Anadolu Grubu, iki yıllık partneri Çinli Geely’nin Volvo’yu satın almasıyla, pembe rüyalar görmeye başladı. Çinin Henry Ford’u Geely’nin patronu Li Shufu’ya 2. kutlamayı gönderen grup, Volvo temsilciliğini de konuşmak için Pekin’e gidiyor




Çin’in en büyük özel sektör otomotiv üreticisi olan Geely’nin genç ve hırslı patronu Li Shufu’nun dünyanın en büyüğü olmaya aday yaklaşımına güvendiklerini söyleyen Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanı Kamil Eser, “Gelişmeler nasıl şekillenir henüz belli değil. Ama biz tabii ki ilerleyen yolda Volvo ile birlikte olmaktan mutluluk duyarız” dedi.




VOLVO’YU ALINCA BAYİ ADAYLARI ÇOĞALDI




Eser, aylar süren pazarlığın ardından Volvo’nun tamamını satın alan Geely’nin bayilik talebinde artış yaşandığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Geely’nin, Volvo’yu satın almasıyla Türkiye’de Geely bayiliği talebinde artış yaşıyoruz. Geely markası bu alışverişle tabii ki daha fazla itibar kazandı . Volvo gibi güvenlik konusunda en önemli markalardan birinin alınmış olması, buradan elde edilecek deneyim ve teknolojinin Geely için kullanılacağı düşüncesi insanları aklına geliyor. Şu anda 26 Geely bayimiz var.”




GAZETE KUPÜRLERİNİ KESİP, CAMA ASTILAR




Türkiye’deki Geely bayilerinin Volvo’nun satın alınması operasyonunu gazetelerden yakınen takip ettiğini de söyleyen Eser, “Geely bayileri gazetelerdeki Volvo satın alma haberlerinin kupürlerini kesip, otomobillerin camlarına astılar, gerçekten çok etkiledi bu satın alma.” Volvo’nun Geely tarafıdan satın alınması, akla Türkiye’de Volvo’nun geleceğinin ne olacağı sorusunu da getiriyor. Bu konuda Anadolu Grubu’nun istekli olacağının işaretleri alındı. Fakat tabii ki karar Çin’de verilecek.




TÜRKİYE’DE VOLVO ANADOLU’YA GEÇER Mİ?




Bu konuda neler olacağı yönündeki ilk bilgiler bu ayın sonunda netleşmeye başlayacak. 20-25 Nisan tarihleri arasında yapılacak Pekin Otomobil Fuarı’na gidecek olan Kamil Eser ile Çelik Motor’un yeni Genel Müdürü Bora Koçak, bu konuda ilk görüşmeleri yapacaklarını söylediler. Bu konuda istekli olduklarını gizlemeyen Anadolu Grubu yönetimi, Volvo Türkiye distribütörlüğü için şimdilik şu noktayı koydular: “Türkiye’de Volvo distribütörlüğü alma konusunda bir şey söylemek çok erken. Ama bu asla bayilik şeklinde olmaz. Buna emin olabilirsiniz. Distribütörlük konusu muhtemelen böyle devam eder, ama Çinliler böyle bir teklifle gelirse hayır diyemeyeceğimiz bir iş olur.” Bu arada hatırlatmakta yarar var: Volvo, bölgedeki 28 ülkeyi Türkiye’de oluşturduğu merkezden yönetiyor.




Ciro 1 milyara koşuyor içecek grubuna yetişemiyor




Anadolu Grubu’nun Honda ile sona eren otomobil üretim macerası, Isuzu ile üretim, Kia, Lada ve Geely ile de distribütörlük bazında devam ediyor. Ayrıca Amerikan Cooper Tires lastiklerinin temsilciliğini de yürüten şirket, bir de filo pazarında rekabet ediyor. Otomotiv Anadolu Grubu’nda dördüncü sırada geliyor. Anadolu Grubu’nda Efes Pilsen ile Coca Cola’nın oluşturduğu içecek grubunun amiral gemisi olduğunu ve bunun değişmeyeceğine dikkat çeken Kamil Eser, otomotivin ve Anadolu Grubu içindeki sektörlerin özetini çıkardı: “Anadolu Grubu’nun lokomotifi içecek, ikincisi enerji, üçüncüsü ise finans sayılır. Otomotivde duruma göre üç ya da dördüncü sırada yer alıyor. Otomotiv grup cirosu geçen yıl 800 milyon liraydı, bu yıl yüzde 25 büyüme ile 1 milyar TL olacak.”




Özilhan’dan Li Shufu’ya 2. kutlama mektubu




Bu arada Anadolu Grubu Başkanı Tuncay Özilhan, Geely’nin Volvo’yu satın alma operasyonunun tamamlanması nedeniyle Başkan Li Shufu’ya ikinci kutlama mektubu gönderdi. Kutlama sözlü olarak 20 Nisan’da Pekin’e gidecek Anadolu Grubu heyeti tarafından da dile getirilecek.




Geely’cilere telefon kontrolü




ÇİNLİ Geely marka araçların Türkiye satış adetlerinin 2 binleri geçtiğini söyleyen Koçak, yaptıkları müşteri memnuniyeti araytırması hakkında da bilgi verdi: “Yeni bir çalışma yapıyoruz. Bizden Geely satın alan müşterilerimizi tek tek telefonla arıyoruz. Varsa şikayetlerini soruyoruz. Şimdiye kadar ciddi bir sorun çıkmadı. Araştırmanın sonucu mayıs ayı bitimine kadar elimizde olur.”









Venga’yı da getirecek satışları 10 binin üzerine taşıyacak




2010 yılı başındaki kaygılı bekleyiş, tersine dönüyor. Yılın ilk üç ayında gerçekleşen satışlar, firmaların 2010 beklentilerini değiştirmelerine neden oluyor. Geçen yıl eylül sonunda biten ÖTV teşviğinin ardından daralan talebin aralık ayında pik yapması, şirket yöneticilerinin 2010 beklentilerini kısmalarına neden olmuştu. Mart ayında otomobil satışlarının düşmemesi ve buna ek olarak hafif ticari araç satışlarının artış göstermesi, otomotiv sektöründe bahar rüzgarları estiriyor. Son üç ayda açıklama yapan bütün otomotiv şirketleri, satışlarını artıraıcaklarını belirtiyor. Son olarak Çelik Motor da 2010 yılı satışlarının 2009 satışlarına göre iki kata yakın artacağını açıkladı.




PLANLARI TAZELEDİ




Kia, Lada, Geely markalarının Türkiye distribütörlüğü ile 5 bin araçlık filo kiralama faaliyetini yöneten Çelik Motor, yılbaşındaki planlarını tazeledi. Şirketin nisan başında genel müdürlüğüne atanan Bora Koçak, geçen yıl 6.171 adet satış gerçekleştiren Kia markasında satışların 10 bine yükseleceğini, Geely’de 1.241 olan 2009 satışının da bu yıl 2 bine çıkacağını söyledi. Bunun iki kata yakın bir büyüme anlamına geldiğini belirten Koçak, önümüzdeki 3 ayda 3 yeni modelin yollara çıkacağını dile getirdi. Otomotiv pazarında ilk 3 ayın iyi geçtiğini belirten Koçak, pazardaki asıl sıçramanın mayıs sonrası yaşanacağını iddia etti.




ELDE ARAÇ KALMADI




Yılın başında tüm markaların tedbirli davrandığını ve elde stok tutmama konusuna odaklandığını söyleyen Koçak, bu yüzden şu sıralar firmaların stoklarında satacak fazla araç kalmadığını dile getirdi. Mayıs sonrası yaşanacak sıçrama beklentisinde tüketici kredi faizleri seviyesinin etkili olduğunu belirten Koçak, ilk 3 ayda ortaya çıkan iyi tablonun önümüzdeki aylara yönelik siparişlerin yükselmesine neden olacağını ifade etti. Batı Avrupa’da binek otomobil satışlarında durgunluk yaşandığını ve bu durumun Türkiye’de bulunan markalar açısından avantaj sağladığını belirten Koçak, özellikle yeni model araçlarda zaman zaman yaşanan ürün bulma sorununun ortadan kalktığını şimdi istenen aracın ana şirketlerden kolayca tedarik edilebildiğini sözlerine ekledi.




FİLODA BÜYÜYECEK




Filo alanını büyütme konusunda kararlı olduklarını söyleyen Bora Koçak, “Marka imajını güçlendiriyoruz, şirketin adını Çelik Motor Filo Kiralama olarak değiştirdik. Bu yıl araç sayısını 5 binden 7 bine, seneye ise 10 bine çıkarmayı istiyoruz. Sadece Kia marka araçlar değil filomuzun içinde diğer markalarda artacak. Bu oran yüzde 25 olacak” diye konuştu.




KIA’NIN YENİ MODEL TAKVİMİ




Yeni Sorento: Nisan sonu




Yeni Sportage: Temmuz sonu




Venga: Mayısta 50 adet




Soul: İthalata karar verilmedi




Tofas’ın reklam filmi Romanya’da oynayacak




Tofaş, otomobil üretim ve ihracatından sonra şimdi de imaj ve model reklam filmleri ihracatına başladı. İlk olarak Romanya Fiat ile anlaşan Tofaş, Arjantin Fiat ile görüşmeleri son noktaya getirdi




2009 yılında 5 milyar liranın üzerinde ciro elde eden Tofaş, aynı yıl hazırlattığı 2 reklam filmi ile hem övgü aldı, hem de ihraç ürünlerine yeni bir kalem ekledi. Fiat’ın 110. yıl kutlamalarına İspanya’da çekilen bir reklam filmiyle katılan Tofaş, bu filmi Fiat Romanya’ya sattı, Fiat Arjantin ile de son aşamaya gelindi. Hazırlanan reklam filmleri için son olarak Lancia ve Chrysler CEO’luğuna atanan Fiat’ın tüm dünyadaki reklam faaliyetlerinin tepesindeki Fiat Grup Pazarlama ve Reklam Koordinatörü Olivier Franchois’ten kutlama mesajı alan Tofaş, bu filmler için Arjantin ve Romanya Fiat yetkilileri ile masaya oturdu.




İKİ REKLAM FİLMİ ÇEKİLDİ




Fiat Marka Direktörü Okan Baş, gelişmeleri AkŞam’a anlattı: “2009 yılında 110. yaşını kutlayan Fiat markamız için İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın tarihsel yolculuğu esnasında başlangıcından bugüne geçirdiği evrimi ve değişimi Türk otomobilseverlere anlatmayı hedefleyen ve yoğun beğeni toplayan bir reklam filmi hazırlamıştık. Yaklaşık olarak aynı dönemde yine Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında üretilen Fiat Linea modelimizle ilgili olarak yaptığımız ara dönem yeniliklerini pekiştirmek için bir reklam filmine daha ihtiyacımız doğmuştu. Linea’nın aile konseptli daha önceki filmini yeni motor seçeneklerini de ekleyerek geliştirip, geçen yıl yayına geçmiştik.”









ÖNCE ROMANYA ALDI ARJANTİN SIRAYA GİRDİ









Baş, yenilenen Linea filmi için ilk talebin Romanya’dan geldiğini belirterek, şöyle devam etti: “Tofaş olarak yaptığımız görüşmeler sonrasında Fiat’ın Romanya kanadı bu reklam filmini beğendi ve bizden alarak kullanma kararı aldı. Tüm bunlara ek olarak Arjantin ile görüşmelerimiz sürüyor. Önümüzdeki günlerde bu görüşmelerden olumlu cevap bekliyoruz.”




BRAVO reklamında Ahmet Uğurlu rol aldı




Baş, yeni Fiat Bravo için de sayılar vurgusu üzerinden bir çalışma yaptıklarına dikkat çekerek, yeni çalışmaları hakkında şu bilgileri vredi: “Yenilenen Bravo için de online iletişim anlamında sayılar vurgusu üzerinden giderek hem Bravo için yaptığımız web sitesi kanalıyla bir anlamda kulaktan kulağa iletişim yoluyla da ses getirecek bir başka çalışmaya start veriyoruz. Ünlü tiyatrocu Ahmet Uğurlu’nun rol aldığı bu çalışmada Fiat, sayılar üzerinden giderek sayısal üstünlüklerini ve özelliklerini de vurgulamayı amaçlıyoruz.”




5 yıl sonra geri döndü ekonomide dizele rakip oldu




Suzuki’nin ekonomik küçük modeli Alto, 5 yıl önce sessiz sedasız çekildiği pazara yeniden geri döndü. Japon üreticinin ekonomik otomobil çözümlerinin en son ayağını oluşturan yeni Alto, Suzuki Türkiye tarafından satışa çıkarıldı. 23.250 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkarılan Alto’da 65 beygirlik 1.0 lt benzinli motor görev yapıyor. Şehir içi için otomatik vites seçeneği de bulunan Alto’nun en dikkat çekici yanı 100 km ortalama kullanımda 4.4 litre yakıt tüketerek, dizel araçlara rakip olması. Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, yıllık 1.500 adet Alto satışı hedeflediklerini belirterek, Suzuki’nin rönesansının 5. modelini Türkiye’ye getirdiklerine dikkat çekti. Savcı, bu yıl 4 bin adede yakın Suzuki satmayı hedeflediklerini belirterek, Alto ile A segmentinde liderlik istediklerini dile getirdi.




Ekonomik ALTO




Japon üretici Suzuki, yenilenen modeli ile A segmentine yeni bir bakış açısı getirmeye hazırlanıyor. ‘’The way of life-Yaşam şekli’’ felsefesi çerçevesinde tasarladığı araçları tüketicinin beğenisine sunan Suzuki, Alto ile şehir trafiğinde rahat hareket etmek isteyenlerin tercihi olacak. Tek motor seçeneği ile tüketicilere satılacak Alto’nun düz vitesli versiyonu 23 bin 250 liradan, otomatik vitesli versiyonu ise 25 bin 250 liradan satışa sunulacak. Alto’nun yeni geliştirilen ve 67 hp güç üreten 1.0 litrelik motoru düşük ağırlık ve yüksek verimlilik için üç silindirli olarak tasarlandı. Modellerde standart olarak, EBD ve ABS, SRS cephe ve SRS yan hava yastıkları mevcut bulunuyor. Suzuki Alto, 10 farklı renkle piyasaya sunulurken, bunlardan 4 tanesi sadece Alto’ya özel renklerden oluşacak.
Haber Tarihi: 11.04.2010