyamadı bu arada arabanın şanjımanı da kitlendi sonra kendiliğinden açıldı usta da şaşırdı abi senin bu arabada var bişeyler ama bir türlü bulamadık dedi.Daha sonra AKS getirdiler değişecek diye bana haber verdiler ve aracı servise çağırdılar ertesi gün sabah aracı servise götürdüm bıraktım öğleden sonra alırsınız dediler.Aracı akşam üstü almaya gittiğimde servis müdürü KEMAL bey aracın o sesi AKS dan değilde başka yerden yaptığını söyledi ama ben benim araca bakan ustaya sordum o abi biz sökemedik parçayı o yüzden değiştiremedik ve deniyemedik dedi ben şimdi kime inanayım kime güveneyim.Neyse 05,05,2006 tarihinde aracı sabah saat 9,30 da aracı servise bıraktım onlar akşam üstü alırsın dediler bede tamam dedim ve bıraktım.Akşam üstü aradım araç bugün yetişmeyecek yarın alabilirsiniz dediler.Ertesi gün öğlen vakti gittiğimde servise aracın şanjımanında sorun olduğunu söylediler parça siparişi verdik dediler ama 4-5 günden önce gelmez dediler.Bende bunun üzerine bana bir araç verin yerine arabam tamir oluncaya kadar dedim olmaz dediler o zaman benim aracı geri verin parça gelince getireyim dedim bu seferde biz söktük şimdi toparlıyamayız dediler ben mağdur durumdayım beni 10 gün boyunca araçsız bırakıyorlar hemde çevremdeki insanlar benimle dalga geçmeye başladılar yine araban bozuk yinemi servise gidiyorsun diye.BEN SIFIR ARABA ALDIM RAHAT EDEYİM DİYE AMA FORD YÜZÜNDEN PİSİKOLOJİM BOZULDU İNSANLARA SATAŞMAYA BAŞLADIM.Benim sorunumu çözemezse FORD bende her yere mail atacam gerekirse AMERİKA ya yada İNGİLTERE ye yollıyacam.Araba kiralıyacam camlarına FORD ARABA ALMAYIN SORUNLARI VAR ÇÖZEMİYORLAR DİYE YAZI YAZACAM VE BÜTÜN GÜN ŞEHİR İÇİNDE DOLŞACAM ÖNEMLİ YERLERDE DURACAM MESALA BAYİNİN YANINDA DURACAM VE EN KÖTÜ ŞEKİLDE FORD UN REKLAMINI YAPICAM.

    İSA DEĞİRMENCİ ARACIN PLAKASI 09 K 4185
    İNÖNÜ BULVARI NURİ BİLGİN APT. 68/C KUŞADASI -AYDIN
    0256 614 74 20 Fax:0256 614 99 53
    Mail:[email protected]

  2. #2
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Haklı mücadelenizde sizin yanınızda ve destekçiniziz...Bir zamanlar bizde buna benzer o firmayla sorunlar yaşamıştık...Sıfır araç alıp haftada bir servise gitmekten bıkmıştık...Sonuçmu sattık kurtulduk...Bir dahamı tövbe...Bize sorun çıkaran değil sorunları çözen teknik servisler lazım...Hadi kolay gelsin size...Ve Allah sabır versin...

  3. #3
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Teşekkür ederim @tarantino arkadaşım yanımda olman beni sevindirdi.

  4. #4
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    arkadaşım yaşadıklarına çok üzüldüm
    sizin servisinizde iş yokmuş size yapmaları gereken ve hakkınız olan arabanızı değiştirmeleridir tekrar size sıfır araba vermeleri gerekiyordu siz bu kadar sorunu hiç yaşamadan

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Zaten bu firmalar aracı satıncaya kadar o kadar iyi davranırlarki ama parayı ödeyipde oradan ayrıldınızmı herşey biter siz arabayı alırken hiç yanınızdan ayrılmayan müşteri temsilcileri birdaha göremezsiniz yüzünüze bile bakmaz o yüzden hepsi aynı dır diye düşünüyorum

  6. #6
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı muzo Nickli Üyeden Alıntı
    Zaten bu firmalar aracı satıncaya kadar o kadar iyi davranırlarki ama parayı ödeyipde oradan ayrıldınızmı herşey biter siz arabayı alırken hiç yanınızdan ayrılmayan müşteri temsilcileri birdaha göremezsiniz yüzünüze bile bakmaz o yüzden hepsi aynı dır diye düşünüyorum
    söylediklerinin hepsi çok doğru aynen benim başıma geldi.

  7. #7
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Arkadaşım yaşadığın sorunlara çok üzüldüm anladığım kadarıyla bir çok farklı arızalarla karşılaşmışsın ve bunlar çözüme kovuşmamış, peki araç değişimi istedinmi ford otosan yetkililerinden ,eğer istedin ve bu kabul edilmediyse tüketici yasasına göre kanunen araç değişikliği talebinde bulunabilirsin tavsiyem bulunduğun yöredeki il hakem heyetine baş vur kesinlikle yeni bir araç değişimi olur.
    Kanunda şöyle diyor.
    Ayıplı mal
    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz. Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir. Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır. Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
    Garanti belgesi
    Madde 13- İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır. Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.

    Umarım yardımı olur.
    Saygılar.

  8. #8
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    @vakkus arkadaşım teşekkür ederim ilgin için ama ben başvurdum ford otosana araç değişikliği için ama ticari araçlarda değişiklik olmaz dediler binek olsaydı o zaman hakkınız olurdu dediler.ve tüketici hakem heyeti 500ytl ye kadar olan sorunlarla ilgileniyor.Zaten bizim Türkiye de tüketiciyi hiçbir şekilde korumuyorlar.

  9. #9
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    arkadaşım malesefle seni kandırmışlar araç değişikliğinde binek yada ticari ayrımı kesinlikle yok ve ayrıca kanundada böyle birşey geçmiyor

  10. #10
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Bir arabanın başına gelebilecek başka bir şey kalmamış zaten.. Bir kabus yaşamışsın.. Geçmiş olsun.. Soğukkanlılığı elden bırakmadan mücadele ile sonuç alınabilir... Kolay gelsin..

Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •