Peugeot, Le Mans Yarışlarına 700 beygir gücündeki Peugeot 908 HDi Dizel ile katılacak.14 Haziran 2005 tarihinde Peugeot, yeni bir teknolojik meydan okuma kararını açıkladı: Dünyanın en prestijli ve en zor otomobil yarışlarından biri olan Le Mans 24 Saat'i, HDi dizel motor ile donatılmış bir araçla kazanmak.
PSA Peugeot Citroën Mühendislik Departmanı, şasi ve motorun geliştirme çalışmalarına hemen başladılar. Bekleyiş çok uzun sürmedi ve Peugeot, 2007 yılında Le Mans yarışlarına 12 silindirli, 5.5 lt. hacminde ve 700 beygir gücünde HDi dizel motor ile donatılmış Peugeot 908 modeli ile katılacağını açıkladı. Bu tür bir performans düzeyine başka hiçbir dizel motorda rastlamak mümkün değildir ve bu Peugeot'nun dizel teknolojisi alanındaki mevcut bilgi birikimi düzeyinin doğrudan bir sonucudur.
Her yıl 200.000'in üzerinde seyirci çeken efsanevi Le Mans, Peugeot’ya güvenilirlik, performans, tasarım ve yenilikçilik gibi marka değerlerini sergileme fırsatı da sunacak.
Peugeot 908, ilk olarak 28 Eylül 2006 tarihinde Paris Otomobil Fuarında yüzünü gösterecek. Daha sonra Aralık ayı başlarında ise aracın ilk deneme sürüşlerine başlanacak.
Peugeot, 2007 yılında sadece Le Mans 24 Saat’te değil, Le Mans Dayanıklılık Serilerininde de yarışacak. Dayanıklılık serileri Spa, Monza, Silverstone, Nürburgring ve İstanbul’da gerçekleştirilecek.
Peugeot, Le Mans'a neden bir dizel motor ile katılacak?
PSA Peugeot Citroën grubu, günümüzde dizel teknolojisinde bir dünya lideridir. 2005 yılında Peugeot tarafından Avrupa'da satılan araçların % 60'tan fazlası ve Fransa'da satılanların % 70'ten fazlası “Common rail direk enjeksiyon” HDi teknolojisi ile donatılan araçlardan oluşuyordu. Bu durum Türkiye’de de farklı değil. 2002 yılında Türkiye’de toplam Peugeot satışlarının % 22’sini dizel motorlu araçlar oluştururken, bu oran 2005 yılında % 55’lere ulaştı.
Fransa’nın Le Mans şehri yakınlarında düzenlenen efsanevi yarış, teknolojik dönüm noktalarında, en sert deneme ayaklarından biri olmuştur. Bu nedenle Peugeot, bu heyecan dolu tecrübeyi, kazanma yeteneğini gösterebileceği yeni bir fırsat olarak kabul etti ve dayanıklılık ve performans özelliklerininin ne seviyelere ulaştığını gösterebilmek amacıyla, HDi dizel partikül filtresi teknolojisini yarış pistlerine taşıma kararı aldı. Böylece Peugeot, ürettiği HDi motorlu otomobillerin performans bakımından benzinli otomobillerden hiçbir farkı olmadığını yarış pistlerinde de kanıtlama kararı aldı.
Peugeot HDi Dizel DPFS:
Motor mimarisinin seçiminde, silindir hacmi 5.5 litre olan, 12 silindirli, 100o'lik bir V motor tasarımı temel alınmıştır.
Bu, yönetmeliklerin izin verdiği maksimum silindir hacmidir ve düşük hızda verimli çalışması için seçilmiştir. Diğer yandan, motor gücünün ilk çalışmada sınırlı kalmasına da olanak sağlar, ancak bunun yanı sıra, bu gücün daha fazla artmasına da imkan tanır.
Silindirlerin sayısı, bir yandan Peugeot'nun dizel yanma bilgi birikiminin en iyi şekilde kullanımını sağlamak amacıyla silindir çapını seri üretilen motorlara çok yakın tutma ve diğer yandan, piston stroğunu makul bir değerle sınırlama isteğinden kaynaklanmıştır. Mükemmel dengesiyle ünlü V12 mimarisi, titreşimleri de minimum düzeye indirir. 100o'lik V açısı V12 mimarisinde, motorun burulma rijitliğini olumsuz etkilemeden, ağırlık merkezi yüksekliğinin düşürülmesine olanak sağlar.
İki adet dizel partikül filtresi egzoz sistemlerinin her birinin çıkışına monte edilmiştir. Bu teknoloji ile üretilen araçlarda direkt olarak, tüm çalışma koşullarında egzoz emisyonlarının garantili bir şekilde denetimini sağlayacaktır.
Tanıtılan motorda takılı olan iki dizel partikül filtresi 1,195,520 ve 1,195,521 numaralarını taşımaktadır ve bunlar, Peugeot araçlar üzerinde kullanılmaya başlamasından bu yana tüm partikül filtrelerin genel üretim toplamı içindeki sayısal üretim numaralarıdır.
Bosch, bu projede Peugeot Sport’un önemli ortaklarından biridir ve yakıt enjeksiyon parçalarının spesifikasyonuna ve motor yönetim sistemine etkin bir katkıda bulunmaktadır.
Yer imleri