Haftalardýr konuþulmaya devam eden Süper Lig yayýn ihalesinden sonra þimdi de Milli Takým‘ýn maç yayýnlarý ihalesi gündemde. En kuvvetli aday, 1. Lig ve Ziraat Türkiye Kupasý yayýn haklarýný elinde bulunduran TRT 1.

Süper Lig yayýn ihalesinden sonra þimdi gözler Milli Takým‘ýn maç yayýnlarý ihalesinde. Euro 2012 ve 2014 Dünya Kupasý grup eleme maçlarýný kapsayan 4 yýllýk yayýn ihalesi için geri sayým baþladý. Türkiye Futbol Fedarasyonu ihaleyi 7 Þubat’taki Euro 2012 kura çekimine kadar bitirmeyi hedefliyor. Ýhaleyi kazanan
yayýncý, Milli Takým‘ýn tüm iç saha maçlarýnýn yayýn hakkýný kazanacak. Milli Takým maçlarýnýn açýk kanalda yayýnlanma þartý bulunduðu için bu ihaleye Süper Lig ihalesinden daha çok yayýncýnýn katýlmasý bekleniyor. Fakat bu maçlarýn finansmaný da sadece reklam gelirleri ile saðlandýðý için ihalede oluþacak rakam Süper Lig paketiyle mukayese edilecek rakamlara ulaþamayacak. Son ihaleyi atv, 4 yýl için 10 milyon 500 bin dolara almýþtý. Bu ihalede TFF‘nin sanal reklam konusunda yeni bir düzenlemeye gitmesi bekleniyor. Çünkü Milli Takým’ýn Kayseri’de son oynadýðý Estonya maçýnda sanal reklamlar izleyeciyi çýldýrtmýþtý. Ýhale, þubat baþýnda yine TV’lerden canlý yayýnla verilecek. Milli maç ihalesine TRT, atv, NTV ve Fox‘un katýlmasý bekleniyor. Fiyat rekabetinde ise asýl yarýþ TRT ve atv arasýnda olacak. TRT, yeni futbol sezonu öncesinde kuracaðý “TRT Futbol” kanalýnýn izlenirliðini artýrmak için bu ihaleyi kazanmak istiyor. Ziraat Türkiye Kupasý ve TFF 1.Lig‘in yayýn hakký da TRT‘nin elinde…

Kaynak; Akþam Gazetesi