REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Çift salıncaklı (Double-Wishbone) tip süspansiyonun ne tür özellikleri vardır?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Çift salıncaklı (Double-Wishbone) tip süspansiyonun ne tür özellikleri vardır?

    Bu tip süspansiyon, binek vasıtaların ön ve arka süspansiyonları ile küçük kamyonların ön süspansiyonları için çok sık kullanılır.
    Özellikleri:
    Süspansiyon kollarının geometrik yapısı (uzunluklar, konumları ve kolların açıları), araç dönüşlerden veya tümseklerden geçtiğindeki tekerlek yörüngesine göre düzenlenir. Bu yörünge direksiyonun dönüşünü, direksiyon hakimiyetini ve tekerleklerin aşıntısını etkiler. Eğer alt ve üst kollar paralel ve aynı uzunlukta olsalardı, tekerlerin aşağı yukarı hareketi esnasında yanal kayma olacaktı. Bu durumda ön iz mesafesinin değişmesine, dolayısıyla, tekerleklerin aşınmasına ve dönüş kabiliyetinin zayıflamasına sebebiyet verecekti. Onun için daha modern süspansiyon sistemlerinde kollar ne paralel ne de eşit uzunlukta yapılırlar. Tümseklerden geçerken lastik hafifçe yatar ve tekerlekler arası mesafenin değişmesine müsaade etmez. Viraja/Dönemece girildiğinde dıştaki tekerlek, üzerine gelen daha büyük yük nedeniyle yolu daha iyi kavrar, yol ile yaptığı açı hemen hemen aynı kaldığından iyi bir yol tutuş perfor*mansı sağlar.
    Konu COEMAR tarafından (01-05-2010 Saat 13:41 ) değiştirilmiştir.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Macpherson gergi çubuklu tip süspansiyon sisteminin ne gibi özellikleri vardır?

    Bu bağımsız süspansiyon sistemi, küçük ve orta büyüklükteki araçların ön süspansiyonlarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Ayrıca önden çekişli araçla*rın arka süspansiyonlarında da kullanılan bir süspansiyon çeşididir.
    Özellikleri:
    • Süspansiyonun yapısı nispeten basittir.
    • Parça sayısı az olduğundan dolayı hafiftir. Böy*lece askıya alınmamış kütle azdır.
    • Süspansiyon az yer kapladığından dolayı motor kompartımanında daha büyük hacim olanağı sağlar.
    • Süspansiyon bağlantı noktaları arasındaki me*safe büyük olduğundan, ön düzen ayarlarının bozulmasına neden olabilecek imalat veya montaj hatalarından çok az etkilenir. Bu ne*denle de toe-in ayarı hariç başka bir ayara gerek duyulma
    Konu COEMAR tarafından (01-05-2010 Saat 13:52 ) değiştirilmiştir.

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Enjektör meme iğnesi nasıl yağlanır?

    Meme iğnesi ile gövde arasında çok küçük bir boşluk vardır bu boşluk meme içerisinde çok zayıf bir yakıt sızıntısına müsaade eder ki bu da meme iğnesinin yağlanması içindir.
    Konu COEMAR tarafından (01-05-2010 Saat 13:51 ) değiştirilmiştir.

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Tek borulu tip amortisörün geri sıçrama anında çalışması (genişleme

    Genişleme strokunda, piston rodu yukarı doğru hareket ederek üst odadaki yağın alt odaya göre daha fazla sıkışmasına neden olur. Piston valfi üzerinden alt odaya geçmeye çalışan yağa pis*ton valfi bir direnç gösterir ki bu da sönümleme kuvvetini oluşturur. Piston rodunun yukarı hare*keti anında yer değiştiren yağın miktarı rodun kütlesi kadar az olduğundan meydana gelecek boşluk yukarı doğru hareket eden piston tarafın*dan doldurulur (piston yüksek basınçlı gaz tara*fından sürekli itilmektedir).
    Kaynak: Toyota Eğitim Kitabı “Süspansiyon Sistemi” Bölüm 10 ve Step 2 kitabından derlenmiştir.
    Konu COEMAR tarafından (01-05-2010 Saat 13:51 ) değiştirilmiştir.

  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Silindir gömleği

    Silindir bloğu direkt işlenen gömleksiz tip ile silindir gömleği işlenip blok içerisine yerleştirilen gömlekli tip olmak üzere iki tip silindir vardır.
    Silindir gömleğinin de kuru ve yaş tip olmak üzere iki tipi vardır.
    Kuru tipte, gömlek bloğa presle basıldıktan sonra işlenip honlanır, yaş tipte ise gömlek önceden işlenip honlanmış olup yerine serbest geçer.
    Gömleğin blok içerisinde silindir kapağı tarafından bastırılabilmesi için gömlek üst kenarı blok üst yüzüne göre hafifçe yüksek imal edilir.
    Bu çıkıntı aynı zamanda gömlek kenarından olabilecek gaz kaçaklarının önlenmesine de yardımcı olur.

  6. #6

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart LSD (Limited Slip Differentia) nedir?

    Sınırlı kaydırmalı diferansiyel, özellikle virajlarda ve kaygan yolda otomobilin kaymasını önleyen ve normal diferansiyelden daha gelişmiş bir diferansiyel sistemi olan LSD standart diferansiyelden farklı olarak hızlanma ve yavaşlamada aracı kontrol eder.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •