Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Çılgın proje Kanuni'nin hayali çıktı

  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart Çılgın proje Kanuni'nin hayali çıktı

    Marmara ve Karadeniz'in kanal yoluyla birleştirilmesi projesi ilk kez Kanuni Sultan Süleyman tarafından ele alındı. Proje daha sonra Sakarya Valiliği tarafından masaya yatırıldı





    Marmara ve Karadeniz'in kanal yoluyla birleştirilmesi projesi ilk kez Kanuni Sultan Süleyman tarafından ele alındı.Proje daha sonra 1999 yılında Sakarya Valiliği tarafından yeniden masaya yatırıldı. Sakarya Nehri, Sapanca Gölü ve İzmit Körfezi arasını birleştirmeyi hedefleyen proje için bir grup bilim adamı rapor hazırladı ancak 17 Ağustos depreminden sonra proje gündemden kalktı.

    Yedikıta Dergisi'nde yer alan bir inceleme yazısına göre, Osmanlı İmparatorluğu döneminde ilk olarak Sakarya Nehri, Sapanca Gölü ve İzmit Körfezi arasını birleştirmeyi hedefleyen bu proje, ticaretin geliştirilmesi ve malların nakliyesinin en ucuz yolla sağlanması amacıyla düşünüldü.

    İlk defa Kanuni Sultan Süleyman tarafından ele alınan projenin, fizibilite çalışmaları Mimar Sinan tarafından yapıldı. Mimar Sinan'ın, Sapanca'dan İzmit Körfezi'ne kadar olan bölgenin tüm etüt planlarını çıkardığı proje hayata geçirilemezken, Sultan III. Murad tarafından 1591 yılında yeniden keşifleri yapılan proje, Sultan IV. Mehmed, Sultan III. Mustafa, Sultan II. Mahmud, Sultan Abdülmecid ve Sultan Abdülaziz dönemlerinde de gündeme getirildi ve üzerinde çalışıldı.

    Daha sonraki yıllarda ise geliştirilerek Karadeniz'i Marmara'ya bağlayan proje halini alan çalışma, 1999 yılında Sakarya Valiliği tarafından ele alındı ve Valiliğin isteği üzerine Prof. Dr. Ağıralioğlu ile bir grup bilim adamı ile fizibilite raporu hazırlayarak su yolunu projelendirdi. Ancak konu 17 Ağustos 1999 depremi nedeniyle gündemden kalktı.

    -140 KİLOMETRELİK SU YOLU PROJESİ-

    Prof. Dr. Ağıralioğlu ve beraberindeki bilim adamlarının hazırladıkları fizibilite raporunda, Karadeniz-Sakarya-İzmit su yolunun, Karadeniz ile Marmara arasında taşımacılığın devamını sağlayarak Karadeniz'e dökülen Tuna, Dinyeper, Dinyester, Volga ve Don nehirlerinden gelen gemiler için, İstanbul Boğazı'nın yanında kestirme ikinci bir alternatif oluşturabileceği değerlendirildi.

    Sakarya Nehri'nin Karadeniz kıyısındaki Karasu'dan Adapazarı'na kadar 70-80 kilometrelik bölümünde taşımacılık için oldukça müsait bir altyapı bulunduğuna işaret edilen raporda, 5-6 metre yüksekliğinde iki aktarma havuzu inşa edilerek gemilerin Adapazarı'na kadar kolayca getirilebileceği, buradan da Sapanca Gölü'nden ayrılacak bir su yolu ve Arifiye'den İzmit'e kadar yaklaşık 40 kilometre uzunluğunda bir kanal inşa edilerek denize ulaşılabileceği belirtildi.

    Adapazarı'ndan İzmit Körfezi'ne geçişin arazideki kod (yükseklik) farkları nedeniyle yaklaşık 16 metrelik iki havuzla gerçekleştirilebileceği dile getirilen raporda, projeye göre, genişliği 30 metre olan su yolundan, nehir ve denizde hareket eden, taşıma kapasitesi 1500 ton, uzunluğu 95 metre, genişliği 9,5 metre ve su kesimi 3 metrelik gemilerin geçebileceği bildirildi.

    Raporda, yaklaşık 140 kilometrelik su yolunun İstanbul Boğazı'nın gemi trafik yükünü hafifleteceği, aynı zamanda iç taşımacılıkta da kullanılarak karayoluna göre 14'te 1 düşük maliyetle taşımacılık imkanı sağlayabileceği, yaklaşık 960 milyon dolara malolacak su yolunun yılda 168 milyon dolar ekonomik fayda yaratabileceği ifade edildi.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    dsp sahip çıktı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    dsp'Den sonra profesörün biride benm dedi: Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    proje kimin olursa olsun önemli olan lafta kalmamasıdır demek herkes kanuniden esinlenmiş
    Konu asker_31 tarafından (28-04-2011 Saat 02:28 ) değiştirilmiştir.

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    önemli olan bu projeyi basarabilmektir kim yaparsa yapsın

  4. #4

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    eh artık herkez sahiplenir ama 3 tane önemli nokta. Düşünmek-başlamak-Bitirmek.

    Kanuni düşünmüş-Tayyip başlatacak bakalım bitirmek kime nasip olacak.

    Bence bu tür polemikler yerıne ülkemızın yararına olacak her işte birlik olmamız lazım.



    Sanayimizin her bölgede gelişememesının en büyük nedeni taşımacılık sektörüdür.

    LG 49UF8507 UH/3D - SAMSUNG 40D6000 3D LED TV - TİVİBU HUMAX IPTV+UYDU HD - MEDİASTAR MİNİ 2727HD - ATLANTA HDBOX T - KORAX FULL HD - Next Mini Black Plus + HD - STAB HH 120 Diseqc Motor - NEXT 2600 D Diseqc Motor - INVERTO BLACK ULTRA TWIN - MTI 0.2 db Süper LNB - LENOVO TPAD E495 Notebook (AMD RYZEN5) - HP ELİTEBOOK 8540p Notebook (İ7) - - Xiaomi Mİ 9T - Honda Civic Premium FB7


    Taşı Delen Suyun Gücü Değil Damlaların Sürekliliğidir.


  5. #5

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    ben bu projenin hiç bir fayda sağlayacağına inanmıyorum.gereksiz istanbul zaten almış başını gidiyor birde bu projeyle betonlaşmayı nüfusu. düşünsenize.proje üretilecekse konya ovasını yeşertsinler,harran ovasının tuzlanmasını engellesinler,hatta en çılgın projede türk milletini mutlu mesut etsinler bundan iyi projemi olur.herkes borçlu, çiftçinin cebinden eti kg da 4 tl çalınmış süt düşük,bir hat silivriye kanalla çekiyorlar çılgın proje olarak asıl açıklanmayan projede sivastan gavur dağına inen hat bakalım bunun maliyeti ne olacak hangisi daha kısa sürede bitecek.partiler projelerini sunarken herhalde bu milletinde sandıktan çıkacak bir projesi vardır.

  6. #6

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı ESES-58 Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    ben bu projenin hiç bir fayda sağlayacağına inanmıyorum.gereksiz istanbul zaten almış başını gidiyor birde bu projeyle betonlaşmayı nüfusu. düşünsenize.proje üretilecekse konya ovasını yeşertsinler,harran ovasının tuzlanmasını engellesinler,hatta en çılgın projede türk milletini mutlu mesut etsinler bundan iyi projemi olur.herkes borçlu, çiftçinin cebinden eti kg da 4 tl çalınmış süt düşük,bir hat silivriye kanalla çekiyorlar çılgın proje olarak asıl açıklanmayan projede sivastan gavur dağına inen hat bakalım bunun maliyeti ne olacak hangisi daha kısa sürede bitecek.partiler projelerini sunarken herhalde bu milletinde sandıktan çıkacak bir projesi vardır.

    bak başında diyorsun İstanbul aldı başını gidiyor. Fatih Sultan Mehmet han bu şehri boşuna mı fethetti yada Kanuni sultan süleyman boşunamı düşündü. Bu proje şart olması gereken budur bunun gibi bir cok proje dış ülkelerde var.

    En büyük sebebi sanayıden cok bence İstanbul tarihinin ve boğazın korunmasıdır.

    Ama siz olayı siyasete vuruyorsunuz. Yok seçimmiş neymiş. Ne alaka seçim bu ül***e her yapılan yatırımda illaki birileri cıkıp karşı cıkıyor Metrobus olayında da TV lerde bir suru yaygara yapıldı ama tıklım tıklım ve İstanbulun bir ucundan diğer ucuna kesıntısız beklemeksızin ulaşım sağlandı.


    Bu ülkenın sanayısının gelişmesi için Demir yolu ve Denız yolu şarttır. Bu ikisi olmadan hiç bir şey olmaz. Senin dedğin projeler belkı bu projeden daha zor ama her zamanbir mantık vardır ilk önce kar getirecek projedir karı elde edeceksınkı diğer yatırımları yapasın.

    Ama bu projeyı kim yaparsa yapsın ister a partisi ister B partisi ayakta alkışlarım bu çok gerekli bir proje bunun önünede taş koyanlar TÜRKİYE nin yıllardır önüne taş koyanlar olur başka hiç bir şey değil.

    LG 49UF8507 UH/3D - SAMSUNG 40D6000 3D LED TV - TİVİBU HUMAX IPTV+UYDU HD - MEDİASTAR MİNİ 2727HD - ATLANTA HDBOX T - KORAX FULL HD - Next Mini Black Plus + HD - STAB HH 120 Diseqc Motor - NEXT 2600 D Diseqc Motor - INVERTO BLACK ULTRA TWIN - MTI 0.2 db Süper LNB - LENOVO TPAD E495 Notebook (AMD RYZEN5) - HP ELİTEBOOK 8540p Notebook (İ7) - - Xiaomi Mİ 9T - Honda Civic Premium FB7


    Taşı Delen Suyun Gücü Değil Damlaların Sürekliliğidir.


  7. #7

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    taşıma kapasitesi 1500 ton, uzunluğu 95 metre, genişliği 9,5 metre ve su kesimi 3 metrelik gemiler

    yani petrol tankerleri ve diğer tehlikeliler boğazdan Yola devam

  8. #8

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    asgari ücret bin lira, ortalama emekli maaşı binüçyüz lira, şifresiz ve sınavsız ygs, yüzde iki işsizlik, ihracatı ithalatının iki katı, bütçe fazlası, halkın yaşam tarzına müdehale edilmeyen bir türkiye bu da bizim çılgın projemiz.

  9. #9

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı Volkan Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    bak başında diyorsun İstanbul aldı başını gidiyor. Fatih Sultan Mehmet han bu şehri boşuna mı fethetti yada Kanuni sultan süleyman boşunamı düşündü. Bu proje şart olması gereken budur bunun gibi bir cok proje dış ülkelerde var.

    En büyük sebebi sanayıden cok bence İstanbul tarihinin ve boğazın korunmasıdır.

    Ama siz olayı siyasete vuruyorsunuz. Yok seçimmiş neymiş. Ne alaka seçim bu ül***e her yapılan yatırımda illaki birileri cıkıp karşı cıkıyor Metrobus olayında da TV lerde bir suru yaygara yapıldı ama tıklım tıklım ve İstanbulun bir ucundan diğer ucuna kesıntısız beklemeksızin ulaşım sağlandı.


    Bu ülkenın sanayısının gelişmesi için Demir yolu ve Denız yolu şarttır. Bu ikisi olmadan hiç bir şey olmaz. Senin dedğin projeler belkı bu projeden daha zor ama her zamanbir mantık vardır ilk önce kar getirecek projedir karı elde edeceksınkı diğer yatırımları yapasın.

    Ama bu projeyı kim yaparsa yapsın ister a partisi ister B partisi ayakta alkışlarım bu çok gerekli bir proje bunun önünede taş koyanlar TÜRKİYE nin yıllardır önüne taş koyanlar olur başka hiç bir şey değil.
    f.sultan mehmet han boşuna fethetmedi.cennetle mazhar oldu.çağ açıp çağ kapadı.kanunide boşuna düşünmemiştir.ama her düşüncede doğru sayılmaz.mesela kanuni kızıl elma ülküsüyle batıya da batıya demeseydi orta asya mançur istilası yüzünden oradaki kardeşlerimiz rusların kucağına düşmezdi.demekki her düşünce iyide tezahür edebilir olumsuzda.bence şu anki proje zaten çalıntı olduğu anlaşıldı.gereksiz bir proje.artı siyaset yapmıyorum.siyaset parti adına yapılır.ben seçimi beş sene konuşanlarla beş senede bir konuşanların hesaplaşması olarak görürüm.millet beğenirse devam der.beğenmezse tamam der.bu siyaset değil sosyal bir haktır.bence yazınla siyaseti sen yapmışsın arkadaşım.

  10. #10

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Alıntı xfles7837 Nickli Üyeden Alıntı Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
    asgari ücret bin lira, ortalama emekli maaşı binüçyüz lira, şifresiz ve sınavsız ygs, yüzde iki işsizlik, ihracatı ithalatının iki katı, bütçe fazlası, halkın yaşam tarzına müdehale edilmeyen bir türkiye bu da bizim çılgın projemiz.
    1) asgari ücret : asgari ücret 1000 tl olursa işveren seni kapı önüne koyar (asgari ücret devletten değil işverenden çıkıyor)
    2)ösym berbat açıklanack savunulacak hiç bir tarafı yok
    3)işsizlik demişsin bu proje de insanlar çalışcak iş sahası açılacak
    4)ithalat-ihraacat demişsin eskiden türkiyenin yönü sadece avrupaya dönüktü yani avrupaya bağımlıydık şimdi batı yüz çevirince doğuya bakıyoruz asyaya bakıyoruz diğer kıtalara bakıyoruz
    5)halkın yaşam tarzına müdahale edilmeyen bir türkiye demişsin bu konuda birşey demek istemem yıllardır kim kimin yaşam tarzına mudahale ediyor milletin çoğu görüyor
    6)bugünü bugünle karşılaştırmayın geçmişle karşılaştırın ki gerçeği tam olarak görebilelim
    Konu asker_31 tarafından (28-04-2011 Saat 02:44 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •