Hepimiz, silindirlerdeki yanmanın, yanma odasında hava ve yakıtı karıştırarak elde edildiğini biliriz. Bir motorda yanma sonucundan sonra pistonları aşağı iten yakıtı yakarak çalışır. Beygirgücü daha çok artırmayı kim istemez? Buda daha çok yakıtı yakmak ve bundan dolayı oluşan daha çok kuvvetle pistonları aşağı itecek gücü elde etmekle olur. Bu, bizim, neye ihtiyaç duyduğumuzu biraz açıklıyor, daha çok yanma oluşturmak, motordan yüksek güç sağlamak, ama o, fazla oksijen olmadan bu gücü oluşturmak imkansız olacak.Hepimiz kimya ve fizik derslerinden , yakıtı yakmak için oksijene ihtiyaç duyduğumuzu hatırlarız. Diazot monoksit sistemleri,motorun normal olarak, yapabildiğinden daha çok yakıt yakmak için bir motora gönderilerek ekstra beygirgücünün oluşmasını sağlar.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Nitrous Oxide normalde bizim nefes aldığımız havadır.
20.947% oksijen 78.08% nitrogen(azot) ve 1% diğer gazlar.Diazot monoksit sistemlerde tek vark oksijen miktarının biraz fazla olmasıdır %36.35 renksiz ve kokusuz bir gazdır.
Bu sistemler temel olarak iki şekilde araçlara monte edilir.
Kuru tip olarak Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Islak Tip olarak(yaş) Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Bir de ekstra olarak port sistemi yeni çıktı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Nitrous Oxide Sistemi'nin çalışma prensibi ve mantığı, emme manifoldundan içeri daha fazla ve soğuk hava alınabilmesini sağlamaktır. Basınçlı bir tüp içerisinde bulunan nitrojen ve oksijen gazı, otomobil içerisinde bulunan bir düğme ile kontrol edilerek istenildiği zaman aktif hale getirilebilir.
Sistem çalıştırıldığı anda, tüpün içinde soğumuş ve hacimce küçülmüş hava motora daha rahat ve miktar olarak da daha fazla girebilmektedir. İçeri girince, motorun sıcaklığıyla genleşen havaya, aynı anda fazla miktarda da benzin takviyesi yapıldığında, silindirler normalde alabileceğinden daha fazla hava ve benzin karışımı aldığı için daha güçlü bir patlama olur ve daha yüksek bir güç oluşur.
Nos sistemlerinde aracın bazı destekleyici parçalarının değişmesi gereklidir. Örneğin benzin yakıt oranının düzenlenebilmesi için elektrikli benzin pompası kullanılması şarttır. NOS modifikasyonunu yapan çoğu tuning firması bu sistemi ancak "tam gaz" durumundayken açılacak şekilde ayarlarlar. Bu sayede herhangi bir unutkanlık sebebiyle üzücü bir kazaya sebep olunması önlenmiş olur.
Nos, insanların tercihleri ve araç özelliklerine uygun bir şekilde yapılır. Araçların mekanik bölümleri bizlerin yaptığı diğer modifikasyon işlemlerini kaldırabilecek niteliktedir, fakat nos'un kuvveti doğru şekilde kullanılmadığı takdirde aracın aktarma organları (debriyaj, diferansiyel, şanzıman) veya motor üniteleri zarar görebilir. Çok önemli bir nokta da Nos'un açık kalma süresinin 5-8sn civarlarında olması gerektiğidir. Aksi taktirde 'fazla güç göz çıkartmaz mantığı' tersine işleyebilir.
Ne demişler, herşeyin azı karar, çoğu zarar
Nos, genelde 1.viteste kullanılmaz. Zira 1. vites oranı zaten çok kısa olduğu için çoğu arabanın gücü 1.vites için yeterlidir. Hatta patinaj yaptırmamak için gaza tamamen basmazsınız bile. İşte bu durumda Nos sisteminin de kullanımı anlamsızdır. Patinaja maruz kalmamak için Nos ancak 2. veya 3. viteslerden sonra kullanılır. Birden bire artan performansın, aracı sizin kontrolünüzden dışarı çıkaramayacağı durumlarda yani. Yoksa 1. veya 2. viteste bir arabayı zaptetmesi (sonuna kadar gaza basıyorsanız) biraz zor olabilir
Son olarak, unutmamak gerekir ki kontrollü bir kullanımda Nos çok keyiflidir. Ancak yanlış kullanıldığında motor bloğunu kucaklayıp servise gitmek kaçınılmazdır.
Diğer birkaç not:
Maliyet olarak Nos, yaklaşık 500-600 dolar civarındadır.
Verimli bir Nos uygulaması için sistemin en azından 1500-2000 devirlerinden yukarıda kullanılması tavsiye edilir.
Nos uygulamaları için 92 veya daha üzeri oktanlı kurşunlu veya kurşunsuz benzin kullanılması önerilmektedir. Türkiye'deki süper benzinler 95 oktandır. Fakat normal benzin'in oktanı düşük olduğu için, normal benzinli araçlarda Nos uygulaması süper benzinlilerdeki kadar verim sağlamamaktadır.
Yer imleri