REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Engine of the Year Motor teknolojisinde yılın en iyileri kimler?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Engine of the Year Motor teknolojisinde yılın en iyileri kimler?



    Motor teknolojileri konusunda dünyanın en önemli ödülü olan “Engine of the Year”ın sahibi, Almanya’nın Stuttgart şehrinde düzenlenen Engine Expo 2006 Fuarı’nda açıklandı. Türkiye’yi Halit Bolkan’ın temsil ettiği ve 29 ülkeden toplam 61 otomobil gazetecisinin oyları sonucunda 12 farklı kategoride seçilen yılın en iyi motoru ödülleri Volkswagen, BMW, Toyota, Honda ve Subaru amblemlerini taşıyor. Volkswagen’in 1.4 TSI güç ünitesi yılın en iyi yeni motoru seçilirken (Best New Engine of The Year), 5.0 litrelik V10 BMW motoru da dört farklı kategoride “en iyi” unvanının sahibi oldu.

    International Engine of the Year
    Best Performans Engine
    4.0 litre Üzeri Kategorisi
    BMW 5.0 litre V10 (BMW M5, BMW M6)

    BMW’nin en yüksek performanslı modelleri olan M5 ve M6’da görev yapan 5.0 litrelik V10 güç ünitesi, geçtiğimiz yıl elde ettiği Best Performance Engine (En İyi Performans Motoru) unvanını bu yıl da korumayı başardı. Üstelik V10 motor, bu organizasyonun en önemli ödülü olan International Engine of the Year 2006’nın da sahibi oldu. Formula 1 teknolojisini yansıtan alüminyum-silisyum alaşımlı V10 güç ünitesi, 7750 d/d’de 507 HP güç ve 6100 d/d’de 520 Nm tork üretiyor. 240 kg’lik düşük ağırlığı ve litre başına ürettiği 100 HP’nin üzerindeki güç değeriyle BMW’nin bu konudaki deneyimini gözler önüne seren motor, 1000 bileşenden oluşuyor ve işletim sistemi saniyede 60 veriyi aynı anda işleyebiliyor. Yüksek performansını M5’te 4.7 sn, M6’daysa 4.6 sn’lik 0-100 km/s’lik hızlanma rakamlarıyla ortaya koyan ileri teknoloji ürünü V10 güç ünitesinin maksimum hızları 250 km/s ile sınırlandırılan otomobilleri 320 km/s’lik hıza çıkarabilecek kapasiteye sahip. 342 puanla Best Performance Engine seçilen BMW motorunu, 160 puanla Ferrari F430’un 4.3 litrelik V8’i izledi. V10, aynı zamanda 4.0 lt Üzeri Kategorisi’nde de en iyi motor unvanının sahibi oldu.

    Best New Engine of the Year
    1.0 lt-1.4 lt Kategorisi
    Volkswagen 1.4 TSI (Golf GT)

    BMW’nin geçtiğimiz yıl 5.0 litre silindir hacmine sahip V10 motorla aldığı Yılın En İyi Yeni Motoru ödülüne bu yıl, Volkswagen’in iki ayrı aşırı beslemeyi tek bir vücutta sunan 1.4 TSI güç ünitesi layık görüldü. Turbo ve kompresörden oluşan iki farklı aşırı besleme ünitesi sayesinde 6000 d/d’de 170 HP güç ve 1750 d/d’de 240 Nm tork üreten 16 supaplı bu motor, şu an için sadece Golf GT modeline hayat veriyor. Performans ve yakıt tüketimini birarada sunmayı hedefleyen 1.4 TSI, Golf GT’yi 7.6 sn gibi kısa bir sürede 0’dan 100 km/s’lik hıza ulaştırmayı başarıyor. 220 km/s’lik maksimum hıza çıkabilen otomobil, 7.3 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimiyle de iddialı. Volkswagen’in bu yepyeni motoru aynı zamanda 1.0 lt-1.4 lt Kategorisi’nde de yılın en iyi motoru seçildi. Geçtiğimiz yıl, bu kategorinin en iyisi GM ile Fiat işbirliğinin bir ürünü olan 1.3 litrelik Multijet dizel motor olmuştu.

    Best Fuel Economy
    1.4-1.8 lt Kategorisi
    Toyota 1.5 litre Synergy Drive (Prius)

    Dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili olan Prius’un 1.5 litrelik “Hybrid Synergy Drive” güç ünitesi, en düşük yakıt tüketimi konusundaki iddiasını tıpkı 2004 ve 2005’te olduğu gibi bu yıl da aldığı ödülle sürdürdü. Aynı zamanda 1.4 lt ile 1.8 lt arasında silindir hacmine sahip motorlar arasında da en iyi seçilen 1.5 litrelik güç ünitesi, benzin ve elektrik gücünün birlikteliğinin en iyi örneklerinden. 5000 d/d’de 76 HP güç üreten benzinli motor, 1200 ile 1540 d/d arasında 67 HP güç ve 1200 d/d’ye kadar 400 Nm tork üreten elektrik motorla ortaklaşa çalışıyor. Özellikle şehiriçi kullanımlarındaki yakıt tüketimini minimuma indiren hibrid motoruyla Prius, 11 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değerine ve ortalama 4.2 lt/100 km’lik yakıt tüketimine imza atıyor.

    1.0 lt Kategorisi
    Honda 1.0 lt IMA (Insight)

    Dünyanın en büyük motor üreticilerinden biri olan Honda’nın ilk kez 1999 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilediği Insight modelinde görev yapan 995 cc hacmindeki 3 silindirli güç ünitesi, 2000 yılından bu yana hacmi 1.0 litreye kadar olan motorların değerlendirildiği kategoride en iyi motor seçiliyor. Otomobilde görev yapan 60 mm’lik ultra ince elektrik motoru 10 kW güç üreterek benzinli motorun gücünü 68 HP’den 76 HP’ye, torkunuysa 90 Nm’den 113 Nm’ye yükseltiyor. 0’dan 100 km/s’ye 12.0 sn’de çıkan otomobilin maksimum hızıysa 180 km/s.


    1.8-2.0 lt Kategorisi
    Volkswagen 2.0 FSI Turbo (VW Golf GTI, Audi A3 TFSI, Audi A4 TFSI, Audi A6 TFSI, Seat Leon TFSI)

    Volkswagen Grubu’na bağlı pek çok markada görev yapan turbo beslemeli 2.0 litrelik FSI güç ünitesi, 1.8-2.0 litre Kategorisi’nde ikinci kez dünyanın en iyi motoru seçildi. Dünyanın ilk direkt enjeksiyonlu turbo motoru olma özelliğini taşıyan 2.0 FSI Turbo’nun 170 HP, 185 HP ve 200 HP olmak üzere üç farklı versiyonu bulunuyor. Golf GTI, Audi A3 TFSI, Audi A4 TFSI ve Audi A6 TFSI’da 200 HP üreten motorun maksimum torkuysa 1800-5100 d/d aralığında 280 Nm. 218 puan alan bu motoru 131 puanla Honda Civic Type-R’ın aynı güçteki atmosferik motoru izledi.


    2.0-2.5 lt Kategorisi
    Subaru 2.5 lt Turbo (Subaru Forester, Subaru Impreza ve Saab 9-2X)

    “Engine of the Year” organizasyonunda ilk kez bir ödüle layık görülen Subaru’nun 2457 cc’lik turbo beslemeli güç ünitesi, kategorisinin en iyi motoru seçildi. 230 HP ve 280 HP güçlerinde iki farklı versiyonu bulunan boxer motor, Subaru modellerinin yanı sıra Saab’ın Amerika pazarında sattığı 9-2X’te de kullanılıyor. 230 HP’lik versiyonu 320 Nm, 280 HP’lik versiyonuysa 392 Nm tork üreten motor, en güçlü Subaru modeli olan Impreza 2.5 WRX STi’ı 5.4 sn’de 0’dan 100 km/s’lik hıza taşıyor ve maksimum 230 km/s’ye ulaştırabiliyor. 155 puan alan Subaru motorunun en yakın rakibi, 153 puan alan 2.5 litrelik BMW motoru oldu.

    2.5-3.0 lt Kategorisi
    BMW 3.0 lt Twin Turbo dizel (BMW 535d)

    BMW’nin 535d modelinde görev yapan ve performansla düşük yakıt tüketimini birarada sunan 2993 cc’lik çift turbo beslemeli dizel güç ünitesi, 2.5-3.0 lt Kategorisi’nin yıldızı oldu. Boyutları farklı iki turboya sahip olan motor özellikle performansıyla dikkat çekiyor. 4400 d/d’de 272 HP güç ve 2000 d/d’de 560 Nm tork üreten bu motor, 535d’yi 0’dan 100 km/s’lik hıza 6.5 sn’de çıkarıyor. 100 km’deki ortalama 8.1 litrelik yakıt tüketimi de, hacmi göz önüne alındığında oldukça başarılı.


    3.0-4.0 lt Kategorisi
    BMW 3.2 lt (BMW M3, BMW Z4 M)

    BMW’nin M3 ve Z4 M modellerinde görev yapan 3.2 litrelik (3246 cc), sıralı 6 silindirli, atmosferik güç ünitesi de yılın motorları arasındaki yerini aldı. 3.0 lt’den 4.0 lt’ye kadar silindir hacmine sahip motorların çekiştiği kategoride son birkaç yıldır ödüle layık görülen 3.2 litrelik güç ünitesi, 7900 d/d’de 343 HP güç ve 4900 d/d’de 365 Nm tork üretiyor. VANOS değişken supap zamanlamasına ve grafit kaplı alüminyum pistonlara sahip olan bu motorla hayat bulan modellerden biri olan BMW M3, 0-100 km/s hızlanmasını 5.2 sn’de tamamlıyor. Maksimum hızı 250 km/s ile sınırlandırılmış olan otomobilin ortalama yakıt tüketimiyse 11.9 litre.
    Konu Vakkus tarafından (15-05-2006 Saat 16:05 ) değiştirilmiştir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •