Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D; Minivan sınıfında yerli alternatif
Kompakt sınıf, belki de otomobil firmaları arasında en yoğun rekabetin yaşandığı sınıf. Bu sınıfta yaşanan rekabete son dönemde minivanlar da eklendi. Bu sınıfta iddalı olmak isteyen hemen hemen tüm markalar kompakt minivanlar üretmeye başladılar. Bu sınıfın iddialı otomobillerinden biri de Toyota Corolla Verso. İlk kez 2001 yılında tanıtılan bu otomobilin ikinci nesli 2004 yılında tanıtıldı ve satışa sunuldu. Toyota Corolla Verso, ülkemizde 1.6 16V 110 HP, 1.8 16V 129 HP’lik benzinli ve 2.2 lt 136 HP gücündeki dizel motor seçenekleri ile satılıyor.
Corolla Verso’nun tasarımı, Toyota Europe Design Development’ta karoser tasarımından sorumlu, İtalyan tasarımcı Elvio D’Aprile’ye ait. Bu otomobil için Toyota, bünyesinde bulunan dünya genelindeki tasarım stüdyolarını yarışmaya sokmuş. Corolla Verso, bel hizasının altında tampon, çamurluk ve kapı tasarımlarıyla sağlam bir gövde yapısını temsil ediyor. Bel hizasının üst kısmında ise kavisli tavan ve yandaki üçgen camlarla dinamizm ve modernliği sergiliyor. Corolla Verso’da üç boyutlu far grubunun arasında yer alan radyatör ızgarası tampona entegre edilmiş. Otomobile yandan bakıldığında en çok dikkat çeken bölüm, dış aynaların karoserden bağımsız küçük kelebek camlarının gerisine monte edilmiş olması. Arka tasarımda farlarda olduğu gibi şeffaf camın gerisine yerleştirilen, yine üç boyutlu görünüme sahip stop grubu dikkat çekiyor.
Otomobilin iç mekanına geçtiğiniz zaman modern bir görünümle karşılaşıyorsunuz. İleri teknoloji, kalite ve modernliğin temel alındığı iç mekanda ilk bakışta daha konforlu koltuklar, yeniden şekillendirilmiş gösterge ve kumanda grubu, modern ön konsol dikkat çekiyor. İç mekan oldukça geniş. Zaten bu sınıfta yer alan otomobiller, artık iç mekan genişliği ve fonksiyonellikte yarışıyorlar. Bu otomobilin en önemli özelliklerinden biri de 7 koltuklu olması. Katlandığında tamamen düz bir yükleme alanı yaratan arkadaki iki koltuk sırasının ilkinde üç yetişkin rahat yolculuk yapma imkanına sahipken, en arkadaki üçüncü sırada, yine birbirinden bağımsız iki adet koltuk bulunuyor. Orta oturma sırasındaki dış koltuklarda yer alan iki farklı katlama mekanizması sayesinde, istendiğinde üçüncü sıraya ulaşmak için bu koltukların sırtlıkları öne hafifçe yatırılabilirken, diğer mekanizmayla bunların tamamen katlanması mümkün oluyor. Arkadaki beş bağımsız koltuk, fonksiyonel yapılarıyla 32 farklı kullanım kombinasyonuna izin veriyor. Otomobilin sürüş pozisyonu gayet başarılı. Üç kollu deri direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Direksiyon simidinin üzerinden kontrol ediebilen müzik sisteminin ses kalitesi yüksek. Hız göstergesinin içinde yer dijital ekrandan bilgilerine ulaşılan yol bilgisayarını direksiyon simidinin üzerindeki bir butan yardımıyla kontrol edebiliyorsunuz. 7 koltuklu konumdayken otomobilin bagaj hacmi, 63 litre. Bu hacim koltukların çeşitli şekillerde yatırılması ile 423 ve 1563 litreye kadar ulaşıyor.
Corolla Verso’da bulunan 4 silindirli, 2231 cc, 16V, common-rail turbo dizel motor, 3600 d/d’de 136 HP güç ve 2000-2800 d/d arasında 310 Nm tork üretiyor. 1560 kg ağırlığındaki otomobil fabrika verilerine göre 0-100 km/s’ye 9.4 saniyede ulaşıyor. Otomobilin maksimum hızı ise 195 km/s. Otomobilin genel performansına baktığımızda motor gücü ve ağırlığıyla doğru orantılı olduğunu görüyoruz. Corolla Verso, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama olarak 6.3 lt yakıt tüketiyor. Modifiye edilen süspansiyon sistemiyle yeni Corolla Verso’nun yol tutuş özellikleri eski modele oranla daha başarılı. Ön süspansiyon düzenini Toyota Avensis’ten alan Corolla Verso’nun iz açıklığı önde 25, arkadaysa 35 mm artmış. Bu yol tutuşa önemli bir katkıda bulunuyor. Direksiyon sistemi oldukça başarılı. Ani hareketlere verdiği tepki zamanlaması çok başarılı. Dört disk ve ABS+EBD’den oluşan fren sisteminin genel performansı başarılı. Panik frenlerde otomobili izinden sapmadan durdurabiliyorsunuz.
Motor: 4 silindirli/silindir başına 4 supap
Motor Hacmi: 2231 cc
Maksimum Güç: 136 HP 3600 d/d
Maksimum Tork: 310 Nm 2000-2800 d/d
Aktarma: Önden çekişli
Şanzıman: 6 ileri manuel
0-100 km/s hızlanma: 9.4 saniye
Maksimum Hız: 195 km/s
Yakıt Tüketimi: 6.3 lt/100 km(ortalama)
Bagaj hacmi: 63/423/1563 lt
Ağırlık: 1560 kg
Fiyat: 67.815 YTL
![]()
Yer imleri