Yeni Impreza WRX STi 5.4 saniyede 100 km hızda
Subaru Impreza’nın 2006 model yılı serisinden 2.5 WRX STi, sadece 280 PS azami motor çıkış gücüne sahip sportif yapısı ile değil, aktif ve pasif güvenlik donanımlarıyla sağladığı sürüş güvenliğiyle de dikkat çekiyor.
Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) yarışlarında defalarca şampiyonluğa ulaşan Subaru, ralli parkurlarındaki deneyimlerini yansıtarak hazırladığı yol versiyonu Impreza 2.5 WRX STi ile kullanıcılarına gündelik hayatta, yarış otomobili kullanım keyfini ve heyacanını yaşama fırsatı sunuyor. Subaru Impreza’nın, dış görünümünün yanı sıra motor serisinin de tamamen yenilendiği 2006 model yılı serisinden 2.5 WRX STi, sadece sportif yapısı ile değil aktif ve pasif güvenlik donanımları ile sağladığı sürüş güvenliği ile de dikkat çekiyor.
Japonya'nın önde gelen endüstri devlerinden Fuji Heavy Industries tarafından üretilen ve Türkiye distribütörlüğü Baytur Motorlu Vasıtalar Ticaret A.Ş. tarafından yürütülen Subaru Impreza 2.5 WRX STi 2006 modeli evrim niteliğinde değişimler geçirdi: Yeni 2.5 litre DOHC motorla, önceki 2.0 ile kıyaslandığında, güçte 11 kW (15 PS) artış sağlanarak motorun azami çıkış gücü 280 PS’e yükseltildi.
Torkta elde edilen 49 Nm (5.0 kgfm) artış ile motorun performansı güçlendirildi. Aracın 0-100 km hızlanması ise 5.4 saniyeye düşürüldü. 2.5 WRX STi’nin silindir hacminde de artış yapıldı ve yeni DCCD (sürücü kontrollü merkezî diferansiyel) ile direksiyon hakimiyet kapasitesi ve çekiş performansı mükemmelleştirildi.
2.5 WRX STi’de, Subaru’nun temel teknolojik özelliği olan, simetrik AWD ile yatay yerleşimli Subaru Boxer Motor bulunuyor. Simetrik AWD, motor gücünü 4 tekerleğe eşit olarak dağıtarak üstün yol tutuş sağlarken yatay yerleşimli Subaru Boxer Motor da sessiz ve titreşimsiz çalışarak güçlü performans ve kusursuz denge sağlıyor.
Hafif ve kompakt, karşılıklı yatay 4 silindirli, DOHC yüksek basınçlı turbo kompresörlü motorun simetrik AWD teknolojisi ile buluşması, WRX STi’ye, Subaru spor sürüş kalitesini yansıtan “kompakt safkan spor otomobil” olma özelliğini getiriyor. Fabrika verilerine göre araç saatte 255 km azami hıza ulaşıyor.
Performans ve yüksek tork gücünün yanı sıra Impreza WRX STi, konfor, güvenlik ve performans/yakıt ekonomi dengesi ile de ön plana çıkıyor. Yeni WRX STi’de kararlılık-çeviklik dengesi artırılırken uç durumlarda aracın davranışı daha sıkı kontrol altında tutuluyor; bu şekilde aracın sınırlarının sürücü tarafından tahmin edilmesi kolaylaşıyor.
İtalya’nın dünyaca ünlü fren sistemi Brembo tarafından üretilen ABS fren sistemi ile de aracın geliştirilen motor gücü ve performansına paralel olarak frenleme kabiliyeti de artırılıyor. Azami fren kontrolünü sağlamak amacıyla yanal G sensörler ve elektronik fren kuvvet dağıtım sistemi de kullanılıyor.
WRX STi’nin simgesi 17-inch altın sarısı alüminyum alaşımlı jantlar
Impreza WRX STi, cazibeli dış görünüşü kadar, iç mekanda kullanılan sportif koltuklar, momo direksiyon simidi, alüminyum pedallar, özel tasarım vites topuzu ile de farklılık yaratıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
(6MT, AWD) Boyutlar (u/g/y): 4,465 x 1,740 x 1,440 mm.
Motor: Karşılıklı yatay 4 silindirli, DOHC, Turbo şarjlı kurşunsuz benzinli motor, 16 supap, aktif supap kontrol sistemi, hava takviye sistemi
Silindir hacmi: 2,457 cc.
Azami çıkış gücü : 206 kW (280 PS) / 5,600 rpm
Azami tork: 392 Nm (40.0 kgfm) / 4,000 rpm
Vites kutusu: 6 MT
0-100 km hızlanması: 5.4 sn.
Çekiş özelliği: Simetrik AWD
Çekiş dağılımı: %50 ön, %50 arka
Yakıt tüketimi (litre/100 km): şehir içi: 15.3, şehir dışı: 8.3, karma: 10.9
Azami hız: 255 km/h
DONANIM - 17-inch parlak altın sarısı alüminyum alaşımlı jantlar
- Tavan spoyleri ve arka cam üstü spoyler
- Alüminyum kaporta
- Aerodinamiği arttıran hava giriş paneli (rear diffuser)
- Çift kademeli LSD’li DCCD (sürücü kontrollü merkezî diferansiyel)
- HID (Xenon) farlar ve açılan tip far yıkama fıskiyeleri
- Gösterge panelinde kırmızı elektrik aydınlatmalı kadranlar
- Standart ön hava yastıkları, opsiyonel olarak yan hava yastıkları
![]()
Yer imleri