Teþekkur Teþekkur:  0
Beðeni Beðeni:  0
Sayfa 1/2 12 SonSon
19 sonuçtan 1 ile 10 arasý

Konu: Esmaü'l Hüsna

  1. #1
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna

    AZÝZ





    Aziz : Benzeri az bulunan, kendisine þiddetle muhtaç olunan ve ulaþýlmasý zor olan
    Al-'Aziz : The Victorious. He who prevails, and can never be conquered.


    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "..O, üstün ve güçlü olandir, hüküm ve hikmet sahibidir." (1)
    "..and He is Exalted in power, full of Wisdom. "(1)
    Kur'an-ý Kerim'de doksanbir yerde geçmektedir. Fakat hiç bir yerde tek baþýna zikredilmemiþ; daima Esma-i Hüsna'dan diðer bir isimle beraber varid olmuþtur.


    Allah'ýn 'Aziz' sýfatý, O'nun hiçbir zaman maðlup edilemeyeceðini, her zaman galip olanýn Kendisi olduðunu ifade eder. Allah kainatta mutlak kuvvet sahibidir ve O'ndan üstün hiçbir güç yoktur.
    Kainattaki tüm düzeni, insanlarýn sýrrýný kavramaya güç yetiremedikleri veya yeni yeni keþfedebildikleri her türlü kanunu yaratan Allah'týr. Bunun yaný sýra yeryüzünde bulunan her canlýyý yaratan da O'dur. Allah'ýn kainatta kendini gösteren sonsuz gücü ve kudreti karþýsýnda, yarattýklarýnýn acizliði ise apaçýktýr. Yarattýðý tüm varlýklar ancak O'nun emriyle hareket edebilmekte, yaþamlarýný sürdürebilmekte, belirli bir düzen içinde var olabilmektedirler.
    Kuþkusuz bu acizlik yeryüzüne hakim olduðunu zanneden insan için de geçerlidir. Bir insan ne kadar güçlü, zengin ve itibar sahibi olsa da, Allah karþýsýnda acizdir, güçsüzdür. Ne malý, ne parasý, ne de ona itibar eden insanlarýn sayýsý, onu Allah'ýn azabýna karþý koruyamaz. Ancak Allah'a teslim olan, O'nun emirlerine uygun yaþayan, rýzasýný kazanmaya çalýþanlar hariç. (2)


    O hiç bir þekilde ve surette asla yenilgiye uðramayan, her þeye gücü yetendir.

    O, haksýzlýk yapýlamayacak kadar güçlüdür.

    O en üstündür, en yücedir, þeref ve izzet sahibidir.
    Gayet izzetli, onurlu ve þanlýdýr. Hiçbir þekilde maðlup edilmez, her iþinde gâlibdir. Yahut eþi benzeri yoktur ve gayet yüksektir. Yani . "Hiçbir þey O'nun dengi olmamýþtýr." (Ýhlâs, 112/4) âyetinde ifade edildiði gibidir. Yahut dilediðini yapan yani (Hûd, 11/108). Bununla beraber alçaklýðý, ahlâksýzlýðý, küfür, zulüm, fesad, isyan ve küfran gibi fenalýklarý sevmez.
    Kul, efendisinin gücünü bildiðinde ve O'nu hatýrýndan çýkarmadýðýnda daima, daima onu müþahede etme imkâný bulur. Bu kulun günahlardan uzaklaþmasýný ve yararlý þeylerle meþgul olmasýný saðlar.
    Kul, Allah'ýn mutlak Hâkim olduðunu, sevk ve idaresinin O'nun elinde olduðunu , O'nun koruma ve himayesi olmadan korunamayacaðýný, O'nun yardýmý olmadan baþarýlý olamayacaðýný bilmelidir.

    Kul, her türlü hamd, kemâl, zenginlik ve izzetin Allah'a ait olduðunu, eksikliðin kuldan kaynaklandýðýný, her türlü kusur, ayýp, zulüm ve muhtaçlýðýn kula ait olduðunu bilmelidir. Eksikliini ve zelilliðini samimiyetle kabul etmek, Allah'ýn izzetini müþahede etmeyi saðlar. (3)
    "Yâ Âzizü" Her kim bu ismi kýrk gün sabah namazýndan sonra 40 kere okursa Cenab-ý Hak hazretleri onu hiç kimseye muhtaç eylemez. (4)



    --------------------------------------------------------------------------------
    Kaynaklar:

    1) Ýbrahim,4

    2) Allah'ýn Ýsimleri,© 2005 Harun Yahya
    3) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    4) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarý, (Fethiye Evradý Bölümü) Mehmed Nuri Þemseddin Nakþýbendî, Bedir Yayýnevi, 2001
    5) Islam City
    6) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun bayrak, Threshold Books, 1985

  2. #2
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 2 : Müheymin

    Müheymin





    Müheymin : Gözetici ve koruyucu olan, doðrulayýcý ve güvenilir
    Al-Muhaymin : The Guardian. He who watches over and protects all things.


    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "O Allah ki, O'ndan baþka Ýlah yoktur. Meliktir; Kuddûstur; Selam'ýr; Mü'mindir; Müheymindir; Azizdir; Cebbardýr; Mütekebbirdir.
    Allah, (müþriklerin) þirk koþtuklarýndan çok Yücedir." (1)
    " Allah is He, than Whom there is no other god;- the Sovereign, the Holy One, the Source of Peace (and Perfection), the Guardian of Faith, the Preserver of Safety, the Exalted in Might, the Irresistible, the Supreme: Glory to Allah. (High is He) above the partners they attribute to Him." (1)



    Görüp gözeten, her þeye þahid olan koruyan ve bekçilik eden de O'dur.
    Müheymin kelimesinin aslý "Müeymin"dir. Kolaylýk için kelimedeki hemze harfi "ha" harfine dönüþtürülmüþtür. Arap dilinde bu tür dönüþümler vardýr. (2)

    Müheymin, kýyamet günü, kendisine ibadet edenlerin ibadetinden ve sevabýndan bir þey eksiltmeyendir. Allah sevp vermekten aciz kalmadýðý gibi onu zorlanarak veren deðildir. Sevap vermekle kendisinden ve mülkünden bir þey eksilmez ki, sevabýný kýsýp sýnýrlasýn. O, mülkünden faydalanan deðil ki, baþkasý faydalandýðýnda mülkünden bir þey eksilsin.
    Allah, asilerin de isyanlarýndan ve hak ettikleri cezadan bir þey artýrmaz. Allah, cehennem ehlinin azabýný "ceza" (amellerin karþýlýðý) olarak adlandýrmýþtýr. Bu yüzden günah olmayan þeyin cezasý (karþýlýðý) yoktur. Bu da Allah'ýn inkarcýlarýn ve asilerin cezalarýný arttýrmayacaðýný göstermektedir.

    Müheymin, doðrulayýcý, tasdik edici ve güvenilir anlamýndadýr. Kur'an, kendisinden önceki kitaplarý doðrulayan bir kitaptýr.

    Müheymin, kullarýnýn sözlerine ve fiillerine þahit olandýr. (2)
    Tüm evrenin kusursuz bir düzen içerisinde var olmasýný saðlayan fizik yasalarý, onlarý meydana getiren Allah'ýn, kullarý üzerindeki Ýlahi korumasýna da en güzel delilleri oluþtururlar.

    Söz gelimi yer çekimi yasasýný düþünelim. Bu çekim kuvveti daha zayýf olsaydý neler olurdu? Öncelikle hafif þeyler yeryüzünde sabit duramayacaktý. En ufak bir esintide yerden kalkan toz ve kum taneleri saatlerce havada uçuþacaktý. Yaðmur damlalarýnýn hýzý çok yavaþlayacak, yere inmeden yeniden buharlaþacaklardý.

    Örnek olarak verilebilecek bir baþka yasa Newton'un kütlesel çekim kanunudur. Bu yasa dünyanýn, ayýn ve gezegenlerin yörüngelerinin içinde bulunduklarý hassas dengeyi açýklar. Bu dengede meydana gelebilecek en küçük bir bozulma, Dünya'nýn ya hýzla Güneþ'e yaklaþýp sýcaktan kavrulmasýna ya da Güneþ'ten uzaklaþarak uzaya savrulmasýna ve mutlak soðuklukta donmasýna sebep olacaktýr.

    Peki cisimler ve yüzeyler arasýnda sürtünme kuvveti yaratýlmamýþ bir Dünya nasýl olurdu? Kalem insanlarýn ellerinden kayýp düþecek, kitaplar ve defterler masanýn üzerinde kayacak, masa, döþeme üzerinde kayýp bir köþeye çarpacaktý; kýsacasý tüm cisimler, yanlarý bir yüzeye gelene kadar kayacak ve yuvarlanacaklardý. Sürtünmesiz bir Dünya'da tüm düðümler çözülecek, çiviler ve vidalar yerlerinden çýkacak, arabalarda fren tutmayacak, ses asla dinmeyip bir duvardan ötekine yankýlanýp duracaktý....

    Allah'ýn canlýlarýn korunmasýna yönelik yarattýðý özellikler, kuþkusuz sadece fizik yasalarý ile sýnýrlý deðildir. Buna bir baþka örnek de insanýn üzerinde bulunduðu yeryüzünün saðlam ve güvenlikli kýlýnmasýdýr. Dünyanýn merkezine doðru inildikçe ýsý, her kilometrede 30°C artar. Ve çekirdekte bu ýsý 4.500°C gibi inanýlmaz bir yüksekliðe eriþir. Yerin sadece 1 km aþaðýsýndaki sýcaklýðýn 60°C'ye yakýn olduðu düþünüldüðünde bunun ne kadar büyük bir tehlike olduðu açýkça görülmektedir. Halbuki tüm canlýlar büyük bir güvenlik içinde, altlarýnda kaynayan magmadan habersizce yaþamlarýný sürdürmektedirler.

    Açýkça görüldüðü gibi Allah içinde bir ateþ topu barýndýran Dünya'nýn yüzeyinde mükemmel bir düzen yaratmýþtýr. Hiçbir yer için en ufak bir baþý boþluk söz konusu olmamaktadýr. O, gökleri ve yeri kontrol altýnda tutmakta, kainattaki tüm canlýlarý bildikleri veya bilmedikleri büyük tehlikelere karþý her an korumaktadýr. Ýnsaný ise daha cenin halindeyken savunmasý saðlam olan bir yere yerleþtirerek korumaya almýþtýr.

    Görüyoruz ki insanlarýn çoðunluðunun doðal karþýladýðý pek çok özellik asýl olarak Allah'ýn kullarýna olan merhametine ve Ýlahi korumasýna iþaret eder. Çünkü düzeni ve birliði saðlayan yüzlerce fizik yasasýnýn þu an olduklarý þekilleriyle var olmalarý için hiçbir zorlayýcý neden yoktur. Allah koruyucularýn en hayýrlýsýdýr. (4)


    "El Müheymin" Her kim bunu yazýp üzerinde bulundurursa bütn malý ve rýzký Hak tealanýn hýfzýnda ve emanýnda olur. Yine demiþleerdir ki, bir kimse gusül eyleyip bu ismi 100 kere okusa o kimsenin dýþý parlak ve nurlu olur. (3)


    --------------------------------------------------------------------------------
    Kaynaklar:
    1) Haþr, 23 - Al-Hashr, 23 (The Gathering)
    2) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    3) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarý, (Fethiye Evradý Bölümü) Mehmed Nuri Þemseddin Nakþýbendî, Bedir Yayýnevi, 2001
    4) Allah'ýn Ýsimleri,© 2005 Harun Yahya
    5) Islam City
    6) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun bayrak, Threshold Books, 1985

  3. #3
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 3 : Mü'min

    Mü'min





    Mü'min : Ýnanan ve koruyan
    Al-Mu'min : The Inspirer of Faith. He who awakes the light of faith in our hearts.

    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "O Allah ki, O'ndan baþka Ýlah yoktur. Meliktir; Kuddûstur; Selam'ýr; Mü'mindir; Müheymindir; Azizdir; Cebbardýr; Mütekebbirdir.
    Allah, (müþriklerin) þirk koþtuklarýndan çok Yücedir." (1)
    " Allah is He, than Whom there is no other god;- the Sovereign, the Holy One, the Source of Peace (and Perfection), the Guardian of Faith, the Preserver of Safety, the Exalted in Might, the Irresistible, the Supreme: Glory to Allah. (High is He) above the partners they attribute to Him." (1)



    Allah, kýyamet günü azap gören mü'minleri cehennemden çýkardýktan sonra onlara derki: "Mü'min benim, sizler de mü'minlersiniz"
    Müfessirler, Allah'ýn Mü'min ismini þöyle açýklamýþlardýr.
    Ýbn Abbas. Kullarýna, kendilerine zulmetmeme güvencesi verendir.
    Kâtade: Sözünün doðru olduðunu ispatlayandýr.
    Ýbn Zeyd: Mü'min kullarýný imanlarýnda yanýltmayan, onlarý doðru yola çýkarndýr.
    Mücahid: Kendisinin tek ve eþsiz olduðunu doðrulayandýr. Dostlarýný, azabýndan ve onlara zulmetmekten güvende kýlan, kullarýný da korkudan kurtarýp güvene kavuþturandýr.
    El Hattabi:"Mü'min tasdik eden, doðrulayan anlamýndadýr. Bu anlama göre Allah'ýn Mü'min ismi iki anlama gelebilir:

    Birincisi, kullarýna vaat ettiðini yerinegetirerek onlarý doðrulayandýr.
    Ýkincisi, mü'minlerin kendisi hakkýndaki zanlarýný doðru çýkarmak, onlarýn ümitlerini boþa çýkarmamaktýr.

    Kullarýna va'dinde sâdýk olan demektir. Tasdîk mânasýna olan imandan gelir. Yahut‚ kýyamet günü kullarýna‚ azabýna karþý garanti veren‚ güven veren demektir‚ bu mâna emân'dan gelir.
    Kalplere iman baðýþlayan; yaratýklarýn zulümden, muminleri azaptan emin kýlan; onlarýn þahitliklerini kabul ve tasdik eden; taahüdlerini mutlaka yerine getiren demektir.

    Ýnsan kalbini þüphe ve tereddütlerden kurtararak imana kavuþturan Allah'týr.

    Hidayeti ile bunu bilgisini ve þuurunu insana bahþeden O'dur.
    Ýman, emniyet ve güven verici, þüphe ve tereddütleri kaldýran, isteyenlere iman, korku içinde olanlara emniyet veren ve verecek olan da O'dur.

    Ýhlasla "Yâ Mü'min" diye bir müslüman bu isme devam etse, küfürden, þirkten, yalandan, insan ve cin þerrinden emin olur. Her türlü hastalýktan kurtulur.

    --------------------------------------------------------------------------------
    Kaynaklar:
    1) Haþr, 23
    2) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    3) Esmâ-ül Hüsna, Rauf Pehlivan, Ýstanbul Daðýtým A.Þ., 2002
    4) Islam City
    5) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun bayrak, Threshold Books, 1985

  4. #4
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 4 : Selam

    Selam





    Selam : Bütün ayýplardan arýnmýþ. Selâm sahibi‚ yani herçeþit ayýptan selâmette‚ her türlü âfetten berî demektir.
    As-Salam : The Source of Peace. He who frees His servants from all danger.

    Cenab-ý Hak buyuruyor.

    "O Allah ki, O'ndan baþka ilah yoktur. Melik'tir; Kuddûs'tur; Selam'dýr; Mü'min'dir; Müheymin'dir; Aziz'dir; Cebbar'dýr; Mütekebbir'dir.
    Allah, (müþriklerin) þirk kostuklarýndan çok yücedir." (1)
    "Allah is He, than Whom there is no other god;- the Sovereign, the Holy One, the Source of Peace (and Perfection), the Guardian of Faith, the Preserver of Safety, the Exalted in Might, the Irresistible, the Supreme: Glory to Allah. (High is He) above the partners they attribute to Him." (1)


    Selâmette olan, selâmette kýlan. 'Selâm' kelimesi Kur'aný Kerimde 33 defa geçer ama bunlardan yalnýz bir tanesi (Haþr 23) Allah'ýn ismi olarak geçmektedir

    Resulullah buyuruyor: "Ey Allah'ým! Sen Selam'sýn; Selâm yalnýz sendedir. Ey ikram ve celâl sahibi olan! Sen ne yücesin." (2)

    Selâm ismi, Yüce Allah'ýn kemalatýnýn tümünün isbatýný ve noksan sýfatlarýn tümünün O'ndan uzaklaþtýrmayý içermektedir. Bunun manasý þöyledir: "Subhânallahi ve'l-Hamdu lillah." Bu tesbih, yüce Allah'ýn Ulûhiyyette ve tazimde tek olduðunu kapsamaktadýr. Ve ayný þekilde "Lâ ilahe illalahu vallahu ekber" de Ulûhiyyette ve tazimde tek olduðunu kapsamaktadýr. (3)

    Selâm ismi, "el-Bâkiyâtu's-Sâlihât" larý derleyip toplamýþtýr.


    "el-Bâkiyâtu's-Sâlihât"ýn manalarý , þu âyet-i kerimeden anlaþýlmaktadýr:

    "Mal ve çocuklar, dünya hayatýnýn çekici-süsüdür; sürekli olan 'salih davranýþlar' ise, Rabbinin Katýnda sevap bakýmýndan daha hayýrlýdýr, umut etmek bakýmýndan da daha hayýrlýdýr." (Kehf, 46)


    Muhakkakki bunlar beþ vakit namazdýr. Ve birde þunlar olduðu rivayet edilmiþtir: "Subhânellahi ve'l Hamdu lillah", "Lâ ilehe illallahu vallahu ekber" ve "Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billah" (3)
    Her doðan ölüyor, her yeþeren kuruyor, her yapýlan yýkýlýyor. Yaratýlanlarýn en deðerlisi insan doðuyor, büyüyor, ihtiyarlýyor, hastalanýyor, acýkýyor, uyuyor ve ölüyor. 'Selâm' olan Rabbimiz bütün bunlardan salimdir. Ýslâm dinini indirerek selâmet yurdu olan Cennete davet eden, bu dünyada gönüller arasýna köprü olan selâmý, nezaket kurallarýný öðreten Rabbimiz Mü'minleri Cehennem azabýndan selâmette kýlandýr.
    Allah'ýn Selam sýfatý ayný zamanda cennete kabul ettiði kullarýna selam vermesi anlamýna da gelir. Cenab-ý Hak:


    "Çok esirgeyen Rabb'dan onlara bir de sözlü "Selam" (vardýr)" (Yasin,58)


    Ýþte onlar, sabretmelerine karþýlýk (cennetin en gözde yerinde) odalarla ödüllendirilirler ve orda esenlik dileði ve selamla karþýlanýrlar. (Furkan, 75)


    þeklinde buyurarak cennete giren insanlara sözlü olarak selam vereceðini bildirir. Kuþkusuz Allah'ýn selamý müminler için olabilecek en büyük müjdedir.

    "Yâ Selâm" Her kim bu ismi 161 kere hasta üzerine okusa o hasta sihhat bulur. (4)


    --------------------------------------------------------------------------------
    Kaynaklar:
    1) Haþr, 23 - Al- Hashr,23 (The Gathering)
    2) Müslim, 591
    3) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    4) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarý, (Fethiye Evradý Bölümü) Mehmed Nuri Þemseddin Nakþýbendî, Bedir Yayýnevi, 2001
    5) Allah'ýn Ýsimleri, © 2005 Harun Yahya
    6) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun Bayrak, Threshold Books, 1985
    7) Islam City

  5. #5
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 5 : Kuddûs

    Kuddûs






    Kuddûs : Her türlü kötülük ve eksiklikten uzak, temiz, kutsal, yüce ve saygýn olan
    Al-Quddus : The Pure One. He who is free from all error

    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "O Allah ki, O'ndan baþka ilah yoktur. Melik'tir; Kuddûs'tur; Selam'dýr; Mü'min'dir; Müheymin'dir; Aziz'dir; Cebbar'dýr; Mütekebbir'dir.
    Allah, (müþriklerin) þirk kostuklarýndan çok yücedir." (1)
    "Allah is He, than Whom there is no other god;- the Sovereign, the Holy One, the Source of Peace (and Perfection), the Guardian of Faith, the Preserver of Safety, the Exalted in Might, the Irresistible, the Supreme: Glory to Allah. (High is He) above the partners they attribute to Him." (1)


    "Göklerde ve yerde olanlarýn tümü, Melik; Kuddüs; Aziz; Hakim olan Allah'ý tesbih eder." (2)
    "Whatever is in the heavens and on earth, doth declare the Praises and Glory of Allah,- the Sovereign, the Holy One, the Exalted in Might, the Wise." (2)


    Allah yeryüzünde, gökyüzünde, uzayýn derinliklerinde, topraðýn altýnda bulunan herþeyin, kýsacasý mikro ve makro alemlerdeki herþeyin tek Yaratýcýsý'dýr. Ýnsanýn gözünü çevirip etrafýna baktýðýnda görebildiði ve çýplak gözle göremediði her yerde bulunan düzen, kanunlar, istikrarlý gidiþat tamamen Allah'a aittir. "Þüphesiz Allah, gökleri ve yeri zeval bulurlar diye (her an kudreti altýnda) tutuyor. Andolsun, eðer zeval bulacak olurlarsa, Kendisi'nden sonra artýk kimse onlarý tutamaz..." (Fatýr Suresi, 41) ayetiyle bildirildiði gibi var olan tüm sistemin düzenleyicisi ve koruyucusu O'dur.
    Allah'ýn son derece aciz olarak yarattýðý insanlar hata yapar, unutur, yanýlýr, gaflete düþerler. Ayný zamanda hem bedeni, hem ruhi yönden son derece eksiklik ve acz içindedirler. Ömürleri boyunca bedenlerine bakmak, yaþayabilmek için ona sürekli ihtimam göstermek zorundadýrlar. Bedenlerini biraz fazla çalýþtýrsalar, birkaç gün uykusuz, bir gün susuz býraksalar son derece aciz bir duruma düþmüþ olurlar. Ancak herþeyin Yaratýcýsý ve 'en güzel isimlerin sahibi' olan Allah elbette tüm eksikliklerden münezzehtir. Allah'ýn sonsuz gücü, Yüceliði, aklý ve sýnýrsýz ilmi Kuran'da insanlara bildirilmiþtir. Bir ayette Allah þöyle buyurmaktadýr:

    Allah... O'ndan baþka ilah yoktur. Diridir, kaimdir. O'nu uyuklama ve uyku tutmaz. Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'nundur. Ýzni olmaksýzýn O'nun katýnda þefaatte bulunacak kimdir? O, önlerindekini ve arkalarýndakini bilir. (Onlar ise) Dilediði kadarýnýn dýþýnda, O'nun ilminden hiçbir þeyi kavrayýp-kuþatamazlar. O'nun kürsüsü, bütün gökleri ve yeri kaplayýp-kuþatmýþtýr. Onlarýn korunmasý O'na güç gelmez. O, pek Yücedir, pek büyüktür. (Bakara Suresi, 255) (3)


    Bu ismi bilem her müslüman daima Allah'ý yüceltmeli ve O'nu her türlü noksanlýktan tenzih etmelidir. Sonra da bütün haramlardan, mekruhlardan, þüpheli þeylerden ve yararsýz mubahlardan kendisini arýndýrýp temizlemeli ve Mevla'sýna ibadet etmekle meþgul olmalýdýr.

    Ruhunu ve bedenini, maddi zevklerden arýndýrmalý, bu tür þeylere önem vermemelidir. Kendisi için yararlý olan ilimleri öðrenmeye ve güzel ahlaki davranýþlar kazanmaya çalýþmalýdýr. Beden ve ruhu arýndýrmanýn yolu, Allah'ý tanýmak ve yararlý ilimler öðrenip onunla amel etmektir. (4)

    Bir kimse bu ismi her gün 100 kere okusa o kimsenin gönlü kederlerden arýnmýþ ve paklanmýþ olur. (5)

  6. #6
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 6 : Melik

    Melik






    Melik : Herþeyin hakimi, bütün kâinatýn hükümdarý.
    Al-Malik : The Absolute Ruler. He who is the Ruler of the entire universe.

    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "Hak melik olan Allah pek Yücedir, O'ndan baþka Ýlah yoktur; Kerim olan Arþ'ýn Rabbidir." (1)
    "Therefore exalted be Allah, the King, the Reality: there is no god but He, the Lord of the Throne of Honour!" (1)


    Melik ismi, gerçek anlamda her yönüyle yalnýz Allah içindir. Bu sýfat, Allah'ýn diðer bütün kemâl sýfatlarýnýn var olmasýný zorunlu kýlar.

    Melik ya da malik olma, malik olunan þey üzerinde istenildiði biçimde tasarrufta bulunmayý gerektirir.

    Bütün kainat Allah'ýn mülküdür ve Allah mülkünde dilediði gibi tasarruf sahibidir.

    Ýnsan yeryüzünde halife olduðu için, kendisine yeryüzü mülkü üzerinde izafi bir meliklik yetkisi tanýnmýþtýr.

    Herkesin belli bir tasarruf sahasý vardýr. Fakat bu tasarruf, hiç bir zaman mutlak deðil, sýnýrlý ve Allah'ýn tanýdýðý alanda sadece bir emanettir.
    Allah Teâlâ için insanlarýn meliki denirken, O'nun insanlar üzerinde mutlak tasarruf sahibi olduðu anlatýlmak istenir. Fakat þirk koþan insanlar, Allah'ýn melikliðini yeryüzünde ve dolayýsýyla insanlar üzerinde tasarruf sahibi olmak ve yeryüzündeki servetleri, yani mülkü diledikleri gibi kullanmak için gasbetmeðe çalýþýrlar.

    "Yâ Mâlik" (Ey Padiþah) Bir kimse sabah namazýndan sonra bunu okumaya devam ederse o kimse dünyalýk ve ahiretlik olarak riyasetten emin olur. Halkýn gözünde hürmetli ve heybetli olur.

    Hz.Hýzýr aleyhisselamdan nakledildiðine göre bir kimse bir hastanýn hatýrýný sormaya gittiðinde þifa niyetine

    112 kere "Allahümme ente'l-melikü'l-hakku'llezi lâ ilâhe illâ ente yâ Allah ve Selâmü ya Kâfi"
    3 kere de "Yâ Þifae'l Kulûb" dese o hastanýn hastalýðý Allah'ýn izniyle sýhhate dönüþür. (5)

  7. #7
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 7 : Rahim

    Rahim


    Rahim : Acýyýcý
    Ar-Rahim : The All compassionate. He who acts with extreme kindness.


    Cenab-ý Hak buyuruyor:
    "O Rahmân'dýr ve Rahim'dir" (1)
    "O, öyle Allah'týr ki, O'ndan baþka tanrý yoktur. Görülmeyeni ve görüleni bilendir. O, esirgeyendir, baðýþlayandýr." " (2)

    Rahman ve Rahim isimleri ayný kökten türetilmiþtir. Her ikisi de mübalaða ifade eder. Ancak Rahman'ýn

    Rahim sýfatýnýn tecellileri ise daha çok ahirette görülecek, Cenab-ý Hakk'ýn oradaki ikram ve ihsanlarý müminler için olacaktýr.
    Kur'an-ý Kerim'in 115 ayetinde büyük çoðunluðu çok baðýþlayýcý anlamýna gelen "gafur" sýfatý ile birlikte olmak üzere "rahim" sýfatý kullanýlmýþtýr. Bu da Cenab-ý Hakk'ýn ne kadar baðýþlayýcý ve merhametli olduðunu gösterir. Dört ayettede "erhamü'r-rahimin (merhametlilerin en merhametlisi)" tamlamasý kullanýlmýþtýr.
    Her kimse bu ismi "Yâ Râhim" her farz namazdan sonra yüz kere okursa gaflet ve unutkanlýktan, gönül pekliðinden emin olur. Yine demiþlerki, bir kimse sabah namazýndan sonra Rahim ismini yüz kere okursa bütün yaratýlanlar o kimseye merhamet eder. (4)

    1) Fatiha, 3
    2) Haþr, 22
    3) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    4) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarý, (Fethiye Evradý Bölümü) Mehmed Nuri Þemseddin Nakþýbendî, Bedir Yayýnevi, 2001
    5) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun Bayrak, Threshold Books, 1985

  8. #8
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 8 : Rahman

    Rahman






    Rahman : Yarattýðý bütün canlýlara nimet veren
    Ar-Rahman : The All- Merciful. He who wills goodness and mercy for all His creatures.


    Cenab-ý Hak buyuruyor:

    "Senden önce gönderdiðimiz elçilerimize (ümmetlerine) sor! Rahmân'dan baþka tapýlacak tanrýlar (edinin diye) emretmiþ miyiz? " (1)


    Rýzýklarý, ihtiyaçlarý ve her türlü iyilikleri ihsan husunda rahmetini mahlukatýndan hiç esirgemeyen anlamýnda olan Rahman, Rahim isminden daha geniþ kapsamlý bir mana ifade eder.

    Rahmân, Yüce Allah'ýn hem ismi hem de sýfatýdýr. Bu isim, Allah lafzýna baðlý olarak zikredildiðinde sýfat anlamýndadýr.Ancak Kur'an'da bu þekilde deðil, özel isim olarak kullanýlmýþtýr. Bu isim sadece Allah'a has özel isimlerden olduðu için daha çok bir isme baðlý olarak deðil; yalnýz zikredilmesi hoþ karþýlanmýþtýr. Rahman'ýn bu þekilde kullanýlmasý O'nun Rahman sýfatýna ters gelmez. Çünkü Allah ismi de uluhiyet sýfatýna delalet ettiði halde hiç bir zaman baþka sýna ait bir sýfat olarak zikredilmemiþtir.

    Kur'an'ýn ilk ayeti olan Besmeledeki Rahman ve Rahim sýfatlarý arasýndaki fark, Allah teala, Dünyanýn Rahmaný ve Ahiretin Rahimidir cümlesinde veciz bir þekilde dile getirilmektedir. Rahman vasfý gereði Cenab-ý Hakk, dünyada bütün canlýlara, mümin-kafir ayýrýmý yapmaksýzýn bütün insanlara, þefkat ve merhametle davranmayý kendi nefsine farz kýlmýþtýr.
    Yüce Allah bir kudsi hadiste þöyle buyurur: "Rahmetim gadabýmý geçmiþtir."
    Esmâ Bintu Yezîd (r.a.) anlatýyor: "Resûlullah (s.a.s.) buyurdular ki: "Allah'ýn Ýsm-i Âzam'ý þu iki âyettedir:
    "Ýlâhýnýz bir tek Allah'týr. O'ndan baþka ilâh yoktur. O, rahmândýr, rahîmdir. ." (2)

    Ýhlasla "Yâ Rahman" diye bir müslüman bu isme devam etse, kalbi yumuþar, zalimlerden emin olur, maddi ve manevi nimetlere nâil olur.
    1) Zuhruf, 45
    2) Bakara 163
    3) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    4) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun Bayrak, Threshold Books, 1985
    5) Ýslami City

  9. #9
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 9 : Allah

    Allah





    Allah : O'nun zat ve özel ismidir. Diðer isimler fiilleri, sýfatlarý ve tecellileri ile ilgilidir.
    Allah : Theone Almighty who alone is worthy of worship.


    Cenab-ý Hak buyuruyor: "En güzel isimler Allah'ýndýr. O halde O'na o güzel isimlerle dua edin. Onun isimleri hakkýnda eðri yola gidenleri býrakýn. Onlar yapmakta olduklarýnýn cezasýna çarptýrýlacaklardýr." (3)

    Kur'an'daki Esma'ül Hüsna'dan ilk inen isimdir. Çünkü ilk inen ayet besmeledir.

    Hz. Ebu Hüreyre (r.a.) anlatýyor: "Resûlulah (s.a.v.) buyurdular ki: "Allah'ýn doksan dokuz ismi vardýr. Kim bunlarý ezberlerse cennete girer. Allah tektir, teki sever." (5)
    Esmâ'ül Hüsna'nýn bütün anlamýný içinde toplar. Yüce Yaratýcý'nýn diðer bütün isimlerini kapsar. Bu yüzden el-Esmau'l-hüsna olarak bilinen bütün isim ve sýfatlar bu ada yandýrýlýr. Bu nedenle "Rahman, Rahim, Aziz, Gaffar, Kahir Allah'ýn adlarýndandýr deriz. " Ama Allah, Rahman'ýn adlarýndandýr" demeyiz. (1)

    "En güzel isimler Allah'ýndýr." (3)

    Allah isimi Kur'an'da 2697 yerde geçmektedir. (2)

    Allah'ýn güzel isimleri vardýr. En güzel isimler O'nundur. Gerçi Allah zatýnda birdir ve zatýnýn ismi Allah'dýr. Fakat sayý olan bir gibi eþi ve benzeri bulunabilecek þekilde bir birlikle deðil, eþi ve benzeri bulunmayan üstün bir birlikle birdir. Zatýnda yalnýzca vahid deðil, birdir: Ýlâhî hitapta yer alan "Biz, þehadet ettik, yarattýk." gibi çoðul kiplerindeki azamet ve ihtiþam, iþte ilâhî sýfat ve isimlerin bir araya gelmesinden doðan azamet ve yüceliði dile getirir ki, Allah yüce ismi, bütün bu sýfat ve isimlerin hepsini içine alan bir yüce isimdir. Allah ismi, Allah'ýn kendisi gibi, eþi ve benzeri olmayan bir isimdir. Sýfat ve isimlerin çokluðu, zatýn çokluðunu gerektirmeyeceðinden o isim ve sýfatlarýn her biri Allah'ýn eþsiz özelliklerinden birine delalet eder. Âdem'e öðretilen de isimlerin en güzelleridir.En güzel isimler Allah'a mahsustur. Öyleyse ey müminler, O'na o isimlerle dua ediniz, O'nu onlarla çaðýrýnýz veya O'nu bu güzel isimlerle adlandýrýp anýnýz. Ve O'nun isimlerinde yamukluk edenleri terk ediniz. (4)

    Kalbi, bu ismi hakkýyla bilecek geniþlikte olan ve kulluýk görevlerini tam bir saygý ve içtenlille yerine getirerek, sevginin zirvesi sayýlan kulluk hakýný veren kimse, hiç bir insana muhtaç olmaz; insanlarýn en zenginleri arasýnda yer alýr. Lisan-ý hali ile þairin söylediði þu dizeleri söyler1)

    Hiçbir malým olmadan bütün insanlardan zengin oldum
    Zira en üstün zenginlik, mal ile deðil ondan uzak durmakdýr.

    Bu isimle çaðrýlan bir baþka varlýk olmamýþtýr, olmayacaktýr da.

    Ýhlasla "Yâ Allah" diye bir müslüman bu isme devam etse, duasý kabul olunur. Þeytanýn þerrinden emin olur. Mutluluða eriþir. Duasý kabul olur. Rýzký geniþler ve Allah'ýn izniyle þifa bulur. (2)

    Kulun bu isimden alacaðý ders nedir?
    Kulun bu isimden alacaðý ders, týký Allah gibi hiç kimseye muhtaç olmamaktýr. Yani kalbini bütünüyle Allah'a vermeli, güç ve kuvvetini O'ndan bilmeli. O'ndan baþka hiçbir þeyi görmemeli. O'nun dýþýnda bir þeye dönüp bakmamalýdýr. Sadece O'ndan korkmalý ve yalnýzca O'na ümit beslemelidir. Kul, nasýl böyle olmasýn ki ? Zira o, bu isimle gerçek varlýðýn sadece Allah olduðunu bilmekte, O'nun dýþýndaki bütün varlýklarýn yok olacaðýna inanmaktadýr. Ýlk yok olacaklar arasýnda da kendisini görmektedir. (6)

    Kaynaklar:
    1) Esmâ-ül Hüsna, Karýnca Yayýnlarý, Nisan 2004
    2) Esmâ-ül Hüsna, Rauf Pehlivan, Ýstanbul Daðýtým A.Þ., 2002
    3) Araf Suresi, 180
    4) Elmalý Tefsiri, Araf Suresi, 180
    5) Buhârî, Daavât 68
    6) El-Maksadu'l-Esna, Ýmam Gazali
    7) Calligraphy, The Most Beautiful Names, Tosun bayrak, Threshold Books, 1985

  10. #10
    Users Awaiting Email

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Esmaü'l Hüsna 10 : Rezzak

    Rezzak




    Rezzak : Rýzýk ihsan edici, tekrar tekrar, bol bol rýzýk veren.
    Ar-Razzaq : The Sustainer. He who provides all things useful to His creatures.

    Beslenerek yaþamalarý için bütün canlýlarýn rýzýklarýný veren yalnýz Allah Teala'dýr. O'ndan baþka rýzýk veren yoktur. Eðer Allah rýzký kullarý için bolca yaysaydý, yeryüzünde taþkýnlýk yapar ve azarlardý.

    Allah kullarýndan dilediði kimsenin rýzkýný geniþletir ve dilediðine de kýsar. Þüphesiz Allah her þeyi hakkýyla bilendir.

    Kulun, her istediðini talep etmede helal yollardan hareket ettikten sonra, Rabbine müracaat etmesi lazýmdýr.

    Sebeplerine yapýþtýktan sonra, rýzklarý taksim eden Allah'ýn taksimine razý olup kanaat getirmek ve O'na þükür etmek ve hamd etmek lazýmdýr.

    Allah'ýn kendi hazinesinden kendisine verdiðini ne israf etmeli, ne de cimrilik etmeli, orta bir yol tutmalýdýr.
    Bir kimse sabah namazýndan önce evinin dört bir tarafýna batýdan baþlamak üzere "Yâ Rezzâkü" diye 200 kere okursa o eve fitne ve kötülük gelmez. (1)

    Kaynaklar:
    1) Miftahü'l Kulûb, Kalplerin Anahtarý, (Fethiye Evradý Bölümü) Mehmed Nuri Þemseddin Nakþýbendî, Bedir Yayýnevi, 2001

Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanýcý var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •