F1 patronlarý yeni yetenekler için GP2’yi yakýn takibe aldý Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nýn bir alt kategorisi olarak görülen ve bu sezon Petrol Ofisi FMS Takýmý’nýn da boy gösterdiði GP2 Þampiyonasý’nýn geride kalan yarýþlarýnda yýldýz adaylarý birer birer parlamaya baþladý.
Türk pilot Jason Tahincioðlu’nun da start aldýðý GP2 Þampiyonasý, Formula 1 patronlarý tarafýndan yakýndan izleniyor ve burada dikkat çeken pilotlarýn önü Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nda start almak için tamamen açýlýyor. Sezonun geride kalan altý yarýþýnda en çok öne çýkan isimse Art Grand Prix pilotu Lewis Hamilton oldu.
Formula 1 Dünya Þampiyonasý organizasyonu içinde olmak ve oradaki atmosferi solumak herkesin en önemli hayallerinden biri. Her yýl milyarlarca insan tarafýndan takip edilen dünyanýn en önemli spor organizasyonlarýndan Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nda gençlerin en büyük hayali ise orada start alan pilotlar listesine isimlerini yazdýrabilmek. Bu konuda en büyük avantajý elinde bulunduran gençler ise GP2 Þampiyonasý’nda start alanlar. Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nýn bir alt kategorisi olarak düzenlenen GP2 Þampiyonasý’nda start alan pilotlar, bu yarýþlarda kendilerini baþarýyla gösterebildikleri taktirde Formula 1’e giden kapýlarý sonuna kadar aralýyor. GP2 Þampiyonasý’nda start alan pilotlarýn en büyük avantajý ise Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nýn Avrupa’da düzenlenen yarýþlarýnda ayný anda pistte olmak. Yani Avrupa’da bir Formula yarýþý düzenlenirken, GP2 pilotlarý da ayný piste çýkarak þampiyonluk mücadelesi veriyor. Schumacher, Alonso ve Raikkonen gibi isimlerle ayný anda piste çýkan pilotlar hayallerinin peþinden koþuyor.
PETROL OFÝSÝ FISICHELLA ÝLE BÝRLÝKTE
Formula 1’in alt kategorisi olan GP2’de Türkiye’de akaryakýt sektörünün lideri konumunda bulunan Petrol Ofisi de yer alýyor. Renault pilotu Ýtalyan Giancarlo Fisichella’nýn takýmý FMS’ye sponsor olan Petrol Ofisi, ay yýldýzlý bayraðýmýzý dünyanýn en önemli pistlerinde dalgalandýrýyor. Bunun yanýnda Petrol Ofisi FMS Takýmý’nda bir Türk pilot da boy gösteriyor. Jason Tahincioðlu, GP2 yarýþlarýnda start alarak Türkiye’nin ismini tüm pistlerde temsil ediyor. Takým Fisichella’nýn yapmýþ olduðu açýklamaya göre, bu yýlý en iyi sonuçlarla tamamlamalarýnýn ardýndan asýl güçlerini önümüzdeki sezonda ortaya koymayý planlýyor. Jason Tahincioðlu’nun Petrol Ofisi FMS Takýmý’nda takým arkadaþlýðýný ise Giorgio Pantano yapýyor.
GP2 Þampiyonasý’nda geride kalan yarýþlarýn ardýndan þüphesiz en çok dikkat çeken isim, þu an þampiyona lideri de olan Lewis Hamilton. Art Grand Prix Takýmý adýna yarýþan Lewis Hamilton, þimdiden ismini birçok Formula 1 Takýmý ile birlikte anýlýr konuma getirmeyi baþardý. 67 puanla þampiyona lideri olan Lewis Hamilton’un adý McLaren Mercedes Takýmý ile bile anýlýyor.
Þampiyonada ikinci sýrada bulunan Nelson Piquet JR ise zaten adýndan da anlaþýlacaðý gibi Formula 1 genlerine sahip olan bir pilot. Formula 1 tarihinde adýný altýn harflerle yazdýran bir ailenin genlerini taþýyan Junior Piquet, 46 puanla ikinci sýrada ve o da Formula 1 patronlarýnýn listesinde. Þampiyonada üçüncü sýrada ise bir diðer Art Grand Prix pilotu olan Alexandre Premat yer alýyor. 2006 sezonunda altý yarýþýn geride kaldýðý GP2 Þampiyonasý’nda bir sonraki start 15 Temmuz tarihinde Fransa’da verilecek. Sezonun tamamlanmasýna altý yarýþýn kaldýðý GP2 Þampiyonasý, 26-27 Aðustos tarihlerinde Ýstanbul Park Pisti’ne de gelecek.
Villeneuve Toyota flörtü
1997 yýlýnýn þampiyonu olan Kanadalý pilot Jacques Villeneuve ile ilgili ortalýkla yeni bir dedikodu daha dolaþmaya baþladý. BMW Sauber Takýmý adýna mücadele eden ve bazý yarýþlarda sergilediði performansla eski günlerine geri döndüðü izlenimini uyandýran Villeneuve ile Toyota’nýn ilgilendiði konuþuluyor. Bu sezon beklediði sonuçlarý alamayan Toyota Takýmý sezonun kalan yarýþlarýnda en azýndan özlenen birinciliði elde etmek için bir þeyler yapmak isterken, gelecek yýllarýn planlarýný da yapmaya baþladý. Toyota Takýmý’nýn ilk hedef olarak Formula 1 tecrübesi oldukça fazla olan Villeneuve ile ilgilendiði belirtiliyor. Ancak Kanadalý pilot böyle bir görüþmenin olmadýðýný ve takýmý BMW Sauber’de kalmak istediðini dile getiriyor.
Cemil Çýpa ikinci sýrada
Akaryakýt ve madeni yað sektörünün lideri Petrol Ofisi, Formula 1 ve GP2 sponsorluklarýndan sonra Formula 3 Avrupa Þampiyonasý’nda yarýþan genç pilot Cemil Çýpa’ya da sponsor olarak uluslararasý alanda motorsporlarýna yaptýðý yatýrýmý devam ettiriyor. Dünyanýn en önemli F1 pilot okulu sayýlan F3 Euro Series’de (Avrupa F3 Þampiyonasý) gençler kategorisinde yarýþan 18 yaþýndaki genç ve baþarýlý pilot Cemil Çýpa, Petrol Ofisi adýný uluslararasý arenada tanýtýyor. Türkiye’nin en genç ve baþarýlý pilotu olarak bilinen Cemil Çýpa, Avrupa Formula 3 Þampiyonasý’nda 9 Nisan’da Hockenheim pistinde baþlayan yarýþ maratonunda iki yarýþ sonrasýnda kendi kategorisinde 22 puanla ikinci sýrada yer alýyor. Eski otomobil yarýþçýsý ve GM Racing’i kuran ve motorsporlarýna birçok sürücü yetiþtirmiþ olan Sigi Müller’in Avusturya kökenli HBR Motosport takým aracý ile yarýþan Cemil Çýpa büyük bir baþarýya imza atýyor.
Dizel Audi, 24 saatlik yarýþta rakip tanýmadý
Audi Motorsports, yeni geliþtirdiði dizel motorlu yarýþ otomobili R10 TDI ile dünyanýn en zorlu otomobil yarýþý olan Le Mans 24 Saat’i kazanarak tarihte yepyeni bir sayfa açmýþ oldu. 17-18 Haziran tarihlerinde gerçekleþtirilen ve 24 saat kesintisiz süren Le Mans yarýþýnda Audi tarihe adýný altýn harflerle yazdýrmayý baþardý. Son dönemlerde büyük bir hýzla geliþen ve geliþmeye devam eden dizel teknolojilerinin ve dizel yakýtlarýn ulaþmýþ olduðu nokta iyice gün ýþýðýna çýkmýþ oldu. Audi Motorsports, yeni geliþtirdiði dizel motorlu yarýþ otomobili R10 TDI ile dünyanýn en zorlu otomobil yarýþý olan Le Mans 24 Saat’i kazanarak bu yarýþý "dizel motorlu yarýþ otomobili ile kazanan ilk otomobil üreticisi" unvanýný kazandý.
235 BÝN KÝÞÝ TAKÝP ETTÝ
1923 yýlýndan günümüze kadar olan süreçte görkemli bir gelenek haline gelen Le Mans 24 Saat Yarýþý’nýn bu yýlki ayaðý, 235 bin biletli seyircinin dikkatli ve heyecanlý takibi altýnda gerçekleþti. 13.6 kilometre uzunluðundaki Sarthe Pisti’nde start alan 2006 Le Mans 24 Saat Yarýþý, her yýl olduðu gibi birçok ekibin katýlýmýna sahne oldu. 4 ayrý kategoride (LMP1, LMP2, GT1, GT2) start alan yarýþa ilgi her zaman olduðu gibi yine oldukça fazlaydý. Le Mans 24 Saat Yarýþý’na katýlan 98 araç, hava sýcaklýðýnýn gölgede 30 dereceyi aþtýðý oldukça zorlayýcý fiziki koþullarda yarýþtý.
ÜST ÜSTE ALTINCI ZAFERÝ
Yarýþ sonunda Biela/Pirro/Werner’den kurulu 8 numaralý R10 damalý bayraðý ilk gören ise dizel motorlu Audi yarýþ otomobili oldu. 24 saat boyunca pistte 380 tur atan ekip, en yakýn takipçisi olan Pescarolo Sport’a 4 tur fark atmayý baþardý. Pescarolo Sport Takýmý’nda Dünya Ralli Þampiyonasý parkurlarýnda fýrtýnalar estiren Sebastien Loeb’de start aldý. Loeb’ün takým arkadaþlarý ise Eric Helary ve Franck Montagny’di. Audi Motorsport’un ikinci aracýný kullanýn Kristensen/Capello/McNish ise liderle aralarýnda 13 turluk farkla finiþe üçüncü sýrada gelerek bu zorlu maratonu tamamlamayý baþardý. 2000 yýlýndan beri Le Mans 24 Saat Yarýþ’larýnda bugüne kadar 5 kez zaferle ayrýlan Audi Takýmý, R10 TDI ile start aldýðý yarýþý da kazanarak 6’ncý kez arka arkaya Le Mans zaferini elde etmiþ oldu.
Alonso dörtledi fark 25’e çýktý
Renault Takýmý’nýn Ýspanyol pilotu Fernando Alonso, Kanada Grand Prix’sinde de ilk sýrada finiþ görmeyi baþardý. Alonso böylelikle, arka arkaya dördüncü zaferini elde ederek önemli bir baþarýya da imza atmýþ olmanýn keyfini yaþadý. Sezonun geride kalan 9 yarýþýndan 6’sýný ilk sýrada tamamlayan ve diðer üçünde de ikinci sýrada finiþ gören Alonso, þampiyonluk yolunda da en yakýn rakibi Michael Schumacher ile arasýndaki puan farkýný 25’e çýkardý. Ferrari pilotu Michael Schumacher ise yarýþý son turda Kimi Raikkonen’in hediyesiyle ikinci sýrada tamamlandý. Son tura ikinci sýrada giren McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen, bu turda aracýnýn hakimiyetini kaybedince yarýþý üçüncü sýrada tamamladý. Yaþanan bu olayýn ardýndan Ferrari pilotu Michael Schumacher yarýþý ikinci sýrada tamamlayarak, Fernando Alonso ile arasýndaki puan farkýný daha da fazla açýlmasýný engellemiþ oldu. Kanada Grand Prix’sinde toplam yedi pilot finiþ göremedi.
BOL OLAY VARDI
Formula 1 Dünya Þampiyonasý’nda sezonun dokuzuncu ayaðý olan Kanada Grand Prix’sinde bol bol olay vardý. Ýlk olarak Nico Rosberg ve Juan Pablo Montoya arasýnda yaþanan mücadele Rosberg’in duvara çarpýp yarýþ dýþý kalmasýyla sonuçlandý. Bununla birlikte, birbirlerine çarpan Midland pilotlarý da pit alanýna girmek zorunda kaldý. Midland pilotu Christijan Albers bu olayýn ardýndan yarýþa devam edemedi. Super Aguri pilotu Franck Montagny de yarýþa henüz baþýnda veda eden pilotlar arasýnda yer aldý. Renault pilotu Giancarlo Fisichella ise starttan erken çýktýðý için pitten geçme cezasý aldý. Yarýþa veda eden pilotlarý Rubens Barrichello ve Juan Pablo Montoya izledi. Sorunlu bir yarýþ çýkaran Ralf Schumacher aracýný pite çekerken, babasýnýn adýnýn verildiði pistte yarýþan Jacques Villeneuve ise duvara çarparak yarýþa noktayý koydu.
Pilotlar Þampiyonasý
1. Fernando Alonso84
2. Michael Schumacher59
3. Kimi Raikkonen39
4. Giancarlo Fisichella37
5. Felipe Massa28
6. Juan Pablo Montoya26
7. Jenson Button16
8. Rubens Barrichello13
9. Nick Heidfeld12
10. Ralf Schumacher8
Markalar Þampiyonasý
1. Renault121
2. Ferrari87
3. McLaren Mercedes65
4. Honda29
5. BMW Sauber19
6. Toyota11
7. Toyota11
8. Red Bull9
9. Toro Rosso0
10. MF1 Racing0
11. Super Aguri F10


Teþekkur:
Beðeni:
Alýntý

Yer imleri