40'ın üzerinde markanın 212 modelinin satıldığı Türkiye'ye aralarında İranlı ve Çinli firmaların da yer aldığı 6 yeni marka daha geliyor
İranlı Samand ve Hintli Mahindra Türkiye temsilcisini seçerken, Çinli Chery Mermerler Grubu, Koreli SsangYoung ise Bayraktar Grubu ile flört ediyor. İtalyan Lamborghini ve İngiliz Aston Martin gibi lüks spor markalar ise Türkiye’de temsilcilik görüşmelerine devam ediyor.
Otomotiv sektöründe yaşanan yoğun rekabetle birlikte bugün 40’ın üzerinde markanın 212 modeli Türkiye yollarındaki yerini almış durumda. Son 3 yıldır pazarın büyümesine bağlı olarak Türkiye’ye ithal edilen marka ve model sayısında artış revam ediyor. Geçtiğimiz günlerde İranlı Samand ve Hintli Mahindra markalarının pazara girmesinin ardından, Çinli Chery ve Koreli SsangYoung’da Türkiye’ye girmek için fırsat kolluyor. Lüks spor markaları İtalyan Lamborghini ve İngiliz Aston Martin’de Türkiye pazarında yer almak için çeşitli şirketlerle görüşme halinde.
Samand Mys ile girdi
Türkiye’ye son dönemde giren ilk marka İranlı Samand oldu. Yaklaşık 2 yıldır Türkiye’de distribütör arayan İran’ın milli otomotiv üreticisi Khodro, MYS Otomotiv ile anlaşarak, mart ayından itibaren İranlı şirketin Samand modelini Türkiye’de satmaya başladı. İran’da 1962 yılından beri Peugeot lisansıyla otomobil, Mercedes, Hyundai, MAN lisansıyla ticari araç üreten Khodro son yıllarda kendi modeli Samand’ı geliştirmişti. MYS Otomotiv İran’a 2006 yılında ithal edilmek üzere 3 bin adetlik Samand siparişi verdi.
İkinci Hintli Mahindra
Türkiye’de bir dönem Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu ve Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) başkanlığı yapan İlhan Çetinkaya ise bir süre ayrı kaldığı otomotiv sektörüne Hintli Mahindra markasıyla geri döndü. Tata’dan sonra Türkiye pazarına giren ikinci Hint markası olan Mahindra SUV ve hafif ticari aracın yanı sıra traktör üretimi de gerçekleştiriyor. Hindistan’da SUV pazarında 50’lik payla lider konumda bulunan Mahindra, uluslararası şirketlerle de Hindistan pazarı için üretim yapıyor. Özellikle Peugeot, Nissan ve Ford ile model ve motor üretimi konusunda işbirliği yapan şirket son olarak Renault ile ortaklık kurdu.
Çinli Chery 2007'de
Bu iki markanın ardından son dönemde özellikle otomotiv sektöründe hızla büyüyen Çin, Chery markasıyla Türkiye’ye girmeye hazırlanıyor. Mazda’nın Türkiye temsilcisi olan Mermerler Grubu ile görüştüğü iddia edilen Chery’nin 2007 yılından itibaren Türkiye’de satılacağı kaydediliyor. Chery ile birlikte Türkiye’ye ilk kez Çinli bir marka girmiş olacak.
Aston Martin sırada
Diğer taraftan İngiliz Aston Martin’in Türkiye distribütörlüğü için birçok grup yakından ilgileniyor. Rolls Royce, Land Rover, Mini ve BMW’nin Türkiye distribütörü olan Borusan’ın, Aston Martin’in distribütörlüğü için adı geçiyor. Ancak, Aston Martin’inden yapılan açıklamada bugün itibariyle bir anlaşma olmadığı ancak Türkiye pazarıyla yakından ilgilendikleri belirtiliyor.
Doğuş Lamborghini'yi istiyor
Bir diğer lüks spor otomobil markası İtalyan Lamborghini’nin ise Türkiye distribütörlüğü için Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda ve Seat markalarını bünyesinde bulunduran Doğuş Otomotiv’in adı geçiyor. Doğuş Otomotiv CEO’su Aclan Acar, bir süre önce Lamborghini’yi Türkiye’ye getirmek için çalıştıklarını anlatmıştı.
Ssangyong Bayraktar flörtü
Güney Koreli SsangYong markasının ise Bayraktar Holding ile flört ettiği iddia ediliyor. Citroen ve Subaru markalarının distribütörü olan Bayraktar Holding’in markayla distribütörlük için son aşamaya geldiği konuşulanlar arasında.
Yer imleri