REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Toyota'dan Büyük HATA !!!!

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Warn Toyota'dan Büyük HATA !!!!

    Toyota 2.3 milyon aracı geri çağırıyor

    Toyota, ABD’de gaz pedalında sorun bulunan 2.3 milyon aracı geri çağırıyor. Şirketin sözcüsü Brian Lyons, araçların gaz pedalı mekanizmasının aşındığını, bazı durumlarda takıldığı için geri çağrılma kararı aldıklarını söyledi. Lyons, şirketin bu sorunla ilgili henüz çözüm bulmasa da geliştirmeye çalıştığını belirtti.


    Geri çağrılan araçların 2009-2010 yılı RAV4, 2009-2010 yılı Corolla, 2009-2010 yılı Matrix, 2005-2010 yılı Avalon, 2007-2010 yılı Camry, 2010 yılı Highlander, 2007-2010 yılı Tundra ve 2008-2010 yılı Sequoia olduğu belirtildi.

    Toyota’nın söz konusu modellerinin diğer ülkelerde çağrılıp çağrılmayacağına ilişkin bilgi verilmedi.

    ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenlik İdaresi, "sorunun ciddi bir güvenlik konusu olduğunu ve Toyota’nın derhal hareket geçmesinin memnuniyet verici olduğunu" açıkladı.

    Dünyanın en büyük ya da uygun olmayan zemin döşemesi nedeniyle gaz pedalının sıkışma potansiyeli bulunduğunu ve gaz pedalının sıkışmasının aracın hızının artmasına ve aracın durmasının zorlaşmasına, böylece kaza, ağır yaralanma ya da ölüme yol açacağı gerekçesiyle ABD’de 4.2 milyon aracı geri çağırmıştı.

    Şirket geçen yıl Ağustos ayında da Çin’de, elektrikli pencere anahtarlarındaki arıza nedeniyle 690 bin aracı geri çağırmıştı.

    Güvenlikle ilgili sorunların, yüksek kaliteli araçlarla güvenilir bir üretici olarak görülen Toyota’nın bu ününe zarar verdiği belirtiliyor.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    New Icons 03

    Toyota’da bir hata daha

    Japon otomobil üreticisi Toyota, Prius modelinin fren sisteminde sorun bulunduğunu açıkladı.


    Araçlarında gaz pedalındaki sorun nedeniyle yaklaşık 8 milyon aracını geri çağıran, sekiz modelinin üretimin durduran Toyota, dünyada en çok satan hibrid araç Prius’un fren sisteminde sorun bulunduğuna dair şikayetler aldığını belirtti.
    Toyota’nın sözcüsü Mieko Iwasaki yaptığı açıklamada, Kuzey Amerika ve Japonya’da Prius’un yeni modelinin fren sisteminde sorun bulunduğuna ilişkin yaklaşık 12 şikayet bildirildiğini ifade ederek, konuya ilişkin daha fazla detay vermek istemedi.
    Japonya Ulaştırma Bakanlığından yapılan açıklamada ise soruna ilişkin yaklaşık 14 şikayet aldıklarını kaydederek, geri çağırma ihtimalinin göz ardı edilemeyeceği belirtildi.
    Japon medyasında yer alan haberlere göre ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenlik İdaresi (NHTSA) de yaklaşık yüz benzer şikayet aldıklarını duyurdu.
    NHTSA’nın internet sitesinde Prius kullanan bir sürücü şikayet dilekçesinde durmak için aracın frenine bastığını ancak yanıt alamadığını yazdı. Sürücü, aracı ancak kırmızı ışıkta bekleyen öndeki araca çarparak durdurabildiğini belirtti.
    Toyota ve Japonya ulaştırma Bakanlığı’na göre, problem geçen Mayısta Japonya’da piyasaya sunulan Prius’un son versiyonunu ilgilendiriyor. İlk versiyonu 1997’de üretilen Prius, Japonya’da en çok satan araçlar arasında bulunuyor.
    Mizuno Credit Advisory’de otomobil uzmanı Tetsuya Mizuno, hibrid araçların Toyota için çok önemli olduğunu belirterek “Bu araçlar Japonya ve ABD’de son zamanlarda iyi satan tek araç. Eğer sorun önemliyse, Toyota’nın performansındaki etkisi çok sert olacak” dedi.
    Toyota’nın Ekim-Aralık dönemini kapsayan çeyrek rakamlarını yarın açıklaması bekleniyor. Şirketin Ocakta ABD’deki satışları yüzde 19 oranında azalarak 1999 yılı seviyelerine geriledi.
    Prius’un fren sisteminde sorun bulunduğuna yönelik şüpheler Toyota’nın Tokyo Borsasındaki durumunu da negatif yönde etkiledi. Toyota’nın hisseleri yüzde 5,68 oranında geriledi. Şirketin borsadaki hisseleri 21 Ocaktan bu yana yüzde 19 oranında değer kaybetti.

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    New Icons 31

    Toyota gaz pedalına geç baktı, değeri 21 milyar dolar eridi

    Toyota Başkan Yardımcısı Shinichi Sasaki, araçlarındaki gaz pedalı sorunu konusunda yavaş hareket ettiklerini belirtti. 9.1 milyonu bulan aracın geri çağrılmasının Toyota’ya 2.2 milyar dolara mal olacağı bildirildi. Toyota’nın piyasa değeri ise bu süreçte 21 milyar dolar eridi.


    TOYOTA Başkan Yardımcısu Shinichi Sasaki, Toyota’nın gaz pedalındaki sorun konusunda yavaş hareket ettiği itirafında bulundu. Toyota’nın Japonya’daki merkezinde düzenlediği basın toplantısında gündemdeki sorunun daha önce yaşanan geri çağırmalara göre çok daha büyük olduğuna dikkat çeken Shinichi Sasaki, “Zararın ne boyutta olduğunu henüz bilmiyorum ancak satışlarımız ocak ayında yüzde 20 düştü” diye konuştu.
    Japonya dışındaki pazarlarda Toyota ürünlerine olan yüksek talebin sekteye uğramaması için çalışacaklarını belirten Shinichi Sasaki, “Mühendisliğimize ve kalitemize tam güven duyuyoruz” dedi. Geri çağırmaların çok yüksek maliyetleri de beraberinde getirdiğini belirten Sasaki, “Ne olursa olsun bunu yapmamız gerekiyordu. Şirket üzerinde yarattığı zarardan çok, müşterilerimiz ve bayilerimiz için endişelendik. Sorunun ortaya çıkmasının ardından kafa karışıklığı yaratmamak için uyarı yapmaya öncelik verdik. Yönetim adına herkesten özür diliyorum ve durumu anlayacağınızı ümit ediyorum” diye konuştu. Geri çağırma operasyonunun başladığı günden bu yana sessiz kalması nedeniyle eleştirilen Toyota CEO’su Akio Toyoda ise Davos zirvesindeki ‘özür diliyorum’ açıklamasının dışında henüz bir yorumda bulunmadı.

    Maliyet 2.2 milyar dolar

    Bu yılki oto satışlarını yüzde 6 artırmayı hedefleyen Toyota’nın, söz konusu operasyonun ardından 2010 satış hedeflerini yeniden gözden geçireceği ifade edildi. Shinichi Sasaki, “Satışlar bizi en çok endişelendiren konuların başında geliyor. Ocak ayında ciddi bir düşüşün yaşandığını biliyorum” bilgisini verdi. Şirket yetkilileri zararın boyutuna ilişkin net bir hesaplama yapmadıklarını belirtirken, analistlere göre operasyonun teknik maliyeti 1.1 ile 2.2 milyar dolar arasında değişecek.

    Kaybı 21 milyar dolar

    Basın toplantısının ardından Tokyo Borsası’nda işlem gören Toyota hisseleri yüzde 5 prim yaparken, şirket hisselerinin son 7 günde yüzde 18 gerilediği belirlendi. Yaşanan düşüşün ardından şirketin sadece borsada yaklaşık 21 milyar dolarlık bir değer kaybına uğradığı ifade edildi. Öte yandan Pazartesi günü Toyota’nın araçlardaki onarım işlemlerinin başladığını açıklamasının ardından, şirket hisselerinin ABD’de yüzde 4.5 değer kazandığı kaydedildi. Üretimi durdurulan 8 modelin 8 Şubat’tan itibaren ABD’de yeniden bantlardan inmeye başlayacağı belirtilirken, satılmış otomobillerin gaz pedalının altına takılacak ek bir parça ile sorunun ortadan kaldırılabildiği açıklandı.

    Çağrılan araç sayısı 9.1 milyona ulaştı

    SÜRÜCÜ tarafındaki paspasların katlanarak gaz pedalında sıkışma yarattığı gerekçesiyle çağırılan araçlar da hesaba katıldığında toplam geri çağırmanın 9.1 milyon araca ulaştığını belirten Toyota yetkilileri, bu sayının Toyota Group bünyesindeki markaların da dahil olduğu 2009’daki toplam satış rakamına eşit olduğunu ifade etti. Şirketten yapılan son açıklamada, gaz pedalına sonuna kadar sertçe basıldığında sıkışma ihtimalinin yüksek olduğu ve Japonya’da geri çağırma işleminin olmamasının nedeni ise buradaki araçlarda farklı bir üreticiden alınan gaz pedallarının kullanılmasından kaynaklandığı
    dile getirildi.

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Warn

    Toyota Türkiye'den açıklama geldi

    Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili geri çağırma kampanyasına yönelik Türkiye'de ön çalışmaların hızla sürdürüldüğünü bildirdi.



    Bozkurt, Toyota'nın potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili yapılan geri çağırma kampanyası hakkında yazılı bir açıklama yaptı. Toyota müşterilerinin bu süreci yaşamalarından ötürü derin üzüntü duyduğunu ifade eden Bozkurt, duyurusu yapılan bu kampanyanın, tüm müşterilere en üstün güvenlik standartlarını sunmak adına bir önlem mahiyetinde olduğunu kaydetti.

    Toyota'nın, müşterileri adına duruma yönelik aksiyon almak için gerekli tüm çabayı gösterdiğini vurgulayan Bozkurt, üretim aşamasında potansiyel gaz pedalı problemine sebebiyet verecek parçanın kullanıldığı araçlara ait şasi numaraları listelerinin Toyota Avrupa tarafından oluşturulduğuna işaret etti. Bozkurt, en kısa sürede ülke bazında sevkıyatlara göre listelerin belirleneceğini ve taraflarına gönderileceğini vurgulayarak, şunları ifade etti:

    “Türkiye'de bu kampanya kapsamına alınan araç sahiplerine Toyota İletişim Merkezi tarafından direkt olarak ulaşılacak ve araçları ile ilgili gereken işlemler hızlı bir şekilde gerçekleştirilecek. Müşteri memnuniyeti kapsamında, satış sonrası ve bayi satış sonrası ekiplerimiz kapsam dahiline giren araçların iyileştirme işlemlerinin tamamlanması için çalışma sürelerini de artıracak. Potansiyel gaz pedalı sorunu ile ilgili geri çağırma kampanyasına yönelik Türkiye'de ön çalışmalar hızla sürdürülüyor. Toyota olarak kendi stoklarımızda ve bayilerimizin stoklarında bulunan araçları detaylı olarak inceledik. Öncelikle bayilerimizin stoklarında yer alan ve bu kampanya kapsamında değerlendirilen araçların müşteriye satışını durdurduk ve satıştan geri çektik. Kendi stoklarımızda bulunan araçların da yapılan kontrollerin ardından sorunsuz olduğunu tespit ettik.”

    Mevcut durumda, Toyota Plazalar'da satışa sunulan tüm modellerin sorunsuz olarak müşterilere teslim edilmekte ve gereken tüm çalışmalar büyük bir titizlik ve hassasiyetle sürdürülmekte olduğunu ifade eden Bozkurt, bununla beraber, üretim aşamasında gereken iyileştirmelerin yapıldığı için, sevkıyatı yapılan yeni araçlarda da bahsi geçen problemin bulunmadığı bildirildi.

    Bozkurt, “her koşulda önce müşteri memnuniyeti” politikaları çerçevesinde, konuyla ilgili olarak Toyota Avrupa ile devamlı irtibat sağlandığını ve gelişmeleri yakinen takip ettiklerini dile getirdi. Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'de potansiyel gaz pedalı sorununa ilişkin somut bir müşteri problemi yaşanmadığını ve Toyota'nın soruna yönelik çözümünün mevcut olduğunu kaydetti.

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    New Icons 03

    Toyota'ya yaptırım geliyor

    ABD'de karayolu güvenliğinden sorumlu federal idarenin, arızalı gaz pedalı sorununun çözümünde geç kalmakla suçladığı Japon otomobil üreticisi Toyota'ya karşı yaptırım tasarladığı bildirildi

    Hükümet kaynağı, federal idare NHTSA'nın olası yaptırımının şekli veya büyüklüğü konusunda henüz kesin bir karar bulunmadığını belirtti.
    Amerikan hükümeti, Japon otomobil üreticisi Toyota'yı arızalı gaz pedalı sorununu çözmekte çok geç kalmakla suçlamıştı.
    ABD Ulaştırma Bakanı Ray LaHood, yayınladığı açıklamada, olası güvenlik açığıyla ilgili sorular sorulmaya başlandığında, Toyota'yı tüketicileri korumak için önlem almaya teşvik ettiklerini belirterek, ''Toyota şimdi sorumlu önlemler aldı, ancak iş bu aşamaya gelmeden çaba göstermek gerekiyordu'' demişti.
    Amerikalı bakan, Ulaştırma Bakanlığı'ndan yetkililerin Toyota yönetimine yasal yükümlülüklerini hatırlatmak için Aralık'ta Japonya'ya gittiğini, geçen ay da gaz pedalı sorunuyla ilgilenmeleri konusunda ısrar etmek amacıyla yeni bir toplantı düzenlendiğini belirtmişti.
    LaHood, Japon markasını taşıyan otomobillerdeki olası başka arızalarla ilgili gözden geçirmelerin süreceğini kaydetmişti.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •