Audi AG, 2003 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılmasının ardından 2004 yılında da ülkemizde düzenlenen Autoshow Fuarı’nda sergilenen Le Mans quattro konsept otomobilinin seri üretime alınmasına karar verdi.
Audi’nin Neckarsulm’daki Fabrikası’nda yapılacak yatırım ve düzenlemeler sonrasında 2006 yılının son çeyreğinde üretimine başlanacak R8 isimli yeni spor otomobilin pazarlara sunumu ise 2007 yılının ilkbahar aylarında gerçekleşecek.
Le Mans quattro konsept otomobiliyse aslında bir anlamda R8 isimli yeni Audi spor otomobilinin seri üretim formuyla ilgili geniş anlamda fikir verecek niteliklere sahip. Uzunluğu sadece 4.37 m olan Le Mans quattro'nun yüksekliği 1.25 m, genişliğiyse 1.90 m. Safkan bir spor otomobilin orantıları olan bu boyutlara, 2.65 m'lik dingil mesafesi ekleniyor.
Dingil mesafesinin uzunluğu, yapısından beklenmeyecek genişlikte bir iç mekânın yanı sıra, FSI teknolojili ve çift turbo beslemeli V10 motorun uzunlamasına konumlandırılabilmesine de imkan veriyor. Otomobilin burun kısmına bakıldığında, ön ızgarayla neredeyse bütünleşen hava yarıklarının öne çıktığı görülüyor. LED teknolojili aydınlatmaya sahip farlarsa, hava girişlerinin hemen üzerine, ana yapıyla uyumlu bir şekilde yerleştirilmiş.
Le Mans quattro'nun ortada konumlandırılan FSI teknolojili V10 motoru, 5.0 lt hacme sahip. 6800 d/d'de 610 HP güç üreten motor, inanılmaz bir devirlenme kabiliyeti sunuyor ve tüm devir seviyelerinde çok yüksek çekiş gücü sağlıyor. Bunu sağlayansa, 6 ileri vitesli sportif şanzıman ile 750-5800 d/d aralığında alınabilen 750 Nm'lik yüksek tork değeri. Audi'nin başarısını kanıtlamış quattro adlı dört tekerlekten çekiş sistemi, otomobilin güç aktarımı ve yol tutuş konularında da bekleneni vermesini sağlıyor. 0-100 km/s'yi 3.7 saniyede gerçekleştiren Le Mans quattro, 200 km/s'ye ulaşmak için 10.8 saniyeye ihtiyaç duyuyor.



Yer imleri